Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /home/web/lady.sk/www/inc/poradna.php on line 709
Lady.sk
lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * Iné

REKLAMA
MOBIVENAL banner 109x109 sutaz
 
 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 0 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Utorok, 19. Marec, , Dnes oslavuje Jozef
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
mám otázku ohľadom domácnosti<<Späť
biela mačka3, 18.9.2019 13:12 reakcii: 33   nove: 33  
Ja som ZŤP, dostávam ID, plus rodičovský príspevok, plus niečo na dohodu mám, takže dostanem okolo 500 euro mesačne, lieky, vitamíny, potraviny a drogériu /pokiaľ to nie je veľmi ťažké/, kupujem väčšinou ja, máme pokazenú práčku, platila som aj opravu a dva razy práčovňu, spolu ma to vyšlo 55 euro. Nájomné platí manžel aj školku, tá vychádza 55 euro mesačne, súkromná stála 400 euro minulý školský rok. Plat má netto približne 1200. Myslíte si, že mi má prispievať na domácnosť, alebo ja mám ešte niečo dávať na nájomné?   <reaguj>

1)  ivka, 18.9.2019 14:11
Divne delenie spolocnych penazi.
V manzelstve si nedelime peniaze na moje a tvoje, su nase, bez ohladu na to, kto ich a akym sposobom priniesol.

Chyba ti tam mnozstvo dalsich vydavkov. Sadnite si na zadok, spiste si mesacne vydaje (tak ako mesacne prijmy).
Ak to chcete delit pomerovo k prijmom, musite vediet, kolko a za co pravidelne vydavate.
A potom zistite, ci vydavky delite v spravnom pomere.
   <reaguj>
2)  bianka, 18.9.2019 15:31
biela macka, uprimne? Ja by som od takeho manzela utekala,co by mi nohy stacili.    <reaguj>
3)  dorotka, 18.9.2019 18:42
Spoločná domácnosť správne funguje spoločne...    <reaguj>
4)  Hana, 18.9.2019 18:48
Veľmi smutné čítanie, ak vás takto vypočituje. Rozumiem správne, že ty mu kupuješ jedlo, drogériu a ešte premýšľaš, že mu máš aj na bývanie prispievať? Nie je to jemu trápne?    <reaguj>
5)  biela mačka3, 18.9.2019 18:58
nie, to ja premyšlam, či nemám prispievať    <reaguj>
6)  taska, 18.9.2019 22:28
vzhadom na to, ze ty mas v jeho byte vlastnu izbu a celkovo tam zijes ako podnajomnik, mne to pride, ze ste manzelia len na papieri a je to proste cele zle
v normalnom vztahu sa neriesi moje-tvoje, ale nase    <reaguj>
7)  Hana, 19.9.2019 07:51
Tiež to na mňa pôsobí, že by ste sa mali volať skôr spolubývajúci ako manželia. Fungujete aspoň v niečom ako manželia?    <reaguj>
8)  moon_, 19.9.2019 08:33
Skús to vnímať v súvislostiach.
Tvoj partner pochádza z rodiny, v ktorej bola matka extrémna pracantka, dokázala zarobiť na viacero bytov, postarať sa o zabezpečenie synov. V mužovi sa zafixoval dojem, že ženy, keď sa snažia, dokážu sa samostatne postarať o rodinu, veľa toho zvládnuť - keď sa im chce. Preto sa tvoj muž extra nehrnie do pomoci doma, ani s malým - vďaka zdatnej vysokoobrátkovej matke sa v ňom zrejme zakorenil model, že viac zvládnuť (zarobiť, urobiť) je len otázka chcenia.



   <reaguj>
9)  biela mačka3, 19.9.2019 08:42
jasné, keď mám rakovinu, tak možem byť v práci 12 hodín denne a ešte celú domácnosť viesť    <reaguj>
10)  moon_, 19.9.2019 09:05
Janka. ja len poukazujem na možný dôvod, prečo tvoj muž sa nehrnie do výraznejšieho prispievania do rodinného rozpočtu, či do prác doma - jeho matka bola v tomto zrejme úplne samostatná, sebestačná, tak on to možno podvedome očakáva aj od manželky.    <reaguj>
11)  Hana, 19.9.2019 09:28
všetko je to o komunikácii, ktorá vyzerá to tak, že tu veľmi nefunguje.

