Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /home/web/lady.sk/www/inc/poradna.php on line 709
Lady.sk
lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * Iné

REKLAMA
MOBIVENAL banner 109x109 sutaz
 
 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 1 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Sobota, 20. Apríl, , Dnes oslavuje Marcel
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Je normálne,<<Späť
ladyel, 27.6.2017 10:48 reakcii: 94   nove: 94  
že robotník vo Volkswagene zarobí viac, než učiteľka, ktorá ho učila?
Nechcem provokovať, to je len taký malý povzdych na koniec školského roka.
   <reaguj>

1)  kocurik., 27.6.2017 11:09
Tak chod robit na linku do VW.    Cely den na nohach, linka bezi, 20 min na obed, 10 minut cik pauza, namahava, stereotypna praca s malym priestorom na chyby...
Okrem toho odmenovanie ucitelky urcuje stat a odmenovanie robotnika v automobilke trzby automobilky. Je to o osobnom vybere, ci pojdem robit do stabilneho verejneho sektora, ale s nizkymi zarobkami, menej sa aj clovek narobi, alebo do sukromneho a byt hodnoteny podla vykonu.
   <reaguj>
2)  andrea28, 27.6.2017 11:11
keď máš takýto postoj(asi ten štrajk neschvaľuješ) tak sa potom nediv, keď verejnosť nepodporuje váš štrajk...
nie, nie je to normálne. ale vw je súkromná firma, nie štátna. vládne nám to, čo "sme si zvolili"...    <reaguj>
3)  fiala, 27.6.2017 11:21
Vsak si to chod vyskusat   
Mzdy o.i. su vyjadrenim podstavu pracovnej sily, uciteliek je privela, robotnikov zacina byt malo.    <reaguj>
4)  Salámistka, 27.6.2017 11:34
muži vždy zarábali viac ako ženy a to je jedno, v akom obore pracujú...a určite by som neporovnávala    <reaguj>
5)  theotherone, 27.6.2017 11:47
ucitelia by sa mali stazovat poslancom a neriesit platy v sukromnom sektore.

keby sa napr usetrili miliony za dph vyplatene vahostavu, basternakovi a spol, bolo by aj na zvysenie platov. na fica sa treba obratit       <reaguj>
6)  magdala, 27.6.2017 12:16
Strajk vo Volkswagene mal (takmer) masovu podporu obyvatelstva. Ked ste strajkovali vy, ucitelia, malo to ovela nizsiu odozvu, mozno by ste sa mali zamysliet, preco.    <reaguj>
7)  Juraj.A, 27.6.2017 12:16
Autorka... ak máš ako učiteľka tykýto názor, tak sa ani trochu nečudujem, že zarábaš menej, ako robotník vo VW. Čo má hovoriť chudera učiteľka, ktorá učila Borisa Kollára, Patrika Tkáča a mnoho ďalších...       <reaguj>
8)  theotherone, 27.6.2017 12:19
6/ na zaklade coho usudzujes, ze strajk vo VW mal vacsiu podporu ako ucitelsky strajk? ja osobne viac podporujem ucitelov a aj ludia v mojom okoli.

samozrejme ak ide o pracovne podmienky a napr 20 minutovu prestavku na obed, tak v tom suhlasim so strajkujucimi.    <reaguj>
9)  magdala, 27.6.2017 12:24
8) podla diskusii v mediach aj v mojom okoli, ta podpora bola napriec vsetkymi soc. vrstvami    <reaguj>
10)  theotherone, 27.6.2017 12:37
9/tazko bez cisiel argumentovat.

tak aj to je vizitka naroda, ak ucitelov nie su schopne podporit vsetky soc. vrstvy       <reaguj>
11)  magdala, 27.6.2017 13:05
Je to aj vizitka ucitelov, ked nedokazu presvedcit vacsinove obyvatelstvo, ze by si zvysenie miezd zasluzili.    <reaguj>
12)  andrea28, 27.6.2017 13:34
11 je to vizitka slovenského národa - nedopriať štrajk a zvýšenie miezd. tu nejde o to, že by nedokázali presvedčiť. koľko kvalitných učiteľov máme, ale ľudia stále vidia len tie prázdniny a odchod zo školy skoro poobede.
to isté lekári. ľudia vidia len to, že zarábajú oveľa viac ako my ostatní, tak majú smolu, nikto s nimi nebude súcitiť. proti sestričkám neviem čo verejnosť má. tak isto by nepodporili štrajk štátnych zamestnancov, pritom oni nemôžu zato, že sú potrební... aj na štrajk vo vw bolo veľa negatívnych komentárov, lebo sa spomínal plat 1700€...    <reaguj>
13)  lipa, 27.6.2017 13:42
podla mna to je o tom, ze ludia maju viac negativnych osobnych skusenosti s ucitelmi (ako ziaci aj ako rodicia) nez s anonymnym pracovnikom za pasom

a plati stare zname, ucitelstvo a lekarina su poslanie, ktore sa ma robi s laskou k ludom. ostatne profesie su zamestnania. daju sa kvalitne robit aj bez tej lasky k ludom....
   <reaguj>
14)  lipa, 27.6.2017 13:45
este doplnim k tej mojej 13)

nevyjadrujem sa kto ma kolko dostat, kto viac ci menej, kto si co zasluzi a ci si to odrobi.
vyjadrila som sa k tomu, preco su ludia k strajku ucitelov menej tolerantni    <reaguj>
15)  mato, 27.6.2017 13:45
nieeeeeeeeeee ... to si len ludia nedovidia dalej od nosa       <reaguj>
16)  ladyel, 27.6.2017 14:07
13 - áno, v tom máš pravdu, v mnohých ľuďoch je zafixovaná z detstva tlmená nevraživosť voči uciteľom

