Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /home/web/lady.sk/www/inc/poradna.php on line 709
Lady.sk
lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * Iné

REKLAMA
MOBIVENAL banner 109x109 sutaz
 
 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 1 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 2 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Štvrtok, 28. Marec, , Dnes oslavuje Sona
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Otazka -emigranti<<Späť
pav, 27.8.2015 21:06 reakcii: 86   nove: 86  
Preco podla Vas emigranti sa tlacia len do Europy? Minule som sa tak zamyslela, ze preco nejdu do arabskych krajin do emiratov alebo saudskej ar. a podobne. Ved medzi ,,svojimi,, by to mali lepsie nie?    <reaguj>

1)  andrea333, 27.8.2015 23:34
migrujú taktiež do Sev. Ameriky, SA, Emirátov, do Austrálie, dokonca aj do Ruska.

Európa je pre Lýbijčanov, Eritrejcov a iných severoafričanov prvou voľbou - je pre nich finančne najdostupnejšia /nie všetci utečenci sú v balíku/ a ľahšie naškrabú doláre na plavbu než na letenky, vzdialenosť od pobrežia Lýbie napr. do talianskej Lampedusy je len okolo 250 km, to majú takmer za rohom.
Sýrčania zas Európu preferujú hlavne preto, lebo tu už majú súkmeňovcov, rodinné väzby.    <reaguj>
2)  Hiro, 28.8.2015 09:45
Co som nasiel:
- Turecko má už na svojom území viac ako 1,8 milióna utečencov zo Sýrie.
- Do Australie idu ale ta ich supom presuva na Nauru. Ma s nimi zmluvu o tom

A kolko je kde imigrantov:

Country Number of immigrants
United States 45,785,090
Russia 11,048,064
Germany 9,845,244
Saudi Arabia 9,060,433
United Arab Emirates 7,826,981
United Kingdom 7,824,131
France 7,439,086
Canada 7,284,069
Australia 6,468,640
atd... https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_immigrant_population    <reaguj>
3)  gorila, 28.8.2015 10:26
a v tych povodnych krajinach bude kto    <reaguj>
4)  bacula a Riško, 28.8.2015 10:44
3 chudobni, co na to nemaju
moj bratranec zije v Australii a pracuje na ostrove blizko Aus ma na starosti administrativu okolo utecencov a je ich tam velmi vela cele roky iba my si myslime, ze je zrazu taky boom
vzdy to tak bolo,.ze tuzili ist na "zapad" do Nemecka, Anglicka

   <reaguj>
5)  bacula a Riško, 28.8.2015 10:50
a preco nie medzi svojich?myslim, ze aj v okolitych krajinach su bud chudobni al.bohati ziadny stred, ziadne al.slabe ekonomicke socialne vyhody od statu...
ked som robila v byvalej robote pred 12 r casto sa chytili utecenci Sri lanka, Banglades aj zeny s malymi detmi su to chudaci
vystrcili ivh z auta na pole pri Bergu a tvrdili im, ze su v Nemecku.Kolkokrat sa ani nevedel zohnat taky prekladatel, aby sme im porozumeli.Ano je ich vela, ale su to chudaci, ktori v jednom batozku odidu do neznama.Mne emigrovala teta pred 40 r tiez isli za lepsim zivotom    <reaguj>
6)  akant, 28.8.2015 11:22
ti,ktori hovoria o prijati a zacleneni imigrantov do spolocnosti by este mali napisat ,ci povedat ako si to predstavuju,clovek bez znalosti jazyka a ktovie,ci aj s nejakou profesiou,tam kde niet pracovnych prilezitosti a este aj s rodinou,kde je zena mozno negramotna,tiez neovladajuca jazyk,zatial 2 deti.Kto bude zivit týchto lud ludi,ktorych su sta tisice,aj keby sa do roka zaclenili,co sa urcite za rok ani neda,hovori sa,ze onedlho bude jeden obcan u nas pracovat na dvoch v dochodku ,potom bude pracovat na styroch?Moze to vôbec fungovat?Zastancovia imigrantov by namiesto blabolenia mali povedat/napisat a tyka sa to aj blogerov ako to urobit,kolko jedla a veci dennej potreby zabezpecit pre 20 tisíc ludi,kolko bytov bude pre nich treba,kolko energie minu,prve peniaze z EU sa minu alebo k niekomu presunu a dalsie uz budeme hradit vsetci    <reaguj>
7)  pav, 28.8.2015 11:25
Dnes na Topkach mi p. Mohamad Hasan aj zodpovedal moju otazku, citujem : ,,Svoj podieľ viny však majú najmä arabské a celkovo muslimské štáty. Keby tie otvorili utečencom svoje hranice, veľká časť by do Európy vôbec smerovať nemusela......
Takze asi tak......    <reaguj>
8)  Hiro, 28.8.2015 11:35
6) Takze si to rozoberieme: "tam kde niet pracovnych prilezitosti" - myslim ze sa nehrnu na Slovensko kde mame 13% nezamesnanost, ale idu do Nemecka kde je 4% nezamestnanost.
"Kto bude zivit týchto lud ludi,ktorych su sta tisice" - myslim si ze tych 800 tisic utecencov europa ktora ma 500 milionov obyvatelov uzivi ako nic ked na Slovensku takto zivime zo 500 tisic ludi bez prace. Alebo priblizne 2.5 miliona ked zaratame ostatnych nepracujucich ludi ako napriklad dochodcov a deti.
Fakt si myslis ze ked Slovensko dokaze zivit miliony ludi bez prace, europa neuzivi par imigrantov?       <reaguj>
9)  aine, 28.8.2015 11:44
http://www.protiprudu.org/co-sa-to-deje-so-svedmi-a-tiez-s-dalsimi-bielymi/    <reaguj>
10)  mel, 28.8.2015 12:00
Europa naozaj nie je jedinym cielom imigrantov - ale tazko mozno tvrdit, ze v ktoromkolvek state su vacsinovym obyvatelstvom prijimani s nadsenim.
Dokonca i v USA, v baste imigrantov sa dviha vlna nevole voci pristahovalcom - na nej si postavil proprezidentsku agendu aj Trump, a podla toho, ako mu pribudaju v prieskumoch percenta mozno usudzovat, ze obyvatelstvu zabrnkal na citlivy nerv.


ano, Europa dokaze absorbovat niekolko stotisic imigrantov.
bude to ekonomicky narocne, naklady nebudu zanedbatelne, je tu aj bezpecnostne riziko, ich zaclenovanie medzi miestne obyvatelstvo istotne nebude bezproblemove... ale najvacsie riziko vidim v nepredvidatelnosti dalsieho deja.

