Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /home/web/lady.sk/www/inc/poradna.php on line 709
Lady.sk
lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * Iné

REKLAMA
MOBIVENAL banner 109x109 sutaz
 
 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 0 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Utorok, 19. Marec, , Dnes oslavuje Jozef
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
porod na Slovensku<<Späť
Tiffany, 20.10.2017 08:52 reakcii: 83   nove: 83  
Vidim ze aktualna tema v novinach, zda sa ze zlu skusenost ma dost vela zien, cize ziaden ojedinely pripad alebo vymysel reziserky..ale co som teraz citala na sme reakcie tak neverim vlastnym ociam..niektori este obvinuju tie chudiny zeny ze co sa neozvali hned a podobne.
Je to tam fakt take hrozne? Podla tych skusenosti je nase porodnictvo na tom podobne ako niekde v afrike
   <reaguj>

1)  biela mačka3, 20.10.2017 09:13
aj ja som čítala, že je to hrozné, ja by som bola po niektorých zážitkoch už asi zavretá v budove s krásnou záhradou okolo, ale našťastie som mala výborného lekára, si nájdi Matúš Chuda v Ružinove, mala som síce epidurál, ale ani potom žiadny problém, ani rada po nástrihu ma ani sekundu nebolela, najhoršie bolo pred porodom ležanie na chcrbte, čo mi dávali infuzky a bolo to v noci, sestričky kukali vo vedľajšej miestnosti telku       <reaguj>
2)  bacula a Riško, 20.10.2017 10:15
1 a čo mali robiť ofukovat Ta?  
Takto pred 11 rokmi v tento den som ja rodila v Ružinove a pôrod bol super lekár a celý personál tiež bez nástrihu s EPI

   <reaguj>
3)  tetuska lieta na metle, 20.10.2017 10:46
tiff, no vela sa toho nezmenilo z cias porodov nasich mam   

2) no v inych castiach sveta je nejaka porodna asistentka alebo dula ,co sa venuje, dava zene emocnu podporu a nikto nenuti rodiacu zenu lezat na chrbte    <reaguj>
4)  bacula a Riško, 20.10.2017 11:14
3ved aj tu ju môžeš mať, keď chces  emočný podporu som mala muža aj tak si to každá musí vybojovať sama.Ved sú baby čo majú pôrodný plán a celé elaboraty.Aj u nás sa rodí do vody, v podrepe a rôzne alternatívne sposoby ty si to tiež nevyužila nie?
   <reaguj>
5)  bacula a Riško, 20.10.2017 11:16
3 iné časti sveta moja teta je v Austrálii ráno porodila večer išla domov žiadne extra kontroly počas tehotenstva ja si myslím, že príliš veľa očakávame a úmrtnosť deti a rodičiek je nízka a zdravot.uroven v pohode

   <reaguj>
6)  berti, 20.10.2017 11:24
5 s týmto ja nesuhlasím.
a haroven ma desí, že rozdiel medzi screenngom v čr a na slovensku je tak markantný, že napríklad česi dokážu odhalit 85% vrodených srdečných vad a na slovensku je to necelých 17%...proste je niekde chyba...je clekovo zle nastavený system.nedavno som na fb videla videou, kde porodník uplne bez hanby povedal, že tehotnu ženu pri porode prefackal-na Slovensku...uplne bez okolkov dodal, že to sa deje bežne.
Jako tehotna som mala v sebe tolko hnevu!!!!Kurnik jak toto je možné?
Kde su ženy čo sa stažuju všade na interente?Toto je na stažnosti, kam to slovenské zdravovníctvo speje...je mi z toho smutno

extra kontroly počas tehotenstva su práveže velmi doležité a zrovna tie screeningy...ktoré sa u vas nerobia.
sama viem o čom hovorím a som za ne vdačná.    <reaguj>
7)  berti, 20.10.2017 11:27
dovolím si tvrdit, z toho čo viem, že prenatalna starstlivost je na slovensku otrasná.
všetko takmer zverené do ruk nejakého malého obvodného gynekologa ktorý absolutne nieje školený na to, aby odhalil vrodené vyvojové vady, nieje schopný a nemá ani sono aby odhalil to, čo je potreba.
v čr su 3 screeningy počas tehotenstva velké, robené na špeci pracovisku v 12,22 a 30tt.
Kolko je ich na Slovensku?
nemyslím bežný uz u gynekologa, to sa nepočíta    <reaguj>
8)  dracena, 20.10.2017 11:32
nie, nie je to tu podla mna take hrozne. Len sa negativa zvelicuju. Tym samozrejme nechcem povedat, ze take pripady neexistuju, alebo ze je nase porodnictvo dokonale. Pri vsetkych troch porodoch som mala uzasny personal bez dohovoru vopred, viac menej vyhoveli mojmu porodnemu planu,...atd.    <reaguj>
9)  bacula a Riško, 20.10.2017 11:42
7 v 10,20 a 30 sú veľké UZV aspoň ja som mala na Záhradníckej robené v Gynfiv plus malé u gynekológa
Každú kostičku, organ, či nie je tzv.bycia sija ako pri postihnutí
   <reaguj>
10)  lucy, 20.10.2017 11:44
6) kde si čítala, že na Slovensku dokážu lekári odhaliť screeningom len necelých 17 % vrodených srdcových chýb?

"... Ročne realizujeme asi 200-300 prenatálnych vyšetrení... V súčasnosti dokážeme utrazvukom diagnostifikovať viac ako 90 % predovšetkým tých najzávažnejších vrodených srdcových chorôb." - Prenatálne echokardiografické vyšetrenie plodu - detskekardiocentrum.sk    <reaguj>
11)  berti, 20.10.2017 11:49
10 možno to najdem, bola to odborna studia.


ty píšeš už o kardiocentre, akm sa kopa slovenských mamičiek ani nedostane prave preto ,že gynekologovia niesu kardiologovia a nezistia , ked už teda sa nejaký screening robí, že je niečo v neporiadku a ženu na dalšie vyšetrenie neodošlu.


