lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2022
  * 2021
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
  * 2012
  * 2011
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
  * 2001
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
2 tém, a 18 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 17 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Pondelok, 17. Január, , Dnes oslavuje Nataša
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Počas tehotenstva aj bez mäsa?

  Spracoval(a) : Kristína Farkašová
Dátum : 7.9.2007
späť
Späť

Poslať
 

Ako všetky tehotné ženy aj vegetariánky si musia počas tehotenstva dávať pozor čo konzumujú. Názory na to, či by žena mala alebo nemala konzumovať mäso počas tehotenstva sa rôznia, dôležité však je dbať na prísun nevyhnutných látok. 

Vápnik je nezanedbateľný pre vývoj kostí. Tehotné vegetariánky a vegánky by mali zvýšiť konzumáciu takých druhov ovocia a zeleniny, ktoré ho obsahujú vo veľkom množstve- brokolica, kapusta, čerešne a poprípade ho dopĺňať sójovým, či ryžovým mliekom obohateným o vápnik.

Kyselina listová má dôležitú úlohu vo vývoji nervovej sústavy. Ženy, ktoré sú uprednostňujú rastlinnú stravu majú vo všeobecnosti prirodzene vyšší príjem kyseliny listovej, pretože ich strava obsahuje vo väčšej miere listovú zeleninu. V období nedostatku čerstvej listovej zeleniny je vhodné je dopĺňať vo forme potravinových doplnkov.

Železo- nie je len v mäse a vnútornostiach, vegetariánky si ho môžu nahradiť konzumáciou celozrnného pečiva, orechov, červenej repy, či špenátu. Železo je nevyhnutné pre tvorbu červených krviniek a pri jeho nedostatku sa odporúča doplnkové užívanie vo forme tabletiek.

Proteín napomáha pri stavbe nových buniek bábätka. Často sa diskutuje o tom, či ženy vegetariánky majú dostatočný príjem bielkoví, pretože v druhom a treťom trimestri narastá potreba proteínov o 25 g denne. Dopĺňať si ho môžu konzumáciou vajíčok, mliečnych výrobkov, či sóje.

Vitamín B12 vývoj nervovej sústavy a správneho vývoja buniek dieťatka. Jeho množstvo netreba u bežne počas tehotenstva zvyšovať, pokiaľ žena konzumuje živočíšne produkty- napr. vajíčka. Vegánky však nemajú dostatočný zdroj tohto vitamínu a mali by uvažovať o potravinách, ktoré sú ním obohatené, napríklad vo forme sójového mlieka, prípadne o užívaní vitamínového doplnku.

Vitamín D je v tehotenstve potrebný v zvýšenej miere, najmä preto, že pomáha vstrebávať vápnik. Jeho rozpúšťanie napomáhajú tuky, preto by sa im tehotné ženy nemali vyhýbať- rastlinné oleje vo forme zálievok do šalátov úplne splnia túto úlohu.

Spotreba zinku je podľa výskumov nedostatočná či už u vegetariánok, alebo aj žien, ktoré konzumujú mäso. Doplniť ho treba celozrnnými produktmi, či strukovinami.

Spôsob stravovania počas tehotenstva však treba konzultovať s lekárom a upovedomiť ho na produkty, ktoré z jedálneho lístka vynechávate, aby mohol dohliadať na dostatočný prísun látok a vývoj vášho dieťatka.   

 


Diskusia k článku:

Chcel len dodat k tomuto prispevku, ze nie je dolezite len to, co zena konzumuje, a ako je vyvazena jej strava pocas tehotenstva, ale aj to, ako sa stravuje istu donu ( cca pol roka ) pred otehotnenim. Asi vsetky tehotne zeny, a tie, ktorym sa nedaro otehotniet, mali moznost niekde zacut nazov Acidum FOlicum, alebo kyselina listova. Ta je dolezita prave aj v tych fazach pred itehotnenim. Je vela dievcat , ktore dietuju, obmedzuju pecivo a muku vo vseobecnosti ( zdrojom kys. listovej je aj celozrnna muka ). Nedostatok KL pred otehotnenim moze sposobit zly vyvoj nervovej trubice dietata, razstep pery a razstep chrbtice. Mam kamaratku, co spekulovala s dietami a pod,... jej malicka kratko po narodeni absolvovala uz niekoko operacii kvoli rastepu ( a dedicne to nebolo, v rodine razstep nemaju ). Strava ovplyvnuje vela. Ani neprehanat, ale ani nepodcenovat. Telu sa nesmie odopierat, co potrebuje.
Neregistrovaný - nazor, 7.9.2007 11:28
ahojte, mam tri zdrave deti. ako tehotna som postupne bola vegetarianka, veganka dokonca po tretom porode aj vitarianka. gynekolog skoro odpadol, tvrdil mi ze moje dieta nebude mat zuby, vlasy, nebude vediet chodit a pod.nesplnilo sa. dnes ma dcerka 14 a od zaciatku ma vsetko ako ma mat...gynekolog zomrel.
Neregistrovaný - dana, 16.9.2007 17:10, 1potvora2(`na`)azet.sk
Ivana, vrat sa spat do tvojej zasratej minnesoty (hint,hint)
Neregistrovaný - Jaro R., 17.10.2007 14:23
to som bol ja, sorry
Neregistrovaný - Sami, 17.10.2007 14:24
No, ja si konkrétne myslím ze mäso je potrebné pre ženu predovšetkým kvôli živinám, ktoré žena počas tohto obdobia mimoriadne potrebuje.To je len môj názor
Neregistrovaný - , 17.10.2007 14:31
Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!