Odhaduje sa, ze v sucasnosti je v pohybe, na ceste cca 4 miliony Syrcanov (z celkoveho poctu 23 milionov obyvatelov krajiny), pocty migrujucich Africanov tazko odhadnut. co bude potom, ked sa etabluju - kolko migrujucich pribuznych bude nasledovat v dalsich vlnach?
   <reaguj>
11)  akant, 28.8.2015 12:08
8/mozno uzivi,ale za aku cenu,asi budu zasa vsetci stihli ako ti vo filmoch z roku 1950.Samozrejme to nebude jedina cena.Vsetko sa da ,ked su ludia ochotni spravit to co sa od nich ziada,no nemyslim si,zeby vacsina bola ochotna a ti ktori vypisuju alebo ostatných tlacia do pomoci sa na nej budu aj nadalej podielat len slovami.Ja by som presunula financie ktore dava stat mimovladkam pre financovanie imigrantov,to by bolo kriku    <reaguj>
12)  púpava, 28.8.2015 12:26
v bratislave dobodali nejakeho 30 rocneho francuza pred prezidentskym palacom, och, ake zvery tu ziju       <reaguj>
13)  pav, 28.8.2015 12:36
12/ ale tato mrzuta sprava podla mna nesuvisi s migrantstvom alebo?    <reaguj>
14)  pav, 28.8.2015 12:42
9/ Docela taky realisticky pohlad na vec. Je to ozaj divne ze ,,bieli,, sami seba kynozia tymto sposobom a este maju z toho dobry pocit.    <reaguj>
15)  akant, 28.8.2015 13:42
je to tak,ze to niekomu vyhovuje,ten si zaplati dalsich,aby propagovali jeho nazory a potlacali, aj silou,policajtmi,neskor armadou nespokojných obyvatelov,moze to byt aj boj medzi bielymi a nie je to v historii europy prvýkrát,co vyuzivaju moslimov proti vlastnym    <reaguj>
16)  akant, 28.8.2015 13:50
oni nam imigrantov nasackuju aj tak potichu ako v Kysuckom Novom Meste alebo to bolo s tichym súhlasom predstavitelov mesta.A,ked nam ich vratili z Čiech,tak my by sme ich mali vratit tam odkial k nam prisli a nie ich zasit do centier    <reaguj>
17)  ondatra v pruhovanom pyzamku, 28.8.2015 15:37
12 a keby to bolo niekde inde a nie pred prezidentskym palacom, tak je to menej zverske ? Pripadne ak by to nebol Francuz...    <reaguj>
18)  púpava, 28.8.2015 16:05
17/ to aj ty si menej chapava??? ide o to, ze v centre mesta, o stvrtej cez den, turista, dost blbe, ne?    <reaguj>
19)  lulocka, 28.8.2015 23:23
kks ludia robte si prieskum kym trepnete take sprostosti ako autorka- dam priklad- len Libanon ktory ma 4miliony obyvatelov, cize o milion menej ako SK ma momentalne 1 milion utecencov... o Turecku ani nehovorim..a viete co je najlepsie? ze ti ludia ich prijimaju a pomahaju im a snazia sa a beru ich domov a ano je to pri tomto mnozstve problem ale prave preto ze v Libanone bola vojna a vela z nich uslo v minulosti vedia byt dostatocne empaticki a chapat ze vojna je svina a civilisti co utekaju za nu nemozu... cize tych par ludi co ma slovensko nanutene o nich ani nebudete vediet ze su (nehladiac na to ze tych ktorych dostaneme do taborov su davno prevereni a zdravi a cakaju na vysledky ich imigracnych procesov)...
klud a nohy do tepla, ti ludia si toho uz prezili dost a drviva vacsina nam nechce ublizit dokonca tu ani nechce ostat...    <reaguj>
20)  lulocka, 28.8.2015 23:29
och a co sa tyka temy toho ze ako sa zaclenia bez jazyka.. pred rokmi moja kamaratka pomahala v trnave v jednom nejakom podobnom tabore v okoli irackej rodine, zena, muz, dve deti.. ta kamoska ich ucila slovencinu a snazila sa hlavne detom pomoct zapojit sa..napriek tomu ze su moslimovia zena chcela pracovat, tak jej pomahala najst pracu aspon ako ucitelku anglictiny.. neviem ako to s nimi skoncilo lebo slovensko ma strasne prisne zakony a prijme minimum utecencov, ale stretla som ich a boli to uplne normalni ludia... a predpokladam ze kopa z tych ludi je presne rovnaka..naucia sa jazyk rovnako ako my ked ideme do zahranicia.. alebo nenaucia..kolko slovakov ide do anglicka robi tam v tovarni a robi bordel, zije s poliakmi a neprisposobi sa?o co sme my lepsi? citali ste ten clanok ze migranti v rakusku ktori na hraniciach robia najvacsi bordel a strasne vela priestupkov a kradezi a odmietaju sa prisposobit su Slovaci?

