lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2024
  * 2023
  * 2022
  * 2021
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2012
  * 2011
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
  * 2001
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 1 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Piatok, 29. Marec, , Dnes oslavuje Miroslav
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
ORANGE ŠTARTUJE NOVÚ KAMPAŇ E-DETI NA PODPORU BEZPEČNÉHO POUŽÍVANIA TECHNOLÓGIÍ

  Spracoval(a) : Peter
Dátum : 21.2.2013
späť
Späť

Poslať
 

Orange štartuje svoju najnovšiu iniciatívu na podporu bezpečného používania komunikačných technológií deťmi a mladými ľuďmi. Celoročná osvetová kampaň e-deti je pokračovaním dlhoročných aktivít Orangeu v oblasti ochrany detí pred rizikami komunikačných technológií. Jej súčasťou bude celoslovenská kampaň v médiách, vzdelávanie pedagógov, žiakov i rodičov, nové učebné materiály, nová webová stránka, a tiež unikátna výstava Internetove-deti. Tohtoročná kampaň má aj nového ambasádora, ktorým je tanečník Laci Strike, známy množstvom aktivít práve pre deti a mladých ľudí.

Orange patrí medzi priekopníkov v oblasti osvety o potrebe chrániť deti pred rizikami používania moderných technológií. Od roku 2006, keď uskutočnil svoju prvú osvetovú kampaň, pribudlo množstvo nových nástrah, ktoré prichádzali postupne s čoraz intenzívnejším používaním mobilných telefónov, internetu, ale aj televízie. Aktuálne trendy odhalil najnovší prieskum Orangeu, na výsledky ktorého nadväzuje kampaňou e-deti.

Mobilný telefón a internet používajú deti už od 4 rokov

Podľa prieskumu sa mobilný telefón stáva neoddeliteľnou súčasťou takmer pre dve tretiny detí vo veku 9-11 rokov a takmer všetkých starších detí do 15 rokov. Podľa zistení svoj prvý mobilný telefón dostávajú deti už od 4 rokov, teda o dva roky skôr, ako v období prvého prieskumu v roku 2006. Pre deti je čoraz dôležitejšie, aby mal ich telefón internet. Ten využívajú vo veľkej miere na chatovanie, sťahovanie obrázkov, fotografovanie a následné umiestňovanie fotografií na internet. Práve pri využívaní internetu sú deti výraznejšie vystavované rizikám, ktoré si často neuvedomujú. Až 33% detí chatuje s cudzími ľuďmi, čo môže viesť k priamemu ohrozeniu dieťaťa.

„V súčasnosti sme svedkami nových druhov závislostí medzi mladými ľuďmi a deťmi a jednou, ktorá im hrozí, je aj závislosť od internetu či mobilného telefónu. Rovnako pribúdajú aj nové hrozby, ako je napríklad kyberšikana,” uvádza Mária Šimčáková Tóthová, renomovaná detská psychologička, ktorá sa tejto téme dlhodobo venuje aj v spolupráci s Orangeom.

Výstava Internetove-deti priblíži riziká internetu pre každého

Zažiť na vlastnej koži nástrahy internetu a elektronických komunikácií môžu od 20. februára všetci záujemcovia, ktorí navštívia interaktívnu  výstavu Internetove-deti v priestoroch OC Central na Trnavskom mýte v Bratislave. „Cieľom  výstavy je ukázať pozitíva moderných technológií a internetu, ale aj zdôrazniť a vyzdvihnúť aj ich nebezpečnú stránku a riziká, ak sa používajú nevhodným spôsobom. Na vystavených exponátoch môžu záujemcovia zažiť riziká elektronických komunikácií na vlastnej koži. Nielen deti, ale aj ich rodičia si možno práve vďaka tejto výstave uvedomia, že hrozby ako je napríklad kyberšikana, zďaleka nie sú len teóriou, ale môžu sa týkať aj ich,“ približuje zámer interaktívnej výstavy riaditeľka úseku komunikácie a značky Orangeu Andrea Cocherová. Výstava potrvá do 10. marca a je jedným zo spôsobov, ako môžu spoločne stráviť čas rodič aj dieťa a vzájomne spoznať svoj reálny aj online svet. Návštevníci si môžu exponáty pozrieť počas celého týždňa v čase od 10:00 do 21:00 hod. Medzi 16. a 20. hodinou bude k dispozícii aj odborný poradca z oblasti detskej psychológie.

