lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
  * 2012
  * 2011
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2001
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
2 tém, a 27 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 25 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Streda, 05. August, , Dnes oslavuje Hortenzia
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Televízne r o z m a / e /r y

  Spracoval(a) : Farkašová Kristína
Dátum : 10.12.2002
späť
Späť

Poslať
 

Ľudstvo prežilo a vyvíjalo sa iba vďaka tomu, že si vypestovalo akýsi šiesty zmysel, ktorý sa volá nedôverčivosť. Vďaka nemu ešte predtým, ako niekoho vpustíme do svojho bytu, sa najskôr pozrieme cez priezor a opýtame sa prísnym hlasom: ,,Kto je tam?“ , keď si podávame ruky, skúmame sa navzájom, veríme na „prvý dojem“, nechodíme v noci na nebezpečné miesta, nedráždime zbytočne nebezpečných ľudí.

Žiaľ, tento prastarý inštinkt zoči-voči televízii načisto zlyháva. Možno preto, že nepatrí k atavizmom v nás. Bezmyšlienkovite zapíname televízor a z neho do nášho bytu – ba priam rovno do obývačky a spálne – vchádzajú celkom cudzí ľudia, zavalia nás svojimi problémami, vraždia sa ako na bežiacom páse, milujú sa rovnako často a intenzívne, podľa pokynov režiséra, zvracajú, nadávajú, trepú sprostosti a my sa usmievame a hovoríme: ,,Ale nech sa páči, poďte ďalej a šírte tu zlobu a negatívne myšlienky.“ Najmä teraz, počas sviatkov si namiesto príjemných priateľov pustíme do bytu reklamu, vymývanie mozgov a k tomu ďalších desať vrahov zdravého rozumu.

1 – Umelosť
Títo ľudia na dôvažok vôbec nie sú skutoční. V reálnom živote sa volajú celkom inak, chodia inak oblečení, sú menší (po zobutí podpätkov), plní vyrážok (po zmytí púdru), ponurí (po odlepení úsmevu) a vôbec nie takí múdri (po odložení textu, ktorý im napísal niekto iný). Nemajú také osudy ani problémy, pre ktoré ich ľutujeme, alebo sa s nimi smejeme, či plačeme. Všetci to vieme, ale nič nám nebráni nadchýnať sa ich umelým výzorom , túžiť sa im podobať, žiť ako oni, smiať sa a plakať s nimi. Paradoxom je, že aj oni často túžia po tom, byť takí ako ich hrdina v seriáli.

2 – Vzdelávanie
Televízia nás, okrem iného, aj učí. Môžeme sa z nej naučiť cudzie jazyky alebo nové cviky, spoznať druhy zvierat žijúce na ostrovoch Galapágy, ale najlepšie a najrýchlejšie sa pri študovaní televízie môžeme naučiť, ako prežiť v tvrdých podmienkach, čiže ako dať druhému po papuli, ako sa prenasledovať autami, ktoré horia, len ak v nich už nikto nesedí, ako pripútať človeka k radiátoru a ako ho mučiť, ako ho psychicky zničiť. Učíme sa to a pritom zabúdame, že nie sme ani gangstri ani skorumpovaní policajti, ani mučené ženy, či akční hrdinovia, na pleciach ktorých leží záchrana sveta. Pozor! Počet takto vzdelaných televíznych doktorov alebo profesorov vo večerných uliciach prudko narastá! Na cestách sa im už takmer nedá vyhnúť. Všimnite si, ako sa mení spôsob jazdy a dodržiavanie pravidiel.

3 – Reklamy
Reklama je pesnička zložená z troch tónov a štyroch slov, ktoré akýsi blázon spieva po celý deň, bez prestávky, bez dôvodu, bez vydýchnutia, doplnená je spolu nesúvisiacimi obrázkami a textami. Takmer vždy s agresívnymi príkazmi: Keď musíš, tak, musíš!, Kašli na imidž, počúvaj smäd!/Nezdá sa vám, že priam nabáda k spotrebe drog a alkoholu?/ Pustená o pár decibelov silnejšie, aby si ju človek vypočul, hoci nechtiac. Nech z nej niečo má , aj ten intelektuál, ktorý sa niekde ukryl s knihou a nečumí na prijímač. Všetci to vieme a predsa podliehame.

4 – Informácia
Je to tak. Na sklonku dňa, keď slnko lahodne zapadá a zlatým popraškom sa lúči s horami, vtedy, keď sa vtáčiky ukladajú k spánku, keď okolo rozsvietených lámp krúžia nočné motýle, keď matka bozkáva dieťa na dobrú noc a na stole sa zlatisto ligoce čaj....práve v tej chvíli, keby mal padnúť pokoj na našu dušu televízor informuje: ,,Dnes prišlo k leteckej katastrofe, pri ktorej zahynulo 250 ľudí, ale bola omnoho menšia ako zemetrasenie, pri ktorom zahynulo 2500 ľudí, ktoré si vyžiadalo menej obetí ako epidémia, ktorá je menej nebezpečná ako eventuálna kolízia s blížiacim sa meteoritom alebo vojna, ktorá čaká ľudstvo. My sa tešíme, že sme pri tom neboli, že deň je za nami a smrť dýchla na krk iným. Niekedy sa dokonca rozhodneme, že pustíme niečo na charitu. A teraz počasie. Zajtra bude daždivo, na ročné obdobie príliš chladno, biostupeň 3 bolesti hlavy a únava. Milí diváci, teraz sa s vami lúčime a želáme vám príjemný večer. To želanie, samozrejme, nemôže byť po toľkých katastrofách úprimné, ale za ten plat by moderátori povedali hocičo. Heslo znie: "Radšej tárať v najbezvýznamnejšej televízii, ako pracovať v najvýznamnejšej fabrike".