kazdy by sa mal nad sebou zamysliet ci mame pravo odsudzovat niekoho koho ani nepozname a tym ho vlastne vyslat na smrt. ludia tu sa rozhoduje o zivote a smrti, rozmyslajte trochu kym budete sirit hysyteriu... kto je bez viny nech hodi kamenom...    <reaguj>
21)  OnE, 29.8.2015 10:12
19-20) choď sa pozrieť do toho Libanonu, ako sú domáci naozaj "nadšení" s utečencov.    <reaguj>
22)  Juraj.A, 29.8.2015 11:08
Celý problém je v tom, že z dnešnej mladšej generácie si už len málokto pamätá, ako to bolo v roku 1968 v bývalom Československu, keď nás 21. augusta obsadili spojenecké vojská. Vtedy tiež mnoho ľudí pobralo najnutnejšie, ponechávali tu byty, domy, rodiny, majetky a utekali húfne na západ. A nikto ich nevyháňal naspäť, nikto proti nim neprotestoval - všade ich prichýlili a poskytli im pomoc. Vidím, že mnohí ľudia nevedia a ešte viacerí zabúdajú...       <reaguj>
23)  oNe, 29.8.2015 11:34
22) porovnávaš hrušky s jablkami.
Vtedy naši utekali do krajín, ktoré nemali problém s imigrantami. Neprinášali tam nové náboženstvo a ani iné zvyky svojej kultúry (napríklad obliekanie). Ich snahou bolo čo najskôr a pokiaľ možno čo najlepšie splynúť s davom a začleniť sa do spoločnosti. Vtedajší naši emigranti neporušovali zákony hostiteľskej krajiny (už len neuposlúchnutie výzvy policajta "stoj" je porušením), ale riadili sa nimi.

A v neposlednom rade - emigrantský potenciál malej krajiny je menší problém, ako milióny utečencov na ceste... Asi každý (druhý?) Z nás si utrie slzu pri pohľade na srdcervúci príbeh utečeneckého dieťaťa, kde podobných príbehov je dnes mrte na sociálnych sieťach. Máme chuť mu pomôcť a neriešime, či je to fake príbeh alebo pravda. Každopádne, pri predstave pomáhať stovke alebo tisícke utečencov nás asi mrazí na chrbte.
Jednoducho malý problém dokážeme vyriešiť, ale určite od istej veľkosti to nezvládneme...    <reaguj>
24)  oNe, 29.8.2015 11:46
K tejto téme ešte jedna vec... Zástancovia utečencov často zdôrazňujú, že im ide o holý život, že to nie je ekonomická migrácia za účelom zneužitia sociálneho systému a podobne... Každopádne, niečo mi na tom nesedí...

Ak mi ide o život, utekám, to je prirodzené. Ale utekám len dovtedy, pokiaľ nebezpečie trvá... Aj naši emigranti po r.1968 utekali prevažne do susedných krajín.
Prečo potom títo ľudia utekajú s jasným cieľom v západnej Európe? Čo im sľúbili? Čo im nahovorili a kto?
Nemôže byť dôvodom, že smerujú do krajín, kde užexistuje islamská komunita, ktorá sa čoraz hlasnejšie dožaduje svojich práv namiesto toho, aby viedla svojich členov k adaptácii na miestne kultúrne prostredie? Nemôže to byť skrytý zámer týmto spôsobom kolonizovať západné krajiny ľuďmi naviazanými na ľahko manipulovateľné náboženstvo? Nemôže to byť snaha tretej strany o politickú, spoločenskú a ekonomickú destabilizáciu EU?

Nie som na konšpiračné teórie, ale rovnako neverím na náhody... Nikto ma nepresvedčí, že ak utekám pre záchranu života, musím dobehnúť až do UK, Francúzska, či Nemecka...

Položme si otázku inak: ak by dnes nastalo sťahovanie národov (známe z histórie), nevyzeralo by to náhodou presne takto?    <reaguj>
25)  hexenschuss, 29.8.2015 11:48
k 26. máju 1970 bolo v zahraničí takmer 68-tisíc československých občanov
z toho 12-tisíc Slovákov
Do novembra 1989 z krajiny podľa odhadov odišlo 150-tisíc ľudí
Najviac po roku 1968 išli do Švajčiarska (13­tisíc), Kanady (12­tisíc), Rakúska (10­tisíc), Nemecka (deväťtisíc).
Zdroj: ÚPN

Súhlasím s one, situácia po roku 1968 a dnes je neporovnateľné














   <reaguj>
26)  OnE, 29.8.2015 12:07
25) a koľko z nich má štatút utečenca a koľko len imigranta?
Imigrant je človek, ktorý sa prisťahuje a začlení do spoločnosti.
Keď už chceš štatistikovať, tak doplň aj informáciu, koľko imigrantov máme u nás... Bude zaujímavé porovnať, koľko vietnamcov, číňanov, bulharov, či juhoslovanov alebo ukrajincov a rusov u nás žije...
Nebol by som prekvapený, keby to číslo bolo väčšie ako 12 tisíc - teda ak 12tisíc ľudí odišlo a my sme prichýlili iných 12 tisíc, svetu nič nedlhujeme.    <reaguj>
27)  akant, 29.8.2015 12:53
oNe/mas pravdu,ti ktori utekaju pred vojnou do bezpecia sa spravaju inak,tito maju namierene do bohatých krajin ktore chcu vyjedat,neadaptuju sa,budu pozadovat zmenu zákonov vo svoj prospech za pomoci Merkelovej a jej podobných.Aj by som verila,ze niekto umyselne rozvracia Europu.Imigranti maju vytvorene skupiny na cele s vodcom s mobilom,niekto ich riadi a dava im pokyny.Keby to boli ludia utekajuci pred vojnou,zachranujuci si zivot urcite by vacsina ludi bola ochotna pomoct,museli by sa vsak chciet prisposobit nasej spolocnosti tak ako sa Slovak vzdy prisposobil,ked isiel za hranice/pisem o slusnych ludoch,nie o odpade,taki sa najde v kazdom narode/.Takze Juraj nema pravdu,aj on sa prisposobil a mnohi,ktori v 68 odisli tiez.Ale tito valiaci sa do Nemecka,Anglicka nie su taki.Chcela by som vediet kolko z tych tisicov menovite poziadalo o azyl na Slovensku.    <reaguj>
28)  hexenschuss, 29.8.2015 13:48
3)
Správna otázka

