Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /home/web/lady.sk/www/inc/poradna.php on line 709
Lady.sk
lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * Iné

REKLAMA
MOBIVENAL banner 109x109 sutaz
 
 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 1 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Piatok, 29. Marec, , Dnes oslavuje Miroslav
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
prvaci<<Späť
freesia, 27.1.2015 13:42 reakcii: 92   nove: 92  
zeny, nemate skusenosti, co robia taki prvaci v 1. triede, ked su vyrazne dopredu oproti zvysku, ked maju ine zaujmy?
nemali ste take deti, nenudili sa, alebo im ucitelky davali nieco naviac, ine ulohy?
vdaka
   <reaguj>

1)  pata, 27.1.2015 13:57
mala je prvacka, v triede je ich 12, nenudia sa...neviem, ake by to bolo, byt ich tam 20 a viac kuskov    <reaguj>
2)  ondatra v pruhovanom pyzamku, 27.1.2015 13:59
mlatili ich ostatni spoluziaci a ucitelka sa pytala rodicov, ci si myslia, ze z ich dietata nieco bude.Tak dlho kym to dieta supli do matematickej skoly, potom bol pokoj.    <reaguj>
3)  freesia, 27.1.2015 14:00
pata, to je super, take nieco by bolo perfektne pre sny,tu bohuzial taketo skoly nie su.
teda je tu "bilingvalna" sukromna zs, ale pisem v uvodzovkach, bo to je parodia na bilingvalnu...
   <reaguj>
4)  zebricka, 27.1.2015 14:09
Kamoskin maly tak bol, ale ako som pisala minule, natrafili na velmi dobru ucitelku. Davala mu pracu navyse, vedela ho zaujat, prezil v pohode takto styri roky a az potom ho prelozili inde. Ma nauceny system, je samostatny, vedeny k zodpovednosti.    <reaguj>
5)  zebricka, 27.1.2015 14:11
Ale zabudla som asi to najdolezitejsie, jemu tiez zle vychadzaju roky a dali ho do tej skoly skor, cize Tvoj by tam uz chodil.    <reaguj>
6)  freesia, 27.1.2015 14:11
4 to nam treba jak sol, system, zodpovednost a socializaciu.
   <reaguj>
7)  freesia, 27.1.2015 14:12
ja som rozmyslala minuly rok, ze teda predcasne by isiel. ale nakoniec ostal v skolke, po emocionalnej stranke bol nezrely, teraz je uz trocha inde, cize bolo to dobre rozhodnutie.
   <reaguj>
8)  cukornička, 27.1.2015 14:25
V čom je popredu ? tak moj sa navyše zapájal do všetkých súťaží,zaveď mu denníček ak vie čitať, že čo všetko prečítal, moj mal a má doteraz nsekaných veľa krúžkou, tak je v podstate rád, že v škole len tak lážo plážo.    <reaguj>
9)  freesia, 27.1.2015 14:29
8 v com? no, cita od 4 plynule, pise, rovnako, tlacenym, teraz zacina citat a pista pisanym- ale jemnu motoriku ma inak dost slabu. pocita neviem do kolko, minuly rok do 200 ale msulea som ho podplatit, inak ho matematika nezaujima, zaujima ho najma geografia, od 5 vioe vsetky staty, sveta, ich hlavne emsta, ich vlajky, rieky, studje tornada, hurikany, cunami, pozna sopecne pohora celeho sveta... je toho viac.    <reaguj>
10)  freesia, 27.1.2015 14:30
pocita nie vy zmysle scitat a odcitat, tam neviem, ako je na tom, kedze toto odmieta, ale scita do 20 urcite, viac neviem.    <reaguj>
11)  zebricka, 27.1.2015 14:43
9/ Len tak pre zaujimavost, ako rozprava?    <reaguj>
12)  freesia, 27.1.2015 14:48
ako myslis? rozprava od 2 uplne bez problemov. zacal skoro .

ci jak mylsis? ci je drzy alebo tak?    no je       <reaguj>
13)  lady1, 27.1.2015 14:51
a nemas tam skolu pre nadane deti? moj synovec tak chodil, bol presne ako opisujes tvojho. bolo ich malo v triede, super pristup.    <reaguj>
14)  zebricka, 27.1.2015 14:51
No aj to   , ale ci je jeho rec este detska alebo uz ani nie. Zaujalo ma to v suvislosti s tou jeho vzdelanostou, hoci je dost monotematicky   , ale ze ci informacie podava detsky alebo nie.    <reaguj>
15)  freesia, 27.1.2015 14:53
jo, zebri, ale sa zajakaval. mala som tu aj prispevok o tom.