 

Vzdelávacie aktivity priamo v školách a nové učebné pomôcky

V oblasti ochrany detí Orange dlhodobo spolupracuje s odbornými lektormi a psychológmi, ktorí od roku 2008 priamo v školách vyškolili o nástrahách komunikačných technológií už takmer 25-tisíc detí a takmer tisíc rodičov. V rámci aktuálnej kampane e-deti Orange prináša aj nové učebné materiály. V spolupráci s odborníkmi pripravil príručku pre učiteľov aj rodičov, ktorú verejne spolu s kampaňou pokrstil aj Laci Strike, ambasádor kampane e-deti. Od februára vzniká aj nová webová stránka www.e-deti.sk, kde nájdu rady a odpovede všetci, dospelí aj deti, ktorí chcú zistiť viac o rizikách, ale aj príležitostiach moderných technológií. Orange pripravil aj ďalšie aktivity, ktoré bude predstavovať postupne počas celého roka.

 

Osvetová kampaň po celom Slovensku

Tohtoročné osvetové aktivity Orangeu na podporu bezpečného používania komunikačných technológií bude sprevádzať aj pestrá celoslovenská kampaň. V médiách, na uliciach i na svojich predajných miestach bude Orange poukazovať na súvisiace hrozby. S cieľom efektívne osloviť jednotlivé cieľové skupiny sa každej bude prihovárať vlastným jazykom.

 

Hlavné zistenia najnovšieho reprezentatívneho prieskumu:

§  deti trávia na internete čoraz viac času

Podľa Márie Tóthovej Šimčákovej, dieťa vo veku 8-11 rokov by malo stráviť denne na internete v priemere 1,5 hodiny a vo veku 12-15 rokov maximálne 2,5 hodiny. Realita je však odlišná a čas strávený na internete je v skutočnosti až dvojnásobkom odporúčaného času. „Vo svojej každodennej praxi môžem pozorovať rýchly nárast internetových zručností detí a predlžovanie času, ktorý trávia s modernými komunikačnými prostriedkami,“ hovorí M. Tóthová Šimčáková, ktorá je aj odbornou garantkou aktivít Orangeu v tejto oblasti.

§  Nevhodný obsah vyhľadávajú deti v oveľa väčšej miere, ako si to myslia rodičia

Rodičia sa často mylne domnievajú, že vedia, čo ich dieťa na internete robí. Podľa prieskumu Orangeu si  iba 12 % rodičov myslí, že ich dieťa si prezerá stránky o drogách. V skutočnosti je to však až 41 %. Deti radi vyhľadávajú zakázaný obsah, na ktorý im priestor dáva práve internet. Až 64 % detí si prezerá erotické stránky, hoci iba 18 % rodičov si takúto možnosť pripúšťa. Renomovaná psychologička odporúča tzv. otvorenú kontrolu. „Vhodnou formou kontroly, čo robí dieťa na internete či s mobilom je otvorený dialóg. Rodič požiada dieťa, aby mu ukázalo, s kým chatuje, poskytne rodičovi heslo, aby skontroloval obsah jeho e-mailovej schránky. Zo strany rodiča by mal byť prejavený záujem o hry, ktoré hrá, čo ho zaujíma, ako trávi voľný čas s internetom či mobilným telefónom,“ hovorí psychologička.

§  do popredia čoraz viac vystupuje kyberšikana

Veľkým problémom súčasnosti sa stáva novodobá šikana – tzv. kyberšikana. Jej príkladom je napríklad vznik rôznych skupín na internete zameraných proti jednotlivcovi. Ďalším príkladom takejto šikany je fotografovanie či nakrúcanie jednotlivcov alebo skupiny v nie práve lichotivých situáciách s cieľom človeka zosmiešniť či už v úzkom alebo širšom kruhu. Ale príkladom môže byť aj vzájomné porovnávanie si značiek mobilov, ktoré môže prerásť až do šikany.

 

Osvetovej kampani o rizikách internetu a elektronických komunikácií sa Orange venuje už sedem rokov.  „Dlhodobá  práca na tomto projekte nám umožňuje sledovať vývoj a identifikovať trendy. Ako vedúci poskytovateľ telekomunikačných služieb a zodpovedný operátor nemôžeme ignorovať fakt, že naše služby používajú mladiství a deti v čoraz nižšom veku, ale najmä to, že tie pre nich okrem zábavy a vzdelávania môžu predstavovať aj určité riziká,“ uviedla Andrea Cocherová. Orange preto minulý rok zrealizoval už tretí prieskum o používaní moderných technológií a  na jeho zistenia nadväzuje kampaňou e-deti. „Chceme vyvolať pozornosť, priniesť riešenia a zvýšiť záujem o tému u všetkých, ktorých sa týka - detí, ich rodičov a samozrejme aj pedagógov a expertov, s ktorými spolupracujeme už štvrtý rok,“ dodáva A. Cocherová.  

Pri príprave kampane boli hlavným zdrojom dlhodobé skúsenosti Orangeu v tejto oblasti a vlastné prieskumy. Výsledky toho najnovšieho priniesli závažné zistenia o výrazných posunoch v používaní komunikačných technológií deťmi a tínedžermi.

 


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!