Peniaze, ktoré sa vkladajú na záchranu imigrantov, by sa mali dat na riešenie problémov v ich krajinách, na ukončenie vojen

Z Československa emigrovali po roku 68 ludia vychovani na kresťanskom základe, aj ateisti v Európe sú len nepraktizujuci kresťania, preto bola emigrácia z Československa pre okolité štáty prijateľná, JEDNA KULTURA

Ak 2000 rokov mame naprogramovane kresťanské idey, bude stretnutie s dnešným imigrantami zložité , až neriesitelne    <reaguj>
29)  OnE, 29.8.2015 16:11
3) militanti, ktorí získajú priestor na výcvik, výrobu drog a zbraní, aby následne dobývali ďalšie a ďalšie územia...    <reaguj>
30)  samrolka, 29.8.2015 19:47
Hovoríme, že o pár rokov bude u nás viacej našich "čiernych " spoluobčanov, tých už nikto neprevychová. K nim ked pribudnú ešte títo migranti,myslím, že to pocítime všetci, začnú sa tu rozťahovať a po čase, ako je predpovedané, islamizmus nás ovládne. Máme sa čoho obávať.
   <reaguj>
31)  soul, 29.8.2015 22:09
preco emigrantov nezastavia uz pri nastupovani do clnkov, lodi? To sa vazne neda ustriehnut? preco sa nedaju urobit tabory uz na sever4e Afriky a do E uz posielat naozaj len ohrozenych ludi?
V 70-80 -tych rokoch Cesi a Slovaci utekali za mlaku. Ano, bolo to tu hnusne, ale na uliciach sa nevrazdilo.
Ti, co sa doplavili trebars do Kanady, velakrat klamali, ako ich komunisti mucia, tyraju a vyhrazaju sa. Nic take nezazili ...vymyslali si, chceli sa mat prosto len lepsie./samozrejme psychicky utlak mnohi vnimali tazko a paradoxne zostali trpiet tu/.
Ja som obycajna Slovenka. Nikdy som nebola v Syrii, ani v Afrike, ani v Rusku, ani v Amerike.
Ked si predstavim 71 mrtvych tiel a pomyslim, co museli tito LUDIA skusit.
Podla mna sa treba postarat o uz priduvsich ludi, pretriedit ich, pripadne poslat naspat a zamedzit nejakym clnkom, ktore vyplavaju z Afriky. To je naozaj take tazke? Alebo na to vsetci seru? mam dojem, ze vsetci kompetentni to maju na haku.
Ja neverim, ze sa neda nieco ucinne a rozumne urobit. Stavanie plotov tu uz bolo.    <reaguj>
32)  OnE, 29.8.2015 23:03
31) pre týchto ľudí nie je triviálne už dostať sa z krajiny, ešte ťažšie je dostať sa do Európy, následne prejsť Shengen hranicu a potom ďalej cestovať do cieľovej krajiny.

Otázka, prečo ich nezastavíme skôr alebo nepotlačíme príčiny, je na mieste. Núka sa jediná odpoveď: niekomu táto situácia vyhovuje.    <reaguj>
33)  elf, 30.8.2015 06:34
mojtypane, modry kon suviks.    <reaguj>
34)  pav, 30.8.2015 12:42
19/ved presne tak znie ta otazka, ci by im nebolo lepsie v arabskych krajinach ako turecko a libanon, presne ako pises. Nechcem hned kricat ze prec s nimi ale ani pseudohumanizmus mi nie je blizky. Keby si ty zdrhala pred vojnou tak by si sa uz nikdy nechcela vratit do svojej zeme? Myslis ze ti ludia sa chcu vratit? Lebo ja nie. A ja nemyslim len utecencov na slovensku ale celu europu ktorej sme sucastou. Kazdopadne, treba pomahat len dokedy a kolkym, nikto nevie predpokladat ci sa to zastavi. Ale jedno si myslim uz teraz, ze tito ludia sem pridu vsetci so sklonenymi hlavami, mozno vdacni za zachranu zivotov ale ich synovia a vnuci si nebudu pamatat nejake strasti starych rodicov a zem na ktorej sa narodia budu pokladat za svoju vlast so vsetkymi pravami. Ta rozdielnost mentalit je obrovska. No len aby nakoniec neboli utecencami europania pretoze toto co sa v tychto dnoch deje skor je invazia a ne utecenectvo.    <reaguj>
35)  elzbieta.de peren, 30.8.2015 21:16
Toť nedávno som sa dočítala, že 50% migrantov je tzv."ekonomických", čiže nie z krajín sužovaných vojnou, ale kdesi z Afriky. Tým aj keď zaplatíme letenky prvou triedou domov bude to stále výhodnejšie, ako živiť ich a ich famílie x rokov. No a tých zo Sýrie -ok, ale treba stanoviť isté pravidlá. Prijmeme vás, ale akceptujte európsku kultúru, alebo zbohom.    <reaguj>
36)  pav, 30.8.2015 21:28
Super. Ja co byvam v petrzke ich tu budem mat pod nosom. Akoze v bergu. Neskutocne kam sme to dosli.    <reaguj>
37)  soul, 30.8.2015 23:07
36 A? Coho sa bojis? Ze ti vykopnu papundeklove panelakove dvere? Ved oni chcu ist dalej, tak si rozmyslia, ci ti ukradnu MP3 alebo vyjedia dusenu sunku z Lidla. To nebudu riskovat.    <reaguj>
38)  pav, 30.8.2015 23:23
Esteze si ma uklunila.mudra si ty zena! Este porozmyslam ci nevymenim tie papundeklove dvere.    <reaguj>
39)  maxi_taste, 31.8.2015 07:44
Zakladny problem je,ze ludia si neuvedomuju rozdiel medzi utecencom a emigrantom.
Pre niektorych je to jedno a to iste = cierny obcas tlaciaci sa do europy s cielom "robit tu poriadky".
Inak sa mi paci veta jednej ladynky, ktora pise "DRVIVA VACSINA" nam nechce ublizit. No dakujem pekne!
Z niektorych prispevkov je uplne citit, ze clovek nevystrcil päty zo Slovenska a nevie, co sa v krajinach ako Anglicko, Nemecko deje. Riesi sa tu par utecencov, ktori na Slovensku aj tak nechcu zostat. Europa ma dost velky problem.
A - nezda sa mi, ze ti ekonomicki imigranti sa v novych, europskych krajinach idu potrhat o pracu, ked sme uz teda pritom.    <reaguj>
40)  lulocka, 31.8.2015 09:12
Aha takze asi takymi to argumentami si v 40tych rokoch ludia sami sebe obhajovali ze oni nie su svine neludske, oni sa len brania pred tymi strasnymi zidmi... je nadherne zracionalizovat si ze to su len zvierata, nech sa o nich postara niekto iny tym, ze si zacnem predstavovat co najhorsie sa nam tu moze udiat... k***a fix, su to ludia ako my, potrebuju pomoct, ano, som sa systemove riesenie ale nechat ich umierat lebo odmietame akukolvek pomoc znamena ze aj MY mame krv na rukach... tak sa skuste zamysliet aj nad sebou..