lady, podla mna on nadany nie je, nadanych je ako safranu, ako jednorozec, on je bystry.
taka trieda tu je, ale su tam deti hlavne s ADHD a tam by syn zakapal. on sa nebude presadzovat voci takym silnym jedincom, myslim silnym v zmysle, co putaju pozornost a je ich vsade vela.    <reaguj>
16)  cukornička, 27.1.2015 14:54
aj moj bol takto podobne a ešte jedna v školke, ale mal šťastie v škole šikovné deti takže konkurencia skor, ale postupne do druhého stupňa sa to tak vyrovnalo,ako aj teraz sa učí ešte vždy výborne a bez námahy, aj mentálne je tak popredu to mi učiteľka stále hovorí.
No može sa stať, že tvoj može mať byť aj mimoriadne nadaný to uvidíš.
   <reaguj>
17)  freesia, 27.1.2015 14:55
14 ako kedy. pouzije aj "pohyb tektonicjych platni", aj "ostrov je taka gula, ktora ..."
zeby rozpraval jak vedec, ani nahodou.    <reaguj>
18)  otaso, 27.1.2015 14:57
a moj furt nic       <reaguj>
19)  freesia, 27.1.2015 14:58
ani nadanay, a uz vobec nie mimoriadne   
ma super pamat, za tyzden sa naucil vsetkzy vlajky sveta.
od 3 sa chce ucit japoncinu, japonkso je jeho sen, chce byt meteorolog    a lovec tornad, ale kedze je po ocovi troska strachprdko   , tak tam to az take vazne nebude s tym lovenim.

preo o extra triede neuvazujem, moznosti tu velmi nie su, skor ma zaujima praca ucitelov v kalsickej triede.    <reaguj>
20)  cukornička, 27.1.2015 14:59
Ak bude mať dobrú učiteľku tak sa nudiť nebude, veď to nie je len čítať, počítať, može mu dovoliť, dávať otázky ak skúša iné deti, može robiť ilustrácie, k tomu čo sa učia , naši dosť komunikujú spolu ako trieda, daj ho na angličtinu atď.    <reaguj>
21)  freesia, 27.1.2015 15:03
anglinu bude mat od 1. rocnika a chce aj po skole nejau ucitelku. od 3 tusim bude druhy cudzi jazky, on by chcel hned tu japoncinu alebo spanielcinu, sice vcera zahnojil, ze chce aj mandarinsku cinstinu    haha, len aby zvladol tu anglinu.

   <reaguj>
22)  pata, 27.1.2015 15:04
19
freesia, podla mna nadany je, poznam deti, ktore su prezentovaner ako nadane len preto, lebo vedia ako 5rocne naratat do sto...a rodicia si presadia, ze su nadane, okolie k nim tak pristupuje a decka podla toho funguju.
ja neviem, ja by som sestrinu malu tiez neoznacila ako nadanu, ale ak mimoriadne sikovnu, s genialnou pamatou. pise tak, ze rovno predlohu do pisanky mozu podla jej uloh vytvorit (pritom nenavidi pisanie), z matematiky tiez exceluje, papuluje ako bezne dieta, konicky ma al mala vzdy carovne    o zem sa nehadze ale hysaky vyraba ukazkove inak       <reaguj>
23)  lady1, 27.1.2015 15:07
a je pravda, ze vsetko zavisi od toho, aku ucitelku dostane. inak mohla by si ho dat v poradni otestovat, aj sestra tak bola s malym, lebo vahala, co s nim no nasledne siel do tej skoly.    <reaguj>
24)  freesia, 27.1.2015 15:12
ja si ako nadane , fakt nadane dieta predtsvaim dieta, ktore napr. v 4-5 rokoch same nauci noty a hra na hudobny nastroj, alebo z hlavy vypocita 458-321 alebo kresli tak, ze vsetci padnu na zadok...

alebo napise basen, sice detsku, ale basen, alebo ja neviem co...
su aj take, ale to jedno na dajme tomu 1000 deti.
potom su deti, ktore su bystre, to ano, je bystry, v 2 sa sa, naucil abecedu, v 2 a pol rpecital mora- na sporaku a cakaj- na semafore...
ale nadany nie je. ani ho testovat nebudem, ma problem nadvazat kontakt s cudzimi, testy o nicom envypovedaju, dieta sa zle vyspi, nesadne s psychologickou, je unavene, ide na nho choroba a skreli vysledok. navyse tie testy, co som citala su skor o naucenej, nie vrodenej inteligencii...

a to ze je bystry, to mozem podporit mimo skoly, ak mam na to prostreidky.
len ten prvy rocnik si neviem predtsavit , ale tak snad bude ucitelka fajn, dufam.    <reaguj>
25)  lady1, 27.1.2015 15:14
no ved jasne ale napr. na tu skolu v BA treba dat dieta najprv otestovat, cize zmerat iq v poradni.    <reaguj>
26)  freesia, 27.1.2015 15:16
25 hej, to aj tu, podla testov ma dosiahnut iq 130.
akurat su starsie a novsie testy, novsie su narocnejsie, rozdiel je aj 15 bodov. co je dost.
a co s dietatom, ktore dosiahne napr. 128 bodov? do extra treidy nie, do kalsickej tiez nie zapadne...



