lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2021
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
  * 2012
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2011
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
  * 2001
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 16 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 22 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Nedeľa, 28. November, , Dnes oslavuje Henrieta
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Vykročte tou správnou nohou – raňajkami!

  Spracoval(a) : Lenka
Dátum : 3.10.2012
späť
Späť

Poslať
 

Aj vy patríte medzi tých, ktorí ráno nejedia alebo ich raňajkami sú káva a cigareta? Prestaňte s výhovorkami, že nestíhate. Ak zistíte, aké sú dôležité, dostanete na ne chuť!

 

Raňajky patria medzi najdôležitejšie jedlá dňa. Po celonočnom „hladovaní“ doplnia organizmu potrebnú energiu. Do dvoch hodín po prebudení by ste mali skonzumovať raňajky, ktoré sú zložené z komplexných sacharidov, bielkovín a dostatočného množstva nápoja. Kto neraňajkuje, je počas dopoludnia viac unavený a menej výkonný. Lekárske štúdie naviac preukazujú, že u ľudí, ktorí neraňajkujú, je väčšie riziko vzniku nadváhy alebo obezity.

 

Tie správne raňajky

 

Správne raňajky by mali tvoriť 20 až 25 % denného energetického príjmu. Je veľký rozdiel, či si dáte na raňajky sladké buchty, šišku, rožok s lekvárom alebo müsli s jogurtom, ovsenú kašu, či celozrnný chlieb so syrom. Sacharidy typu jednoduchých cukrov nachádzajúce sa v bielom pečive sú málo vhodné, pretože nedodajú organizmu tie správne výživné hodnoty a ste po nich rýchle opäť hladní. Preto by ste si mali vyberať predovšetkým komplexné sacharidy bohaté na vlákninu, ktoré sa nachádzajú v celozrnných, predovšetkým ovsených, cereáliách s vysokou nutričnou hodnotou. Napriek tomu, že všetky uvedené potraviny budú mať podobnú celkovú energetickú hodnotu, výrazne sa líšia výživovou hodnou.  

 

Čo takto dať si ovos?

 

Vynikajúcim tipom na rýchle a plnohodnotné raňajky sú ovsené müsli s mliekom alebo nízkotučným jogurtom. Okrem ovsených vločiek môže müsli tiež obsahovať sušené ovocie, oriešky a semienka, prípadne kúsky čokolády. Vyskúšajte na raňajky napríklad chrumkavé Emco Mysli na zdravie príchuťou čokoláda a orech. Obsahujú 39% ovsených vločiek, mnohé vitamíny, aminokyseliny, minerálne látky a betaglukán, ktorý pomáha regulovať hladinu cukru v krvi a znižovať cholesterol. Vysoký podiel rozpustnej aj nerozpustnej vlákniny zaručí správne fungovanie hrubého čreva a zabezpečí dlhotrvajúci pocit sýtosti. Ak máte radšej „kašovité“ jedlá, vyskúšajte Expres ovsenú kašu s tou istou príchuťou. Stačí obsah vrecúška zaliať horúcou vodou. Po 3 minútach si už môžete vychutnávať zdravé a chutné raňajky.

 

Zdroj foto: Emco

 


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!