lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2022
  * 2021
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
  * 2012
  * 2011
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
  * 2001
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
2 tém, a 18 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 17 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Pondelok, 17. Január, , Dnes oslavuje Nataša
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Čo nám v práci ničí zdravie

  Spracoval(a) : Miriam Kuhlová
Dátum : 13.9.2007
späť
Späť

Poslať
 

Pre veľa ľudí sú počítače zdrojom obživy, ale zároveň aj zábavy po práci. Pred monitorom trávi čoraz viac ľudí väčšinu dňa. Tento spôsob života sa spája aj so zdravotnými rizikami.

Medzi najznámejšie problémy spojené s dlhodobým používaním počítačov je syndróm RSI (repetitive strain injury)- zdravotné problémy spojené s dlhodobým napätím. Zradnosť toho syndrómu spočíva v tom, že pohyby nemusia byť silovo náročné, ale majú nedostatok relaxačných momentov. Dlhodobé napätie spôsobuje  nevyvážené zaťaženie určitých svalových skupín a preto je statické napätie namáhavejšie, ako aktívna práca svalov pri bežnom aktívnom pohybe.

Dodržiavať určité pravidlá pri práci s počítačom považuje väčšina ľudí za dosť náročné, pretože pri koncentrácii na pracovné povinnosti na ne jednoducho zabúdajú a zdravotné problémy pociťujú až keď už im napätie spôsobuje bolesť, či nepríjemné pálenie svalov. Poloha tela pri práci s počítačom by sa mala riadiť pravidlom pravých uhlov. Nohy by mali byť ohnuté v kolenách do pravého uhlu, trup a stehenná časť by mali byť tiež v pravouhlom postavení, rovnako ako ramená s predlaktím.

Táto poloha tela sa dá len ťažko dodržať celých osem hodín pracovnej doby, ale pomôcť môže aj podložka, ktorá sa vloží medzi operadlo a chrbát. Tým sa napomáha vzpriamenému sedu. Dôležité je, aby sa nohy opierali pevne o zem, inak dochádza k veľkému tlaku na stehná, ktorý sa neskôr môže prejaviť kŕčovými žilami.

Najväčšou úľavou pre svaly pri sedavom zamestnaní sú pravidelné prestávky a zmena polohy, čo treba využívať čo najčastejšie- napríklad volanie z mobilného telefónu môžete využiť ako príležitosť na prechádzanie sa po kancelárii.

 


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!