lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2024
  * 2023
  * 2022
  * 2021
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
  * 2012
  * 2011
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2001
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 3 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 2 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Utorok, 16. Apríl, , Dnes oslavuje Dana/Danica
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Svet chce byť klamaný

  Spracoval(a) : Kristína Farkašová
Dátum : 17.5.2002
späť
Späť

Poslať
 

Napriek tomu, že si myslíme a chceme, aby naša láska bola večná, aby nás partner ani vo sne nepodviedol, pravda je taká, že monogamia nie je prirodzená. Ani v prírode, ani medzi ľuďmi. Čím nechcem povedať, že neexistuje zopár jedincov, ktorí by na „bočák „ nikdy nepomysleli, tobôž sa ho zúčastnili. /Hoci niekedy len z vrodenej plachosti alebo lenivosti, či nedostatku libida./


Faktom však ostáva, že v civilizovaných krajinách 60% mužov a 40% žien si počas života aspoň raz dopraje mimomanželský  vzťah. Nech to už nazýva akokoľvek. Osudová láska, osviežovač vzťahu, alebo služobná cesta s radovánkami, rokovanie so slabším pohlavím... A to ešte nie je konečné číslo, treba si totiž uvedomiť, že tých 60% a 40% nie sú tie isté manželské páry. Takže prešľap si dovolí vlastne cca 80% partnerov. To znamená z desiatich párov osem sa dopustí nevery. Časť z nich sa k nevere prizná a druhá časť, ktorá sa riadi heslom, že gentleman si užíva a mlčí, nikdy nepripustí na verejnosti ani doma  svoj „poklesok“. Tým samozrejme ochránia isté percento partnerov  pred sklamaním a stratou ilúzií, ale štatistiku nezmenia. Paradoxné potom je, že kým spoločnosť sa tvári monogamne a nepripúšťa novú krv do vzťahu, príroda, alebo naša výbava, nám dopraje. Svet chce byť klamaný! Predstavte si, že by ste už pri svadobnom obrade mysleli na to, že manželstvo prinesie aj neveru, ale vy sa s ňou vyrovnáte a napokon si určíte také pravidlá hry, aby ste si navzájom preukazovali úctu a mali sa radi. V tejto súvislosti sa často hovorí o dôvere. Ja ju vnímam tak, že svojmu vyvolenému budem dôverovať, lebo som si istá, že sa po dobrodružstve vždy vráti ku mne a našim deťom a nebude ma zaťažovať tým, že bude doma klebetiť a plakať nad svojimi problémami s milenkou. Okrem toho  nedopustí, aby okolie o jeho vzťahu vedelo.

V opačnom prípade je partner amatér a zaslúži si problémy, ktoré si vyrobí. Žiaľ, neostane v tom sám. Vždy sa to dotkne najmenej troch ľudí. Ale toto číslo bude treba tiež vynásobiť.
Dobrou správou je, že niekedy existuje aj spoločensky únosné vysvetlenie nevery. Je to v prípade trvalej choroby jedného z manželov, v prípade hysterickej manželky, ktorá muža doslova vyháňa z domu, v prípade, ak je partner často ďaleko od rodiny,  v prípade, že manželka odmieta sex, alebo vstúpila do nejakej sekty.
Napriek tomu, aj tieto spoločensky únosné nevery, keď sa prevalia, majú často kruté dôsledky. Stres, chorobu, depresiu, stratu dôvery v seba aj v partnera. Preto by bolo dobre, aby sme pomaly, ale iste spoločnými silami začali búrať mýtus monogamie. Veď aj v Taliansku a Poľsku už dávno povolila cirkev rozvody a dokonca sobáši páry, ktoré sa berú druhý, či tretí raz.
K odbúraniu bájky o monogamii môže pomôcť, ak neodsúdime hneď neverníkov, ak sa partnera, ktorý nás podviedol najskôr spýtame, čo ho k tomu viedlo a až potom podáme žiadosť o rozvod, ak nebudeme od prvého bozku rátať s tým, že náš vzťah rozdelí iba smrť, ale naopak prijmeme teóriu, že všetko, čo sa raz začalo, sa môže aj skončiť, a že každý koniec je začiatkom niečoho nového. Veľkým darom na tejto ceste je úprimné odpustenie, ktoré súvisí s pochopením. A tým samozrejme so zblížením, posilnením vzťahu a v konečnom dôsledku s vernosťou./Navždy?/

 