6 - tiež máš pravdu, ak by sa aj na jeseň nejaké štrajky učiteľov zorganizovali, v porovnaní s Volkswagenom by mali nižšiu podporu, nerobím si ilúzie o opaku. Nula bodov počas Dzurindu, rovnaká nula počas Fica.
   <reaguj>
17)  lucy, 27.6.2017 14:30
16/ Co tak asi mozete s Ondekom dosiahnut? Nemate ani funkcnu stavovsku organizaciu.    <reaguj>
18)  Zehlicka, 27.6.2017 15:36
ladyel a preco nejdes teda za pas do vw k ex studentovi?
daj vypoved,co ti brani?       <reaguj>
19)  bacula a Riško, 27.6.2017 16:14
robotnik maka sa pasom, ruky chrbtica v prdeli, sviatky, vikendy...
to sa vobec neda porovnavat
ked uz mam byt sprosta vacsina ziakov zaraba viac ako ich ucitelia...    <reaguj>
20)  fuuuha, 27.6.2017 16:37
Ja si tiež myslím, že je to OK. Cena práce sa predsa neodvíja iba od vzdelania daného človeka. A ak to učitelia do dnes nechápu, tak súhlasím s názorom, že malá podpora v ich štrajkoch u verejnosti nie je neopodstatnená.    <reaguj>
21)  Tiffany, 27.6.2017 16:45
boze ja ked som citala ake maju podmienky tak som sa zhrozila vsak to je moderne otroctvo
   20 minut na obed???
   <reaguj>
22)  jonesová, 27.6.2017 17:34
V Kii to tiež pobubláva nespokojnosťou, ale je nepravdepodobné, že by trebárs na jeseň k štrajku došlo. Na rozdiel od MO vo vW tu pôsobí OZ KOVO, ktoré je pred kórejským vedením v úctivom predklone, tak organizovať nič nebudú, skôr sa snažia sťažnosti zamestnancov bagatelizovať. A bez odborov sa v takom kolose nič zorganizovať nedá.    <reaguj>
23)  zhorenypernicek, 27.6.2017 18:46
Ucitelia si nezasluzia ani polovicu toho co maju. Za svoj zivot ma ucilo cca 30ucitelov a uciteliek (neratam vs) a kladne spominam na jednu pedagogicku. Jednu jedinu ktora vedela co robi. Zvysok bol pedagogicky odpad    <reaguj>
24)  Zehlicka, 27.6.2017 19:48
23 suhlasim.
Tiez ratam iba ZS a SS.Mala som jedinu nemcinarku na ZS,skutocny anjel,skutocne profesionalka UCITELKA.Bola original Nemka,ktora vytiahla z hovna a naucila aj najhorsich ziakov.Bohuzial zomrela pocas transplantacie pecene,este ked ma ucila.Bol to pre nas vsetkych velky sok po vianocnych prazdninach.Nech odpociva v pokoji.

zvysok boli nekompetentne cuzy,ako pise pernik pedagogicky odpad    <reaguj>
25)  Tiffany, 27.6.2017 20:23
neviem kde ste chodili ale ja som mala viac Ucitelov s velkym U a darom pre povolanie    <reaguj>
26)  taska, 27.6.2017 20:27
25 pridavam sa. a ta jedna, s ktorou sme sa vzajomne nenavideli mi dala do zivota okrem toho, co ucila (a to robila velmi dobre) aj velmi cennu lekciu do zivota, z ktorej budem cerpat asi nafurt
rada na nu po rokoch spominam, aj ked po ludskej stranke bola velmi zly clovek    <reaguj>
27)  melody, 27.6.2017 20:33
nemyslim si, ze prave vo VW bolo nutne zvysit platy, oproti ostatnym automobilkam na Slovensku ich mali nadstandartne
ale tiez ked hodnotim vedomosti dnesnych mladych ludi, tak by som sa na mieste ucitelov hanbila ist do ulic, neviem co ich ucia, ale tie deti nevedia nic z historie, nic zo zemepisu a aj celkovy rozhlad nulovy, hlavne by si mali ucitelia uvedomit kolko hodin skutocne za rok odpracuju a kolko ich odpracuje ten robotnik a skusili porovnat realnu hodinovu mzdu    <reaguj>
28)  monika, 27.6.2017 20:33
Z niektorych ludi priam ten deficit dobrych ucitelov trci.    <reaguj>
29)  Chica, 27.6.2017 20:37
Porovnávať neporovnateľné je hlúpe. Obojstranne.    <reaguj>
30)  sajdkara, 27.6.2017 20:46
ano autorka je to normalne, lebo prijem nie je zavisly od vzdelania ale od huzevnatosti a talentu, vzdelanie je doplnok, castokrat nevyhnutny pre specializovane cinnosti

zasa to co pise melody v 27 o tom kolko ucitelia odpracuju, vela ludi vidi iba cas straveny v budove skoly, nevidi pripravy materialov a opravy pisomiek to je tiez odpracovany cas, teraz nepisem o ich kvalitach    <reaguj>
31)  andrea28, 27.6.2017 20:52
23, 24 fakt si myslíte, že tá kvalita sa zlepší bez lepších platov? dobrí starí učitelia odídu do dôchodku a mladých nebude nič motivovať tie decká niečo naučiť. ak tam za tie peniaze aj niekto pôjde učiť, tak si odkrúti svoje a padla. dúfam, že sa na sr rozmôžu súkromné školy, kde budú riaditelia dbať na výber učiteľov a tí zase za svoju prácu dostanú dobre zaplatené.
to, že učiteľ je poslanie môže platiť tak na ich správanie voči žiakom a tolerovanie netolerovateľného. nie na plat. každý musí z niečoho žiť.

