Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /home/web/lady.sk/www/inc/poradna.php on line 709
Lady.sk
lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * Iné

REKLAMA
MOBIVENAL banner 109x109 sutaz
 
 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 1 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Piatok, 29. Marec, , Dnes oslavuje Miroslav
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Študujete v BB?<<Späť
MiaMi(lovaná), 24.4.2015 11:07 reakcii: 104   nove: 104  
Je tu niekto, kto študuje VŠ v Banskej Bystrici? Ako sa vám páči mesto, atmosféra, možnosti voľného času...? Je tam kam ísť, čo vidieť a zažiť? Ďakujem za postrehy a názory.    <reaguj>

1)  púpava, 24.4.2015 11:48
ahoj MiaMi(lovaná), nie ale co tam je, nieco specialne za cim sa tam oplati ist?
vsimla som si, ze uz je aj paneuropska zakladna skola    <reaguj>
2)  MiaMi(lovaná), 24.4.2015 11:54
1/ja práve neviem, čo tam je, za čím sa tam oplatí ísť. Syn uvažuje nad štúdiom v BB, ale nechce sa mu do toho mesta, jednak je to od nás dosť ďaleko, a potom sa mu to nezdá byť možnosťami také zaujímavé mesto, ako Bratislava alebo Trnava. Preto sa pýtam.    <reaguj>
3)  púpava, 24.4.2015 11:56
2/ ja som skor myslela zaujimave skoly, smery
mesto je snad pekne aj okolie    <reaguj>
4)  MiaMi(lovaná), 24.4.2015 12:00
3/    Ono pre každého je zaujímavé niečo iné, pokiaľ ide o školy a smery.

Ja som tam študovala filozofiu, ale bolo to popri zamestnaní, a z mesta som veľa nevidela - vždy som sa cez víkend ráno doviezla na prednášku, celý deň presedela v škole, a poobede utekala na bus.

Neviem, akú úroveň majú jednotlivé fakulty, syn zvažuje medzinárodné vzťahy.    <reaguj>
5)  carrie, 24.4.2015 12:01
2, určite krajšie a zaujímavejšie ako Trnava.
Ved Trnava nič nie je, len jedno námestie.

Ja ked som tam skoncila skolu, chvalabohu len 3 roky, lebo tam si s nami robili co chceli, uz som na nich mala nervy /pedagógovia/, tak som povedala ze ked nebudem prinutena tak do toho mesta nevstupim.

Banska Bystrica je ovela krajsie mesto. A to aj napriek tomu ze odtial je jedna osoba, ktoru nemusim.

Pri studiu by som sa zamerala na samotne studium, ako je hodnotene, uznavane, co sa tam studuje, ake predmety.    <reaguj>
6)  MiaMi(lovaná), 24.4.2015 12:05
5/vďaka za postreh. Samotné štúdium, hotnotenie, predmety a pod. máme dávno pozisťované, ide len o to, že ho neláka samotné mesto a ľutuje, že si nedal prihlášku do Brna.

Ja som 3 roky študovala v Trnave, Trnavu mám rada, ďalšie dva potom v BB - ale ako píšem, z mesta som veľa nevidela. Pokiaľ ide o samotné štúdium, v Trnave sa mi páčilo viac.    <reaguj>
7)  púpava, 24.4.2015 12:19
6/ vcera zaznelo aj, ze
10000 najlepsich studentov odchadza kazdy rok do zahranicia
Mgr. Poliačik, Martin (-)
  
a ake su tie hodnotenia? ten smer vyzera zaujimavo, aspon pre mna
viem, ze v rakusku to tiez studuju a je tam aj velky doraz na jazyky, maju ich niekolko, povinne    <reaguj>
8)  MiaMi(lovaná), 24.4.2015 12:23
7/áno, my máme Brno blízko a syn tam chcel študovať psychológiu, hlási sa ale veľmi veľa študentov, vyše 800, prijmú len 30-tich, takže takmer bez šance.