9 to som prekvapená, známej tuto možnost gynekologicka nepovedala, takže je bez screeningu v 12 tt...a už je v 17 tt...ked som ju na to upozornovala, povedala, že ani jej kamarátky neboli, nikto o ničom nevie...    <reaguj>
12)  berti, 20.10.2017 11:52
www.prenatalni-kardiologie.estranky.cz


Na slovensku maju asi 17% poznatelných srdečních vad zachycenych prenatalne, v Čr je tento podíl 75-80%.
rozdíl není dán geneticky, vekem, ani vlivy životního prostředí, ale jen rozdílnou organizaci práce.
Za tu organizaci práce velké díky, inak by sme netušili, že čakáme babatko s relat.tažkovu vrodenou srdečnou vadou
   <reaguj>
13)  lucy, 20.10.2017 11:52
11) nájdi to, tým tvojim 17-tim % vôbec neverím    <reaguj>
14)  berti, 20.10.2017 11:54
rozkaz  

   <reaguj>
16)  berti, 20.10.2017 11:56
http://www.prenatalni-kardiologie.estranky.cz    <reaguj>
18)  berti, 20.10.2017 11:57
V zemích, kde se prenatální diagnostiky aktivně ujali dětští kardiologové, jsou podíly prenatálně diagnostikovaných těžkých srdečních vad vyšší než tam, kde je celá prenatální péče v rukou gynekologů. Na Slovensku mají asi 17% poznatelných srdečních vad zachycených prenatálně, v České republice je tento podíl 75-80%. Rozdíl mezi nimi není dán geneticky, ani vlivy životního prostředí, ani věkovou strukturou, ale jen rozdílnou organizací práce.
Do organizace prenatální péče se promítají také vlivy zdravotních pojišťoven. Každý praktický lékař je sledován i z hlediska počtu pacientů odeslaných na specializované – dražší vyšetření, tzv. indukované péče. Takto jsou lékaři nuceni odesílat co nejméně pacientů. Na druhou stranu si jsou vědomi, že kardiolog může převzít diagnostickou odpovědnost a pomoci jim tak s fetální péčí. V tom balancování mezi možnostmi se jim hodí skrýt se za negativní běžný screening a rodinnou anamnézu, i když statistická čísla říkají něco jiného.
Na závěr přece jen pár vět o medicínských přínosech. Když se o vrozené srdeční vadě ví už fetálně, tak se můžeme připravit na porod patologického novorozence. Novorozenec bude mít léčbu včas a cílenou, protože víme, jakými vývojovými fázemi se k porodu dostal. Novorozenec se tak dostane ke kardiochirurgickému výkonu v lepším stavu a zavčas. Toto je také jeden z faktorů, proč jsou v České republice kardiogirurgické výkony u dětí s takovými výbornými výsledky. Bez fetální diagnosy není ani důvod k zahájení fetální léčby. Pro ilustraci praktických dopadů uvedu pouze fakt, že počet fetálně léčených pacientů pouze v Brně je větší než počet dětí po transplantaci srdce z celé České republiky. Poslední možností, kterou může fetální kardiologie osud plodu s těžkou srdeční vadou ovlivnit, je umožnění ukončení gravidity do 24 týdnů, pokud se tak rodiče rozhodnou.    <reaguj>
19)  Tiffany, 20.10.2017 12:00
berti viem ze do tohoto vidis ako zdravotnicka aj ako matka
je nejaka snaha to vobec zlesit medzi zdravotnikmi samymi?
lebo stale citame ako maju malo penazi atd atd ale tieto veci sa neriesia az ked to zacnu rozvlacovat media

ja celkom chapem, ze zeny radsej pocas porodu mlcia lebo ti sadisti by im to este dali vyzrat pravdepodobne, a tiez ked pridu z nemocnice tak chcu asi radsej zabudnut, ale take veci co pisu, ze facky a podobne- verim, ze by uz mal mily lekar od muza riadne zavarene a mohol by celkovo zabudnut na karieru po takomto incidente
oni si asi aj vedia ku komu mozu dovolit, lenze tym ze zeny mlcia a nestazuju sa tak sa to len zhorsuje    <reaguj>
20)  lucy, 20.10.2017 12:03
Tomu nepomeru v diagnostike neverím.    <reaguj>
21)  bacula a Riško, 20.10.2017 12:09
19 moc nesledujem tu kauzu, ale podľa mňa to je nafúknute.A celkom by som verila tomu čo povedal Borovsky v TN, že lekár chcel byť frajer, tak trepol somarinu
Ak tak bolo prečo by sa neozvala áno to mňa vyfackal veď to by bola super reklama pre dokument.Myslim, že to je tendenčné a sú tam len tie najhoršie praktiky a skúsenosti
   <reaguj>
22)  berti, 20.10.2017 12:10
toto je o povahe podla mna.
ja som taky bojovník, že keby si na mna niekto niečo dovolil a rovnako na moje deti či muža alebo kohokolvek z rodiny, tak bude mat somnou dočinenie.
ja neviem pochopit, že toto niekto toleruje..možno niekedy...ale dnes???
a prečo?
mam pravo povedat, nechcem aby tam boli študenti, ked ma vyšetruju,..a stojím si za tým.ked to niekomu nevadí, v poriadku, aj takí sú...


tým, že sa mlčí tak to všetci kvituju.
ja mam skusenosti s českým zdravotnictvom ako pacient aj zdravotník a neda sa zrovnat, fakt nie.
mne je až luto čo sa to na Slovensku deje a asi to je naozaj celý systém na houbec nastavený...a čo počujem, tak aj ludia ako osobnosti, profesionáli stoja za nič-ludskost, empatia..nie všetci.je fakt, že sa ku mne dostavaju vačšinou skor stažnosti...

toto nieje o malo penaziach, toto je o ludoch podla mna...možem zarobit malo,aj som zarobila možno ako robotník(tým nikoho neuražam) a vykonavala vysoko profesionalnu pracu na onkologii..ale v živote nikdy by som toto nedala nikomu najavo, proste som makala až som mala spotený zadok doslova a pacienti ma mali radi a ja ich.

niekomu bude vždy všetko málo.