a netrepte ze ked uteciete pred vojnou ostanete v nejakom prvom tabore kde vas je sto tisic a nebudete si hladat miesto pre zivot.. to je argument jak svina.. ja keby tu vypukne vojna a jedina cesta je cez madarsko tiez by som tam neostala a dufala by som ze niekde sa budem vediet lepsie adaptovat (napriklad niekde kde mam znamych, rodinu, niekde kde mam sancu na dostojny zivot pretoze tam uz su ludia ako ja a funguju...) netrepte ze by ste nespravili to iste.. ale asi je jednoduchsie tvarit sa ze oni su ini,ze oni tu chcu prist znicit nasu krajinu.. krasny koment s papundeklovymi dverami, tlieskam    a ak by ste nevedeli z coho utekaju a chceli sa tvarit ze to je urcite len niekoho nastroj na islamizaciu europy, ze kludne mohli ostat doma..tak tu to mate... a v dalsich albumoch ma chalan Libyu.. https://www.facebook.com/zoltan.palfy.9/media_set?set=a.921189334607249.1073741893.100001485727192&type=3&hc_location=ufi    <reaguj>
41)  pav, 31.8.2015 09:17
40 ty budes asi nejaka bezdetna naivna spasitelka. Ked tu vyplakavas dufam, ze ronis slzy hlavne za tymi, ktori nemaju na to aby sa vydali do europy a ziju v krajine zmietanej vojnou. Kedze nemas deti navlec si nejaku humanitarnu rovnosatu a chod im pomahat. Sa tu bijes na lady do prs, je to smiesne.    <reaguj>
42)  lulocka, 31.8.2015 09:20
41 hehehe ked nemam argumenty idem na to ad hominem, ze?    <reaguj>
43)  pav, 31.8.2015 09:23
42/nemyslim si ze by na teba argumenty platili nakolko si plna pseudohumanizmu,    <reaguj>
44)  lulocka, 31.8.2015 09:28
nepouzivaj cudzie slova ktore nepoznas. a povedz mi cim si ty sama sebe obhajujes ze je OK ked umieraju ludia. akikolvek, kdekolvek.. ze umieraju deti. ze im prisudzujete vlastnosti napriek tomu ze ani jedneho z nich osobne nepoznate. len aby ste sami sebe obhajili ich smrt.. mozu si za to sami, mali ostat doma.alebo niekde kde o nich nevieme... ja som nechapala ako ludia pocas vojny mohli vydavat susedov a teraz uz rozumiem, vsetci su toho schopni ked sa boja o vlastnu rit (ktora nie je nijak ohrozena..)
   <reaguj>
45)  pav, 31.8.2015 09:34
mne prave zalezi na sebe a mojich susedoch. A kedze ja tych akoze utecencov nepoznam osobne, myslim, ze to su tvoji pribuzni a poznas ich, vsak? Stale nechces pripustit ze ti ktori su tam trpia viac ako tito mili pocestni. A nudis ma.    <reaguj>
46)  lulocka, 31.8.2015 10:00
wow, tou poslednou vetou si to zaklincovala... jasne ze ti co su tam trpia viac- to je ten point, vies? ujst pred tym aby si netrpel.. to co je za logiku.. isla som ti vysvetlit, ze nie kazdy koho nepoznas je zly ujo, ale kedze tvoj sposob vyjadrovania sa a uvazovania je velmi skolkarsky,tak z tejto debaty asi idem prec. ak napriek vsetkym informaciam ktore mame dokazete mysliet tak ako myslite a racionalizovat si smrt, tak pre mna uz nie je nic co by som mohla povedat alebo spravit aby som vam ukazala ake chore je taketo myslenie..    <reaguj>
47)  bacula a Riško, 31.8.2015 10:40
36 mala si ich tam aj volakedy vela rokov dozadu.A fetaci a zlodejickovia v Petrxalke Ti nevadia?utecenci imigranti volajte ich ako chcete aj tak 95%z nich netuzi zit na Slovensku.Jasne, ze je to cele organizovane su v tom velke prachy.Celkom nerozumiem akym sposobom chcete zabranit utecencom nastupovat na lode  
V Nemecku, Francuzsku aj tot v Hainburgu v AT su kopy moslimov cele roky zmenilo sa nieco?
Suhlasim s Jurajom ludia uz zabudli ako sme utekali my.K Cinanom na trh a kebab od Turka si date vsak      <reaguj>
48)  maxi_taste, 31.8.2015 10:50
47/ Baculka, a bola si ty v Nemecku ze tu kladies taku otazku, ze v Nemecku su uz roky a ci sa nieco zmenilo? Som silno presvedcena, ze nemas ani paru!
To iste aj spisovatelka Lulocka, vypisuje tu o Lybii (utecenci), ale pouziva imigranti (Turecko napr)...mylis si dievca pojmy s dojmami a deto ako Baculka, precitas si 3 clanky na internete a myslis, ze uz mas prehlad o skutocnom stave Europy.    <reaguj>
49)  pav, 31.8.2015 10:55
47/Do Petrzky sa zvycajne negativne navazaju cezpolni. A potom ked pridu do ba pracovat a ubytuju sa v petrzke vacsinou tu chcu aj zostat. Takze take zle to asi nebude.
A naco sa stale prirovnava ako sme utekali my? Utekali sme do moslimskych krajin? A v takych poctoch za tak kratky cas? Ak to kazdemu pride ok, tak ok....    <reaguj>
50)  samira, 31.8.2015 11:21
48) ty si do toho nemecka tiez liezla len preto ze tam viacej zarobis...ze tam budes mat lepsi a naplnenejsi zivot a profitujes na ekonomike ktoru vybudovali prave turci co po vojne boli nemeckom nakladany do vlakov ako gastarbeiteri.
ja vobec neviem ako si obhajujes ze ty mas pravo profitovat na vybudovanej ekonomike a socialnom systemu ale iny nie...lebo ty nejaka " ina" ?  