Ľutoval, že si tam nedal aj medzinárodné vzťahy - tiež kvôli jazykom - tam už percentil na Scio pre prijatie dosiahol. Odbor vyzerá zaujímavo, výhoda je, že nejde čisto len o jazyky, fakulta (B   je hodnotená dobre a veľa bude, samozrejme, záležať na samotnom študentovi. Tak uvidíme... Jemu je ťažko radiť   .    <reaguj>
9)  MiaMi(lovaná), 24.4.2015 12:24
Mala som na mysli, že hodnotená dobre je fakulta v BB.    <reaguj>
10)  cililing, 24.4.2015 12:26
Na studenstky zivot je bb dobre presne ako kazde ibe mesto. Trnava toho vyzitia neponuka o nic viac. V bb som zila a bola som velmi spokojna.    <reaguj>
11)  púpava, 24.4.2015 12:28
9/ tak aspon to   
ved do mesta si mozte urobit vylet       <reaguj>
12)  alis, 24.4.2015 12:32
Mia, aká je synova predstava o uplatnení sa po štúdiu?    <reaguj>
13)  MiaMi(lovaná), 24.4.2015 12:43
12/neviem, toto je zložité - jeho predstavou bolo štúdium psychológie v kombinácii s ľudskými zdrojmi a práca v personalistike. Medzinárodné vzťahy sú alternatíva, ponúkajú štúdium jazykov + znalosti z ďalších oblastí. Uplatnenie je tu, myslím, širšie, bude záležať na samotnom študentovi a jeho iniciatívy. Čo sme sa pýtali tých, čo tam študujú albo študovali, škola ponúka dosť možností, zahraničné stáže...
Inak, synovým druhým záujmom popri psychológii bola filozofia, s tou naozaj neviem, čo by robil. Odhovárať ho ale nemôžem, je to na ňom    <reaguj>
14)  púpava, 24.4.2015 13:07
13/ ja by som tiez neodhovarala, lebo kvoli tebe sa da hoci na medicinu a co ak ho to nikdy nebude bavit.
i ked niektori takto studuju, na rady rodicov, ja neviem, ci su spokojni..to by ma zaujimalo.    <reaguj>
15)  potvorka, 24.4.2015 13:44
nech sa zameria aj na to, či budú možnosti práce popri štúdiu. A môžem teda zodpovedne prehlásiť, že v BB tieto možnosti chýbajú. Brigádu a prilepšenie zoženie, ale nejakú firmu, kde by spojil teóriu a prax to veľmi nie.    <reaguj>
16)  MiaMi(lovaná), 24.4.2015 13:45
15/no veď práve aj to je jeden z dôvodov, prečo tam nechce ísť a najradšej by išiel do Brna.    <reaguj>
17)  hapči, 24.4.2015 13:50
ahoj ja som studovala v BB medzinarodne vztahy   
jasne mesto je krasne a studentsky zivot je fajn   
co sa tyka studia- vsetci si myslia, ze je tam doraz na jazyky, ale to je uplna blbost    povinna je anglictina prve 3 roky- raz tyzdenne, strucne prednasky z historie a realii, viac-menej clovek pasivne pocuva a nemusi povedat cely cas ani slovo. potom je z angliny statnica v ramci bakalarskych statnic, ale nic tazke a ma to vahu len ako statnicovy predmet a "statnica" v podstate nema ziadnu hodnotu, neda sa to porovnavat s nejakym certifikatom a podobne. druhy jazyk je prve 3 roky nepovinny a posledne dva roky povinny a v ramci magisterskych statnic sa z neho robi rovnaka statnica. da sa absolvovat aj viac jazykov, ale vsetko iba raz tyzdenne..nikto sme sa v podstate nic nenaucili z toho tretieho jazyka.
oni predpokladaju, ze clovek ma anglinu na dost vysokej urovni, vo vyssich rocnikoch su niektore studijne materialy v anglictine, ale to je uz teraz samozrejmost.
so ca tyka ostatnych predmetov- je to taka vseobecna zmes politologie, medzinarodnych vztahov, diplomacie, geografie, filozofie, historie, prava, ekonomie...nic konkretne a z kazdeho predmetu take zaklady. v magisterskom stupni je viac doraz na diplomaciu a medzinarodne vztahy. clovek si ale moze vyberat z velkeho mnozstva volitelnych predmetov, takze sa da pocas studia profilovat.
narocnost nie je vysoka..kazdy semester su jeden-dva tazke predmety, na ktore sa treba pripravovat a ucit viac, ale ostatne predmety su povedzme 50 stran poznamok co sa clovek nauci dva dni pred skuskou.
ja by som si tuto skolu ale vybrala opat, je to take univerzalne studium vsetkych spolocenskych vied, clovek zisti, co by ho bavilo. takmer vsetci studenti vyuzivaju obrovsku siet partnerskych skol a skol v ramci Erasmu, takze ludia dost studuju a stazuju v zahranici. mame tiez mozno individualneho planu- ak clovek studuje alebo praxuje mimo BB studuje v podstate akoby "externe", akurat, ze bezplatne    vacsina mojich spoluziakov to vyuzivala, ja osobne pocas celeho magisterskeho studia       <reaguj>
18)  hapči, 24.4.2015 13:51
a inak to s praxou je pravda- v BB sa nic v odbore najst neda, toto je obrovska nevyhoda , ale ludia vyuzivaju ten individualny plan, takze pocas magisterskeho vacsinou idu do BA na semester ak maju moznost.    <reaguj>
19)  cherrylady, 24.4.2015 13:54
Mia, na aku fakultu chce tvoj syn ist?

BB je krasne mesto. Nielenze mesto, ale cele okolie Horehronia. Moznosti volneho casu ako vsade, turistika vyborne. Vidiet a zazit vela sa da vsade, nie len BB.
Co sa tyka prace popri studiu - slabe.
Co sa tyka kvality fakult - podla toho, hodnotenie ktorej agentury citas. Vo vseobecnosti si ja myslim, ze je jedno na akej skole (myslim teraz skutocnej, nie pseudo VS) studujes, ziadna nie je v zahranici extra uznavana a povazovana za vynimocnu.
V zahranici sa syn uplatni z kazdej, ak ma skutocny zaujem a bude na sebe pracovat.
Poznam jednu babu z Polnohospodarskej v Nitre, ktora si tu pekne zije a pracuje v ekonom.oblasti....a ako je ta skola zatracovana.

Ak ide o ekonomicku faktultu - odporucam hocico v BA. Nie kvöli lepsej skole, ale kvöli podmienkam ktore BA ponuka. Kym studenti v BA popri studiu maju moznost robit v kde akych shared centrach, toto v BB nie je.    <reaguj>
20)  cherrylady, 24.4.2015 13:57
ok, prehliadla som, ze medz.vztahy.

