lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2022
  * 2021
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
  * 2012
  * 2011
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
  * 2001
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
2 tém, a 28 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Štvrtok, 30. Jún, , Dnes oslavuje Melánia
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Plný tanier vitamínov

  Spracoval(a) : Kristína Farkašová
Dátum : 10.5.2001
späť
Späť

Poslať
 

Čas šparglí
Špargľa -táto vynikajúca zelenina jedinečnej jemnej chuti je už dlhé stáročia považovaná za afrodiziakum. V posledných rokoch už aj na Slovensku môžeme kúpiť čerstvé špargle ,,rovno z poľa“, ale skutočne delikátne a čerstvé sú iba niekoľko dní v máji. Treba sa teda poponáhľať, lebo práve teraz nemá „fúzy“ a jej šupka je takmer zanedbateľná. Špargle obsahujú vitamín A, C a vitamíny skupiny B, vápnik, fosfor a draslík, povzbudzujú činnosť obličiek a podľa najnovších výskumov amerických vedcov sú aj zdrojom silného antioxidantu s protinádorovými účinkami. A koľko majú špargle kalórií? Takmer žiadne. Najlacnejšie špargle dostaneme kúpiť na trhu, obvykle predávané v zväzkoch. Treba si vyberať na pohľad čerstvé špargle so zavretými hlavičkami. Pred varením ich umyjeme, odrežeme ,,drevené“ konce a zvyšok ošúpeme zhora nadol, pričom začíname pod hlavičkou. V máji stačí ošúpať špargľu pri konci.
Špargle varíme zviazané v mierne osolenej vode, do ktorej pridáme aj štipku cukru. Zelené špargle varíme kratšie (10 – 20 minút) a biele, o čosi dlhšie. Najchutnejšie sú teplé, poliate roztopeným maslom a posypané strúhankou, ale môžeme ich podávať aj vychladené s majonézou alebo zapečené so syrom. Výborná je špargľová omáčka či polievka. Efektnou ozdobou nedeľného obeda sa môžu stať špargle zavinuté po dvoch-troch kúskoch do kúska opečenej šunky.

Chrumkavé reďkvičky
Červené hlávky redkvičiek si pozorne všimnite najmä v prípade, že sa práve moríte s redukčnou diétou. 100 gramov redkvičiek (približne sedem kusov) má totiž iba 14 kalórií. Domovinou redkvičiek je Čína, ale kedysi boli aj pochúťkou egyptských faraónov. Obsahujú mnoho vitamínu C a po troškách B1, B2 a vitamínu PP. Odborníci tvrdia, že spojenie železa, medi a mangánu, ktoré sa nachádzajú v redkvičkách, pomáha ľuďom trpiacim nedostatočným prekrvením tkaniva. Veľmi zdravé sú aj čerstvé lístky redkvičky, preto ich vôbec nemusíme hádzať do koša, ale radšej starostlivo umyť a posekať do šalátu.
Redkvičky chutia vynikajúco samotné alebo nakrájané (a mierne posolené) na chlebíku s maslom. Dobre sa hodia k syrom, tvarohu, majonéze a ako prísada do rôznych šalátov. Maškrtníkom odporúčame trocha nezvyčajný reďkvičkový recept: reďkvičky uvaríme pričom uprednostníme väčšie, potom polejeme roztopeným maslom a posypeme strúhankou. Krájanými reďkvičkami môžeme atraktívne ozdobiť napríklad studenú misu s údeninami alebo syrmi.
Reďkvičky si zachovajú dlhšie sviežosť, ak ich necháte vonku , ale aj v chladničke ponorené do vody. Dokonca aj v prípade, že do vody nešli najčerstvejšie, napokon sa spamätajú.

Od kapusty chlap je hustý
Hoci bola našou sprievodkyňou vitamínmi počas celej zimy, nemali by sme na kapustu zabudnúť ani teraz. Namiesto prípravy varením si z nej na jar urobme radšej čerstvý šalát: kapustu nadrobno nakrájame, pridáme posekanú cibuľu, nastrúhanú mrkvu a jabĺčko. Šalát ochutíme olivovým olejom, cukrom, bielym korením a citrónovou šťavou. Porcia z polovice hlávky, čiže plná stredná miska, má približne 125 kalórií. Nezabúdajte, že najlepší šalát sa nám podarí, ak nakrájanú kapustu najskôr posolíte a necháte približne 15 minút postáť, aby pustila šťavu. Čerstvá kapusta je vynikajúcim zdrojom vitamínu C, ktorý pri tepelnej úprave stráca. Okrem toho obsahuje vodu, čosi vlákniny, draslíka, vápnika a magnézia. Sto gramov čerstvej kapusty bez akýchkoľvek prísad má iba 26 kcal. O ostatných výhodách kapusty sme už na stránkach Lady písali.

Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!