27 nedá sa porovnávať duševná a fyzická práca... plus ako píše sajdkara, nikto nevidí to, koľko sa učiteľ musí pripravovať v doma. koľko času zostáva v škole po vyučovaní aby spisoval somariny a podobné veci. ani "prázdniny" nemajú. to je ich nútená dovolenka, ktorú si musia čerpať. počas roka ju dostanú len výnimočne.    <reaguj>
32)  lienka bodkovaná, 27.6.2017 21:03
Mne pripadá ponižujúce, že v dnešnej dobe treba o vyšší plat bojovať, takmer sa oň doprosovať. Vyjednávanie je trápne a degradujúce.
Aj robotníci, aj učiteľky by si zaslúžili viac.    <reaguj>
33)  boba.., 27.6.2017 21:27
Ja mam v rodine tiez ucitelov a clovek by neveril, ze kolko dnesni ucitelia skutocne odpracuju hodin. (Papierovacky, stale nove pripravy, lebo su stale nove a nekoncepcne sylaby, stale na nich niekto nieco "testuje" a pod.) A prazdniny keby nemali, tak vyhoria vsetci za 2 roky. Ale napriek tomu mi pride "normalne", ze robotnik vo fabrike zaraba viac ako ucitel. V sukromnej sfere boli a asi aj budu vzdy vysie platy, a preto si myslim, ze by to malo byt vyvazene napr. tym, ze zamestnanci statu by podla mna mali mat slusny plat (ani vela ani malo), ale nadstandardny dochodok.    <reaguj>
34)  ladyel, 27.6.2017 21:54
32 - áno, je to ponižujúce
22 - v Kii sa malo štrajkovať už dávnejšie, majú tam otrasné podmienky
17 - veď to... sme dezorganizovaní.    <reaguj>
35)  vrcharka, 27.6.2017 23:37
21.. 20 mionut..nie je to najhorsie co maju v tych halach..

prolemom je toteplo, prievan.. vela lusdi je chorych yapal trojklaneho nervu.. ked je klima tak fucio na jedneho priamo celu dobu az zamrzne adruhy s avari..miesot rozptyloveho vedenia atd.. a ochladzovania tak aby neboli stale chori..


Kia ma hrozne podmienky.. a k tomu to ich poklonkovani e.. horor..
drzla som palce clej skupine strjkujucich a Smolinksemu...
kiey by mal nasleodvatelov..

ucitelia su uplne ina tema a kvalita vyucovania.. a cela skolska vychpova je spolovice vinou rodicov..
a pororvnavat platy tymto sposobom nema vyznam..
vo VW makaju vikendy,nocne, sviatky atd.. peniaze si odrobia..