Hapci, ak sa smiem spytat - robis nieco v tom odbore?    <reaguj>
21)  Slniecko (uz bez vplyvu), 24.4.2015 13:58
ja som studovala medzinarodny obchod, co mi zabezpecilo asi tolko co aj ostatnym studentom podobnych vseobecnych odborov- ze v praxi som nic konkretne neovladala   
ak by som si vyberala teraz, vybrala by som si nieco konkretnejsie. napr architekturu, uctovnictvo- hocico, co mi zabezpeci, ze budem moct nejaku konkretnu vec ponuknut pracovnemu trhu    <reaguj>
22)  Salvia & Danielka, 24.4.2015 13:58
Neviem sa vyjadrit priamo k mestu BB, ale osobne by som sa rozhodovala podla kvality studia a odboru, tiez podla pracovnych moznosti (brigada, prax, praca popri studiu pripadne ci sa tam da najst dobra praca po skonceni skoly), aj podla dochadzania z miesta bydliska, mozno aj podla toho, kam idu studovat kamosi, spoluziaci.

Tusim si pisala, ze ste zo Zahoria; potom fakt nevidim dovod ist studovat do BB, ak ta skola nie je vynimocna a da sa "to iste" studovat v BA alebo TT. Aj kvoli cestovaniu, aj buducej praci - ak by mal po 5. rokoch v BB ist pracovat do BA, potom tu moze rovno aj studovat a spravit si za tu dobu nejake zazemie.    <reaguj>
23)  MiaMi(lovaná), 24.4.2015 13:59
17/hapči, ďakujem ti veľmi pekne, super zhodnotené. Takúto nejakú predstavu aj máme. A zaujímavé, že v diskusiách, čo sme našli na nete, naozaj väčšina absolventov písala, že by si odbor vybrali znovu.

19/Fakulta politických vied a medzinárodných vzťahov    <reaguj>
24)  MiaMi(lovaná), 24.4.2015 14:01
22/odbor sa tuším študuje už len v BA (BB bola prvá, ktorá ho otvárala), a tam už si prihlášku podať nemôže. Okrem toho v BA je to viac zamerané ekonomicky, je tam tuším aj matika, v BB je to viac orientované smerom na politológiu.    <reaguj>
25)  hapči, 24.4.2015 14:03
20) zatial nie, som v takom medzistadiu    vsetkymi studiami a stazami mimo som si trochu predlzila studium, takze ked obhajim coskoro diplomku uvidim    ale uplne konkretne v diplomacii a medzinarodnych vztahoch robit urcite nebudem, na to treba konexie alebo velku volu a zaujem, co ja nemam.    <reaguj>
26)  MiaMi(lovaná), 24.4.2015 14:04
21/konkrétne zameranie je fajn, keď vieš presne, čo chceš robiť.    <reaguj>
27)  Salvia & Danielka, 24.4.2015 14:04
17) Hapci a co presne robis teraz, ked pises, ze studium je univerzalne a z kazdeho rozku trosku?    <reaguj>
28)  cherrylady, 24.4.2015 14:04
24/ a zhodnotlili ste studium aj ohladom toho, ako sa potom uplatnit na prac. trhu?    <reaguj>
29)  cherrylady, 24.4.2015 14:06
26/ lenze ked nevies, tak ucis sa z kazdeho rozku trosku a nakoniec nevies nic a nevies co mas ponuknut zamestnavatelovi okrem toho "neviem nic, naucim sa vsetko co mi ukazete"    <reaguj>
30)  Salvia & Danielka, 24.4.2015 14:06
26) Myslim, ze clovek okolo 17-18 bliziaci sa k maturite by uz mal mat dost jasnu predstavu, kam sa bude profesne uberat.    <reaguj>
31)  púpava, 24.4.2015 14:08
30/ obvykle nema. o tom svedci aj obrovska roznost skol, kam si dava prihlasky. jasno maju ti, co im to dopredu vstepovali rodicia. su aj vynimky samozrejme.    <reaguj>
32)  hapči, 24.4.2015 14:10
26) pisem vyssie, ze este nepracujem, ale podla toho, kde som stazovala a ostatni spoluziaci, pripadne ti, co uz pracuju- vsetky mozne mimovladky ludskopravne, humanitarna a rozvojova pomoc, rozne organizacie ako Slovak Atlantic Commission, niektori sa dali na PR, regionalny rozvoj, samosprava, niektori sa dostali na ministerstvo, vela pracuje vo firmach typu IBM, HP a podobne.    <reaguj>
33)  MiaMi(lovaná), 24.4.2015 14:10
29/Čiastočne súhlasím, ale napr. humanitné vedy sú často o tom, že sa profiluješ počas štúdia alebo aj po ňom. Je to iné, ako medicína, kde je jasné, že z teba bude lekár. Mám napr. kamarátku absolventku humanitních studií na Masarykovej, perfektne ovláda dva cudzie jazyky a bez problémov si našla prácu v personálnom manažmente jednej českej automobilky. Tiež je to široké zameranie - humanitné štúdiá, ale záleží na dravosti, schopnosti vzdelávať sa, ísť za svojím cieľom.
Ale inak áno, keď je človek nerozhodný a tápe aj po skončení školy, má to s takýmto odborom ťažšie.    <reaguj>
34)  MiaMi(lovaná), 24.4.2015 14:12
30/tých, ktorí majú, je len veľmi máličko, vidím to v synovej triede. Sú tam aj vyhranení jedinci, česť výnimkám.