   <reaguj>
27)  bacula a Riško, 27.1.2015 16:33
26 a nikdy si nebola s nim u psyvhologicky na testoch? Podla mna je velmi sikovny, aby sa v klasickej skole nenudil a zbytocne nenapredoval.Ono tie nadane deti su v niecom extra v druhom socializacia, prisposobenie ci citova nezrelost tam zaostavaju
Urcite zajdi za ucitelkou, ak bude vediet aky je bude sa mu mozno inac venovat.vzdy je nieco nove aj, ked pozna abecedu, pocitat zase sa nauci nieco nove.Mozno bude pomahat ostatnym a bude sa citit dolezito.To maju jedinackovia radi  bud rada, ze nie je hyperaktivny skor hlbavy typ aspon nebude od nudy vyrusovat.
Ma rad vsetko presne poukladane, na svojom mieste, ritualy?
   <reaguj>
28)  bacula a Riško, 27.1.2015 16:39
Ak k psychologicke, tak k takej co je niekde na skole pre nadane deti nechcem hanit ostatne, ale taka" obycajna" poslala synovho spoluziaka naspat do skolky, ze je neprisposobivy neudrzi pozornost skaredo pise..a rodicia ho nechali testovat na inom mieste a zaver bol, ze je nadp.inteligentny len treba s nim vediet spolupracovat
Btw.minule sme sa bavili o tych snurkach uz sa to naucil   motivacia novych tenisiek bola velka a uz nemali na suchy zips.Lenze doma ma to trva hodne dlho si neviem predstavit, ze ho pockaju, kym pojdu na obed.zhodnotil, ze do jari ma casu dost na trenovanie      <reaguj>
29)  púpava, 27.1.2015 21:02
26/ ty si myslis, ze v skole pre nadane...su nadanejsie od tvojho?? zabudni. potrebuju zaplnit triedu, zoberu vsetkych sikovnych. Tvoj je mimoriadne, nudil by sa v beznej triede, ty asi nemas predstavu, ake su ine deti......cely prvy rok sa trapia s pocitanim do 5 a od 5 dozadu, spusta deti suca na prepadnutie, rodicia sa im nevenuju. Trpel by v takom neinspirativnom kolektive.
Tu bilingvalnu, co spominas - nie nadodou vo Vrakuni?    <reaguj>
30)  púpava, 27.1.2015 21:05
a mali sme take deti, sem tam nieco extra ano, ale nie vzdy, deti spohodlneju. a horsi spoluziaci ich navedu na hocico    <reaguj>
31)  freesia, 28.1.2015 09:01
27, na testoch sme neboli nikde, akurat na zapise robil ine veci, mal nejaky test, dke cital, psial a neico pocital, ale ci vedel netusim, ekdze on take veci nepovie.
aj keby sme isli, pre mna to nie je dolezite, aj tak si myslim, ze cim viac testov clovek absolvuje, tym mu rastie IQ   
cize testy nejak nie su pre mna smerodajne.
a tiez mam pocot, ze dnes je kazde dieta nadpriemerne inteligentne, len ma nejaku poruchu citania, psiania, pozornosti, furt daco, rodicia chodia za psychologmi, len aby mali v rukach enjaku bumazku .

snurky ani nahodou, ani sa nechce ucit, ekdze mu nejde. ked mu nieco nejde, zlosti sa a potom to nerobi, tym apdom s ato nema ako naucit... ale na jar mu kupim na nsnurovanie, ma smolu panacik.

pupava, praveze mne sa zda, ze dnes je vela sikovnych deti, aspon co citam na nete, skoro kazda pise, ze jej dieta vie citat pisat.    <reaguj>
32)  freesia, 28.1.2015 09:09
a hlavne, pochybujem, zeby z neho nieco dostali, ma problem s komunikaciou s cudzimi ludmi, povie, ze nevie a nikto s nim nehne, hlavne ak mu nejde nejaka uloha, tak dalsie nerobi, ani neporozmysla, len sa nazlosti, ze nevie a koniec.