ucitelai sa sic estazuju ze robia a j mimo skolskych hodin..ano..ale ked zratame prazdnniy tak aj ked si robi aprirpavy .maju 3 mesiace kludnej prace v roku..
   <reaguj>
36)  Chica, 27.6.2017 23:53
Hm, ja som počula o sadistických pracovných podmienkach v Samsungu Voderady. Ženy sa počas jednej prestávky musia rozhodnúť či idú vystáť radu na wc, či budú jesť. Po vodu do automatu majú dovolené ísť ale iba 2x za smenu. Nie som fanúšikom neobmedzených prestávok, kávičkovania, či pofajčovania v práci, ale toto je neľudské.    <reaguj>
37)  andrea28, 28.6.2017 07:26
36 ja by som do tých priemyselných parkov pohádzala bomby. platy sú tam hrozné, podmienky ešte horšie. v nitre vraj nejaký Číňan či Japonec mal udicu a ňou napomínal na diaľku ľudí, čo sa rozprávali. a ženy čo mali menštruáciu museli byť nejako označené, aby mohli chodiť na wc častejšie. a velice sa v nitre "tešíme" z príchodu Jaguara. nakoniec to dopadne tak, že tam nebude mať kto robiť, firmy sa dvihnú a pôjdu za lacnejšou pracovnou silou a nám tu zostanú zastavané polia a prázdne výrobné haly... namiesto toho, aby sme rozvíjali naše poľnohospodárstvo, tak sme si sem dotiahli firmy zo zahraničia, čo zisk nepoužijú tu, ale u nich doma...    <reaguj>
38)  daša, 28.6.2017 07:59
Nám včera omdlel robotník v lakovni, volali sme mu rýchlu. Je tam smrad a neskutočné teplo, obdivujem tých chlapov, že s takou robotou nepraštia... Dnes-zajtra čakáme kontrolu z IP, keďže z nemocnice im dávajú v takýchto prípadoch avízo. Pokuta bude, konateľ sa "poteší", keď sa vráti z dovolenky. Nech.
Jaguár sa mal odtrepať východnejšie, infraštruktúry si mal vybudovať, keď tam nie sú. Má z čoho, lenže zahraniční investori chcú aj kompletnú infraštruktúru, veľký balík finančnej podpory, ľudí, ktorí sú ochotní pracovať aj za nižšiu mzdu aj oslobodenie od platenia dane na 5 rokov.    <reaguj>
39)  decembrovka, 28.6.2017 08:33
38)presne tak, lenže my si tieto podmienky nevieme vybojovať...a preto tieto parky nie sú v Rakúsku ani Nemecku, tam by nikto za týchto podmienok nerobil  
a tá pokuta, konateľovi sa to aj tak oplatí, netreba ho ľutovať    <reaguj>
40)  akant, 28.6.2017 10:04
drzim palce vsetkym strajkujucim,platy su nizke v porovnani so zapadnymi statmi a dane by mali ist do nasho statneho rozpoctu a nie do materských krajin majitelov fabrik.Je,ale pravda,ze pracovna moralka nie je u vsetkych taka aka by mala byt a preto nemali velku podporu ani sestricky,lekari ani ucitelia,Navyse ti posledni su velmi na ociach a prázdniny im zavidia,no roky studia kym uz nestudovani zarabaju a studenti maju hlboko do vrecka nezavidi nik.Ide o to z akého hladiska sa na skutocnosti a udalosti pozerame.    <reaguj>
41)  berti, 28.6.2017 11:16
švagriná je učitelka-PaedDr. po 27 rokoch praxe má 680EUR.
smiešne, ubohé...ale:ked sa jej opýtame, či pojde štrajkovat, nie....aj tak to ničomu nepomože ..ja by som stála prvá v rade nastúpená, cítila dokonca nespravodlivost v tomto štáte    <reaguj>
42)  talian, 28.6.2017 19:19
mala si sa lepsie ucit a mohla si robit vo Wolswagene-ucitelia hlupy,neschopny-na pedagogiku kazdy lozi,potom sa flaka,ziakov musia doma ucit po veceroch rodicia-cutielov nadbytok a pritom furt fnukaju aky nizky plat,tak treba ist inam,trh prace ponuka a dopyt-na to kolko neschopnycch ucitelov,nezasluiza ani ten plat co maju    <reaguj>
43)  ladyel, 28.6.2017 21:32
41 - máš pravdu, mnohí učitelia rezignovali a štrajkovať by nešli
38 - v Nitre máme príbuzných a z príchodu Jaguára vôbec nie sú nadšení, akurát to tam spôsobí ešte väčší dopravný kolaps    <reaguj>
44)  andrea28, 28.6.2017 21:35
42 práveže za tie nízke platy im tam nikto kvalitný robiť nepôjde. nedávno dávali v rádiu, že slovensku chýba 10 000 IT-čkarov. nemá ich totiž kto učiť. IT-čkar nepôjde na výšku prednášať a vyučovať, keď má vo svojom odbore niekoľko násobne viac. Ak tých it odborníkov nedoplníme, tak sa vývoj slovenska výrazne spomalí(teda ako keby sme sa niekam vyvíjali).
aby sme si za chvíľu deti doma neučili všetci, lebo ich v školách nebude mať kto učiť.    <reaguj>
45)  bacula a Riško, 28.6.2017 22:54
37 ale ved tak to bude o x rokov a nemyslim, ze z dovodu, ze tam nebude mat kto robit vzdy sa najdu menej kvalifikovani ludia ci z okresov kde nie je praca.Skor odidu preto, ze im skoncia ulavy od statu a ine benefity.Volakedy, ked som robila na hraniciach denne sa vozila kava z AT Julius Meinl na SK do praziarne, az jedneho dna mi sofer povedal vsetko sa zrusilo a prestahovalo do Rumunska skoncili sa danove prazdniny
casom odidu aj hypermarkety ci sa radikalne zredukuju ten boom co bol pred 15-20 r, ked bol prvy Carrefour uz pominuli
dnes ludia nakupuju cez internet, z domacich fariem, bio obchodov trend nakupovania a styl varenia sa zmenil
v okolo Partizanskeho aj v Komarne maju Taliani fabriky na sitie obuvi a zeny robia za minimalku.Jaguar je podla mna dobra investicia to, ze tam nastavia platy, ze ludia robia za zobracenku je smutne, ale sami pristupujeme na tie podmienky
v nasej dedine je dlhodoby problem s dorucovatelkami dedina sa rozrastla nikto to nechce za tie peniaze robit leto zima jazdia na bicykli.Uz bola o tom reportaz v TN, vsade aj na stranke obce a nic z toho....ludom nehadzu ani zlte listky roznasa sa najnutnejsie denne hadky na poste, kde si idete po zasielku a povedia, ze sa uz vratila adresatovi pritom ste oznam dostali den predtym.Vzdy sem daju nejakeho brigadnika a zase to iste.Takze kde je chyba?keby ich zaplatili aj by to niekto robil starosta povie do toho nemozem zasahovat je to vec posty.co idem okolo uradnej tabule to sa hlada pomocna sila do skolky do kuchyne, ucitelky...vsetko je len o peniazoch
   <reaguj>
46)  Chica, 28.6.2017 23:03
Našťastie sa ľudia pomaly učia hovoriť nie.    <reaguj>
47)  andrea28, 29.6.2017 05:59
45 v čom je to dobrá investícia? ubytovávajú tu ukrajincov, rumunov a teraz sorry za výraz ale ktovie akú inú spodinu(pretože tí ľudia nevyzerajú normálne...). pretože slovákom nedajú 10-11 a viac eur za hodinu ako na iných stavbách. v ntire to podľa mňa spôsobí ďalší dopravný kolaps, pretože doprava v nitre je otrasná a síce tam budujú nejaké cesty, ale nedá sa doprava v nitre úplne obísť. takže okrem zápch tu budú cesty aj zničené. vraj sa tam bude spotrebovávať 1/3 spotreby vody nitry! od jari tu pršalo možno 3 krát ak nepreháňam a aj to neviem, či sa tie prehánky dajú považovať za dážď. no a samozrejme nepíšem, koľko nás to-slovákov stálo... radšej mal ísť na východ, tam možno ľudia nemajú ešte dosť práce za pásom...    <reaguj>
48)  ann, 29.6.2017 06:20
45/ situaciu v postach zapricinil Drucker v dobe svojho sefovania, ked zaviedol povinnost doplnkoveho predaja a kto nedosiahol predpisany financny limit, dostal len zakladny plat bez odmien. Vtedy sa im zdekovalo vela kmenovych zamestnancov, vykryvaju to brigadnikmi /tiez mizerne platenymi/ a tak to tak aj vyzera - u nas je to podobne, ako u vas.
Zamestnavatelia by si konecne mali uvedomit, ze za malo penazi dostanu malo muziky.    <reaguj>
49)  Chica, 29.6.2017 06:45
Nie iba finančný limit, ale aj ponúkanie hlúpych, nezmyselných poistení.    <reaguj>
50)  Chica, 29.6.2017 06:51
Nie iba dediny, ale sú aj mestá, kde odišli vsetci doručovatelia, tí, čo zostali šli na pn. Podarilo sa im to ututlať, málo ľudí o tom vie, len v tých mestách, kde sa to stalo, ale začiatkom roka bolo niekde divoko. Politickým zásahom sa dosiahol naoko pokoj, ale iba naoko.    <reaguj>
51)  bacula a Riško, 29.6.2017 07:27
47 lebo je to prestiz  urcite sa bili o Jaguar aj ine staty.No ved ano stavaju tam ukrajinci, lebo nasi chlapi stavaju v Cesku, Rakusku...robia tam vodarov, sadrokartony.. a tam zase na nasich zazeraju, ze byvaju ako somraci a ktovie co to je za ludi.
aky kolaps?ved Nitra zaziva kolaps pri kazdom veltrhu na Agrokomplexe
   <reaguj>
52)  andrea28, 29.6.2017 07:31
51    pýtaš sa aký kolaps a zároveň spomínaš kolaps pri obyčajnom agráči... tých výstav je tu ročne xy, plus keď sa stane akákoľvek nehoda, je nitra odstavená...    <reaguj>
53)  zuzana, 29.6.2017 08:05
Baculka, situácia na našom prac. trhu sa od čias, keď Meinl zbalil krámy a odišiel do Rumunska dosť zmenila. Áno, aj dnes sa zahraniční investori vyhrážajú presunom podnikania do cudziny, avšak po zvážení racionality až na nejaké výnimky zostávajú. Prečo? Pretože argumenty prevažujú v náš prospech, hlavné dôvody sú naša strategická poloha a to, že naši ľudia výkonnostne prevažujú Rumunov, Bulharov, Srbov či Ukrajincov - vidno to aj na PSA, kde ich testujú a majú problémy s ich nižšou prac. morálkou, alkoholom, agresiou a s nerešpektovaní (takzvaných) autorít v práci.

