lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
  * 2012
  * 2011
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
  * 2001
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 8 reakcií.
Včera pribudlo:
2 tém, a 12 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Nedeľa, 20. September, , Dnes oslavuje Luboslav/Luboslava
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Zákazníci – tajná zbraň proti falšovateľom?

  Spracoval(a) : Petra
Dátum : 14.4.2011
späť
Späť

Poslať
 

Falšovanie sa už dávno netýka výhradne luxusného tovaru a doplnkov. K typickým falzifikátom nepatria len „zaručene pravé“ rolexky od podozrivého obchodníka na ulici či „vuittonka“ z tržnice. Falšovanie značkového tovaru je dnes lukratívny obchod, ktorý každý rok spôsobí globálnej ekonomike a spoločnosti škody okolo 775 miliárd dolárov. Do roku 2015 sa podľa odhadov škody zvýšia na 1,7 triliónov dolárov.[1] Falšovanie sa nevyhýba ani odvetviam ako je automobilový priemysel, kozmetika alebo informačné technológie. 

 

Kriminálne štruktúry, ktoré stoja za výrobou a distribúciou nelegálneho tovaru, využívajú veľmi nízku pravdepodobnosť trestného stíhania za tieto aktivity. Pretože ide o veľmi lukratívny obchod, falšovatelia svoje aktivity rýchlo rozširujú. Podľa Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj by ste len veľmi ťažko hľadali krajinu, ktorá nie je zasiahnutá výrobou nelegálneho tovaru, jeho predajom a rozsiahlymi ekonomickými dôsledkami - napríklad v podobe ušlých daňových výberov a strát na trhu práce. Len krajiny G20 prichádzajú v dôsledku falšovania približne o 2,5 milióna pracovných miest.[2] 

 

Ešte vážnejšie je riziko, ktoré falzifikáty predstavujú pre  koncových používateľov. Ich majetok môže byť poškodený v dôsledku použitia nekvalitných materiálov a komponentov s minimálnou alebo úplne chýbajúcou kontrolou kvality. Len v ekonomikách krajín G20 dochádza k ďalším stratám v rádovo 100 miliónoch eur v dôsledku nutnosti poskytovať zdravotnú starostlivosť ľuďom, ktorí sa zrania pri manipulácii s nebezpečnými falzifikátmi.[3]

 

Svetové spoločenstvá proti falšovaniu a pirátstvu, akým je napríklad i Business Action to Stop Counterfeiting and Piracy (BASCAP), mobilizujú iniciatívy popredných svetových značiek s cieľom osvetovo vzdelávať firmy aj širokú verejnosť o tom, aké spoločensky nebezpečné falzifikáty sú. Organizácia BASCAP tiež aktívne spolupracuje a delí sa o svoje bohaté skúsenosti s touto problematikou s medzinárodnými aj národnými orgánmi v oblasti odhaľovania falzifikátov, rozbíjania falšovateľských štruktúr a zatýkaní falšovateľov.

 

Spoločnosť HP, ktorá je aktívnym členom BASCAP, si je dobre vedomá nebezpečnosti falšovania značkových produktov. HP, najväčší svetový dodávateľ spotrebného materiálu a zariadení pre digitálne spracovanie obrazu, aktívne chráni svojich zákazníkov, ktorých si veľmi váži.  Pred rizikami falšovaného spotrebného materiálu chráni obchodných partnerov aj svoje nemalé investície do výskumu a vývoja technológií tlače a digitálneho spracovania obrazového materiálu. V krajinách EMEA, t.j. v Európe, na Strednom východe a v Afrike, má tento trh hodnotu takmer 30 miliárd eur.[4] 

 

Snaha spoločnosti HP chrániť svojich obchodných partnerov aj zákazníkov je pochopiteľná, pretože dôsledky falšovaného spotrebného materiálu sú značné:

 

Úspora verzus kvalita:

Falšovaný tovar nie je v konečnom dôsledku lacnejší, aj keď sa to tak na prvý pohľad môže zdať. Falzifikáty často nedosahujú kvalitu a presnosť originálu a výsledná tlač má  tak horšie vlastnosti. Pripočítajte k tomu vyššie riziko poškodenia tlačiarne či úniku náplne a s tým súvisiace prepadnutie záruky – a prípadná „úspora“ už nevyváži možné straty. 

 

Životné prostredie:

Výroba falšovaného spotrebného materiálu nepodlieha prísnym ekologickým štandardom a kontrolám, ktorými sa musia riadiť legitímni výrobcovia. Nekvalitná tlač, vyššie riziko tlačových defektov a únikov náplne tiež často spôsobujú neúmerný odpad papiera. 

 

Falšovaný tovar sa tiež samozrejme nekvalifikuje pre rôzne zberné a recyklačné programy legitímnych výrobcov. Od roku 1991 spoločnosť HP celosvetovo recyklovala v rámci svojho programu HP Planet Partners 320 miliónov originálnych tonerových a atramentových kaziet pre tlačiarne HP LaserJet a HP Inkjet.