ty nemas pravo sa vyjadrovat ani k nemecku - si tam obycajny auslaender , presne taky isti ako ostatni a uz toboz nie k slovensku, odkial si zdrhla za lepsim...    <reaguj>
51)  joe_bannana, 31.8.2015 11:30
50

Odpoved je jednoducha
akonahle je niekto zo Sirie tak je automaticky terorista, lajdak, debil, fetak atd.

no a samozrejme jej lepi z toho, ze dostane padaka kedze imigrant spravi akukolvek pracu lacnejsie. Tesi sa ze ma robotu. Tento problem sa vyskytol uz davnejsie ked sa otvorili hranice vo velkom a ludia sa mohki zamestnat lahsie. Vtedy lacna pracovna sila zo Slovenska, Madarska, Ceska ci Polska obsadili miesta v rozvinutych krajinach za ovela mensie sumy nez by to spravili lokalny uchadzaci.

Teraz sa stane to iste len teraz uz niet kam utekat za lepsim zivotom   

   <reaguj>
52)  maxi_taste, 31.8.2015 12:50
50/ to o vyjadrovani sa ti mozem pripomenut v nejakej inej teme, ked sa ty budes vyjadrovat o Svajciarku   
Isla som tu za lepsim zivotom s tym, ze som sa prisposobila, zamestnala a vytvaram HNP. Vascina imigrantov tu neprichadza so snahou prisposobenia sa. Ak to nevidis, tak potom nie je o com s tebou    A teda, pre zauujimavost, ku ktorej krajine sa mozem vyjadrovat, ked mi to zakazujes ako pre SVK tak ako je DE    K Uzbekistanu? Profitujem z ekonomiky, ku ktorej prispievam. neviem, hovori ti to vlastne vobec nieco?    <reaguj>
53)  cherrylady, 31.8.2015 13:07
50 / nechcem nejako zasahovat do hadky, ale myslim si, ze kazdy Europan MA PRAVO vyjadrit svoj nazor ku ktorejkolvek krajine, toboz ak ide o europsku krajinu.
Nechcem ti krivdit Samira, pokial viem si vo Svajciarku a tam je to koordinovane. Ja som taktiez v Nemecku a myslim, ze by si nechcela zazit situaciu, ze ides po meste a vidis plne namestia modliacich sa moslimov. Toto v CH, myslim, nezazivas. Ale tu je to nielen bezne, ale aj velmi rychlo siriace. Staci si pozriet na youtube, ako tie zhromazdenie vyzeraju a priebiehaju.
O tom, kto vybudoval ekonomiku v Nemecku by sme tiez mohli podiskutovat   
Ano, je tu plno poliakov, cechov, slovakov. Aj ti su niektori neprisposobivi...ale stale europska mentalita.
Inak, kolegyna si pred casom kupila nove auto, doteraz chodila vlakom. Preco? Lebo stale mala busenie srdca, ked do vlaku nastupili arabski obcania a hoci nastupili spolu a predtym spolu rozpravali, posadali si do samostatnych sedadiel.
Sranda, to veru nie.    <reaguj>
54)  joe_bannana, 31.8.2015 13:24
53

No a co taka USA kde zije xyz kultur na jednom mieste?