A za ďalšie, aj na juhu Európy sa mzdy hýbu smerom hore. A na Ukrajine je nestabilná politická situácia.    <reaguj>
54)  Tiffany, 29.6.2017 08:15
47) hlavne ze ty urcite vyzeras normalne a inteligentne pre kazdeho   

53) uplne prozaicky dovod su nasi politici co naslubovali modre z neba a minimalne mzdy pre nasich a to ze uz mame mnozstvo inych automobiliek kde investori vidia ze zdieranie naozaj funguje- v EU a navyse mame euro
co viac si mozu priat?    <reaguj>
55)  andrea28, 29.6.2017 08:17
54 naozaj sa snažím nesúdiť ľudí podľa vzhľadu a takúto reakciu si zaslúžim. ale toto je fakt iné a desí ma to...    <reaguj>
56)  bacula a Riško, 29.6.2017 09:02
52 ano aky kolaps?som v Nitre 2x za rok nepoznam tam situaciu, ale dedukujem, ze Jaguar je postaveny niekde na poli v okrajovej casti ci nie?Ako to ohrozi dopravu v meste    <reaguj>
57)  Tiffany, 29.6.2017 09:04
55) ja viem ze na to treba cas, bude to rovnake ako na zapade
ludia sa musia naucit na to ze nie kazdy bude rozpravat cisto po slovensky a vyzerat ako cisty slovan
vzdy pomyslim na to ze nie kazdy ma stastie robit v cistom office, pracku a dost penazi na to aby vyzeral ako z katalogu
rovnako zije takto vela slovakov v zahranici- ako by ti bolo keby napr na tvojho muza takto zazerali?
   <reaguj>
58)  andrea28, 29.6.2017 09:11
56 na poli ale chodí sa tam cez nitru. rovnako väčšina pracujúcich budú bývať v meste a z mesta sa tam letecky nedostanú...

https://nasanitra.sme.sk/c/20549359/dopravu-caka-zataz-dovodom-je-jaguar-ako-je-nitra-pripravena.html#axzz4lNBVFLYF

Automobilka Jaguar Land Rover negatívne ovplyvní dopravnú situáciu v Nitre. Ako je na to mesto pripravené? Zdá sa, že zatiaľ nijako. Doteraz sa napríklad nezačala ani roky avizovaná rekonštrukcia Univerzitného mosta, po ktorom bude jazdiť viac osobných aj nákladných áut. Už teraz má problémy s nosnosťou.

„Doprava v blízkosti Jaguaru bude ako tak vyriešená, ale mimo neho to nebude ružové,“ hovorí dopravný inžinier Andrej Sitkey.
Poukázal, že okrem Jaguaru vznikajú v okolí Nitry nové firmy, existujúce sa rozširujú. „Zároveň vznikajú nové pracovné miesta, čo vyvoláva tlak na mobilitu ľudí. Toto sú faktory, ktoré spôsobia prudký nárast intenzity dopravy.“
S príchodom automobilky ožíva v Nitre a okolí aj výstavba bytov a domov. „Už v súčasnosti je v dopravnej špičke prekročená kapacita niektorých križovatiek. Mesto pripravuje generel dopravy, v ktorom by mali byť navrhnuté opatrenia na zlepšenie dopravnej situácie. Ak sa to aj podarí, kedy budú realizované?“ pýta sa Sitkey.    <reaguj>
59)  viky, 29.6.2017 09:16
56) tazko mozes ocakavat, ze ludia sa do Jaguara budu dopravovat letecky, ze tam vedla bude pristavacia draha a tym to bude vyriesene  
Samozrejme, ze to velmi negativne ovplyvni dopravu v meste, uz teraz je prehustena (aj ked nejake ubytovne maju byt aj priamo v areali.)
Z celej situacie najviac profituju realitaci, ceny bytov sa nehorazne zdvihli.    <reaguj>
60)  andrea28, 29.6.2017 09:41
57 je rozdiel, keď príde jeden človek a keď príde skupina viacerých, ktorí bývajú spolu v ubytovni a vytvoria si nejaké geto...