Ľúbite sa? Predsa ak je niekto chorý a ten druhý má srdce, toto nehrozí, aby ste spolu žili ako cudzí.    <reaguj>
12)  biela mačka3, 19.9.2019 09:36
No, mám vlastnú izbu, lebo manžel funí a občas chrápe a ja sa chcem vyspať   
vozí ma k lekárke a do Rakúska pre lieky       <reaguj>
13)  Juraj.A, 19.9.2019 13:40
10. 11. Prečo jej nenapíšete to, čo chce počuť? Za ten čas, čo sem chodí ste ešte neprišli na to, že všetky odpovede bude negovať a stále si bude písať svoje? Nerozumiem potom, prečo sa niečo pýta, keď každý názor iného principiálne odmieta?       <reaguj>
14)  boba.., 19.9.2019 15:49
Neviem Ti na tuto otazku odpovedat, lebo model, ktory ste si zaviedli je pre mna aj moje okolie cudzi. V manzelstve (res. dlhodobom vztahu) nikto z mojho okolia nikomu neprispieva, ale spolocne hospodaria s peniazmi oboch.
PS moja rada: nedavaj na net informacie o manzelovom plate, to sa nerobi - hlavne ked mnohi tu na tejto stranke presne vieme kto ste a ako a volate.    (Mna by teda sakra nastvalo, keby moj muz verejne poskytoval o mne takeho info.)      <reaguj>
15)  biela mačka3, 19.9.2019 16:10
no, ked je človek nahnevaný...toto súhlasím, máš uplnu pravdu    <reaguj>
16)  biela mačka3, 19.9.2019 19:14
mne je to blbé pýtať, lebo aj sa hanbím, že zarábam tak málo    <reaguj>
17)  mili, 21.9.2019 23:16
Vôbec nerozumiem otázke. Ako môžete takto existovať, naozaj ste manželia? Spolu máte cca 1700 € a s tým pokrývate všetky náklady,to je všetko. Aké moje, tvoje preboha..    <reaguj>
18)  Juraj.A, 21.9.2019 23:28
17. Napriek to.u, že tiež nerozumiem tomu, ako v manželstve môže fungovat systém moje-tvoje, tiež poznám niekoľko rodín, kde to tak majú zavedene a pravdu povediac, čo od nich počujem, je to katastrofa a večne hádky. Takto to nemôže fungovať.       <reaguj>
19)  Hana, 22.9.2019 10:34
Počula som aj o rodine, kde sú peniaze, naozaj dosť veľké, ale navzájom si vyúčtovávajú a majú sadzobník na práce okolo domácnosti, domu, detí Mňa by to urážalo a ani by sa mi to nechcelo rátať a posielať si peniaze. Raz je na tom jeden lepšie, raz druhý.    <reaguj>
20)  Hana, 22.9.2019 10:39
Jani, ty sa v prvom rade nemáš čo podceňovať. Aj ty sa môžeš vyliečiť a zarábať dobre a tvoj muž môže ochorieť a zarábať možno aj menej ako ty teraz. Potom ty jemu nedáš? To on je ten, komu by táto situácia mala byť trápna. Prepáč, ten chudák, čo ho manželom voláš by sa mal od hanby prepadnúť. Až taký hviezdny ten jeho plat nie je, aby sa cítil ako niečo viac.    <reaguj>
21)  biela mačka3, 22.9.2019 16:35
No vidíš, mne by pripadala blbé, že ja dám do spoločného účtu asi trikrát menej.    <reaguj>
22)  taska, 23.9.2019 00:40
mne by zas pripadalo blbe, keby som ako onkopacient mala z id financovat domacnost (nehovorim o drobnych nakupoch tu a tam)
ale za teba uz maminka musela riesit kolko mas davat na najom z rodicaku, takze co sa cudovat...
no a kedze ty veris, ze muz donesie domov vyssie zmienenu sumu, asi si blbejsia nez sa zdas a rovno dvojnasobne. preto, ze tomu veris a preto, ze sa nechavas takto vysierat okolim, resp tvojim papierovym manzelom byvajucim vo vedlajsej izbe v prvom rade    <reaguj>
23)  kathy, 23.9.2019 07:43
Plat 1200 netto v BA je pre účtovníka s dlhšou praxou bežný, to by som nespochybňovala. Okrem toho si účtovníci zvyčajne privyrábajú v období podávania daň. priznaní, je to pre nich žatva.

