lady.sk
AKLINIK B 468X60

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 5 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Piatok, 06. December, , Dnes oslavuje Mikuláš
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
V najlepšej kondícii aj po štyridsiatke

  Spracoval(a) : Monilka
Dátum : 8.5.2013
späť
Späť

Poslať
 

Každý vek má svoje čaro, no prináša aj špecifické výzvy. Ženy sa medzi štyridsiatym a päťdesiatym rokom dostávajú do etapy života spojenej s blížiacou sa menopauzou a zmenami, ktoré prechod so sebou prináša. Neznamená to však, že toto obdobie nemôžete prežiť aktívne a v pohode!

 

Pravdou je, že menopauza najčastejšie prichádza až okolo päťdesiatky alebo tesne po nej. Hormonálne zmeny v tele ženy, ktoré jej predchádzajú, však štartujú už približne 7 rokov pred samotným ukončením cyklu a poslednou menštruáciou tiež nekončia. Hovoríme o klimaktériu – období prechodu, na ktoré by ste spolu so štvrtým krížikom na chrbte mali pomaly začať myslieť. Správny životný štýl a psychická pohoda vám totiž pomôžu aj prípadné komplikácie zvládnuť s úsmevom na tvári.

 

Spýtajte sa mamy

Vek prechodu sa zvykne takpovediac dediť. Ak preto máte možnosť, zistite si, kedy ním prešla vaša mama a s akými príznakmi bojovala. Môže vám to pomôcť odhadnúť, čo čaká vás. Medzi najčastejšie akútne klimakterické ťažkosti patria:

§  Návaly tepla (70% žien)

§  Zvýšené potenie, najmä v noci (55%)

§  Závrate (45%)

§  Zvýšený krvný tlak (viac ako 50% v prvých rokoch po menopauze)

 

„Pokles hladiny ženských hormónov počas klimaktéria stojí aj za výkyvmi nálad, zvýšením hladiny cholesterolu a vyšším rizikom osteoporózy a srdcovo-cievnych chorôb, pred menopauzou môže dôjsť k aj nepravidelnostiam v menštruačnom cykle,“ vysvetľuje venuša Studničková, fytologička.

Životosprávu sa preto oplatí prispôsobiť ešte pred tým, než vplyv rozkývaných hormonálnych hladín pocítite na vlastnej koži. Je napríklad dokázané, že fajčiarky prichádzajú do menopauzy skôr.

 

Tofu a pohyb – vaše nové zbrane

Zdravý životný štýl je alfou aj omegou prechodu, okrem zvýšeného srdcovo-cievneho rizika je totiž ubúdanie estrogénu spojené aj so spomalením metabolizmu a tendenciou priberať. Rozlúčte sa preto s alkoholom a cigaretami, obmedzte v záujme svojho krvného tlaku kávu a naučte sa menej soliť. V menu by vám nemali chýbať potraviny s obsahom fytoestrogénov, teda rastlinných hormónov, ktoré sa v organizme dokážu správať podobne ako naše vlastné. Ideálne je najmä tofu, respektíve sója a iné strukoviny.

 

Obehový systém udržujte v kondícii pravidelným kardio-cvičením, ktoré vám pomôže aj zlepšiť hladinu cholesterolu, rozhýbať metabolizmus či odbúrať prípadný stres a nervozitu. Následky straty hormónov tak nebudete pociťovať až tak výrazne. Ak nič iné, doprajte si denne aspoň polhodinu rýchlejšej chôdze. „Nezabúdajte, že menopauza neovplyvňuje len telo, ale aj psychiku a celkové citové rozpoloženie. Pravidelná pohybová aktivita je preto vhodným ventilom, ktorý vám pomôže v zdravom tele udržať aj zdravého ducha,“ odporúča odborníčka.

 

Hormóny alebo pomoc z prírody?

Keďže prvotnou príčinou zmien a nepríjemných symptómov počas prechodu je pokles hladiny hormónov v tele, mnohé problémy sa dajú vyriešiť ich doplnením zvonka – teda hormonálnou substitučnou terapiou. Takúto liečbu schváli gynekológ a jej úspešnosť je veľmi dobrá, otázkou však ostáva, či prírodu chcete týmto spôsobom prekabátiť. Prechod koniec-koncov nie je choroba, ale prirodzený proces, ktorý je súčasťou života každej ženy. Mnohé sa preto rozhodnú s nevyhnutným zmieriť a ako hlavnú zbraň v boji za pohodu a spokojnosť volia čo najzdravší životný štýl.

 

Symptómy klimaktéria okrem toho môžu zmierniť tiež niektoré bylinky, ktoré sú aj základom rôznych voľne predajných doplnkov výživy. Skôr než preto siahnete po syntetických hormónoch, môžete skúsiť pomoc pohľadať v prírode:

§  Ďatelina lúčna – Ďatelina je jedným z najlepších zdrojov rastlinných estrogénov a nájdete ju v mnohých výživových doplnkoch pre ženy v menopauze. Pomôže vám podporiť kardiovaskulárny systém a pevnosť kostí.

§  Ploštičník strapcovitý - Odvar zo sušeného podzemku tejto rastlinky tiež dokáže čiastočne nahrádzať nedostatok estrogénu a bojovať proti príznakom klimaktéria. Užíva sa trikrát denne, čajovú lyžičku rozomletého koreňa zalejte šálkou horúcej vody a nechajte desať minút vylúhovať. Pri pravidelnom užívaní úľavu pocítite v priebehu pár týždňov, odvar však používajte maximálne po dobu troch mesiacov.

§  Šalvia lekárska – Šalviový čaj je najlepšou pomocou proti nadmernému poteniu. Dávajte však pozor, aby ste dodržali odporúčané dávkovanie.

§  Ľanové semienka – Pomáhajú redukovať návaly tepla.

§  Cesnaková tinktúra – Ochranu pred kardiovaskulárnymi a civilizačnými chorobami, ale tiež celkovú podporu vitality a pomoc pri detoxikácii organizmu vám pomôže posilniť cesnak, najsilnejší prírodný doktor. V lekárni nájdete napríklad extrakt zo vzácnej odrody pôvodom slovenského cesnaku Mojmír, ktorý je čisto prírodný a narozdiel od čerstvého cesnaku ani nie je cítiť!

 

 

 


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
LADY emailom
V prípade že máte záujem pravidelne odoberať spravodajstvo z nášho servera, prosím zadajte vašu e-mailovú adresu a stlačte tlačítko Prihlás.

 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!