Diskusia k článku:

toto ma byt zase co?podvadzaju len slabosi ... aky ma potom vyznam vztah,rodina?koli statistikam?ubohe ... podvod hovori o neschopnosti riesit situaciu
Neregistrovaný - , 17.5.2002 08:31
to je sprosty clanok...to vsetko moze byt pravda, ako si kto co urobi, take to ma, naco o tom pisat...este aj ten styl...trochu nadhladu by neuskodilo...:(
Neregistrovaný - ELa, 17.5.2002 08:47
Hor sa do podvádzania, veď tento článok podporuje neveru! Je rozdiel v bokovke a v dlhodobom mimomanželskom vzťahu, to prvé sa dá odpustiť ale to druhé by ma od partnera asi oddelilo. Každá nevera je dôsledkom nejakého problému, ktorý sa v partnerskom vzťahu nerieši a mal by sa riešiť, ale jeden z partnerov radšej zahne ako by sa mal postaviť zoči-voči problému. Nevera nie je prirodzená, neznámy máš pravdu, je to slabosť.
Neregistrovaný - Miša, 17.5.2002 08:53
maximalne sprosty clanok ...
Neregistrovaný - , 17.5.2002 09:41
To je co za hlupost, ze monogamia nie je prirodzena? Take slony su verne cely zivot a ked jeden z nich zahynie, ten druhy ziali pokial zije a partnera si uz nehlada, vacsinou smutkom uhynie aj ten druhy. Mackovite selmy sa maznaju ako ludia. Lisiak po pareni samicu opusta a ide za dalsim dobrodruzstvom, zatial co ona prichysta hniezdo pre mlade a stara sa o nich sama.. Je to rozne, ale podstatne je, ze kazdy sme iny a to je to krasne. Aj v prirode.
Neregistrovaný - Lila, 17.5.2002 09:46
ked uz sme pri tych zvieratach,hodi sa priklad aj z druhej strany ... polarne medvede,samci,zeru hocico,trebars aj vlastne potomstvo ... gibbon monogamna opica po dospeni,je vyhnana svojim rodicom ... ako by to dopadlo u ludi? ... lahke je klamat ... avsak ak sa vravi,ze svet chce byt klamany,sucasne sa nevravi aky to bude mat dopad ... tam kde je laska moze byt aj podvadzanie ... tam kde je podvadzanie moze byt aj laska ... avsak cely vyznam toho vsetkeho ... je na ludoch ako sa rozhodnu,konat pre peknu vec,alebo sa na to vykaslat /ani jedno ani druhe nie je odmenene/je to otazka principu,ten kto vsak podvadza podvadza najma seba
Neregistrovaný - , 17.5.2002 10:21
neznamy, suhlasim, ten kto podvadza, podvadza sam seba...
Neregistrovaný - dasa, 17.5.2002 13:36
Mám plno otázok, prečo muž žije s hysterickou manželkou? Načo sa manželka vydávala keď odmieta sex? Prečo sa nerozvedú keď im to v sexe už neklape?A prečo sa nerozprávajú? prečo spolu nekomunikujú? komunikácia to je základ každého vzťahu...prečo neriešia problémy normálne ale neverou? Neni lepšie tie problémy vyriešiť vzájomným konštruktívnym dialógom? Sorry asi som blbá....
Neregistrovaný - Bellezza , 17.5.2002 15:54, bellezza(`na`)pobox.sk
bel, dalo by sa napisat plno odpovedi k tvojim otazkam, pretoze v kazdej otazke je nejaka "nedokonalost, povahova crta, ...". Mozno je zenska hystericka, ale je perfektna priatelka, milenka, mama, partnerka a ta hysterickost je proste jej crta nedokonalosti (kazdy mame nejaku). A zrejme sa manzelia nerozvadzaju preto, lebo je este kopec dalsich veci, ktore ich drzia spolu. V kazdom vztahu su urcite piliere, na ktorych to cele stoji (ehm....:-)) a pokial sa tieto neznicia, ma vztah sancu prezit. Rozculuju ma take debilne "vyskumy", ze clovek nie je monogamny a pod...OK, vyskusam zopar chlapov a vyberiem si...ale potom uz neskusam, nehladam, nie?
Neregistrovaný - dasa, 17.5.2002 16:13
VSETCI STE BEZ VINY, VSAK? HAHAHA!!!
Neregistrovaný - Pua, 17.5.2002 16:36
pua,nie nieje,preco by koli mojej vine mal niest dosledky niekto dalsi
Neregistrovaný - , 17.5.2002 19:08