je možno pravda, že byt matka samoživitelka, a cítit tlak, že proste tie peniaze nevychadzaju, muž neplatí..asi je to iné, ja neviem...ale mne je vždycky strašne luto a cítim hnev ked u pacientov, ktorí sa strachuju o svoje zdravie..napr.ta žena pri porode a bolestiach a schyta facku?stupa mi tlak...a ešte jak to on hovoril...a sestra sa smiala..videli ste to video?

a aké ma byt povedomie o zdravotníkoch?už ani ja nemám dobré..aj ked určite su vynimky....tuto som sa nikdy s nepekným jednaním nestretla..ale čo počujem od svokrovcov, sestry atd...je to smutné, dlho som nemohla uverit    <reaguj>
23)  bacula a Riško, 20.10.2017 12:10
Ak režisérka dokumentu je typ ženy, ktoré chce jesť či sadiť placentu pod strom akom som už počula a čítala, tak bežne praktiky sú pre ňu hroza    <reaguj>
24)  berti, 20.10.2017 12:11
nemusíš, ja už ano.
po tom čo mam naštudované posledné týždne ano    <reaguj>
25)  berti, 20.10.2017 12:12
23 je diskutabilné čo je bežna praktika.
ja tiež moc nemusím ten typ matiek čo akoby zo stromu zišli...ale uroven ma byt zachovaná    <reaguj>
26)  berti, 20.10.2017 12:15
mne stačí, že sa tehotná žena ani nedozvie o nt screeningu, čo je tu bežná vec a bola som na nom pred 9 rokmi v Čr s mladšou dcerou.
Ale toto su len moje konstatovania a moje názory
   <reaguj>
27)  Tiffany, 20.10.2017 12:55
bacula neviem ale pre teba facka od lekara nie je hroza? alebo ze zasivaju zeny bez umrtvenia?
a tie tzv “bio matky” co chcu prirodzeny porod maju byt za to potrestane, ci ako
   <reaguj>
28)  katrin, 20.10.2017 12:56
20/ ja tej cifre tiez neverim.

Berti, pozri: rocne na Slovensku narodi plusminus 50-tisic deti, zavazne vrodene ochorenie ma 0,7 %, cize zhruba 350. Povedzme, ze polovica /podhodnotene cislo/ bolo pocas SCT nezistene, zistilo sa az po porode, v pripade akutnej operacie su taketo deticky hned po porode urychlene vrtulnikom expedovane na specializovane pracoviska a riesia sa. Niektore vrodene ochorenia sa spociatku len sleduju.

Ako by konkretne pomohla vcasnejsia diagnostika, ked operacie "in utero", cize v maternici sa beztak robia len raritne?
Okrem toho, ze rodicia by boli psychicky vopred pripraveni na narodenie dietata s vrodenou vadou /co niektori vyslovene odmietaju - odmietaju i amniocentezu, ktora by mohla chorobu plodu potvrdit/, resp. par z nich by sa mozno rozhodlo ukoncit tehotenstvo... co by to zmenilo na situacii, ktora je dana?    <reaguj>
29)  berti, 20.10.2017 13:00
nuž..práve tým, že sa to vie, sa može rodina pripravit na to, čo ju čaká.napríklad rodit na špeicalizovanom pracovisku, kde su po ruke lekári, ktorí mi možu zachránit dieta.
ked sa o vsv nevie, dieta si mamka može odniest domov, zistí sa šelest, ktorý je v podstate bežný a doma, ten 4-5 den, ked sa dučej začne uzatvarat ti tieta može doma aj umriet.
takže mne to určite za tie stresy stojí a som vlastne rada, že to viem.
predstava, že mi doma začne modrat novorodenec je pre mna daleko nepríjemnejšia ako to, že to viem a som pripravená porodit ho do prostredia, kde su špičky, co mu pomožu.    <reaguj>
30)  andrea28, 20.10.2017 13:01
nie je to všade také zlé. dá sa vyberať. napr. v TT pôrodnici rodila nedávno jedna baba, ktorej sa spýtali či si chce z placenty odrhyznúť alebo si ju zobrať domov...(k tomu sa radšej nevyjadrujem, ale je to proste pokrok) tiež si tam vo veľa prípadoch(závisí od lekára) môžu ženy zvoliť polohu pri pôrode. o Kochu ani nepíšem a určite je viac pôrodníc(tých lepších), kde sa k rodičkám nesprávajú tak ako v tom dokumente(ja som ho nevidela, len nejaké ukážky).
síce je to v štátnych nemocniciach katastrofa(v nitre automaticky dávajú po prvom cisárskom aj druhý pôrod sekciou, bonding ja max. na pár minút ak vôbec, dokrmujú na bežiacom páse a pod. a to majú/mali titul že babyfriendli    haha), ale aj z tej autorky mám pocit, že trochu preháňa. Neviem, či nie je členkou Ženských kruhov a tie mi niekedy prídu pomaly ako sekta.
inak k tým fackám, je mi jasné, že sa tu do mňa pustíte, tak najprv napíšem, že to ten lekár povedal totálne arogantne a neviem, či to vysvetlil. a nechápem, ako mohol byť taký hlúpy a priznať to na kameru alebo akýkoľvek záznam. ale predstavte si rodičku ktorá je histerická, tvrdí že dieťa nevytlačí, že už nevládze, že už tlačiť nebude... neviem či by v takom prípade pomohlo presviedčanie a nakoľko by to lekár riskoval. ak by to dieťa zomrelo, verejnosť by nezaujímalo, že rodička nespolupracovala, ten lekár by bol pre nich vinný, že pri ňom zomrelo dieťa, možno aj žena pri pôrode.    <reaguj>
31)  berti, 20.10.2017 13:02
už len to, že sa mám ako žena právo rozhodnut či budem schopná ochotná a zvládnem sa o postihnuté dieta starat..mám na to právo...preto žiadam riadny zachyt vvv.
tu nejde len o vvv srdca, je spusta syndromov o ktorých som doteraz neamla ponatia..ktoré sa napr.k vsv viažu...    <reaguj>
32)  berti, 20.10.2017 13:05
30toto je pravda, včera sme si toto s manželom hovorili. aká zodpovednost na tom doktorovi je.
keby to hovoril niekto iný, nejaký iný človek vlastne by som nie že suhlasila ale dala mu za pravdu že ta situacia nieje lahká..ale hento?