vcera sa ho pytam taku kalsicku otazku, co sa psychl. pytaju, ako deti reaguju- co by robil, keby vidiel horiet niekde ohen, z okna, ona pozera na mna par sekund, potom povedal, ze co za hlupu otazku sa ho pytam, ze by isiel prec.
a keby nasiel penazenku na zemi? tiez nic. zobral so sebou a isiel dalej...
   <reaguj>
33)  bacula a Riško, 28.1.2015 09:30
31 ver tomu, ze to robi len tebe doma   keby ho to ucila ucitelka ci suseda, alebo pri viacerych detoch, kde by mal snahu dokazat to , ze aj on sa to nauci bol by iny.Ja to poznam doverne so mnou skusa finty a v skolke a skole povedali, ze aky je tichy, kludny on snad ani nevie kricat a byt panovacny  
Ty myslis, ze u nas tie snurky isli lahko? V obchode som mu povedala, ze pre skolakov maju len na snurovanie a to sa nechce naucit, takze ich nekupujeme.Slubil, ze ako prideme domov nauci sa to.Jasne, ze zuril, ze to nejde ukazala som mu to viac x, s jeho rukami s pomocou...nakoniec hura zvladol to.No divadlo ako hrom este aj babke telefonoval, ze sa to naucil  keby mal 2,3 surodencov nemam nanho tolko casu a nemal by robit pred kym divadlo.A mozno by boli taki vsetci 3  
   <reaguj>
34)  cukornička, 28.1.2015 09:31
32/ tak moj duhý syn je toto isté len v modrom,
sa zasekne, kľudne mlčal celý deň v školke, ale on má narušenú reč, zdiagnostikovanú, takže tu má ubraté, ale fotogenickú pamať super, niekedy nás prekvapí aj čo sa komunikácie týka napr. mami nezapla si mi pás, mám zavolať policajtov :- ))
   <reaguj>
35)  Salvia & Danielka, 28.1.2015 09:35
26) Mylis sa. Do skoly pre nadane deti nemozu vziat dieta bez potvrdeneho nadania, treba psychologicky posudok. Nevezmu sikovne dieta, ktore neprejde testom.    <reaguj>
36)  Salvia & Danielka, 28.1.2015 09:38
32) Toto tiez nie je pravda. Dobry psycholog otestuje akekolvek dieta, aj nespolupracujuce. Vie nadviazat kontakt, necha dieta pohrat sa, nalaka ho na nieco zaujimave. Ak je dieta v nepohode, psycholog to vidi, da movy termin, bezne sa testuje na 3-4x. Ak je dieta chore, unavene, nespolupracuje, test sa prerusi, atd.    <reaguj>
37)  freesia, 28.1.2015 09:39
bacula   
on nema v sebe tuzbu sa presadzovat,nejak vyniknut, jemu to je fakt u prdele    zije si svojim zivotom, v skolke, ekd nastupil, vobec nerozpraval, ani s detmi, ani s uckou, doteraz, ekd sa nejake dieta k nemu prihovori, ktore on nejak neberie, alebo co, tak este mykne plecom, aby sa ho ani nedotklo a ani neodpovie   
a v skole prve tyzdne mam pocit, ze to iste bude, zo zaciatku.

inak bacul, ja asi pojdem do toho druheho dietata, nejak ma to chyta viac a viac, akurat sa velmi bojim, bo som uz stara   
ale synovi by to prospelo, si myslim.    <reaguj>
38)  freesia, 28.1.2015 09:42
35 salvia, ale toto pisem, musi dosiahnut IQ 130 v testoch, ktore robi s psychlog. a su dva typy testov, starsie, asi 30 rocne a novsie. podla novsich by nepresla mozno 1/3 deti, ktore dosiahli hranicu podla starsich. a niektore centra robia stale tie starsie


   <reaguj>
39)  freesia, 28.1.2015 09:47
salvia, my sme uz raz na tuto temu pisali, ak pamatas.

ad psycholog- citala som, ze na prvom sedeni zhodnoti psycholog, ci ma zmysel ist dalej, alebo nie. co je kravina a ja nemam chut to podstupovat, pretoze by to v idealnom pripade malo byt ako pises.

   <reaguj>
40)  pata, 28.1.2015 09:53
37
s mojou zajkou by boli skvela dvojka...obaja mlciaci ïgnoranti", zalozili by si svoj spolok "neotravovat"    <reaguj>
41)  bacula a Riško, 28.1.2015 10:02
37 nechaj to na osud bude bude..mas tento rok 38 rokov?
40 som zvedava ake budu tie decka v puberte  
Moja kamaratka je jedinacik, jej muz tiez, dieta tiez kazdy si presadzuje svoje zlata kombinacia  
   <reaguj>
42)  freesia, 28.1.2015 10:06
41 hej.
bojim sa postuhnuti a tak. a tiez viem, ake je to byt dietatom starsich rodicov, tolko mala mama, ekd som sa narodila a neviem, ci to cchem sprvait aj ja.

ale to je na inu debatu.
aj ekd teraz zivotny styl je uplne iny ako vtedy, ludia funguju inak, ale prirodu neodrbes.
ale este raz mat take male cudo, piplat ho   chvela by som to este raz zait    <reaguj>
43)  Salvia & Danielka, 28.1.2015 10:08
38) Ved ja s tebou suhlasim. Moja reakcia je na 26), kde hovori, ze do skoly pre nadane deti vezmu aj tych, co neprejdu testami, lebo potrebuju naplnit triedy.