Mimochodom, ja mám 40 a sama si viem predstaviť niekoľko profesií, ktoré by som chcela robiť, resp. robila rada   .    <reaguj>
35)  Salvia & Danielka, 24.4.2015 14:13
31) Tak potom ano, je to chyba, ak clovek nevie co chce robit. A je to aj chyba rodicov, ak dieta pocas strednej skoly nesmeruju k rozhodnutiu. Nemyslim to v tom zmysle, ze by mali rodicia vybrat dietatu studijny smer a riesit si na nom vlastne ambicie, ale ze by dieta malo byt vedome, ze si musi vybrat smer a smerovat k osamostatneniu.    <reaguj>
36)  hapči, 24.4.2015 14:15
inak to s tou univerzalnostou je pravda    v skole do nas tlacili, ze absolvent ma siroke univerzalne zameranie, dookola omielaju len to siroke spektrum a ze sa mozme zamestnat kdekolvek. no samozrejme, ked nas nic konkretne nenaucili, tak ozaj sa clovek zamestna uz kdekolvek kam ho zoberu a za pochodu sa uci. ale vacsina ludi sa profiluje pocas studia plus nejake staze a kazdy sa uz vyberie nejakym konkretnym smerom.    <reaguj>
37)  potvorka, 24.4.2015 14:15
31) rodičia môžu pomôcť pri výbere, možno poradiť. Ja som napríklad chcela, aby dcéra študovala ekonómiu. Ona ale od mala túžila byť právničkou. Teraz keď sa bavíme o škole, tak vždy mi povie, že si vybrala správne. Vie presne, čomu sa chce venovať po skončení školy. Suseda teraz končí politológiu a nemá páru o tom, kde sa zamestná. Sníva o mieste v štátnej správe, ale keďže nemajú známosti, tak skutočne môže len snívať    <reaguj>
38)  MiaMi(lovaná), 24.4.2015 14:15
31/pokiaľ ide o syna, ten si dával prihlášku len na psychológiu, nikde inde. No keďže šanca na prijatie je minimálna, teraz zvažuje, čo ďalej - či si zvoliť iný odbor, ktorý by ho ešte bavil, alebo rok čakať a skúsiť to opäť...    <reaguj>
39)  púpava, 24.4.2015 14:18
37/ to je fakt vtipne, ze nejaky mlady clovek ma sen pracovat v statnej sprave    <reaguj>
40)  Salvia & Danielka, 24.4.2015 14:19
39) A ze na to potrebuje VS! Pride banan, ten si zgustne...    <reaguj>
41)  MiaMi(lovaná), 24.4.2015 14:20
35/rodičia môžu poradiť, nič iné. Smerovať k rozhodnutiu sa nedá, ak dieťa nie je vyhranené. Keď je niekto technický typ, je jasné, kam bude smerovať. Ak ho zároveň bavia jazyky, je empatickýa chce pomáhať, popritom si rád číta filozofické knihy, je výber ťažší.
Ja synovi stále hovorím, že som odjakživa chcela robiť to, čo robím, a za tým som si išla. A najradšej by som bola, keby to tak bolo aj uňho. Nie je, ale čo ho zabijem?       <reaguj>
42)  potvorka, 24.4.2015 14:21
No áno...má taký sen, lebo aj keď za málo peňazí, ale istota príjmu a aj stáleho miesta    <reaguj>
43)  Salvia & Danielka, 24.4.2015 14:28
41) Ved ja s tebou suhlasim a ano, presne taka je uloha rodica, vysvetlit dietatu, ze to rozhodnutie na vyber povolania sa blizi, caka ho "ultimatum". Su teda aj pivahy, co do smrti nevedia, co by chceli robit, v kazdom zamestnani vydrzia rok-dva a v 40-tke stale nevedia nic poriadne. Mam par takych ludi, co vystriedali viacero uplne nesuvisiacich povolani a tak to aj vyzera.       <reaguj>
44)  Salvia & Danielka, 24.4.2015 14:31
To uz teraz fakt len perlicka - mam kamarata, spoluziaka zo skoly, ktory za 15 rokov stihol toho: uradnika na ministerstve, prijemcu inzercie vo vysavatelstve novin, prevadzkara v restauracii, distributora prich krmiv, poradcu pre fasadne farby a medicinskeho reprezentanta. Popritom predava poistky a tusim pod menom jeho zeny aj Avon. A stale place, ze ho nic nebavi a nevie, co by chcel robit. Vsetci sa z neho smejeme...       <reaguj>
45)  púpava, 24.4.2015 14:39
44/ ja by som chcela vystriedat vela roznych, ale nie typu ako tvoj kamarat. to su take skor z nudze u neho.
skor take odbornejsie rozne, ako napriklad vladimir merta.    <reaguj>
46)  cherrylady, 24.4.2015 14:42
44/ ja sa cudujem, ze ho novi zamestnavatelia stare prijimaju..riadna diverzifikacia...asi im ide o nezavisly pohlad do firmy       <reaguj>
47)  Chrbtica, 24.4.2015 14:56
čudujem sa vašim odpovediam    super, že viete čo chcete, ale koľko ľudí môže robiť to, čo ho aj baví? Veľmi málo. Škola je jedna vec, ale následne uplatnenie sa na trhu práce je oveľa zložitejší proces hl. na Slovensku. Možno v zahraničí si robíte čo chcete (podľa snov), ale u nás (nie len u nás) to takto nefunguje    <reaguj>
48)  Chrbtica, 24.4.2015 14:57
45 nie si ty náhodou trošku stará na to, aby si striedala zamestnania podľa chuti?       <reaguj>
49)  púpava, 24.4.2015 15:02
48/ nazdarek otrava       <reaguj>
50)  Salvia & Danielka, 24.4.2015 15:07
47) Osobne v tejto diskusii nikde nepisem o praci snov, ale o jednoznacnom rozhodnuti, co studovat a co v zivote robit. Nie vzdy clovek moze a nie vzdy je rozumne studovat len to, co cloveka bezvyhradne bavi; vyber povolania je castokrat kompromis medzi zaujmami, situaciou na pracovnom trhu a buducou mzdou, to je kazdemu jasne.    <reaguj>
51)  Chrbtica, 24.4.2015 15:16
50 ja píšem o tom istom    práca snov = smer ktorým sa chcem uberať, nie?