totoalne arogantný nadradený chrapun s prepacením aj bez čo sa vyvršuje nad ženou ktorá trpí.
a vraj sa to robí bežne..a sestra smiech...Facku?Ha ha ha.

vrrrrrr keby som nebola tehotna asi by som to tak neprežívala  
   <reaguj>
33)  Beva, 20.10.2017 13:06
30.. no akosi pomaly chapem.. a tou fackou sa vyriesi co???    <reaguj>
34)  andrea28, 20.10.2017 13:10
33 že ju zošokuje, preberie z histérie...(aspoň tak to na niektorých funguje, na mňa funguje keď si poplačem, ale na to nie je pri pôrode čas). na niektoré by možno len stačilo nakričať, či si chcú zabiť dieťa.    <reaguj>
35)  tetuska lieta na metle, 20.10.2017 13:22
4) ja som nemala moznost vyuzit. ale vsetky moje kamosky maju nejaku traumu. ci uz nutena poloha. alebo ze chlap nemohol byt celu dobu s nimi. nemiestne poznamky. az po bolestive sitie
plus pre mna vyvstava otazka, co sa deje s naozaj chorymi pacientmi, ked toto si dovolia lekari k mladym zdravym zenam, ktore su este najviac schopne sa branit
22) suhlas. ja som extra citliva, mna sa dotkne aj vysmech, frflanie a pod, a to som pri vedomi a zdrava, nie ze pocas porodu
26) no co ja viem, nt je samozrejmost
30) no v 99% pripadoch, keby lekar pristupoval od zaciatku k zene ako k cloveku, nedostala by sa do stavu hysterie..a potom to ma tiez riesit normalne. ci aj ona ho moze kopnut do guli, ked jej pride hystericky?    <reaguj>
36)  andrea28, 20.10.2017 13:34
35 no videla som tú reláciu či čo to bolo babyboom z Galanty. bolo to všetko pred kamerami, takže sa lekári snažili, a aj tak tam bola rodička čo tvrdila, že už nevládze tlačiť.
ale ako jasné, je prístup lekárov(nie len pôrodníkov) v niektorých prípadoch strašný. a ako sa správajú k starým ľuďom...       <reaguj>
37)  tetuska lieta na metle, 20.10.2017 13:39
36) netusim aku relaciu. ja telku nepozeram.
ale je smutne, ked ludia maju v niektorych pripadoch vacsiu hrozu z nemocnic ako z chorob    <reaguj>
38)  andrea28, 20.10.2017 13:51
37 ani ja, pozrela som si to na YouTube bez reklám. bolo okolo 8 častí, v každej 3 mamičky natočené od príchodu do pôrodnice až po odchod. nebolo to nejako záživné, ale myslím že to ženám pomôže pripraviť sa na to, čo ich asi v takej lepšej pôrodnici čaká.    <reaguj>
39)  Tiffany, 20.10.2017 13:53
35) na chorych a starych radsej ani nemyslim, pokial nemaju velke stastie alebo konekcie tak maju proste smolu
neviem kde sa vytratila ludskost, prave u tych ludi ktori sa zaprisahali zachranovat ludske zivoty
zase par ludi co poznam sli na medicinu len kvoli tomu ze sa to od nich ocakavalo, nie vsetci to brali ako poslanie