Ano sucasne testy su presnejsie a prejde nimi menej deti.    <reaguj>
44)  Salvia & Danielka, 28.1.2015 10:09
Pardon, chcela som reagovat na 29).    <reaguj>
45)  freesia, 28.1.2015 10:13
43 aha, prepac.

bohuzial, nie sme z ba, moznosti je tu menej, predstavovala som si enjaku statnu skolu, alebo aj sukromnu, ale s mensim poctom ziakov, kludne by mohli sit aj nejak alternativnejsie, ak sa za alternativu da povazovat napr. comenia script, alebo matika podla hajneho. aby isli rychlejsie, nie pol roka slabikovali a akzdy tzden jendo pismeno. lebo vcera som do noci citala, ako to v 1. roc. klasicky funguje a spala som asi 4 hodiny, hlava jak balon    keby bol aspon taky spolocensky kalsicky prisposobivy typ, ale takto...    <reaguj>
46)  Salvia & Danielka, 28.1.2015 10:17
45) Bohuzial toto v beznej skole nie je mozne. Ucitelka sa musi prisposobit priemeru a jemnemu podpriemeru, nie sikovnym, maximalne da nejaku ulohu pocas hodiny navyse, aby sa nenudili. Skus hladat aspon nejaku vyberovu triedu a ked nic ine, tak poobedne kruzky - sachovy, prirodovedecky, atd.

Intelektove nadanie je talent, ako kazdy iny, ak na nom nepracujete, zakrpatie.    <reaguj>
47)  freesia, 28.1.2015 10:24
a vasi chodia do cenady?

ked ja si stale nemyslim, ze je nejak nadany intelektualne.
napr v matike, sice hned pochopi princip, ale vobec s aneprejavuje, nic nerata, nezaujima ho, a to citam, jak 6 rocne riesia zlomky a velku nasobilku, u nho nehrozi, on ide len to svoje, takze tie testy by boli pre nho spanielska dedina...
ale zas pol roka scitat a odcitat do 10, to zvladne za take 2 vyucovacie hodiny. pochopi, precvici doma a ide dalej...

nic tu nie je, je bilingvalna, ale od klasickej, ako som zistial sa nejak velmi nelisi, aspon od tej, kde pojde on. a mame zle referencie.inak cirkvene- co pre nas neprichadza do uvahy a sportove- tiez nie.

sach- nezaujima ho, jeho zaujimaju jazky a tam okrem skoly este pojde po skole. a japonku mu aj zo zeme vydupem       <reaguj>
48)  Salvia & Danielka, 28.1.2015 10:33
Tak ho zatial nechaj tak, neries to dopredu, zapis ho do takej skoly, aku mas realnu moznost. Uvidis ako nabehne, ako zapadne do kolektivu, ako sa utrasiete. A potom v druhom polroku uvidis, ako reaguje ucitelka, aku budes mat spatnu vazbu, potom by som riesila, co dalej.

Ak on sam nechce chodit, alebo by ho kruzky nebavili, tak netreba nutit. Uvidis, co skola ponukne, mozno bude pocitacovy, robotika, vytvarna atd.    <reaguj>
49)  zebricka, 28.1.2015 10:41
37/ Mam Ti pripomenut, co si pisala, ked sa narodil?       <reaguj>
50)  freesia, 28.1.2015 10:47
48 tak aj planujem. budeme riesit operativne.

49 sak ja pamataaam ,taky cierny vlasaty, muz hovori, ze sme mu mali dat meno mordechaj, bo vyzeraj jak mordechaj       <reaguj>
51)  pata, 28.1.2015 10:48
               <reaguj>
52)  bacula a Riško, 28.1.2015 10:53
50 ty si mala vzdy taky nick?ja som tiez dnes spala 4 hodiny syn sa najedol makovych sulancov a bolelo ho brucho.Muz je 2 dni na sluzobke tak paraaada  len tu tak matozim    <reaguj>
53)  freesia, 28.1.2015 10:57
mala som viac nickov   

vidis, makove sulance milujem a syn neda do ust. vcera vecer zjedol 2 plne misiky kyslej sosovicovej a chcel granadir, plny tanier. zajedol jogurtom as bananom. mna by uz roztrhlo, on mal uplne ploche brucho. ma 18 kil.    <reaguj>
54)  zebricka, 28.1.2015 11:24
45/ Zase nechci, aby isli rychlo, ked v inom ma rezervy. A preco comenia script a nie klasicke pismo, on praveze potrebuje trenovat jemnu motoriku a to je dobre, ked bude robit ciarky a vlnky a lastovicky.
A tak si povedzme, si Ty spolocenska, socializovali ste sa od mimina?    <reaguj>
55)  freesia, 28.1.2015 11:48
54 rychlo, no , ked - co viem, scita odcita do 10,uplne z hlavy, rovanko aj scita do 20- viac som nezistila, akurat vcera s apytal na nejae odcitanie do 20, ktore aj pochopil, ked mal prikald napisany - tak preto rychlejsie. robil pisanku pre 7-8 rocne deti.
comenia mi pride praktickejsie pre zivot, na to, ze ako driluju prvakov s krasopisom, ktory im vydrzi tak do 3. roc., potom aj tak kazdy pise skrabopisom, tak zbytocna strata casu. s comenia idu rychlejsie.
ale zas motorika jeho dost slaba, to je rpavda. ale ja pisem hrozne, hrozne, hrozne, ako dieta som bola bita- ano, bita, socialisticka vychova, takze necakam, ze tam bude excelovat.

