Spoločnosť Kofola a.s. v roku 2012 prichádza s výrazným redizajnom 0,75l a 1,5l PET fliaš značky Rajec. Od júla si tak spotrebitelia môžu zakúpiť svoju obľúbenú pramenitú vodu v nových, ľahších fľašiach, vďaka čomu dochádza k výraznej úspore spotrebného materiálu, predstavujúcej odhadom 280 ton plastu potrebného na výrobu PET fliaš ročne. Ide o prvú zmenu obalov po ôsmich rokoch, ktorá okrem komunikačného významu predstavuje pre značku Rajec výrazný krok vpred v rámci jej ekologických aktivít.
Zmeny obalov zároveň uľahčia orientáciu spotrebiteľa v portfóliu a výrazne odlíšia značku od iných produktov na trhu. Redizajn sa týka aj loga, etikiet, uzáverov a fólie na 6-packoch i ďalšej komunikácie značky Rajec. „8 rokov je v rýchloobrátkovom spotrebnom tovare skutočne dlhá doba a nastal ten správny čas na jemný posun v komunikácii značky Rajec a jej benefitov“, hovorí Senior Brand manažér značky Rajec, Břetislav Koláček a dodáva: „V rámci redizajnu boli zachované všetky charakteristické znaky, na ktoré sú spotrebitelia pri Rajci zvyknutí, no napriek tomu je zmena citeľná. V prvom rade je nesmierne dôležité, že sme dokázali dosiahnuť kvalitu a pevnosť našich fliaš ruka v ruke s výraznou úsporou materiálu, čím výrazne odľahčujeme životné prostredie“.
Nová fľaša Rajec prichádza na trh s jemne pozmeneným tvarom a špeciálnymi prelismi, aby bola zabezpečená stabilita a pevnosť fľaše aj napriek zníženej gramáži. Týmto znížením dosiahne značka značnú úsporu produkcie plastu, čím prispieva k šetreniu prírody a zabraňuje jej zbytočnému zaťažovaniu odpadom. Táto zmena sa týka všetkých fliaš z portfólia značky Rajec, vrátane ochutených pramenitých vôd aj tohtoročných noviniek v podobe dojčenskej vody i ochutených noviniek Brusnica a Egreš.