   <reaguj>
55)  cherrylady, 31.8.2015 13:29
54/ a co tak rozdiely v socialnom systeme USA vs. Europske krajiny?    <reaguj>
56)  cherrylady, 31.8.2015 13:33
54/ Len taka recnicka otazka - hovori ti nieco Harz IV?    <reaguj>
57)  prof.doc. Banan von HUNberg , 31.8.2015 14:34
55
56

dafke cici mudrlantky
pisal som, ze v USA zije xyz pokope a nefnukaju a hen slovac taktiez imigrant vo Svajci ide vyplakavat, ze nejaky xyz zo Syrie sa ide modlit k Bohu. No a co ked to robi? Kym nejde vrazdit ci sa nepodiela na zvysovani kriminality tak nemam ziadny problem

ale samozrejme sprosty slovac a ich EGO bo ty si SLOVAC vo SVAJCI bo ty si 100 lepsi clovek ako ten zo Syrie   

urcite ok, su medzi nimi neprisposobiy, ale je ich rovnaky pocet ako medzi nami. V USA mate dostatok moznosti na zamestnanie sa, aj tam ziju na uliciach, aj sa sa najdu vypatlanci co idu strielat do nevinnych tak mi tu nekvakajte o soc. systeme. Kto chce zneuzit system ten to zneuzije vsade, lebo kazdy jeden system ma svoje diery. Aj Norsko, KANADA - btw. tiez oblubena destinacia kadejakej havedi a predsa si ziju pekne, Novy Zeland

atd.
No a posledna myslienka je, ze prave vy, svoloc co ste sa tam pristahovali za lepsim zivotm by st emali drzat lapacku. JEDINY kto v tej krajine moze zvysovat hlas su tam narodeny svajciari. ONI by mali rozhodovat o tom kto tam pojde a kto nie, vy ste aj budete len pristahovalci zo Slovacska. Toho sa nezbavite nikdy, lebo ta sprosta mentalita je vo vas, staci citat vase prispevky

AMEN
Idem od Vas   

https://youtu.be/fBwNvx57a7I

   <reaguj>
58)  lulocka, 1.9.2015 20:39
ja neviem, existuje nieco co vas presvedci o opaku? cokolvek ktokolvek povie vas to len utvrdi v tom ako mate pravdu... https://www.youtube.com/watch?t=174&v=oI5FncY8z5E    <reaguj>
59)  janni, 1.9.2015 20:53
52, 53) vás jedna mamka mala? Spytujem sa preto, lebo v oboch príspevkoch je rovnaká chyba - "Svajciarku".
Ale inak v pohode,    je to tvoja - vaša vec.    <reaguj>
60)  aine, 1.9.2015 21:50
51 tak ako je pravdepodobnost ze je tak taka ista je ze nieje taky    <reaguj>
61)  hana, 1.9.2015 22:33
58) lulocka a teba co konecne presvedci ze mierumilovni migranti utekajuci pred vojnou vyzeraju inak? dam ti tie videa aj sem:

https://www.youtube.com/watch?v=gfJ5X7HJJy8

https://www.youtube.com/watch?v=2EdDUi7hR2I

https://www.youtube.com/watch?v=7Oy1v0wCB_s    <reaguj>
62)  kocur, 1.9.2015 22:35
50) len fakticku, oficialne zije v Nemecku 1,7 mil Turkov, neoficialne 4 mil. Necele 2%, tak Turci asi celu nemecku ekonomiku nevybudovali, o to viac, ze dve tretiny z toho poctu su stari, zeny, co nerobia a su v domacnosti a deti.
V 60-70 rokoch v case boomu nemeckeho hospodarstva potrebovali nemci pracovnu silu, v Turecku nebola praca, podpisali obojstranne vyhodnu zmluvu o zamestnavani Turkov v nemecku. Pustili si blchy do kozucha a uz to aj olutovali, lebo Turci drzia spolu a vytvaraju geta. Ale aspon cast z nich pracuje, co sa o novych imigrantoch neda povedat, ktori chcu hlavne socialne davky.
http://www.aktuality.sk/clanok/197154/turecki-nemci-alebo-nemecki-turci/    <reaguj>
63)  kocur, 1.9.2015 22:40
A co sa tyka imigrantov, Slovaci nimi nie su tak konfrontovani ako Nemci. Vedla nasho ofisu v Bonne je velka neobyvana budova nejakeho uradu, nastahovali tam imigrantov. Cez obed sa na nich s kolegom smejeme. Cely den hraju futbal, vozia sa na bicykli po dvore, mestsky park je plny hnedych a ciernych tvari, co tam sedia cely den a piju pivo. Nemci sa tvaria, ze im to nevadi, ale ked zacnu robit bordel, tak bude. Iba v Nemecku je na tento rok ohlasenych 800 tis. imigrantov, co je 1 % z obyvatelstva a ktori idu za stedrymi davkami, nie za pracou.    <reaguj>
65)  pav, 7.9.2015 19:54
64/vzdy sa desim ked chori ludia nie su zavreti na psychiatrii. Ale darmo to pisem lebo debilovi nevysvetlim ze je debil. Prazdny to zivot.    <reaguj>
66)  Juraj.A, 7.9.2015 19:55
65. Možno mali na psychiatrii hodinu informatiky...       <reaguj>
67)  pav, 7.9.2015 19:59
66/          asi mas pravdu.    <reaguj>
68)  Beva, 8.9.2015 08:52
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-svet/341658/bohate-muslimske-staty-proti-uprchlikum-zadna-solidarita-prijimaji-je-jen-na-otrockou-praci.html    <reaguj>
69)  dreamer, 8.9.2015 09:28
ako povedal cesky profesor, veci, ktore neovplyvnim, sa im nevenujem, je dost ludi u nas , co sa tomu venuju    <reaguj>
70)  dreamer, 8.9.2015 09:29
http://www.topky.sk/cl/13/1481459/VIDEO-Prednaska-novinara-sa-stala-hitom-internetu--Emigracia-chudobnych-nie-je-riesenie-

V Afrike žije 650 miliónov chudobných , v Indii 890 miliónov, v Číne 480 miliónov, v Južnej Amerike 105 miliónov a vo zvyšku Ázie 810 miliónov ľudí, ktorí zarobia menej ako dva doláre denne. Podľa Svetovej banky ide o tri miliardy ľudí – tých znázorňuje 3 000 žuvačiek v prezentácii. „A my každý rok vezmeme milión z nich a predstierame, že sme niečo zmenili. Berieme však tých lepších emigrantov,“ vysvetlil na adresu imigračnej americkej politiky Beck.

