lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2024
  * 2023
  * 2022
  * 2021
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
  * 2012
  * 2011
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2001
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 1 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Piatok, 29. Marec, , Dnes oslavuje Miroslav
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Ako na neochotných predavačov?

  Spracoval(a) : Jana Osuská
Dátum : 7.5.2002
späť
Späť

Poslať
 

Azda neprejde týždeň, aby sme sa v obchodoch nestretli s nepríjemnými a neochotnými predavačmi. Chápavejší z nás sa ľahšie zmieria so smutnou alebo očividne vyčerpanou pokladníčkou napríklad v hypermarkete, unavenou z nepretržitej služby v pokladni. Omnoho horšie sa nám však nakupuje  u nepríjemných predavačov pri kúpe intímnejšieho tovaru, napríklad spodnej bielizne. Ale ani pri nákupe iných výrobkov nám na nálade nepridá predavač, z ktorého len tak vyžaruje neochota a nechuť urobiť čo len jediný nadbytočný pohyb. Keby to nebolo tak často, človek by mávol rukou. Na Slovensku je to skôr pravidlo a ak nebudete reagovať, môže si to odniesť vaše zdravie. Tak teda ako na to?

 

Každý sme iný
Čo môžeme robiť s predavačom, ktorý nám nezakryte signalizuje nezáujem, nechuť a neochotu? Riešenie takejto nepríjemnej situácie závisí do istej miery aj od nášho temperamentu a záujmu nakúpiť presne na danom mieste.

Asertívny typ – takýto zákazník je vyrovnaný a ,,nad vecou“, vie sa povzniesť nad problém, nerozčúli sa, iba prijme účinné opatrenia. Z obchodu jednoducho odíde a svoje peniaze minie u konkurencie. Jeho psychická nálada ostane v norme, a pri tom ako zhodnotí správanie predavača podľa vlastných kritérií nepodľahne emóciám. Dokonca po takejto skúsenosti nestratí záujem o ďalšie nákupy v tejto predajni.

Agresívny typ – ide o emocionálne labilného zákazníka, ktorý je vo svojich vonkajších prejavoch veľmi impulzívny. Preto si nenechá, aby si k nemu ktokoľvek dovoľoval a svoju agresivitu nasmeruje na predavača alebo na celú predajňu, obchodný dom, majiteľa a jeho príbuzných. Niekedy skončí až pri vláde, alebo pri americkom prezidentovi.  Konečný výsledok z predaja je však nulový a obe strany sú napokon ranené a roztrpčené. Zákazník agresívneho typu si vybíja nahromadenú energiu a vnútorné napätie vyvolávaním konfliktov a neochota predavača jeho správanie iba posilňuje a pôsobí ako rozbuška.

Sociabilný typ – tento spotrebiteľ je plachý, nesmelý a často sa nechá nepríjemným alebo neochotným predavačom zmanipulovať. Tento ho takmer okamžite vmanévruje k ústupu,  či už ,,útekom“ z predajne alebo kúpi tovar, ktorý vlastne ani nechcel. Často si nechtiac odnáša z obchodu aj problémy predavača, pretože ho ľutoval a príliš sa vžíval do jeho pozície.

Nech už patríte ku ktorémukoľvek z troch opísaných typov zákazníkov, v každom prípade odchádzate z obchodu nespokojní, čo nepôsobí najlepšie na vašu náladu a prenáša sa to ďalej ako zlá vlna. Neochotný predavač si  môže byť istý, že nebudete šíriť dobré meno obchodu, v budúcnosti sa mu vyhnete a budete varovať aj svojich príbuzných a priateľov, majiteľ menej zarobí, predavač nedostane výplatu  a bude ešte nervóznejší...

Možná obrana
Prvá rada – hlavne zachovajte pokoj. Neochota je ťažko liečiteľná choroba a rozčuľovanie predavača ochote nenaučí. Ak chcete situáciu zvládnuť dôstojne, existujú dve možnosti riešenia. Miernym hlasom trvať na svojich požiadavkách a želaniach, alebo pokojne oznámiť predavačovi svoju nespokojnosť s jeho správaním a potom odísť ku konkurencii. Tretia možnosť je, že upozorníte majiteľa obchodu . V tomto prípade sa môžete znova zamotať do nepríjemností. Predavačkou môže byť jeho dcéra, manželka, milenka...najmúdrejšie je, míňať svoje peniaze tam, kde si vás vážia a sú ochotní spolupracovať.


 


Diskusia k článku:

Jasné,každý sme iní...dnes som bola s dcérkou v istej predajni v CA,oproti bývalému OD kúpiť sandálky.Istá predavačka,zhodou okolností od nás,totál neochotná nám doslova hádzala sandálky z pultu na zem.Mala som pevné nervy,ale radšej sme šli do druhej predajne bez slova.Ak by sa trafila,neprešlo by jej to.
Neregistrovaný - Katka, 14.6.2011 15:34, katarina.stasova(`na`)hotmail.sk
Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!