lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
  * 2012
  * 2011
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
  * 2001
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 6 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Sobota, 15. August, , Dnes oslavuje Marcela
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Tuky a obezita

  Spracoval(a) : Petra
Dátum : 22.12.2011
späť
Späť

Poslať
 

Zdanlivo logický záver „keď chcem schudnúť, t.j. zbaviť sa tukových zásob, musím obmedziť tuky v strave“ znie príťažlivo a jednoducho, je však zavádzajúci, a dokonca úplne kontraproduktívny. Energiu si telo z cukrov, sacharidov získa ľahšie, a preto, ak jeme všetko naraz, cukry sa spotrebujú na „pohon“ a tuky sa uložia na horšie časy.

 

Trochu biochémie

V súčasnosti sa ako primárna príčina zdravotných potiaží a civilizačných ochorení javí metabolický syndróm a s ním súvisiaca inzulínová rezistencia. Nadmerný príjem rafinovaných cukrov a ľahko vstrebateľných sacharidov v našej strave (cukor, obilie, ryža, zemiaky atď.) spôsobujú neustále výkyvy krvného cukru, čo má za následok neschopnosť prijímať veľké dávky cukru bunkami (rezistencia buniek voči inzulínu), čo telo následne rieši konštantným "preposielaním" cukrov do tukových zásob človeka – a preto sa priberá. Keďže vysoké dávkovanie sacharidov v strave neustáva, pankreas postupne reaguje navyšovaním hladiny inzulínu, čo môže a často má za následok rozvoj cukrovky druhého typu.

 

Čo si treba všímať

Pri výbere tukov a olejov si všímajte pomer omega 3 a 6 polynenasýtených mastných kyselín,  a tiež maximálnu teplotu, ktorú oleje a tuky vydržia.. K príprave jedál by sa mal vo všeobecnosti používať olivový olej (1:1 pomer omega 3 a 6), živočíšna masť alebo kokosový tuk.


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
LADY emailom
V prípade že máte záujem pravidelne odoberať spravodajstvo z nášho servera, prosím zadajte vašu e-mailovú adresu a stlačte tlačítko Prihlás.

 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!