Podľa poslancov sa dajú aj v Nitre očakávať podobné problémy, aké už majú napríklad v Šali, Galante či Trnave. Aj tam pracuje množstvo robotníkov zo zahraničia.
„Mám informácie, že napríklad v Galante tesne pred skončením turnusu, keď odrobia, prichádza k jasnému nárastu počtu výtržností, krádeží, pretože oni vedia, že o dva-tri dni sú preč a už ich ani svätý Peter nenájde,“ povedal Miloš Dovičovič.


Čítajte viac: https://nasanitra.sme.sk/c/20509430/jaguar-sa-zaujima-o-ubytovne-poslanci-sa-boja-kriminality.html#ixzz4lNIZQRKR

myslím, že z našich cigáňov tiež nie sú v anglicku nadšení...    <reaguj>
61)  clare, 29.6.2017 09:45
Mame firmu /sitie autopotahov/, chronicky nedostatok siciek, ktore sa nam nedari zastabilizovat a zaujimalo by ma jedno, neviem, ci ma o tom niekto informacie - ako sa japonskym firmam podarilo udrzat si cele desatrocia lojalitu zamestnancov? Az taku, ze mali takmer nulovu fluktuaciu, zamestnanci sa vzdavali naroku na dovolenku, ochotne brali nadcasy. V peniazoch to vraj nebolo, koniec-koncov by ich ani nemali za co minut, miniaturne byty, ziadne cestovanie.
Ako to dosiahli, je to len inou mentalitou?    <reaguj>
62)  andrea28, 29.6.2017 09:49
61 je to tou inou mentalitou. tam zamestnanci zostávajú po práci a zadarmo hľadajú riešenia, ako zlepšiť kvalitu výroby. starších si tam vážia, čím viac odrobíš a čím si starší, tým si váženejší. atď. japonci sú z inej planéty       <reaguj>
63)  clare, 29.6.2017 09:53
Je to zaujimave, pretoze sa to nevztahuje napriklad na Indov, v trende som citala, ze tam maju fluktuaciu podobnu europskej.    <reaguj>
64)  bacula a Riško, 29.6.2017 10:37
60 to je realita Ba kolony uz od 14-15 hod.mosty plne.. mozno NR este nie je na to zvyknuta
Japonci su draci ina mentalita, ale je tam aj najviac samovrazd
   <reaguj>
65)  andrea28, 29.6.2017 10:42
64 lenže v ba je to skôr spôsobené tým, že je tam veľa satelitných mestečiek nie? v nitre zatiaľ takéto oblasti nie sú a doprava je aj tak hrozná.    <reaguj>
66)  bacula a Riško, 29.6.2017 10:55
65 asi ano, ale co s tym narobis?podla mna je okolo Jaguaru len velke halo zvyknete si ine Vam nezostava    <reaguj>
67)  katrin, 29.6.2017 11:21
Je zaujimave, ze vlani, ked Jaguar spustal nabor, sluboval nastupny plat pre robotnicke profesie od 1000 eur vyssie plus 13. a 14. plat (viem to s urcitostou, kedze mame v rodine dvoch, ktori si ziadost podali). Teraz vsak na profesii uz radsej ziadnu vysku mzdy neuvadzaju a zostal len 13. plat.
Ktovie, ake nakoniec tie nastupne platy budu, ja tipujem, ze len o 5-10 % viac, nez je v regione obvykle.    <reaguj>
68)  andrea28, 29.6.2017 11:56
67 tiež si myslím. preto som nechápala a ani nechápem tie optimistické reči, ako jaguar dvihne platy v celej nitre resp. minimálne v priemyselnom parku...    <reaguj>
69)  Rootarboo, 29.6.2017 12:15
61 claire si zena a vidis, velky problem zien: zena nevie zastabilizovat zeny a chce pooodnikat

"V peniazoch to vraj nebolo, koniec-koncov by ich ani nemali za co minut, miniaturne byty, ziadne cestovanie"

nepozeraj ty claire na japoncov a v druhej casti vety je obrovska chyba, claite nikdy ale naozaj nikdy takto nevymedzuj zivot ineho

si zena ale myslenie zien nezvladas,

zeny potrebuju pocit vynicmocnosti oproti ostatnym a hlavne dostatok volna aspon naoko

ked by mi zena vo firne roznecovala klebetenie tak s nou spravim riadny tanec, nedovolim aby sa jedna do druhej vo firme zastaravali rsp mali k tomu priestor


ale na druhej strane ani nemrknem, ked ide s deckom k lekarovi cez pracovnu dobu, ked pride neskoro lebo dieta niekam viedla, ked ide skorsie lebo dieta ma besiedku, tiez, ked ide zo sebou alebo ide skor ked ma one****

zdanlivo flakarna ale nie podnikatelka claire, zmeuzivaju to iba na zaciatku, potom sa zacnu regulovat same, lebo vedia ze v inej robote to mat nebudu a funguje to, zeny su vdacne pracovnicky, ked zbada moja zena, ze nejaka je "znicena" nabehnem a pytam sa ako mozem pomoct, vacsinou stacia dva dni volna a dobehne pracu sama inokedy, zatial vzdy mali pracu hotovu