nespolocneska som, tam beriem, ze je to povahovy zdedeny rys. ale som baba a viem sa pretvarovat    aj som sa vedela, aby som zapadla, teraz uz mam socializaciu niekde, ale viem ako na to, aby som nebola za velmi divnu.

ciarky vlnky lastovicky trenujeme, ale ide to tazko, kedze ho to nebavi a nesustredi s na to, rychlo to odbije a tak pod....    <reaguj>
56)  pata, 28.1.2015 11:54
ja neviem, ale to pisanie tlacenym sa mne nejak neopzadava. uznavam, ze pisanie pisanym pismom sa uz takmer nevyuziva, ale zas, ucit salen to, co vyuzije, tak je v snovach akurát to, ako spravne pouzit Google, nie ?    <reaguj>
57)  freesia, 28.1.2015 12:00
mne sa pozdava, napr. moj muz pise len tak, od skoly, nejak prirodzene na to dosiel, aj jeho brat, volaju to male technicke pismo.a poznam viac ludi, co k nemdu sami dosli. a detom vraj ide rychlejsie, ako krasopis.

mne by to ulahcilo pracu, ale ja prirodzene som sa k nemu nedopracopvala, takze pisem zmesou pisaneho a neidentifikovatelneho a mam problem precitat sama , co pisem.    <reaguj>
58)  pata, 28.1.2015 12:01
ja pisem od 14 len technickym...stavarka, ako inak. a ked s mam v banke podpisat, tak napisem sifru a krstne meno + ova nenapisem, utrpenie naopisat cele meno       <reaguj>
59)  bacula a Riško, 28.1.2015 12:12
Freesia neviem ci chces odhalit identitu, ale ak by si chcela mam doma vela prac.zositov, diktatov, doplnovacky svokra mi to nosi z roboty, ak chces poslem Ti to
Ak nie kup si je to vydavatelstvo Priroda diktaty a prav.cvicenia autor Holovicova, Co ma vediet prvak, druhak z matematiky Jurenikova, 5 minutovky so SJ Sivokova
Je tam vsehochut aj geometria a rad si to studuje
Malo by sa to predavat v Sevte    <reaguj>
60)  Salvia & Danielka, 28.1.2015 12:12
55) Nadanie dieta nikdy nebude zboznovat tie prvacke pisanky s vlnovkami a lastovickami. Ale motoriku treba trenovat, to suhlasim. Ja to robim s mojimi detmi tak, ze im kupujem alebo tlacim z netu pracovne listy, kde riesia napr. bludisko (dam podmienku, ze najprv musi najst cestu ocami, az potom tahat suvislu ciaru) alebo kupuje v AT take bloky "von Punkt zum Punkt", kde spaja poradovo cisla od 1 do x a vyjde obrazok.    <reaguj>
61)  Salvia & Danielka, 28.1.2015 12:13
59) Tu slovencinu a diktaty si pojdem kupit, diky za tip! 😉    <reaguj>
62)  pata, 28.1.2015 12:14
60
ale bude   
von punkt zum punkt je bezne aj v nasich casopisoch, aj na nete je toho kopec, dokonca aj v prvackycj cvicebniciach sa nieco take najde    <reaguj>
63)  bacula a Riško, 28.1.2015 12:40
Z.nekupuj svokra vam ich donesie, ked sa stretneme ukazem Ti ich a povies ktore    <reaguj>
64)  freesia, 28.1.2015 13:04
bacula, dakujem za ochotu, vazim si   
ale nebudes si robit vydavky /s identitou problem nemam   /, popzeram v sevte a kupim.

teraz vybral si listy od kollarovej, hrave ulohy pre skolakov
maju rozne,pre starsie, pre maldsie, citanie s porozumenim a pod.

a tie bludiska ma rad, sranda je, ze on vzdy najprv pozera ocami, lebo nema rad, ked rovno perom, pomyli sa a musi niekde akoze odbocit a nevyzera to tak pekne potom.,zlosti sa.a nema rad, ked sedim pri nom, musim sa nepozerat a prist, az ked to spravi.    <reaguj>
65)  dorotka, 28.1.2015 13:16
64 zbytočne ho nesil, všetko má svoj čas...
moja staršia dcéra pred nástupom do školy vedela plynule čítať, čítavala v škôlke deťom rozprávky pred spaním, s počítaním nemala problém +,- do 20 v pohode, písanie zvládala... po nástupe do školy jej, ale dlhšie trvalo nájsť si systém na prípravu do školy, jednoducho povedená mať poriadok okolo seba keď pracujem.. teraz je už prváčka na osemročnom gympli, stále jednotkárka a podľa učiteľov veľmi šikovná... a to sme ju v štvrtej triede prihlásili ešte na gitaru, kde sa jej tento šk.rok podarilo preskočiť ročník...    <reaguj>
66)  freesia, 28.1.2015 13:20
65 ja nerobim nic, vobec nic, dokonca by som poevdala, ze motoriku sme dodnes dost aj zanedbali   


