lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2021
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
  * 2012
  * 2011
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2001
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 10 reakcií.
Včera pribudlo:
3 tém, a 51 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Streda, 27. Október, , Dnes oslavuje Sabína
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Naučte sa zdravo spať

  Spracoval(a) : Natália Krížová
Dátum : 21.5.2002
späť
Späť

Poslať
 

Poznáte ten pocit, keď sa unavená prevaľujete po posteli, všetky svaly sú napnuté od túžby zaspať, ale uvoľňujúci spánok neprichádza. Spočítali ste už barančeky, spomenuli ste si na babičkine rozprávky, vynásobili ste už všetky čísla, ktoré poznáte...nemusím vám vravieť, že už po prvej neprespanej noci sa cítite omnoho horšie. Stúpa vám krvný tlak  a napätie, reagujete podráždene a intenzívnejšie pociťujete každú bolesť. Je zaujímavé, že ženy trpia poruchami spánku dvakrát častejšie ako muži. Často sa nespavosť stáva ich najvážnejším zdravotným problémom. Čo s tým ?

 


Večerná škola zaspávania
Stačí, ak budete dodržiavať presný rituál, ktorý vám pomôže postupne sa odtrhnúť od celodenných problémov a utíšiť sa pred spánkom.
● Večer, nezávisle od počasia, sa vyberte na 15-20 minútovú prechádzku.
● Chodievajte spať a vstávajte celý týždeň / rok / v tom istom čase.
● Vymyslite si rituál prípravy na spánok a ten dodržujte. Pripravte si miestnosť na spánok. Poupratujte všetky stopy dennej aktivity, zažnite sviečky, alebo si zapáľte nočnú lampičku, preoblečte sa do župana, vezmite si knihu, časopis...
● Spálňu dôkladne vyvetrajte. Optimálna teplota v miestnosti, v ktorej spávame, predstavuje 18-19 stupňov Celzia.
● Večer vypite pohár teplého mlieka s lyžičkou lipového medu. V mlieku je vápnik, ktorý uľahčuje zaspávanie a tryptofán, ktorý sa podieľa na vzniku hormónov spánku.
● K poduške si položte vreckovku pokropenú niekoľkými kvapkami éterického olejčeka (bergamotového,  mandarínkového, levanduľového), sama musíte zistiť, ktorá vôňa vás upokojuje. Rovnaký účinok majú aj voňavé sviečky, alebo aromalampy. Je dostať aj vankúšiky plnené bylinkami.
 
Kedy sú tabletky nevyhnutné?

Spánok neprichádza sám a neprivoláme ho násilím. Ak nemôžete zaspať, vstaňte z postele a začnite niečo čítať alebo písať. Tabletky na spanie sú vhodné v prípade:
- ak trpíte kvôli rozchodu, rozvodu alebo kvôli inému veľmi stresujúcemu zážitku, s ktorým sa potrebujete vyrovnať.
- ak sa vaša nespavosť rozvíjala týždne, mesiace, ba až roky.
Vhodné tabletky vám predpíše lekár v závislosti od vášho stavu. Nikdy neexperimentujte v tejto oblasti. To, čo pomohlo vašej priateľke, môže vám ublížiť. Je veľmi ľahké stať sa závislým na liekoch.

Kedy vám hrozia poruchy spánku?
Ak:
1 Zaspávate dlhšie ako 45 minút?
2 Prespíte v noci spolu menej ako 5 hodín?
3 Budíte sa v noci častejšie ako trikrát?
Dve odpovede ÁNO znamenajú, že máte problémy so zdravým spánkom. Skôr ako navštívite lekára, skúste začať so zdravou životosprávou a zmeňte pohľad na svet. Zaoberajte sa len tým, čo môžete zmeniť. To na čo nemáte silu, neriešte.

 


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!