lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
  * 2012
  * 2011
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2001
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
2 tém, a 1 reakcií.
Včera pribudlo:
2 tém, a 21 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Sobota, 19. September, , Dnes oslavuje Konštantín
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Chrápanie ohrozuje zdravie

  Spracoval(a) : Natália Krížová
Dátum : 16.10.2002
späť
Späť

Poslať
 

Výskumy dokazujú, že viac ako tretina obyvateľov Slovenskej republiky chrápe. Nejde iba o to, že chrápaním rušia svoje okolie, ale takisto ničia svoje zdravie.

  Aby sme mohli s chrápaním účinne bojovať, najprv musíme pochopiť, ako vlastne vzniká. Chrápanie je zvukový prejav, ktorý vzniká   kmitaním mäkkého podnebia pri dýchaní, väčšinou v polohe na chrbte. Počas spánku svalové napätie v krku a hrtane povolí, zúži sa priestor a vzduch musí byť nasávaný vyššou rýchlosťou. Tak vznikajú hlučné vibrácie mäkkého tkaniva. Na vine môže byť aj uzáver nosných prieduchov, spôsobený chronickou chorobou – nádchou, nosnými polypmi a podobne.
   Ako si poradiť so súvislým chrápaním?
1 Osvedčená a pritom jednoduchá metóda je všiť do pásu pyžama tenisovú loptičku. Tá vám nedovolí spať na chrbte. Ak sa vám to zdá príliš smiešne alebo drastické, skúste niečim podložiť posteľ tak, aby hlava bola o 7 až 10 cm vyššie.
2 Medzi všeobecné odporúčanie lekárov patrí: nepiť pred spaním alkohol, vzdať sa práškov na spanie a nefajčiť. Fajčenie dráždi nos a krk, spôsobuje opuchnutie sliznice a tak zúži dýchacie cesty.
3 Ak máte niekoľko kíl navyše, schudnite. Tuk okolo hrtanu obmedzuje šírku dýchacích ciest a núti vás dýchať ústami. Čím viac ste ,,pri sebe“, tým je pravdepodobnejšie, že máte sklony k chrápaniu.
4 Každý deň chodievajte spať a vstávajte približne v rovnakú hodinu. Jedzte naposledy tri hodiny pred spaním.
5 Pomôcť vám môžu aj kvapky proti chrápaniu, vraj ich  možno bez receptu kúpiť v lekárni. Neskúšali sme ich zohnať, my zatiaľ chrápeme len pri počítačoch.
6 Ak chrápete, pretože ste prechladnutá alebo trpíte alergickou nádchou, kloktajte pred spaním studenou vodou s kvapkou mätového oleja. Tento pomáha zmierniť opuchy slizníc v nose a krku.


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
LADY emailom
V prípade že máte záujem pravidelne odoberať spravodajstvo z nášho servera, prosím zadajte vašu e-mailovú adresu a stlačte tlačítko Prihlás.

 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!