VIDEO Prednáška novinára sa

Imigračný systém však podľa Becka láka práve ľudí, ktorí sú schopní emigrovať – teda často tých vzdelanejších a schopnejších a tým pádom z chudobných krajín odchádza miestna elita. „Keby neemigrovali, zlepšovali by svoje okolie,“ dodal Beck s tým, že práve títo ľudia majú potenciál pre svojich krajanov niečo urobiť a zmeniť k lepšiemu. Navyše, v chudobných krajinách sa každý rok narodí asi 80 miliónov ľudí, čo svetovú chudobu de facto neznižuje. „Emigrácia nikdy nemôže byť efektívnym riešení pomoci chudobným ľuďom. Môžeme im pomôcť jedine tam, kde žijú,“ povedal na záver Beck.    <reaguj>
71)  dreamer, 8.9.2015 09:33
https://www.youtube.com/user/TomanTAXUS

Ivo Toman

https://www.youtube.com/watch?v=YJM8-nFs73E

   <reaguj>
72)  akant, 8.9.2015 10:27
uz len to ako ti,ktori presli do nemecka zachadzali s humanitnou pomocou,desiatky metrov porozhadzovane,jedlo,voda,oblecenie a dalsie veci,hrby odpadkov,posliapane rastliy na poliach o zdevastovaných parkoch sa na zaberoch kazdy clovek presvedci sam.Toto vsetko hovori o ich urovni o ich sposoboch,hladom trpiaci clovek chlieb nezahodi,nemaju so sebou nic len oblecenie na sebe,nech mi niekto nehovori,ze sa takto spravaju ludia ktori prisli o vsetko a zachranili si len zivoty a nezoberu si ani tricko.Pomoc si nevazia,a kto si ju nevazi ziadnu si nezasluziJedna z nich to povedala ,v nemecku dostaneme vsetko.To nie su ludia,ktori utekaju pred hladom a biedou.    <reaguj>
73)  pav, 8.9.2015 11:34
72/ Nevazia a mne to silno pripomina este jednu mensinu na ktoru sme zvyknuti uz davno. ,,Jak keby ich jedna mater mala,,.
Ked niektori ludi maju stale tendeciu prirovnavat nasich emigrantov v k tymto s tym, ze aj slovaci utekali...tak neviem ci utekali v takychto stadach, robili pri tom bordel a skandovali Slovensko a urcovali si, ze ja teraz hned chcem ist do Nemecka alebo teda niekde do vybranej krajiny. Citam o tom stale a furt mam z toho len horsi a horsi pocit.    <reaguj>
74)  fero, 8.9.2015 16:42
http://www.teraz.sk/zahranicie/syrski-utecenci-v-uruguaji-protestuju/154461-clanok.html    <reaguj>
75)  Lila©, 8.9.2015 18:31
72 zarad sa do davu ludi co nepremyslaju a bud rad/a ze nie si v ich situacii

https://dennikn.sk/blog/skutocna-pravda-o-utecencoch/

treba tym 5000+ ludi odkazat aby sa naucili lietat a vznasat nad parkmi aby ich nahodou nepostupali.. vsakze
   <reaguj>
76)  bloncka, 8.9.2015 19:32
http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/volaji-allahu-akbar-je-to-invaze-rika-madarsky-biskup_354962.html    <reaguj>
77)  akant, 9.9.2015 12:57
75/nebud smiesna,asi si nepochopila o com som pisala    <reaguj>
78)  Hiro, 9.9.2015 13:23
72) Ano, aj mne sa zda ze tych veci dostali prilis vela. Tak ci tak aj tu je pravda:
https://dennikn.sk/235669/viete-co-zdielate-su-prekrutene-spravy-utecencoch/
Ked ta v noci nazenu do autobusu, zacnes balit stan? Mokry spacak ci nejako sa snazit pobrat veci ktore si donho ani nemas kde dat?    <reaguj>
79)  pav, 9.9.2015 13:40
78/to je sice pravda, a verim, ze to nemali kam upratat ani kedy. Ale takisto verim, ze aj keby mali kam a kedy tak by to neurobili.    <reaguj>
80)  Hiro, 9.9.2015 15:37
79) Tito zase mali cas a aj kde a neurobili to. A neboli to imigranti   

http://www.aktuality.sk/clanok/256236/foto-festival-glastonbury-skoncil-odpadky-budu-zbierat-6-tyzdnov-bude-to-stat-milion-libier/    <reaguj>
81)  pav, 9.9.2015 16:04
80/ fuj prasce    <reaguj>
83)  bebe123123, 12.9.2015 14:25
A co myslite ze bude s tymi danami v dojclande ? Myslite ze pojdu hore ?
Nehnutelnosti dole asi nepojdu co ?   
My sme nasli dom co chceme ale furt som na pochybach ci chcem zit v nemecku . A francuzsko je tiez dobre v riti.
Estr vam imigranti neposkodili majetok co ; lebo nam uz hej. To by som dost rozlisovala medzi zbesnenymi imigrantami a ludmi co sa pristahovali.    <reaguj>
84)  pav, 15.9.2015 17:54
Takze dnes stara merkelova krakala ze nie len ze stahovanie narodov bude pokracovat,ale budu na hraniciach kontroly. Cize prilev migrantov sa nezastavi,len shengen uz nebude shengenom a silou mocou ich chcu prerozdelit aj inym statom dokonca Schulz pohrozil pouzitim sily voci statom ktore utecencov nechcu. Podla mna takito ludia nemaju co v politike hladat.    <reaguj>
86)  ivka, 17.9.2015 15:20
ssssssssssssss    <reaguj>
Prispievať môžu len registrovaní používatelia. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!