 

Právne dôsledky:

Firmy, ktoré používajú falšovaný spotrebný materiál, sa vystavujú trestnému postihu a pomáhajú, či už vedome alebo nevedome, svojimi peniazmi financovať trestnú činnosť. Legitímni dodávatelia ako HP v spolupráci s miestnymi úradmi stíhajú výrobcov a distribútorov falšovaného tovaru. Sankcie v trestnom konaní v danej krajine môžu byť veľmi tvrdé. Úrady v Moskve napríklad v roku 2010 zaznamenali historicky najúspešnejší zásah proti falšovateľom spotrebného materiálu v Rusku od začatia programu HP Anti-counterfeiting Programme EMEA. Po rozsiahlom vyšetrovaní, ktorého sa zúčastnila aj spoločnosť HP, polícia zaistila viac ako 260 000 falzifikátov, ktoré pochádzali z falšovateľskej siete tvorenej niekoľkými subjektmi.[5]

 

Napriek tomu, že odhaľovanie falšovaného tovaru je potrebné a úspešné, samo o sebe nestačí. Spoločnosť HP za posledné štyri roky asistovala v krajinách  EMEA pri zaistení takmer deviatich miliónov kusov falšovaného spotrebného materiálu a komponentov.[6] HP a ostatní členovia BASCAP a ICCE (Imaging Consumables Coalition of Europe, Middle East and Africa) vedia, že rovnako dôležitá je aj osveta a vzdelávacie kampane, prostredníctvom ktorých sa znižuje dopyt po falzifikátoch a zvyšuje sa povedomie o spoločenských rizikách falzifikátov. HP aktívne vzdeláva svojich klientov a partnerov o tom, ako sa vyhnúť falšovanému spotrebnému materiálu.

 

S tým, ako sa zákazníci učia rozlišovať originálny tovar od potenciálnych falzifikátov a stále viac chápu ďalekosiahle negatívne dôsledky kupovania imitácií značkového tovaru, budú podľa prieskumov vyhľadávať tovar, ktorý je originálny a autentický.

 

Nedávno publikovaná štúdia odhalila, že viac ako dve tretiny respondentov spomedzi zákazníkov (70 %) sa domnievajú, že od používania falzifikátov ich odradí hrozba ohrozenia zdravia; veľké percento zákazníkov (54 %) odradí perspektíva vyhodených peňazí, nekvalitné služby (54 %) a riziko poškodenia osobného majetku (59 %).[7] Výrobcov značkových produktov možno poteší, že ľuďom bránia nakupovať falzifikáty aj morálne dôvody. Celých 79 % britských zákazníkov napríklad vedome nekúpi falzifikát, pretože by to znamenalo napomáhanie financovania trestnej činnosti.[8]

 

Vo svete, kde platí, že nie vždy sú veci také, akými sa javia, sa rozhodne oplatí predložené informácie neignorovať, ale naopak, venovať im plnú pozornosť.

 

 

 

 



[1] BASCAP: Estimating the global economic and social impacts of counterfeiting and piracy, február 2011

[2] Ibid

[3] Ibid

[4] ICCE: ICCE Report, 2009

[5] HP Anti-Counterfeiting Success Update, september 2009

[6] Interné dáta spoločnosti HP

[7] BASCAP: , december 2009

[8] Frontier Economies: The Impact of Counterfeiting on Governments and Consumers, 2009


Diskusia k článku:

Výpočet "škôd" vychádza z predpokladu, že všetci kupujúci "falzifikátov" by si kúpili originál, keby falzifikátov nebolo. Neverím autorom a zadávatelom takýchto článkov, že nevedia, že drvivá väčšina by si originál nekúpila nikdy pre jeho (neúmernú) cenu a teda by dodávatelia originálov zarobili asi o jedno percento viac...
Neregistrovaný - VyskocenaPlatnicka, 12.5.2011 07:47
Ďalšou úmyselnou chybou týchto strašiacich prieskumov je, že úmyselne do "falzifikátov" zahrňajú aj napodobeniny (pozor, nie kópie!), pritom mnohé z nich majú množtvo funkcií navyše (mobily, pda...), iba sa vzhladovo ponášajú na "originály". A hoci mi vydržia len rok, kúpim si ich radšej ako šesťkrát drahší "originál", ktorý po dvoch rokoch horkoťažko predám a po troch vyhodím. Celý tento humbuk nie je o ochrane spotrebitela, len o udržaní vysokých cien a tým aj ziskov. Ovce nech platia.
Neregistrovaný - VyskocenaPlatnicka, 12.5.2011 08:08
Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
LADY emailom
V prípade že máte záujem pravidelne odoberať spravodajstvo z nášho servera, prosím zadajte vašu e-mailovú adresu a stlačte tlačítko Prihlás.

 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!