porozmyslaj claire    <reaguj>
70)  clare, 29.6.2017 12:35
69) Hop.., ja na tvoje rady ci nazory skutocne nie som zvedava, skus sa realizovat na inom fore, tam sa tiez mozes robit dolezito. Vacsine tunajsich bab nesiahas ani po clenky.    <reaguj>
71)  decembrovka, 29.6.2017 12:39
69)no slzy sa mi tisnú do očí, keď to čítam...takto by to malo fungovať!
70)??? no asi by som z tvojej firmy tiež utekala      <reaguj>
72)  marta, 29.6.2017 12:50
70 však mu to dopraj, nech sa aspoň tu cíti dôležitý, vieš, ako blahodarne to pôsobí na komplexy?    <reaguj>
73)  clare, 29.6.2017 12:53
72) mas pravdu       <reaguj>
74)  andrea28, 29.6.2017 13:09
70 až na to, že v tomto má pravdu.    <reaguj>
75)  cililing, 29.6.2017 13:20
mam otazku - ako ste podla prispevku claire vydedukovali, ze jej firma si nevazi svojich zamestnancov a nechceli by ste tam robit?
54- wow. toto naozsaj nebolo vhodne tiffany. ps. ked zapad skoci do studne, skocime aj my? lebo zapad a jeho rozhodnutia nemozu byt ine, len dobre, mam pravdu?    <reaguj>
76)  Tiffany, 29.6.2017 13:34
75) cilling- ospravedlnujem sa za ostry ton ale predpokladam ze v kanade nemate tak silny zazitok ako my z brexitu
v kazdom pripade rovnako ako tu andrea pozera na tych robotnikov z inych krajim pozeraju na vychodoeuropanov (ano slovakov tiez) v uk
maju voci nam vacsiu nenavist ako voci indom napr
cize- ake ma nejaky clovek vobec pravo posudzovat toho druheho len na zaklade toho ze ide za pracou do inej krajiny? je preto nieco menej? verim ze aj ty by si sa nastvala keby ta tak oznacili
dalej- nie- neskocime do studne lebo je tam cely zapad
to bolo suche konstatovanie skutocnosti ze to co sa deje na zapade uz dlho az teraz prichadza k nam. kedze si na sk nevedia ocenit slovensku pracovnu silu a ti ktori mozu utekaju prec musime to nahradit tymi co su za ponuknute podmienky ochotni pracovat teda v tomto pripade ludmi z krajin kde su podmienky este horsie
   <reaguj>
77)  Tiffany, 29.6.2017 13:40
60) ten isty poslanec nespravi nic aby to zmenil
takto iba siri predsudky a fobiu
   <reaguj>
78)  cililing, 30.6.2017 04:21
ano, deje sa to na zapade a zacina to prichadzat na slovensko, ale to neznamena, ze sa kazdy musi na to divat pozitivne. to bol moj point.
ps. lebo voci indom citia historicky dlh a velmi opravnene.    <reaguj>
79)  dolores, 30.6.2017 10:32
Myslím, že väčšina národností (samozrejme, že to myslím v globále, nie kompletné obyvateľstvo) má v sebe zafixovanú istú formu nadradenosti voči inej/iným národnostiam, býva to aj častá príčina vojen. Vzťahuje sa to na všetky kontinenty, možno s výnimkou Austrálie.

Vlani som čítala Africký príbeh lásky (Daphne Sheldrick) - nie je to limonáda, aj keď názov to evokuje. Je to biografia, príbeh ženy z anglickej kolonizátorskej rodiny, ktorá takmer celý život prežila v Keni a so svojimi manželmi tam urobila obrovský kus práce - cesty, projekty v oblasti hydrológie, čím sa zúrodnili vysušené, neúrodné územia, poľnohospodárstvo, boj proti pytliactvu, rezervácie zvierat, "škôlky" pre zvieracie siroty, hlavne pre sloníčatá.

A - bola zvrchovane presvedčená o oprávnenosti kolonizácie (dostala za to aj vyznamenanie od kráľovnej) a jeho prospešnosti pre domorodé obyvateľstvo - ktoré pokladala za veľké deti, ktoré je použiteľné na hrubé práce a s ktorým treba zaobchádzať so zhovievavým a priateľským nadhľadom.    <reaguj>
80)  dolores, 30.6.2017 10:45
Vlastne - Austráliu môžeme tiež vyčiarknuť, zabudla som na Aborigénov.
61) claire, brat bol dva roky pracovne v Ósake a vraví, že v 90-tych rokoch nastal zlom v ich povestnej pracovitosti (hláskuje mi, že sa to volá hatarakibači) a staršia generácia už lamentuje, ako sa mladí pokazili - práci sa už toľko nevenujú, úctivosť sa redukuje, dovolenky sa čerpajú, pretože nastal obrovský cestovateľský boom a po práci sa pravidelne chodí na saké.    <reaguj>
81)  mato, 30.6.2017 12:01
baby, ved si len pozrite kolko veci odtialto sa zneuzilo inde ... a toto je len malicky web ... ten neoliberalizmus ktory u nas ani nemal opodstatnenie nas dostal do akehosi bezhodnotoveho vakua ... najvacsia feministka sa koli neustalemu bliakaniu nakoniec dostala do statnej funkcie a problemy ktore vtedy vraj boli zrazu neexistuju, asi to bude tym, ze stichla atd atd ... ten populistickomedialny cirkus menom parlament treba zrusit a nahradit ich ludmi z regionov, zo zmosu 4ex ...    <reaguj>
82)  katrin, 30.6.2017 12:35
mato, co konkretne z lady sa zneuzilo inde?    <reaguj>
83)  Tiffany, 30.6.2017 13:39
79) velmi zaujimave a je to stale tak
pritom aj v afrike sa rozlicne kmene vyvysuju jeden nad druhy a my ich vacsinou vnimame vsetkych rovnako
s Japonskom suhlasim, moja kolegyna co tam roky zila to tiez povedala ze uz davno to nie je o tom ze pracuju s laskou a radostou, asi aj preto je tam vela psychickych problemov a samovrazd    <reaguj>
84)  viky, 30.6.2017 13:46
79/ dobre sa to cita       <reaguj>
85)  cililing, 1.7.2017 04:33
79 ja som zvrchovane presvedcena, ze koloniazacia sa nemala stat a dodnes nesuhlasim s obsadzovanim inych statov za zamienkou sirenia "demokracie"    <reaguj>
86)  cililing, 1.7.2017 04:34
...a pokroku    <reaguj>
87)  dolores, 1.7.2017 12:13
84) vďaka   
85) cili, ja nemám rada povyšovanie sa, ten, kto sa nadraďuje, automaticky v mojich očiach klesá.
Ale tuná ma autorkin postoj zaujal - inteligentná baba s nemalou dávkou empatie, ktorá sa snažila udržiavať korektné vzťahy s rodinami svojich pomocníkov, pomáhala im v rámci svojich možností - tak prečo, hergott, tá zvrchovanosť?