podla mna zdravotnici aj lekari maju mat specialne skolenia na to ako zvladat nespolupracujicich ci agresivnych pacientov alebo hystericke rodicky a rovnako maju byt pre zeny pripravne kurzy (pre socialne slabsie trebars zadarmo) kde sa dozvedia co ich caka. kedysi na toto dievcata pripravovali starsie zeny v rodine    <reaguj>
40)  andrea28, 20.10.2017 13:57
Tiffany, môžeš si preklikať toto video https://www.youtube.com/watch?v=NCmZdMMXgxo
ak ťa zaujíma, ako cca prebieha pôrod v lepších pôrodniciach na slovensku. aj keď som čítala názory, že v galante to nie je až také super ako sa v tých dokumentoch či čo to bolo ukazovalo. ale teda nie všade je to úplne zlé...    <reaguj>
41)  berti, 20.10.2017 14:34
39vieš co, toto sa podla mna nedá zvladat nejak s orehladom..ked ti rychla alebo policajti dovezu v noci x ožralých ludí, ktorí na teba pluju, alebo aj niekedy schytaš..ako mas reagovat?
nemožeš nič...pretože si dovolíš a más pruser...
ked mi muž hovorí, čo si nanho dovoluju, tak ho popravde obdivujem, pretože ja neviem či by som si to nechala...a dokola..alebo ked sa pacienti rozčuluju, že čakaju...ma doktor alebo sestra pravo ist si zhltnut polobehom do jedálne obed?resp.uprednostnit pacientov po uraze aby nečakali ako napr.tí, ktorí idu na kontrolu?
tažko je to..ja vidím pohlad z obidvoch stran...po amniocenteze som čakala na tvrdej sedačke dalšie 3hodiny na kardiolog.vyšetrenie a nebolo mi bohvieako.ale nestažovala som sa, pretože to chápem..    <reaguj>
42)  berti, 20.10.2017 14:35
no tolko čo dnes ja prispevam na lady      <reaguj>
43)  Tiffany, 20.10.2017 14:37
40) diky pozriem si
ja verim ze sa najdu aj lepsie nemocnice, ale statne maju mat tiez urcity standard
mna ale sokuje, ze my slovaci sme v EU a akoze jeden z tych vyspelejsich stavov a nasi lekari fackaju zeny pri porode a este celkom verejne?
Akoze to kto ich vychoval a kde nadobudli vzdelanie? moze robit na bitunku ked nevie zvladat emocie.    <reaguj>
44)  bacula a Riško, 20.10.2017 15:31
Berti myslím, že prehanas všetci okolo mňa mali "veľké"UZV ja som bola aj na genetike pritom náš problém nebol nejak veľký.Ani tie najlepšie vyšetrenia nezarucia zdravé dieťa cysticka fibroza a iné sa tiež nedajú vyšetriť
Šelest je bežná vec mala som ho ja, aj môj syn z por.sme odchadzali s odporučenim pre kardiológa kde bol 8 r sledovaný
Tetuska tiež si rodila v pôrodnici kde nie je neonatologicke a, keby dačo dieťa sa preváža inde.Moja kamoška tam rodila a mala veľmi zlú skúsenosť
K sitiu sa neviem vyjadriť nemala som ho, ale mňa aj, keď vyšetrovali pred pôrodom obliali má lidokainom?neviem ako sa to volá a necítila som bolesť nechce sa mi veriť, že šiju zaživa
Medikov som mala na minútu len im doktor povedal, že na pôrod to ešte nevyzerá mne to nevadilo
Ja som tiež dosť uzkostlivy človek a, keď ide o deti, bolesť, strach mám iné prezivanie, ale tak možno som mala šťastie na pôrod aj všetko.A to dieťa malo silnú žltačku bolo spave a strašne mi pomáhali s kojenim sestričky doktorka a aj preto som to doma vybojovala 2 m som odsávala a dávala z fľaše, až potom normálne kojila    <reaguj>
45)  bacula a Riško, 20.10.2017 15:36
Úprimne, keď som videla niektoré diely toho babyboomu čo chodilo v TV niektore ženy sú strašne hystericke a ja som bojko, ale keď ide do tuhého vzchopim sa  ja vždy očakávam všetko omnoho horšie a potom som prekvapená.Pre mňa bol pôrod ako silný menzes mňa boleli len kríže a moja psychiatrickou.barlicka bola epiduralka a aj ta mi vraj nezabrala úplne.To sú také reči ako sa hovorí, že epi nevpichnu pred pôrodom, lebo nebude žena vedieť vytlačiť bábo mne ju vpichli 2x a druhý tesne pred pôrodom a doktor mi hovoril kedy tlacit    <reaguj>
46)  berti, 20.10.2017 15:52
44to nieje o prehananí, to je o tom, čo som počula.
že normálne vzdelaná žena , rpvý krat tehotná nevedela nič o screeningu v 12 tt, chodí k malej gynekologičke, ktorá jej ho spravit nemohla a tak bola bez tohoto doležiteho vyšetrenia v 12tt.
ked som jej o tom hovorila, čudovala sa o čom točím...
to su fakty.
šelest je bežná vec-je t o len zvuková ozvena,ktorá ale pri nesprávnej diagnostike može zakrývat velmi vážnu vrodenu srdečnu vadu.
Mam toho tolko preštudovaného od diskusií až po odborné články...že fakt diagnostikuju šelest-čo v podstate je bežné a potom, ked je dieta doma po zavretí dučeje sa dieta modrat a zistí sa od aortalnej stenozy cez defekt komorového septa cez čo ja viem čo všetko.
prave ta prenatalna diagnostika služi k tomu, aby sa vvv a vsv zistili a lekári na to boli pripravení.
Ja už teraz viem, že budem rodit v Motole-prinajmenšom práve podla fetálneho echa v Brne....
že tebe nevadilo mat niekoho naviac pri porode je tvoja vec, ja ti to vlastne kvitujem, ale mna nikto nebude nutit aby som tam tolerovala kohokolvek naviac...už tak som mala asi 4ludí pri porode-stačilo mi..je to moje právo odmietnut tak ako tvoje že s tým suhlasíš.

je to o každom z nas.ine skusenosti..ja vam vaše neberiem, rešpektujem to.
myslím si ale, že za tieto týždne som toho tooolko naštudovala a chystam sa na to, čo nas čaká, že niečo o tom už viem
   <reaguj>
47)  KAORI-LLL, 20.10.2017 16:15
6) PReco preboha ju prefackal? Ved rodiaca zena ma tolko sily,byt nou ja ho tam pravdepodobne zabijem. On sa nebal tej rodicky? Ved rodiaca zena je nebezpecna. Oni tusim nevedia kolko sil dokaze zena v tom momente nazbierat..    <reaguj>
48)  andrea28, 20.10.2017 16:18
46 moja známa nechcela vedieť o väčšine výsledkov. proste ju to nezaujímalo a užila si pohodové tehotenstvo.    <reaguj>
49)  berti, 20.10.2017 16:27
48 a?naco potom na rie vysetrenia isla?    <reaguj>
50)  bacula a Riško, 20.10.2017 16:35
46 niekedy je az na škodu pre príliš citlivých ľudí veľa vediet  
Prečo nútiť mňa nikto nenútil doktor sa ma spýtal či súhlasím bolo mi to jedno aj tvoj muž je doktor predstáv si, že by bol gynekológ tiež by sa to musel niekde naučiť vidieť...nikto do mňa nepchal ruky nevysetroval, ale ak by prišli pocas pôrodu tiež by som asi súhlasila chcela som to mať za sebou
Ja si myslím, že každá žena, ktorá je prvý x tehotná si na webe prečíta aké vyšetrenia ju čakajú možno lekárka tej tvojej kamošky ráta s tým, keby sa niečo dialo ukážu to AFP testy, ale ono je to v podstate jedno bývajú zbytočne falosne a podľa toho čo som minule čítala na modrom koniku testy a screeningy sa robia na 5 najviac rozšírených gen.chorob a ostatné sa už nevyšetruje
Vždy je to hop, alebo trop.Mne povedal lekár práve na tom screeningu v 10 tt, že plod má neuzatvorenu jednu mozgovú komoru vieš čo to pre mňa znamenalo?iba plač neurozu hneď sme volali nasemu gynekológovia, že čo to znamená či bude dieťa retardovaná hranici to s debilitou niečo takéto žene povedať.Moj gynekológ povedal, že na to je čas ešte 2 t a nemám ho počúvať budeme riešiť, keď to nastane.
V 36 TT mi povedali, že dieťa má chudé nohy na 31tt,že zaostáva vo vyvoji červenou fixkou zvýraznené v správe a mesiac predtým bol vyvinutý správne, bola som na prietokoch všetko bolo správne dieťa sa narodilo 2640gr, 46 CM a tie nohy mal naozaj úplne chudé.Bola to moja prvá otázka na muža aké má nohy či ich nemá nejaké krátke zdeformované.maly bol zle živený a preto si jeho telo posledne tyzdne bralo tuk z noh
Lekár po pôrode mi povedal, že som mala infarkt placenty a, keby sa to stalo skôr malý by mohol byť chorý, nevyzivovany
A bola som na prístrojoch poslal.mesiac každý týždeň prietoky nič sa nezistilo, takže toľko k diagnostike screeningu a úžasným lekárom,ktorí by si mali niekedy zakusnut do jazyka
A možno toto všetko vo mne vyvolávalo vždy taký strach, že som sa k druhému dieťaťu neodhodlala    <reaguj>
51)  andrea28, 20.10.2017 16:49
49 išla na tie povinné. ani na 3D sone nebola.    <reaguj>
52)  berti, 20.10.2017 16:55
50 verim ti to.Ja sa na to pozeram inak.Keby mi po pirode povedali taku dg.aku viem dnes ako tehotna, bolo by to pre mna byvalo ovela horsie.Teraz som mala cas pripravit sa, rozhodnut, dostavam.informacie, sleduju srdiecko.Po porode by to bol obrovsky šok a to ja vy som sa s tym vysporiadala ovela horsie.