Sprosty clanok. Nabuduce to bude o com, pani Farkasova? Mimochodom, ak mate deti, co by asi oni na to?
Neregistrovaný - t.v., 18.5.2002 17:51
Skuste byt vedome verni. Ak je v manzelstve jeden z partnerov neverny, to manzelstvo nie je dobre. Poznam manzelov, kde muz je neverny so suhlasom manzelky. Ale tam ide o velke peniaze, ktoryx sa ona (napriek tomu, ze nemaju deti) nemieni vzdat. A jemu (slaboxovi) nahovorila, ze nevera v manzelstve je normalna a vsetci muzi su taki. Tito ludia su mi odporni. Ak clovek miluje, nemoze byt neverny. Nejde to. Fyzicky to nejde.
Neregistrovaný - M, 20.5.2002 07:31, MBelyus(`na`)wella.sk
M ... hra,casom sa z nenormalneho manzelstva stava hra na to,kto je lepsim babkarom ... mozno vzajomne pocity vydierania,podvodov,manipulacii,unika mi vsak vyznam vztahu,ak si niekto mysli,ze prisiel do vztahu,aby ho niekto vydieral ... "vsak ja mu/jej ukazem" smutne
Neregistrovaný - , 20.5.2002 09:14
Decká sa neveru nemôžu,tak prečo si to väčšinou zlízavajú oni? hmm?ja tiež neveru neuznávam,ak jeď je to jav už obyčajný a spoločnosťou braný ako celkom normálny.Nič nie je dokonalé,to máš pravdu, ale po 150 rokoch,keď chlap začne brať ženine dobré vlastnosti ako samozrejmosť (môže to byť aj naopak), mu začnú jej zlé vlastnosti prekážať, lebo ho nudí a vie že by mohla byť aj menej hysterická, zrazu mu to vadí,lebo sa nudí a lebo je mu okukaná....možno preto, aj to je jeden z dôvodov.
Neregistrovaný - Bellezza , 20.5.2002 09:22, bellezza(`na`)pobox.sk
Decká sa neveru nemôžu,tak prečo si to väčšinou zlízavajú oni? hmm?ja tiež neveru neuznávam,ak jeď je to jav už obyčajný a spoločnosťou braný ako celkom normálny.Nič nie je dokonalé,to máš pravdu, ale po 150 rokoch,keď chlap začne brať ženine dobré vlastnosti ako samozrejmosť (môže to byť aj naopak), mu začnú jej zlé vlastnosti prekážať, lebo ho nudí a vie že by mohla byť aj menej hysterická, zrazu mu to vadí,lebo sa nudí a lebo je mu okukaná....možno preto, aj to je jeden z dôvodov.
Neregistrovaný - Bellezza , 20.5.2002 09:26, bellezza(`na`)pobox.sk
Myslím si, že autorky článkov o nevere si takýmto spôsobom sami pred sebou ospravedlňujú svoje dávnejšie alebo čerstvejšie prehrešky. Však popísať sa dá kadečo a nájsť pre to vedecké a pseudovedecké ospravedlnenie je len otázkou rutiny a vyhľadávania podobne ladených článkov.
Neregistrovaný - , 20.5.2002 09:47
bellezza taki ludia si nevazia ludsku dostojnost
Neregistrovaný - , 20.5.2002 11:18
Belezza, po 150 rokoch??? Kto by to vydržal s jedným partnerom? Iba ak v rozprávke. :-))))
Neregistrovaný - , 20.5.2002 11:40
Neznámy, koľko máš rokov - sedemnásť? Zobuď sa z tej naivity. Neverní nie sú iba slaboši/ky alebo padúchovia/ky. Článok je žiaľ reálny, či sa nám to páči alebo nie.
Neregistrovaný - Ja, 20.5.2002 14:26
Neznámy,to bolo povedané obrazne,niektorí chlapi si pripadajú po 20 rokoch manželstva ako po 150tich.V posledných 10 rokoch sa veľmi veľa vecí stalo normálnych a bežných,ktoré pred tým nikdy normálne a bežné neboli.Prečo sa napríklad nepovažuje za normálne, že ľudia si jeden druhého vážia a ctia, Prečo nie je normálne, že sa k sebe ľudia slušne správajú? Prečo nie je normálne, keď 2 ľudia,čo sa majú radi sú si verní?Máte veľa odpovedí však?
Neregistrovaný - Bellezza , 20.5.2002 14:53, bellezza(`na`)pobox.sk
Ja,potom mi vysvetli zmysel rodiny,spolocnosti ... mas na mysli,nevera dokazatelna,vernost nikdy ... viem,ze je lahsie zautocit ako prvy,naskok je naskok,vycitky ma zial druhy ... neodsudzujem nikoho,kto sa dopustil nevery,ale nech je to fer
Neregistrovaný - , 20.5.2002 16:39
Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!