49 si vedľa
   <reaguj>
52)  nestastna098, 24.4.2015 15:47
Odbor aj mesto si syn vybral uuuplne od veci, tri kamosky mam odtial a nadavaju. Hroza a des.    <reaguj>
53)  nestastna098, 24.4.2015 15:54
Odbor aj mesto si syn vybral uuuplne od veci, tri kamosky mam odtial a nadavaju. Hroza a des.    <reaguj>
54)  MiaMi(lovaná), 24.4.2015 15:55
54/na čo nadávajú?    <reaguj>
55)  nestastna098, 24.4.2015 16:00
54 uz skoncili. Odbor neuplatnitelny v praxi, resp. pre vyvolenych. BB sa s BA neda porovnat, co sa moznosti popri studia tyka. Na EUBE je odbor matematicky zamerany, ale zato s vacsimi moznostami, co sa praxe tyka. Politologov a sociologov mame plne dediny, nemyslite? Sorry neviem preco mi tu viackrat hadze reakcie...    <reaguj>
56)  nestastna098, 24.4.2015 16:06
54 uz skoncili. Odbor neuplatnitelny v praxi, resp. pre vyvolenych. BB sa s BA neda porovnat, co sa moznosti popri studia tyka. Na EUBE je odbor matematicky zamerany, ale zato s vacsimi moznostami, co sa praxe tyka. Politologov a sociologov mame plne dediny, nemyslite? Sorry neviem preco mi tu viackrat hadze reakcie...    <reaguj>
57)  MiaMi(lovaná), 24.4.2015 16:31
56/s tými možonsťami popri štúdiu súhlasím, inak si myslím, že pre prax je jedno, či je odbor zameraný matematicky alebo politologicky, vždy je to jeden a ten istý odbor. Mimochodom, hodnotenie má odbor lepšie v BB než v BA (ARRA) a aj čo sa týka zamestnanosti absolventov je v rebríčku vyššie.    <reaguj>
58)  nestastna098, 24.4.2015 16:40
57 Nie je to jedno. Nie je to to iste. Preco si ludia vyberaju take nezmyselne odbory. Co s tym chce vlastne realne robit?    <reaguj>
59)  MiaMi(lovaná), 24.4.2015 16:42
58/nechcem sa hádať, a ani som sa neprišla pýtať na odbor, zaujíma ma predovšetkým mesto a jeho možnosti.    <reaguj>
60)  nestastna098, 24.4.2015 16:47
59 Ake moznosti? Pracovne? BB konkuruje v nezamestnanosti vychodoslovenskym malym mestam. Ci diskotekove? Je tam jedna velka. Osobne by som sa tam nehrnula. Netreba sa rozhodovat podla mesta, ale podla skoly, univerzity.    <reaguj>
61)  bacula a Riško, 24.4.2015 16:54
59 ja si ako dnes pamatám ako si tu písala, že syn ide na strednú a nevie akú si má vybrať  čo ste nakoniec vybrali gymnázium?
môj bratranec mal na výber BA a Brno a býval v Trnave.Vybral si Brno bol veľmi spokojný s úrovňou internátov, školy, ale on študoval IT a aj zostal pracovať v Brne, kde chodili na prax do firmy.
Neviem porovnať školy, ktoré píšeš, ale brala by som BA kvôli eventuálnym pracovným možnostiam.
k tvojej otázke všade je čo vidieť, zažiť študentský život je pestrý všade na internátoch až príliš  
Mia chce to tvoj syn študovať, lebo má záujem o školu a si predstaviť také zamestnanie či tak povediac z núdze cnosť, lebo nevie čo by iní chcel.Aby nebol po roku sklamaný a nehľadali ste inú školu.


   <reaguj>
62)  scythe, 24.4.2015 16:58
mia, ide o tvoje dieta, vyhovor mu to, ten odbor je chujovina a na tej skole si moze rovno pisat ziadost do mc donaldu, rovnak ako absolventi politologie
to uz radsej nech ide na pravo , fakt, bude mat aj tieto predmety akurat to po skole bude mat aj kde uplatnit
kedze chce ist do personalistiky, ved nech ide na personalny manazment, nemusi ist na psychologiu, ale ten diplom z manazmentu mu tie dvere otvori, co v pripade tychto podivnosti teda dost pochybujem, to je odbor co sa studuje pr etitul nie pre realne uplatnenie
   <reaguj>
63)  scythe, 24.4.2015 16:59
no presne, ked si rozmylsi ze chce in skolu,uz si ju bude meusite zaplatit    <reaguj>
64)  cherrylady, 24.4.2015 17:07
Inak, ja keby som mala terajsie skusenosti, tak by som sla studovat logistiku alebo manazment kvality. Ale nie tak jeden seminar za 5 rokov, ale specializaciu. (mame to vöbec niekde u nas? )    <reaguj>
65)  MiaMi(lovaná), 24.4.2015 17:14
61/no práve to gymnázium si vybral on  . Ja som ho usmerňovala smerom k umeleckej škole, event. k polygrafickej, lebo chodil na výtvarku a veľmi pekne kreslil, ale on si zvolil gympel.
Teraz by som bola najradšej, kebyštudoval IT, len čo keď na to nemá bunky   . Rozhodnúť sa musí sám.
S tým Brnom máš pravdu, to by pre nás bola najlepšia možnosť, mám známych, čo tam študujú, aj takých, čo tam študovali.

