Coca-Cola predáva vodu z vodovodu pod značkou Dasani ako čistú vodu
Autor(ka) : Kristína Farkašová
Dátum a čas : 3.3.2004 00:00
Kategória : Koktail
WWW.LADY.SK Stránky pre modernú ženu venované móde,kráse zdraviu ...
Komu (email) :
Od (email) :
Od (meno) :
  

Ani renomovaná značka nie je ešte zárukou kvality, svedčí o tom aféra, ktorú v Británii vyvolala firma Coca-Cola. Tento svetoznámy výrobca nealkoholických nápojov sa totiž priznal, že vo fľašiach pod značkou Dasani nepredáva prírodnú vodu z podzemných prameňov, ale obyčajnú filtrovanú vodu z vodovodu v továrni pri Londýne.

Ani renomovaná značka nie je ešte zárukou kvality, svedčí o tom aféra, ktorú v Británii vyvolala firma Coca-Cola. Tento svetoznámy výrobca nealkoholických nápojov sa totiž priznal, že vo fľašiach pod značkou Dasani nepredáva prírodnú vodu z podzemných prameňov, ale obyčajnú filtrovanú vodu z vodovodu v továrni pri Londýne.
    
Coca-Cola na etikete obalu Dasani síce netvrdí, že je to voda z prameňa, ale že ide o vodu "pure", teda vodu čistú. Pollitra stojí 95 pencí, teda skoro 60 Sk, čo je dosť veľa aj britské pomery, preto spotrebitelia očakávali, že dostanú niečo výnimočné, čo stojí za to. Dasani je v USA známa a zavedená značka, Coca-Cola preto do reklamnej kampane v Británii investovala milióny libier, no asi nečakala, že získa až takú pozornosť
    
Firma tvrdí, že pri výrobe vody Dasani používa niekoľkonásobnú filtráciu - tzv. osmózu, podobne ako NASA na vesmírnych lodiach, aby z vody odstránila nepatrné zvyšky cukru, solí, baktérií alebo proteínov. Pri tomto procese sa vraj voda obohacuje o určité minerály, aby lepšie chutila. Testy však nedokázali odhaliť rozdiel medzi normálnou vodou z kohútika a vodou Dasani.
    
Britské vodárne dodávajú pollitra vody užívateľom za 0,03 pence, čo je zhruba 2850-krát lacnejšie ako rovnaké množstvo Dasani. Práve vodárne sa na Coca-Colu najviac sťažujú: tvrdia, že jej reklamná kampaň vraj vyznieva tak, ako keby voda z vodovodu nebola čistá a vhodná na okamžitú spotrebu. Zákazníci však - aspoň zatiaľ  - berú celú kauzu s humorom. Zástupca Food Commission, organizácie spotrebiteľov vyhlásil, že ak niekto dokáže rozoznať rozdiel medzi vodou z vodovodu a z fľaše, zaslúži si obdiv. Pravda, chuťové bunky a celý organizmus ten rozdiel necítia, ale peňaženka áno.

Copyright©2004 TASR



©2001 Fornet. Všetky práva vyhradené.