Zohnala som si zopár kníh o kolonializme (Ferguson - Britské impérium, Dejiny kolonizace od akéhosi Nemca a ešte čosi o neokolonializme, názov mi vypadol, všetky od autorov z krajín, ktoré sa na kolon. podieľali. A majú teda samozrejme totožný názor - ekonomický prínos, čiže rozvoj zaostalých krajín prevýšil negatíva s tým spojené.

Domorodé obyvateľstvo nepokladali za seberovné, napr. Briti až do 18. stor. pokladali afrických domorodcov za akýsi evolučný medzičlánok medzi človekom a opicou.
(A ešte jedno mali tieto knihy spoločné - taktne nerozoberali, aký ekonomický prínos mala koloniz. pre ich domovské krajiny, hlavne z ťažby nerastov.)

Nejaký nezaujatý, nezávislý zdroj k téme príčin nadradenosti by som uvítala.    <reaguj>
88)  cililing, 1.7.2017 14:48
vsetko je nasledkom niecoho a podla toho ako sa spolocensky vyvoj ubera v severnej amerike by ma neprekvapilo, keby nejaky taky vyskum urobili a zverejnili, ak este neexistuje. priciny nadradenosti su ekonomicka vyspelost v urcitych krajinach na druhej strane, vypadove vojny tu boli este pred kolonizaciou a vzdy sa robili za ucelom priniest utociacej krajine zisk a profit, takze ja neuznavam ani kolektivnu historicku vinu. kam az do historie by sa muselo zajst, ak by sme sa snazili byt fair voci vsetkym? a je to vobec mozne?    <reaguj>
89)  mato, 2.7.2017 11:37
82 temy, riesenia ... etc ... a mam dojem ze este aj ta psychoza    ... ale bolo to velmi davno, cez 1o rokov    <reaguj>
90)  debora26, 2.7.2017 13:15
A možno je to viac ako normálne, lebo má možno tiež vysokú školu ako ty a ešte aj maká ako otrok.    <reaguj>
91)  reneta, 7.7.2017 16:27
Drzala som palce zamestnancom vw pocas strajku, ale myslim, ze u nas to bola skor ojedinela iniciativa.
My tie hlavy nezdvihneme, nemame na to.

Pred rokmi som si zvykla privyrabat mysteryshoppingom, cize tajnym nakupovanim, niektore agentury to platili celkom dobre (ale uz robia iny biznis), ine funguju dosial. Sporadicky este dostavam ponuky, ale uz len zasnem, kam to kleslo.

Asi najvacsia nasa agentura v tomto biznise si od tohto roku zmyslela, ze skusi otestovat, za ako malo su Slovaci ochotni robit, a zacala ponukat MS formou verejnej aukcie. Zakazku dostane ten, kto je ochotny urobit ju za najnizsiu cenu, zaujemcovia (robi sa to na celom uzemi republiky) sa az dychtivo snazia jeden druheho podliezt a tak konecne sumy su az bizarne nizke.

Za kolko by ste boli ochotne urobit toto?: dokladne si prestudovat manual, ist do urcenej prevadzky, vsetko si vsimat,urobit nakup, pricom rozhovor s personalom musite viest podla stanoveneho postupu (casto sa robi audionahravka, ktora sa odosiela do ag.)
Doma vyplnit protokol z navstevy, v ktorom treba vsetko detailne popisat, zdovodnit, podlozit argumentami a okomentovat. Nakoniec je potrebne zakupeny tovar dokladne zabalit, aby sa nezdeformoval, kedze bude vrateny do predaja, a doporucene ho odoslat.    <reaguj>
92)  reneta, 7.7.2017 16:35
Kolko by ste za takuto pracicku vyzadovali?
A za kolko su Slovaci ochotni ju robit?
Niektori aj za 4-5 € brutto - ked si z tejto sumy odpocitate zakonne odvody za DPP a naklady za doporucenu zasielku, dostanete smiesne nizku cistu odmenu.

Skuste si odhadnut, kolko masi casu by vam takato zakazka komplet zabrala casu.
Su u nas ludia (nie nekvalifikovani, akasi intelektova uroven sa predpoklada), ktori su to ochotni urobit aj za menej, nez dve eura cisteho. Neuveritelne, ale je to tak.

Slovak je neraz aj za bic vdacny.    <reaguj>
93)  reneta, 7.7.2017 16:42
... odvody za DVP    <reaguj>
94)  dolores, 10.7.2017 10:07
88) Spätne by sme sa dostali asi až do praveku, keď sa jeden kmeň vystatoval pred druhým, že ulovil väčšieho mamuta   .    <reaguj>
Prispievať môžu len registrovaní používatelia. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!