62/mám vo svojom okolí niekoľko právnikov, ktorí si veľmi ťažko hľadajú prácu alebo robia, ale doslova za minimálnu mzdu. Právnikov je v súčasnosti veľmi veľa a potrebuješ mať známych, ktorí sa ťa ujmú.
Pokiaľ ide o personálny manažment, všetko máme zmapované - takýto odbor je len jeden jediný na SK, a to v Trenčíne na Univerzite Dubčeka. Tá škola má veľmi pochybnú povesť, rozdávala tituly zadarmo, tam by som syna neposlala. Potom je ešte ,,personálny manažment v priemyselných podnikoch", ale je to na STU v Trnave a predmety ako matematika, fyzika a pod. Období je to v ČR. Najbližšie k personalistike je andragogika (to študovať nechce) a práve psychológia.    <reaguj>
66)  MiaMi(lovaná), 24.4.2015 17:16
64/máme, videla som tuším v Nitre.    <reaguj>
67)  bacula a Riško, 24.4.2015 20:18
Ja som Ti vtedy radila strednu dopravnu, chalani zo skoly sa dobre uchytili na spediciach, na letisku,v logistike, v dopravnych firmach VS je v Ziline mozno uz aj niekde inde
   <reaguj>
68)  bacula a Riško, 24.4.2015 20:23
Iba niektori isli aj na VS, ak vie jazyky uchyti sa aj bez VS, ale z gymnazia mu ine nezostava
   <reaguj>
69)  MiaMi(lovaná), 24.4.2015 21:23
67/pozerali sme aj Žilinu, viem, že je to perspektívne, ale k takýmto veciam on absolútne nemá vzťah, žiadna doprava, logistika, technika...    <reaguj>
70)  nestastna098, 24.4.2015 22:08
69 Ak nema vztah k takym veciam a predpokladam ze ani nie k biologii, fyzike a chemii, cize medicina aj farmacia odpada, nic v zlom, ale presne taki studenti skoncia na takych skolach, kde su len preto, lebo k nicomu nemaju vztah. Zbytocni studenti.    <reaguj>
71)  cherrylady, 25.4.2015 09:27
69/ a k comu ma vztah?
Je mu jasne, ze na ziadnej VS nema len predmety, ku ktorym bude "mat vztah". A povedala by som ze prevazuju predmety ku ktorym nebude mat vztah. Jednoducho treba mysliet na to, ze prax je ina ako teoria, pozerat na to, v com sa uplatni lebo o 5 rokov tu bude prispevok ze no a co teraz, skoncil VS a nema robotu.    <reaguj>
72)  MiaMi(lovaná), 25.4.2015 10:00
70/čo si vyštudovala? Celkom ma to zaujíma.

   <reaguj>
73)  MiaMi(lovaná), 25.4.2015 10:04
71/zle som sa vyjadrila, nejde o to, k čomu má vzťah, ale predovšetkým k čomu má talent a predpoklady (a od toho sa potom odvíja aj vzťah).

Ale ja naozaj nepotrebujem riešiť výber školy, ani sa nebojím, že by si nenašiel robotu.

   <reaguj>
74)  bacula a Riško, 25.4.2015 10:35
73 a nechcel by, ked ste zvazovali polygrafiu, lebo pekne kresli pozriet skolu co sa tyka designu, reklamy, loga...nemam prehlad o skolach kto to.ponuka, ale je to kreativna praca, moze vyuzit talent na kreslenie.Viem, ze sa rozhodnete sami, ale ja by som nezvolila skolu, ktoru pises
Kamaratkin syn bol podpriemerny skolak dyslexia, dysgrafia trapenie rok co rok, vymodlene jedine dieta a vsade bol za outsidera, lebo nestihal tempo vzdy bol iny na chalana citlivy, zasnivany.Boli u psychologicky s prosbou o pomoc pri vybere zamestnania poradila im skolu vytv umenia zameranu tymto stylom.Ta zena sa chytila toho, ze rad kresli a bolo by pre neho trapenie drilovat poucky este radila studovat fotografiu
dnes robi vo firme navrhuje loga, vizual vizitiek a bavi ho to a na to, ze pred par rokmi nad nim lamali palicou presiel velky kus cesty a konecne sa zmenil, lebo si viac veri    <reaguj>
75)  MiaMi(lovaná), 25.4.2015 10:46
74/baculka, viem, že to myslíš dobre. ale nie je to tak, že teraz by sme sadli a začali hľadať, rozmýšľať nad tipmi. Všetko máme popozerané, nad všetkým sme rozmýšľali, prakticky každý jeden odbor, ktorý by prichádzal do úvahy, sme predebatovali.