a dcera je sikovna   
ako som napisala, uz to enreisim, nastupi do 1. triedy a uvidi sa, co a ako. vsetko stoji a apda na ucitelke a ja dufam, ze vyfasuje dobru.    <reaguj>
67)  dorotka, 28.1.2015 13:29
66 fakt veľa záleží od p. učiteľky, my sme mali veľmi dobrú p.uč. po 1 hodine čítania nás zavolala do školy a ona nám navrhla, že dcéra bude v škole pracovať ako ostatné deti, ale doma bude čítať rozprávkovú knihu a z tej ju bude skúšať čítať, lebo tie malé texty ona vedela často naspamäť...Postupne p.uč. zistila, že v triede s 20 žiakmi je 13 čistých jednotkárov, tak im dávala aj ťažšie úlohy, diktáty,... na rodičku ich vždy len chválila, že takú dobrú triedu dlho nemala a fakt sa im venovala, zaviedla im súťaž v čítaní, domáce diktáty... motivovala ich ,aby súťažili medzi sebou.. som veľmi, že táto p. uč. učí aj mladšiu od 1ej po 4tú triedu.    <reaguj>
68)  claire, 28.1.2015 16:49
freesia, necitala som uplne vsetko, velakrat tu len citam , lebo som lemra leniva reagovat, tak si len tak pokyvkavam hlavou, ze ano suhlasim, alebo krutim hlavou ze ee nesuhlasim, ale prekonala som vlastnu lenivost    takze ja mam takuto vzorku na porovnanie - syn, vcera cerstvych 10   ked som si precitala trebars tvoju 9, 24 , 32 uplne to iste, napriek tomu si myslim, ze nadany nie je, iba je na nieco veeeeelmi sikovny, a hlavne ma vybornu pamat, ale to ma podla mna vela deti, aj ja som mala, mala som na to aj testy, a teraz, mam za 2 mes 40, a mam pocit ze pamat v riti..male deti maju cistu hlavu bez starosti, tak si pamataju, vsetky mosrske priekopy, jak sa volaju, aku maju hlbku, aj moj je takyto, skor zemepisny typ, ako matematicky.. ked mal este dinosaurie obdobie, v skolke, vsetko mal nastudovane, kazdeho dinosaura, kolko meral vazil, kedy zil, co zral, a vies co, podla mna si uz polku z toho nepanata, uz ho presiel zaujem. taktiez v 2 rokoch - vsetky loga aut ovladal, ale to vie tiez podla mna vela deti v tom veku.. a vies co, velmi mi tvoj scenar, preco nema surodenca, prpomina ten nas, pisala si to tu tiez nedavno, a to som tiez suhlasne pokyvkavala hlvou, ze uhm, toto poznam. pri zapise do skoly, ked sa ho ucitelka cokolvek opytala, pozrel na mna stylom, ze mama povedz. no vyzeralo to hrozne, mala som chut vysvetlovat, ze on to vie, len nepovie, ale nemala som na to silu. nastastie ho do skoly prijali    do tych papierov som mu do kolonky co by ste chcweli odkazat buducj p ucitelke napisali, ze je veeeelky introvert. tiez som si nevedela predstavit, ze on vobec niekedy povie pred tabulou basnicku, vobec cokolvek. dnes je stvrtak, uplne v pohode odpoveda pred tabulou, ma kamaratov atd. pritom bol totalny asocial, nikdy sa s nikym nerozpraval, jeho ked sa niekto pytal nieco na ulici, vzdy len pozeral na mna,stylom, ze to fakt mam niekomu nieco odpovedat? svokra bola nestastna, ze nema vnuca, s ktorym by chodila po meste a vnuca by na prechadzke vsetkym znamym, ktrych by stretla, robilo cvicenu opicu, ze "Ferko" a povedz tejto tete ako sa volas, a kolko mas rokov a basnicku a pesnicku a podobne. ja som aj rada, ze sa nedal ani bohovi prehovorit robit kazdemu na pozidanie divadlo.   este sa vratim k tej skole, jemu to nic nehovorilo, ze ide do prvej triedy, ziadne ze skolska taska na vianoce a tesime sa do skoly, ja som tasku kupovala na konci augusta pred zac sk roka, on o tom ani netusil. podla mna musi iba dozriet, dozriet aj na tie ostatne veci... fakt ako ostatni pisu, hlavne aby dostal tu spravnu pani ucitelku. ja by som ho na tvojom mieste dala do normalnej skoly. a uvidis.    <reaguj>
69)  claire, 28.1.2015 16:50
68 jejda, sorry za elaborat    <reaguj>
70)  claire, 28.1.2015 17:01
a to pisanie, uzasne je vysvetlovat takemu decku, a tlacit na neho, ze to pismo ma mat ako z predlohy, ked on sa ta spyta, ze pani ucitelka preco tak nepise, alebo ja preco tak nepisem, no co mu povies na to... pismo neodrbes, presne, v tretej triede bude mat kazdy ten svoj skrabopis, alebo uhladne pismo.. a cim viac citam o tvojom synovi, tam viac mi pripomina mojho, a ked citam, ako sa ty pretvarovanim prisposobujes spolocnosti, nech nie si za divnu, haha tak presne takto ja klamem telom, inak by ma vsetci ohovovarali. a asi aj ohovaraju    to je to, ze my zeny to vieme tou nasou zenskou logikou a manipulaciu ale oniako chlapi toto riesit nebudu    som za divneho no a co, vidim to na mojom synovi.    <reaguj>
71)  púpava, 28.1.2015 17:44
43/ nic take som nenapisala, napisala som vo vseobecnosti.
freesiin by nejake ich testy hravo zvladol..    <reaguj>
72)  púpava, 28.1.2015 18:01
31/ na net mozno chodia prave mamky sikovnych deti   , bezna trieda je plna roznych deti    <reaguj>
73)  púpava, 28.1.2015 18:24
teraz ma napadlo, skus sa spytat amky, ona ma tusim prvakov    <reaguj>
74)  Salvia & Danielka, 28.1.2015 20:02
71) osobne som presvedcena, ze to neplati ani vo vseobecnosti, jednoducho nie je mozne prijat dieta, ktore podmienky nesplni. Skola pre nadane deti patri do kategorii zariadeni pre deti so specialnymi potrebami vzdelavania, ku kazdemu prijatemu dietatu sa vedie dokumentacia, archivuje psychologicky posudok, monitoruje sa prospech a vyvoj dietata, deti sa testuju aj priebezne pocas studia. Na skole posobi skolsky psycholog, specialny pedagog.