Triple testy som odmietla prave kvoli falosnej pozitivite a z nt+ vyslo riziko DS 1:30000.
kazda to mame inak ..screening nieje len o ds...slusta inych vad...


choroby srdiecka, mozgu,razstepy..traviaci trakt,oblicky.
   <reaguj>
53)  berti, 20.10.2017 16:56
51 3d nieje screeningove vysetrenie, to je foplnkove, nehradene zp    <reaguj>
54)  andrea28, 20.10.2017 17:04
53 veď dobre, ale chodí tam hádam každá budúca mama, lebo je z toho nadšená a bla bla. ona to tehotenstvo nejako neprežívala. ušetrila si kopec stresovania a nervov narozdiel napríklad od bacule.    <reaguj>
55)  berti, 20.10.2017 17:08
54 ja nie, ani u jedného z troch tehotenstiev  a to že som sa vytešovala a všetky tri boli plánované.a práve o tom to je..ako sme všetky rozdielne  
   <reaguj>
56)  Tiffany, 20.10.2017 17:17
inak rozmyslam ake som ja mala testy, ale v podstate len sono myslim kazdy mesiac ked som sla na kontrolu a tie zakladne co merali krk, ds a krv, a este glukozu, parkrat merali srdiecko, ale nepamatam si ine
tie 3 d sona to bolo strasne popularne aj videa, ja som to nechcela, mam iba par snimkov zo sona..v podstate jedine na co som sa vtedy sustredila bolo ako ju zo seba dostanem a nech je zdrava   
47) no ja som teda az tolko sily nemala, a iste by som sa sama nevedela ozvat, na to tam bol moj muz..    <reaguj>
57)  Chica, 20.10.2017 17:47
Je určite veľa čo zlepšovať, ale mňa na celom tomto vyrušuje pocit, že niektoré ženy sú najtehotnejšie na svete. Možno bola nastolená zaujímavá téma, ale podané to bolo príliš tendenčne a zbytočne to uberá z možností niečo vylepšiť. K tým prenatálnym vyšetreniam iba toľko, že niekedy je lepšie nevedieť. Tú dilemu čo teraz by som nechcela zažívať. Beriem veci ako prišli. Moja dcéra má chromozomálnu aberáciu, ktorú niekto považuje za dôvod na interupciu a ja som rada, že som nikdy pred podobnou voľbou nestála.    <reaguj>
58)  berti, 20.10.2017 17:56
ale to je zas človek od človeka..ja som rada, že vieme a som za to až vdačná.
niekto je rad, že nevie a je tiež vdačný...proste niesme rovnakí
   <reaguj>
59)  KAORI-LLL, 20.10.2017 17:56
Zaujimave ake su rozdiely ,tu beru vsetko tak lahko ziadne bububu. Pametam si,ze som mala len v 3 mesiacoch vysetrenie a potom taky hnusny napoj sladky mi dali vypit a to je vsetko. ani ziadne navrhy na nejake triple testy neboli.ai neviem co to je.
Ale ja som si dala urobit z placenty tie kapsule,taka som bola zvedava po zhliadnuti videi na youtube             <reaguj>
60)  KAORI-LLL, 20.10.2017 18:11
56) Ja som tu mala problem pred porodom len s lekarom! Ale to doteraz sa chystam napsiat tu na stranku kde citaju zeny co rodia mimo zakladne. Neodpoustim im to. Sukromna nemocnica ale dohnali ma k stresu priamo na konci,clee tehu vsetko ok zdrava,ziadne problemy a maly nechc von,tak ma zacali strasit cisarskym.A ano pre mna je cisarsky postrach,to v ziadnom pripade sa nedam rezat.Takze ma tlacili na vyvolanie porodu,ja som uz bola zufala,maly tazky v bruchu,tazo sa mi dychalo,tak som na to pristupila. Sli sme do nemocnic a oni zacali vyvolavat tak pomaly boze hrozne pomaly zvysovali oxytocin,samozrejme,ze to nepomohlo. pri tom lezani som sa otocila na pravu stranu kde monitor zacal ukazovat ze maly straca rytmus srdca. Neverila som im,vedela som,ze je to k,ale nemozem lezat len na alvej strane tolko hodin.Tak urobili ramus,ze rychlo sekcia,na to som sa taaak nasrala a hovorim im,ziadna sekcia ja idem domov!! oni ze nie musim ostat tam. Ja ze nie idem domov, Pobalila som sa a sla om domov s tym,ze som slubila mojmu doktorovi ze rano sa vratim a pokracujeme vo vyvolavani,ale nieco mi hovorilo,ze tam nemam ist.Mala som taky blby pocit,prebrazdila som fora a nazory zien,ktore sa vo vacsine zhodovali,ze babetko si urci kedy je ready ale dali tam aj typ ako tomu trosku pomoct.
Bolo mi do placu,nechapala som,ze tretie dieta a nechce ist von. Nato som natrafila,ako jedna zenska pisala ze jej pomohla nezrela papaya,ktora obsahuje zive enzymy a to vraj spusta porod. Takze hned som nabehla do bio shopu a majitel obchodu mal na zahrade vzadu cely strom.Dal mi podaroval mi az 10, dal mi nadej    A ono to fungovalo,v pitok so zjedla len 1 papayu a narodil sa v nedelu. ano tazky bol,lekar si pripravil cely tim,ze ma idu rezat,proste mi neveril,ze ho vytlacim. Oni tu pozerali na mna ako keby nieco take nikdy nevideli,lebo v tej nemocnici robia sekciu uz ked ma babo 3700 gramov. lekar mi povedal,ze to je zazrak a do papierov domov napisali GIANT BABY         
No ale co som chcela ze Tokyo a tu je uplny rozdiel,proste uroven ovela nizsia bola som prekvapena,ani EPi mi nezabrala,ani neverim,ze mi to pichol, cele som si to odtrpela...    <reaguj>
61)  KAORI-LLL, 20.10.2017 18:11
boze tak vela som napisala...      <reaguj>
62)  bacula a Riško, 20.10.2017 18:29
60 u vás netreba amnio kvôli veku?    <reaguj>
63)  bacula a Riško, 20.10.2017 18:30
Jasné, že robili paniku pre nich je to mega bábo  môj bol najmenší v tie dni v pôrodnici dokonca menší a ľahší ako Číňan ktorý sa vtedy narodil    <reaguj>
64)  redbullka, 20.10.2017 18:31
Skvela starostlivost pocas tehu, skrinigy kontroly, ultrazvuky. Skvely porod. Super doktor. Nemala som ziaden porodny plan, sla som bez epi, bez strihania, sitie trhlin umrtvene, mala prilozena ku mne telo na telo. Dovezena po 2 hodinach ku mne na izbu a uz mi ostala. Peniaze za epi mi vratili kedze som nevyuzila. Ja neviem. Nekricali na mna aj ked jedna mi povedala co tolko funim ze to mam este hodiny pred sebou a ochvilu bola mala na svete ale potom si uznala ze necakala taku rychlovku. Chyba empatia, chyba individualny pristup ale podla mna cela kauza je nafuknuta. A uprimne viem ze ako zena by som to nemala povedat ale keby mi chytila nejaka zena fakt hysteriu, dieta v porodnych cestach a ja byt porodnik...neviem neviem ci ta facka by neletela...aby prisla k sebe zena, nie aby som ju ponizila...netusim ale mozno takto zachranil niekto aj zivot nejakemu dietatu...    <reaguj>
65)  bacula a Riško, 20.10.2017 18:33
Som to zle pochopila som myslela, že malý mal 3700 gr a koľko teda mal?    <reaguj>
66)  KAORI-LLL, 20.10.2017 18:46
62) Nie netreba,nikto mi to ani nenavrhol.
Maly mal 4200 gramov,53 cm. Ja som porodila oni cumeli,narodil sa o 1 poobede,rano o 11 ma poslali domov       <reaguj>
67)  KAORI-LLL, 20.10.2017 18:49
64) tak toto je chore,neprofesionalne!! Ako lekar by mal byt aj dobry psycholog ale fackovat rodicku to kde sme? To moze ist rodit von do nejakej dzungle alebo k domorodcom ale ked si zena zaplati za nemocnicu boze moj...      <reaguj>
69)  tetuska lieta na metle, 20.10.2017 19:17
44) no ja som rada, ze som prave tam. mozno prave vdaka nim maly prezil a prezil bez nasledkov. urobili "pre istotu" o 1 vysetrenie viac, co neviem, ci by inde spravili, skor by som cakala, ze ma poslu domov ,ze som hysterka. neonatologiu maju. nie ako antolska a kramare, ale o nic horsiu, ako ruzinov   
ja nevravim ,ze je to tu afrika, ale vety typu co tolko funite naozaj nepatria do ust odbornikom    <reaguj>
70)  tetuska lieta na metle, 20.10.2017 19:18
berti a co je tvojmu babatku, ak mozem vediet? ja som ako ty, ,radsej vediet ako mat nemile prekvapenie a sok    <reaguj>
71)  VandaBB, 20.10.2017 19:36
podla mna prehanate a nie v malom, ale vo velkom mnozstve.