5 – Zábava
Keď sme si už na obrazovke obzreli štósy znetvorených mŕtvol, môžeme sa trocha potešiť zo sledovaním rozjarených, rozosmiatych ľudí, ktorí sa vynikajúco zabávajú (ktovie na čom?), lebo nám divákom to také vtipné takmer nikdy nepripadá. Keďže to robia za naše peniaze a za peniaze z tej nevkusnej reklamy, nečudujme sa im. Aj nám by bolo veselo pri pomyslení na honorár, ktorý dostanú za svoje nemúdre a neveselé správanie, najmä, ak sa podelia s dramaturgom. Nebojte sa, že si neuvedomujú, že sú slabí. Vedia však, že televízory nevypneme, lebo bez ich blikania už nevieme byť. Sami so sebou, alebo svojou rodinou? Nebláznite! Teraz, keď sme si už zvykli? Oni budú mať sledovanosť, tá zabráni šéfredaktorom, aby sa ich zbavili. Riaditeľ ukáže koláčiky, chlapci z reklamných agentúr prisypú korunky. Niečo sa nalepí na pršteky a všetci sú spokojní. Okrem divákov. Tak nám treba, keby sme si programy vyberali a prejavili aspoň minimálnu náročnosť, možno by ,kvôli nám, našli niekoho, kto humoru rozumie. Takto si sami kopeme hrob a možno už nikdy nezistíme, čo je dobrá zábava.

6 – Talkšou
Aj tie majú presné pravidlá: Obeť, si nepohodlne sadne, buď na šmykľavú pohovku alebo do prihlbokého kresla, či na krajíček niečoho brutálne moderného a na sedenie nevhodného, poprípade musí za trest stáť a moderátor z vopred pripraveného papiera, ktorý mu pripravil niekto iný, číta otázky, týkajúce sa skutočných alebo domnelých vád pozvaného, podľa toho, či je v priaznivo naklonenej, alebo nepriateľskej televízii. Na Slovensku sa priazeň mení každé štyri roky s voľbami. Preto obeť musí taktizovať. Za čo ju v jednom období chválili, za to ju v druhom ukrižujú. A hoci je pamäť národa krátka, pamäť mediálnych archívov nemá dno, keď treba niekomu podkúriť pod kotlom. Moderátor sa tvári, že má patent na rozum a je majiteľom božskej spravodlivosti. Obeť sa vykrúca, moderátor tlačí a spoločne sa potia v žiari reflektorov v slušivých sačkách a viazanke, hoci vonku je 35 nad nulou a v štúdiu 40 stupňnov. V spriatelenej televízii musí obeť zahrať divadlo, že otázky neboli dohodnuté, čo sa sadistickému publiku veľmi páči. Netuší, že nič, čo by chcel a hlavne mal vedieť, sa aj tak nedozvie. Na to moderátor ani respondent nemajú chuť, ani odvahu.

7 - Diskusia
Nepripravený moderátor sa tvári pripravene, lebo cieľom diskusie nie je , zorientovať diváka, ale určiť vinníka. Moderátor krvilačne ťahá mená, čas a miesta. Podstata mu uniká. Musel by vec študovať dávať do súvislostí a nebodaj aj do historického kontextu a miestopisu. Mohli by ste tým zaťažiť krásnu blond hlávku moderátorky, alebo úzke plecia zakrpateného zakomplexovaného moderátora? Po besede majú všetci zlú náladu, lebo keď chceli niečo vysvetliť, dozvedeli sa , že majú byť struční a keď boli stručný, povedali im, že niečo taja. Samozrejme, moderátor sa tvári, že dokonca vie, čo skrývajú.

8 – Špecializácia
Nedajbože miešať si špecializáciu. Ak v televízii vystupujú napríklad odborníci na Bibliu, psychológovia atď. musia byť škaredí a šušlať. Ak sú to modelky, musia byť hlúpe. Ak je to vysielanie pre deti, dospelého z ich správania musia obchádzať mrákoty – takto sa zachová aspoň nejaký poriadok, pretože inak by sa predsa všetko pomiešalo...takto môže na všetky právne otázky odpovedať jeden jediný právny expert, ktorý súčasne slúži aj ako sudca. Keby ho televízia vysielala častejšie, mohli by sme zrušiť súdy. Skvelý je aj pravidelne sa opakujúci mediálny expert a “ náš poslanec“ v parlamente riadený diaľkovým ovládačom.

9 – Pozitívne
Pozitívne programy, čiže dobré, ľudské, múdre a zaujímavé / ak sa také nájdu/, sú kvôli rovnováhe vysielané v noci medzi druhou a treťou hodinou alebo na inom kanály, poprípade ráno o šiestej.

10 – Umenie
Toho sa v televízii nedočkáte, rovnako ako profesionality. A tak je to správne. Potom by ste mali dôvod sedieť v zajatí imaginácie aj cez deň a zabudli by ste chodiť do práce. Svetové prieskumy hovoria, že až 90% ľudí nie je spokojných s vysielaním, ale iba 10% v tom prípade dokáže televízor vypnúť. Pritom , ako ste si všimli televízia pozná najmenej 10 spôsobov ako zbaviť ľudí rozumu. Nedajte sa! Kúpte si na Vianoce karty, šach, domino, monopoly, alebo sa venujte pobytu v prírode. Odmena v podobe zdravého rozumu vás neminie.

Ozaj, koľko razy ste už videli každoročne sa opakujúci vianočný program všetkých slovenských televíznych kanálov?

Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
LADY emailom
V prípade že máte záujem pravidelne odoberať spravodajstvo z nášho servera, prosím zadajte vašu e-mailovú adresu a stlačte tlačítko Prihlás.

 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!