8/ Ja si myslím, že Jankin muž to má s ňou, s jej neurotickou a večne ukrivdenou povahou, s jej pocitmi zášte voči iným ľuďom (viackrát to tu písala) ťažké, asi ťažšie, než ona s ním. Áno, možno mu vytknúť, že nepomáha, že sa málo venuje synovi - na druhej strane - Janka je doma, malého šupne do škôlky, má pokoj, môže si porobiť. čo potrebuje, koniec-koncov domácnosť s tromi ľuďmi nie je nič moc, najmä, ak je doma a choroba ju pravdepodobne moc nevyčerpáva, aspoň to nikdy nespomínala.

Financovanie domácnosti majú nemožne zariadené, to je bez debaty, mohli sa trebárs dohodnúť, že do spoločnej kasy dá každý 75 % príjmu - ale to asi vyplýva z toho, že peniaze sú u nich háklivá a nepríjemná téma, Janka sa iný model obáva presadiť, čo je asi spôsobené aj jej pocitom previnilosti, keďže dlhodobo (odmyslime si posledné 3 roky, keď bol pokles jej príjmu pochopiteľný) by so svojim príjmom nebola schopná vyžiť, je nonstop odkázaná na príbuzných.    <reaguj>
24)  kocur, 26.9.2019 21:54
Manzel nech si najde pracu za 600 eur mesacne a budete mat uplne ine problemy.
Fascinuju ma problemy, ze ked jeden zarobi viac a druhy menej, ten druhy nie zeby rozmyslal, ako priniest trocha viac uzitku do domacnosti, vylepsit ju, ale venuje vsetku energiu tomu, ako sa dostat k prostriedkom toho druheho.
Mne to pride, ze manzel plati vacsinu, na teba nechal iba potraviny, tu drogeriu (kolko jari, samponov a sprchovych gelov potrebuje clovek mesacne), svoje lieky a obcasne vypadky spotrebicov. Pri troche planovavania sa mozes s jedlo a drogeriou zmestit do 200-250 eur mesacne, zostane Ti 250 eur, manzel o tom nemusi ani vediet. Ak zaplati vsetko ostatne, najomne, skolku, cestovne, veci malemu, dovolenku, auto, benzin, zistis, ze ty odlozis a on neodlozi nic. Mozno ze nemas pristup k jeho peniazom preto, lebo s nimi nevies hospodarit. Tazko povedat.
Zaujimal by ma este jeden aspekt. Ocakavas ze manzel ma tahat skoro vsetko, si aspon starostliva, skvela a mila partnerka, aby si vyvazila to ze taha viac celu domacnost ako ty ... ?    <reaguj>
25)  taska, 26.9.2019 23:32
kocurik, tvoj ciste monetaristicky pristup ma neprestane fascinovat asi nikdy
uvedomujes si, ze jana je onko pacient na id? ze nema moznost sa zamestnat v korrporate ze za uzasne tisice, ci si vobec privyrobit viac nez teraz, lebo to proste fyzicky neda?
btw, tuto je problem uplne inde, peniaze to fakt nie su, resp nie v zmysle, v akom to vidis ty    <reaguj>
26)  berti, 26.9.2019 23:51
tak škaredo si to napísal..na tvojom mieste by som sa velmi hanbila      <reaguj>
27)  kocur, 27.9.2019 07:36
25) choroby sa daju dnes uspesne liecit, velmi prajem, aby bolo zase vsetko v poriadku. Otazka je, ako dlho vydrzi jej manzelovi trpezlivost a vydrz sa starat o male a velke dieta a zaroven celit trosku vystrednej povahe autorky. Uz tu bol ich zivot a konflikty 100 krat opisane.    <reaguj>
28)  Adriana, 27.9.2019 07:46
Ja si nemyslim, ze Jana by vyrazne viac zarabala, ak by nebola onkopacientka - mozno sama nema o sebe v tomto zmysle velke iluzie. Uz si zvykla byt zavisla na inych, ale v tomto kontexte to nie je podstatne. Podstatne je to, ze u nich /pravdepodobne/ ide o vztah bez velkej citovej zaangazovanosti - proste dvaja ludia v strednom veku sa dali dokopy, aby neboli sami - a casom zistuju, ze to prilis nenaplna ich predstavy.