To, čo si popísala, by bolo super, keby na to išiel z umeleckej školy alebo z polygrafickej. To, že pekne kreslil, už na VŠ nestačí, potrebuje mať zvládnutú techniku a pod., a on už počas SŠ na výtvarku nechodil.    <reaguj>
76)  cililing, 26.4.2015 13:22
nemyslim si, ze v 17 rokoch by mal clovek vediet co chce robit nasledujucich 20 rokov. za mna to bolo skoro a teraz je v grade 12 syn, ma 17 rokov a ma si vybrat univerzitu a ist studovat nieco, co ho bude zivit, kym jeho vrstovnici na sk su v tretom rocniku na strednej. vacsina jeho spoluziakov si podala prihlasky na buusiness, lebo je to univerzalne a da sa s tym robit hocico...v prvom semestri ich par odide, lebo zisti, ze toto prave nechceli.    <reaguj>
77)  cherrylady, 26.4.2015 16:41
76/ a kedy podla tvojho odhadu by uz clovek mal vediet, co v buducnosti chce?    <reaguj>
78)  bacula a Riško, 26.4.2015 21:21
77 niekto to vie od detstva a ide za tym, dalsi ani po skonceni VS nevie ci to vobec chcel  
Asi je to indi od povahy, zodpovednosti ...    <reaguj>
79)  vrcharka, 27.4.2015 10:33
vyberat si skolu podla toho ake je mesto, aky bude studentsky zivot ,. akyibtrak..:- O
neuveritelne cudne..

zivot bud emat taly aky si urobi.. ke dsinajd ekamatratov bud emu jedno ci je na disco v BB , Ba aalebo tramtarii..ci pojde doparku ..alebo nafutbal... na ihrisko v Ba ci BB..

CV BB su VS odpradavna nie zaposlednych 5 rokov vcniknute,.,,


ale odbor o ktorom, pises je neprakticky.. a slabo pre prax vyuzitelny..a ludi as a tulaju od dveri k dveram..a upal;tnia sa iba ti ktori maju ludi vo sovojo odbore..aatd.    <reaguj>
80)  MiaMi(lovaná), 27.4.2015 10:47
79/Zohľadniť pri výbere školy aj miesto je úplne prirodzené. Niekto napr. kvôli finančným možnostiam volí školu bližšie k bydlisku, pre ďalšieho je rozhodujúce, aby v meste boli aj prac. príležitosti, pretože si chce privyrobiť. Hovorím teraz o prípadoch, kedy ten istý odbor možno študovať na viacerých školách.

Syn si odbor nevyberá podľa mesta, len chce o BB vedieť viac, pretože mesto je ďaleko a nepozná ho.
O diskotékach sa nikde nepíše ani slovo, na tie nechodí. Treba sa naučiť čítať s porozumením.

To, že tebe odbor príde nepraktický, je v poriadku - preto každý študujeme niečo iné.    <reaguj>
81)  MiaMi(lovaná), 27.4.2015 10:49
79/ozaj, keď máš ten istý odbor na dvoch školách v dvoch mestách, obe majú približne rovnakú reputáciu, podľa čoho si vyberieš?
Ja sa čestne priznávam, že sama by som volila aj podľa sympatií, vzdialenosti danej školy a možností, ktoré mesto ponúka.       <reaguj>
82)  vrcharka, 27.4.2015 10:57
81..moj odbora sa sa dosialstuduje na 3 skolach... a mesto nebolo dolezite..bresp..ani ma nenapadlo jho riesit a zamyslat s anad nim..pododbne sestra svoj odbor mohla studovat na 4 skolach a neriesila kde ho bude srudovat podl amesta..    <reaguj>
83)  vrcharka, 27.4.2015 11:00
81..ja len aby st epri bakalarovi nerisili uplne nieco ine alebo nepokraocval by ako poznam viacerych studentov..

v kazdej jednej skole s abude ucit hrbu balastu a dristov.. tomu sa nevyhne.. ale podstatu logiky, matiky procesov je nieco uplne ine..
napr. sociologia v marketingu je velmi zaujimava    <reaguj>
84)  cherrylady, 27.4.2015 11:48
82/ ja len tak...ze ked pre teba nebolo mesto dölezite neznamena, ze to nie je pre ineho resp. ze vo vseobecnosti nie je dölezite.
Podla mna je. Je rozdiel ci idem na ten isty odbor do Ruzomberka, Bystrice alebo Bratislavy.
Uz len kvöli moznostiam, ktore mesto ponuka - a to nehovorim o diskotekach ci futbale.
Co sa Mia pyta a porovnava je podla mna uplne legitimne.
Treba vybrat nie len odbor, ale aby ta skola mala aku-taku povest, uplatnenie pocas studia, uplatnenie po studiu....
   <reaguj>
85)  vrcharka, 27.4.2015 11:51
84..ale ona neriesi kvalitu skoly ale riesi v uvode prave ten volny cas..precitaj si dobre    <reaguj>
86)  boba.., 27.4.2015 12:06
ja si tiez myslim, ze mesto kde sa studuje je velmi dolezite - bude tam ten clovek travit 5 rokov svojho zivota a musi mu byt to prostredie sympaticke ... urcite by malo poskytovat rozne prilezitosti na travenie volneho casu a urcite by som brala do uvahy aj moznost privyrobenia si popri studiu a vzdialenost od domova, ak chcem chodit domov pravidelnejsie... takisto si tam clovek vytvara nejake "profesijne zazemie" - tzn., spoluziaci budu moji buduci kolegovia (nemyslim priami, ale kolegovia v odbore), a budujem si tak nejake kontakty a celkovo nejake zazemie pre buduci pracovny zivot...
ak by som bola zo Zahoria, tak by som BB zvazovala len ak by som velmi chcela ist na nejaky odbor, ktory sa neda studovat inde alebo by som sa inde nedostala (ale to je len moj nazor)       <reaguj>
87)  MiaMi(lovaná), 27.4.2015 12:32
85/vrcharka, ale ja neriešim kvalitu školy, pretože tú mám dávno vyriešenú - tú sme riešili ako prvú. Aj tu niekde píšem, že hodnotenie má porovnateľné, ba možno v niečom aj o lepšie ako rovnaký odbor v BA. Preto nebol dôvod toto tu vôbec spomínať či rozoberať.