Nase zdravotnictvo nie je bezchybne, ale ak by som si mala vybrat nase vs. Britske zdravotnictvo tak radsej nech ma chyti slepe crevo tu na Slovensku nez v Britanii!!! Nehovoriac o dalsich menej ci vaznejsich diagnozach

   <reaguj>
72)  redbullka, 20.10.2017 19:58
67) ano uznavam, mal by byt dobry psycholog, moj dr bol skvely uplne ja ani neviem ako som porodila. Na druhu stranu, ja sa ozaj snazim nejako nezlahcovat tu kauzu aj ked si myslim, ze je nafuknuta, radsej nech zeny kricia, doteraz sme si vsetko nechali, zacina to porodnicamu, ale dalo by sa pokracovat dalej...cerstve matky su odvaznejsie, viac kricia v dnesnej dobe za svoje prava a to je super lebo veci sa hybu dopredu aj ked pomaly...napriek tomu si myslim, ze niektore zeny proste maju pocit ze ak porodili a cim maju hrozostrasnejsi a tragickejsi opis, tym sa citia zaujimavejsie vo forach, mediach,blogoch...a ano viem ze nie je porod ako porod...    <reaguj>
73)  Tiffany, 20.10.2017 20:17
71) cize ty tym zenam neveris? ci preto ze v uk je to zle moze byt u nas este horsie?    <reaguj>
74)  VandaBB, 20.10.2017 20:23
73 verim, ze medzi prvorodickami nastupuju rocniky, ktore boli pocas svojho zivota rozmaznavane a nedokazu sa spravat tak, ako by to bolo potrebne a vhodne pocas ci pred porodom!