Jej manzel ma, bohuzial, asi podobne uzkostlivo pragmaticky postoj ako kocur - ja neverim, ze lubiaci muz, ktoremu manzelka uz dlhsiu dobu naznacuje, ze z tych penazi, ktorymi disponuje, ma problemy vyjst /a vie, ze ona nie je rozhadzovacny typ/ by si k nej nesadol a nedohodol prijatelnejsiu formu financovania domacnosti.

Holt - uctovnik, to je diagnoza, pravdepodobne si mysli, ze ked zacvaka velke naklady, aspon tie mensie by mala zvladnut prefinancovat z svojho prijmu, ale kaszda vieme, kolko sa toho v priebehu mesiaca nazbiera.../ Mna by este zaujimalo jedno, kedze Jana sa uz viackrat spytovala, ci by mala prispievat na najomne - ci jej to on sam nenaznacil, ze by sa mala na nom podielat/.    <reaguj>
29)  Hana, 27.9.2019 08:22
Ja si myslím, že v tomto prípade by mohlo pomôcť, ak by si Janka viedla finančný denník a pánovi účtovníkovi by bol k nahliadnutiu. Myslím, že ona rozhadzovačná určite nie je. Na druhej strane sa prikláňam ku kocurovmu názoru, že v tejto rodine sú dve deti. Možno aj tri.    <reaguj>
30)  soul, 5.10.2019 02:27
Ak ste manyelia, mate hospodarit spolocne. Su to Vase peniaze! Tak hovori zakon. Nepoznam Ta a necitam tu vsetko ale naozaj si treba sa dnut a normalne sa dohodnz! Ak je to na nevydrzanie, chod sa poradit do Centra pravnej pomoci. Malo by to byt zadarmo. Dostanes pravnika a on Ti bude musiet platit urcity obnos! Mozes si vysudit nejake peniaze ... ale co to uz bude potom za zivot a s Tvojou dg sa Ti len pritazi. Aj zdrave zeny to tazko znasaju .. dohodnite sa nejako alebo vyhladaj mediatora. Muzi su nechutni ... prepacte!    <reaguj>
31)  biela mačka3, 5.10.2019 20:04
mne je to vlastne všetko jedno, peniaze boli aj budú, ale nie sú    <reaguj>
32)  gorila, 8.10.2019 09:31
ahojte. biela macka pise: 5) biela mačka3, 18.9.2019 18:58
nie, to ja premyšlam, či nemám prispievať
klasicky, hlada problem tam, kde nie je. Maju model, ktory im funguje, ale ona potrebuje vymyslat.
Logicky, ked mas potrebu viac prispievat, tak zaber a prispievaj, ked to nejde, tak sa mozes snazit inak, mozes varit, upratovat.    <reaguj>
33)  biela mačka3, 9.10.2019 09:28
veď ja varím a upratujem       <reaguj>
Prispievať môžu len registrovaní používatelia. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!