86/presne kvôli tomuto som sem ten príspevok dávala. Som rada, že asdpoň niekto pochopil   .    <reaguj>
88)  taska, 27.4.2015 12:52
77 ty si si bola v 17-18 stopro ista, co chces?
lucky you
ja som nemala vytycene ze budem doktor alebo pravnik, co by mi dost veci ulahcilo, mat jednu cestu za ktorou si stojim odmalicka...a vlastne furt neviem       <reaguj>
89)  cherrylady, 27.4.2015 13:04
88/ ano. Ked uz nevie na ZS nevie, tak minimalne po SS uz by mal podla mna mat predstavu, co chce robit. nehovorim, ze uz som presne vedela, ze chcem byt ...ja neviem...accountant fix assetu. Ale uz zhruba by clovek mal asi vediet, ci nieco s cislami, ci praca s ludmi, ci skör technicke zameranie...etc etc. Ked viem - praca s cislami- idem na ekonomicku...a ci budem accountant, ci planovac etc...sa aj tak rozhoduje az po 3 rokoch na VS.
to bol len priklad
Nie je to deprimujuce, byt dospela osoba a nemat ciel?    <reaguj>
90)  vrcharka, 27.4.2015 13:09
88 je vlemi zle ked ludia nevedia co by ccheli, k comu inklinuju co och bavi.. pototm aj ked skoncia skolu stale s a hladaju skusaju a nie su spokojni lebo stale to nie je opdla nich..pritom stale nevedia co..

alko ideal matpracu akokonicek tos apodarimalo komu, notito ludia sa pototm venuju konickom po vedla prace a tp zas emusia sklbit so sovjimi prioritami rodinou atd. a nieekdy zivot prinasa situacie ze budes robit hocico lenabsi malpeniaze..zalezi ako sa kuktorej situaciipostavis.. no ke dmas ciel lahsie sa dopracuvava k spokojnosti.
   <reaguj>
91)  taska, 27.4.2015 13:10
zalezi od uhla pohladu
mne viac vyhovuje pocit, ze mozem robit co chcem (ok, neurochirurg byt nemozem, jasne...) a fixujem sa na urcite miesto/job/ludi preto, ze chcem ja a nie preto, ze nemam inu moznost
cesta je ciel       <reaguj>
92)  cililing, 27.4.2015 13:58
Hej najvacsi pruser je ked vas konicek nemoze byt vasim povolabim. Ak vas bavi lyzivat, vyberiete si ftvs?    <reaguj>
93)  boba.., 27.4.2015 15:27
92) zhodou okolnosti ano, mame tych v rodine - je trenerkou lyzovania a plavania

ja som strasne chcela byt zubarka, prip. zubna technicka, ale som uuuuplne mimo co sa chemie tyka    ... pre mna je to uplne scifi    ... vystudovene mam nieco, co som vobec ani len nechyrovala, ze take povolanie existuje, a dostala som sa k tomu uplnou nahodou    ...a cca v 15 tich som chcela byt moderatorkou MTV v Londyne, len som needela, kde take studuje       <reaguj>
94)  cililing, 27.4.2015 15:38
na zurnalistike predsaaaa   v 1 by si to uz vedela)    <reaguj>
95)  cililing, 27.4.2015 15:38
v 17...    <reaguj>
96)  maxi_taste, 27.4.2015 15:43
94,955/ neviem, vy sa nerozpravate s detmi doma?
ked mala sen a nevedela kde sa to studuje, mala sa spytat rodicov.
   <reaguj>
97)  cililing, 27.4.2015 15:48
zartujeme maxi, relax      <reaguj>
98)  aine, 27.4.2015 16:27
dcerina spoluziacka tiez tam studovala medzinarodne vztahy a dotiahla to daleko
http://innoweek2015.eu/speakers/otilia-dhand
takze predpokladam ze zaklad mala vynikajuci    <reaguj>
99)  gorila, 27.4.2015 20:00
98/ taky pociatek studoval na ekonomii a dotiahol to daleko ale kvoli niecomu celkom inemu vsakze ako kvoli vynikajucim zakladom    <reaguj>
100)  aine, 28.4.2015 18:15
99 asi tak
ale ona bola fakt vynimocna ,uz od zs vytacala ucitelky lebo v mnohych veciach bola viac v obraze ako ony
matka lekarka a otec jadrovy fyzik,takze ..    <reaguj>
101)  gorila, 28.4.2015 18:32
100/ takze to nie je zasluha skoly    <reaguj>
102)  aine, 28.4.2015 18:41
101 no to ja neviem posudit    <reaguj>
103)  Salvia & Danielka, 28.4.2015 18:43
101) To, ako je clovek v zivote uspesny, nikdy nie je zasluha skoly. Skola ti moze dat nejaky zaklad, ale vsetko ostatne uz zavisi od alsolventa.    <reaguj>
104)  gorila, 28.4.2015 21:19
103/ to skor adresuj o par prispevkov vyssie, tam sa to tvrdi    <reaguj>
Prispievať môžu len registrovaní používatelia. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!