Dany film je odstrasujuci a sama uznavam, ze SK zdravotnictvo ma medzery, ALE... . Koncentrovat sa len na negativne veci a dokonca ich zvelicovat je typicke Slovenske
   <reaguj>
75)  Tiffany, 20.10.2017 21:31
74) cize ked je nieco negativne treba radsej zabudnut a byt ticho?
uz len kvoli tym inym zenam co ich porod este len caka treba veci priamo a otvorene pomenovat
film som sice nevidela ale je ciernobiely preto ze chcel v ludoch vyvolat reakciu ako kazdy film
ja beriem ze su tam aj slusni lekari, dufam ze vacsina ale taketo cierne ocve treba potrestat nie kryt, to nie su o nic lepsi potom farari katolicki
   <reaguj>
76)  bacula a Riško, 20.10.2017 21:38
69 jedno oddelenie dôležité nemajú jisku?neviem asi som sa zmýlila s tou neonat.    <reaguj>
77)  Veve, 20.10.2017 22:32
Videla som to video s lekárom, kde hovoril o "brachiálnej metode" bol strašne nesympatický a myslím, že sa predvádzal. Mám už dosť rokov a toto je prvý prípad čo počujem o facke pri pôrode. Koľké z vás to pred týmto filmom zažili alebo o tom počuli? Mám pocit, že sa to teraz vníma, že v slovenských pôrodniciach je to bežná vec. Ale nie je. Autorka urobila film len o negatívnych zážitkoch.    <reaguj>
78)  Bibula, 20.10.2017 22:48
Zaujímavá téma. Musím podotknúť, že táto téma bola v novinách aj v tom čase, keď som bola tehotná-ešte som vravela mužovi, že nech ma tým pred pôrodom nestraší   
Ja nemám pocit, že by tu bola prenatálna starostlivosť zanedbaná. Ako prvorodička som vôbec nemala tušenia, aké vyšetrenia ma čakajú.No a tým, že som mala v 1.trimestri problémy, tak som bola sledovaná viac - uzv takmer pri každej prehliadke, na všetky odborné vyšetrenia ma gynekologička poslala automaticky, ničoho som sa nemusela dovolávať. Naopak, keď aa vyskytol problém, sama doktorka mi volala, nech prídem na skorší termín. Skôr to pre mňa bolo také "zbytočné bububu" a užila som si až posledný trimester.
Tým, že som pracovala prevažne so ženskou klientelou, čo žena,to iná skúsenosť,iný názor - tých negatívnych minimum. Ja som rodila bez zazmluvneného lekára a nemám pocit, že by bolo o mňa horšie postarané. Tým, že som si prečítala tie hrôzostrašné články, som očakávala všeličo a nakoniec to bolo pre mňa lepšie.
Jediné ako negatívum som vnímala to, že dojdem v nedeľu s kontrakciami do pôrodnice, no neotvárala som sa, tak mi hneď povedali, že v nedeľu sa pôrod nevyvoláva, lebo je menej doktorov a že nech idem domov, že doma sa lepšie vyspím. Prekvapiť ma to neprekvapilo, lebo som vedela, že to tak funguje. No ja som sa ozvala, že nie, nejdem domov, nie som z BA a na druhý deň som mala aj tak dojsť na hospitalizáciu, pretože som mala už po termíne. Nikto s tým problém nemal a hneď ma hospitalizovali.    <reaguj>
79)  Bibula, 20.10.2017 22:59
Pôrodom ma sprevádzala pôrodná asistentka, lekár ma vyšetril než som šla do pôrodného boxu a potom došiel až bola malá vonku. Čo sa týka Epi, mne pichli raz, tesne pred pred pôrodom už nie. Tak mi povedali, že aby som spolupracovala-takže to je všade asi indi-vindi, ako to robia. Ale mne epi zrejme aj utlmila kontrakcie... A pred šitím som dostala 2.dávku epi.    <reaguj>
80)  Bibula, 20.10.2017 23:06
Mám kamošku, ktorá žije v Írsku, je tehotná, prvé vyšetrenia absolvovala tu, na SK, dala si tu spraviť aj DNA testy. Bude rodiť v Írsku, tak ďalšie prehliadky absolvuje tam. Tešila sa na 1. sono, no tam jej rovno povedali, že nič také do pôrodu sa nebude robiť, keďže má dobré výsledky z DNA testov a že bude rodiť prirodzene a bez epi... Takže toľko k starostlivosti aj inde ako na SK.    <reaguj>
81)  Tiffany, 21.10.2017 08:58
80) irsko ma prenatalnu starostlivost pre vsetky matky s rezidenciou zadarmo
sona su par krat iba tusim dva len
ak mala na sk asi nevideli dovod zbytocne ju vystavovat moze byt iba rada
a ked sa na sono tesila moze si priplatit a mat ho
tam v tom nie je problem
starostlivost o matky v irsku bola praveze podla toho co vidim v inych krajinach (ta zakladna) uplne super
inak ani v svajc to nie je standardne sono pri kazdej navsteve, iba ak je problem
   <reaguj>
82)  squirelka, 23.10.2017 13:45
7) neda mi nereagovat, ako mozes napisat ze prenatalna starostlivost je na svk otrasna ked tu nezijes?
Na zaklade skusenosti jednej tvojej znamej a uz take zavery?
3 speci screeningy nie u mojho gyn som pocas teh absolvovala. Aj som o nich dopredu vedela lebo som o tom citala, lebo to absolvovali kamosky...ta tvoja kamoska kde zije ze o tom ani netusila    <reaguj>
83)  vecna optimistka, 23.10.2017 15:46
82) suhlas..jedna teta povedala..

ja mam odrodene dve deti, na antolskej..oba porody bez zaplateneho porodnika, bez epiduralnej a haha, za ucasti medikov..prvy porod si pamatam len zlomovo, vyvolavacka, druhy detailne..
a pytali sa ma, ci mozu byt medici..jasne, ze ano, ako sa to inak maju naucit?? vobec mi nevadili..

problemom je, ze tendencnce dokumentarne filmy a zeny, ktore vidia v lekarovi od zaciatku nepriatela nikomu neprospievaju..

myslim si tiez, ze prenatalna starostlivost na svk je fakt dobra..


   <reaguj>
Prispievať môžu len registrovaní používatelia. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!