A nie je lahke spravit pozadovany test, prave naopak, myslim si, ze je velmi tazky a prejde nim malo deti. Treba naozaj vynimocne abstraktne myslenie, memorovanie typu "vie napocitat do 100" urcite nestaci.    <reaguj>
75)  púpava, 28.1.2015 20:54
74/ ty o voze ja o koze
ale to je jedno.    <reaguj>
76)  Salvia & Danielka, 28.1.2015 21:32
75) Citam znova tu tvoju reakciu 29), prve tri riadky a vychadza mi z toho to, co pisem. Ak som ta nepochopila dobre, kludne ma oprav, zaujima ma, ako to myslis.    <reaguj>
77)  bacula a Riško, 28.1.2015 22:09
76 podla mna to myslela tak, ze ho nema podcenovat vsetci budu nadani..,ak presli testami    <reaguj>
78)  stormella, 28.1.2015 22:51
toto som tu pred rokmi riesila aj ja    teraz ma panko 12 rokov, stale sa sice velmi dobre uci, ale zeby bol nejako extra nadany, to sa neda povedat. tiez mi pripadalo ked bol skolkar, ze vie vseeeeetko a urcite patri do skoly pre nadane deti    to si myslia vsetky maminy. podla mna o nadani sa da hovorit az po nejakom 10. roku, ked uz pridu aj ine predmety ako ratanie a citanie. ja by som skor striehla na take veci ako je hra na hud. nastroj, malovanie, spev, aport,toto by som si vsimala, ci v tom nevynika a podchytila by som to. pretoze to, co si pisala je dost vseobecne, to by bolo kazde druhe dieta nadane. a urcite sa v skole nebude nudit - to je taka "prupovidka", ktora zludovela a maminky ju casto pouzivaju. ako, neviem, ci sme sa pochopili, aby si to nebrala zle - mozno je tvoje dieta skutocne genius, ale isla by som na neho pomaly. nie ze hrrr do speci skoly - s tymto by som pockala trebars na odporucanie vsimavej ucitelky, pripadne sa opytala na jej nazor.    <reaguj>
79)  stormella, 28.1.2015 22:52
ze aport    samozrejme šport malo byt    <reaguj>
80)  bacula a Riško, 28.1.2015 23:01
78 on uz ma 12 rokov!   si pamatam tie starsie prispevky
Je to este deculo ci uz s nim plieska puberta?    <reaguj>
81)  stormella, 29.1.2015 05:38
80/    no leti to strasne... vies co, on je este praveze taky detsky v porovnani s rovesnikmi, rad sa prituli a tak    tak si to este musim uzit       <reaguj>
82)  bacula a Riško, 29.1.2015 07:33
81 ved preto sa pytam      <reaguj>
83)  freesia, 29.1.2015 08:15
stormella, citala si vsetko, co pisem?   

lebo ja cely cas pisem, ze nadany nie je, ani nahodou,ziadne otestovanie neprichadza do uvahy. je normlajny zvedavy chlapec, troska komplikovanejsia povaha, ale ja tiez nie som mainstreemovy typ.
nadanych je ako safranu, citala som o chlapcekovi, ktory v 5 z hlavy vedel velku nasobilku- ja neviem z hlavy ani malu, z hlavy nevyratam ani 28-17   
bystrych je viac, on bystry je, ale to som bola aj ja, a co z toho   

ale nemas pravdu v tom, ze intelektualne nadanie az v neskorosm veku- to sa ukaze naozaj uz v rannom detstve, tie deti su inde ako vrstovnivi, preto existuju speci treidy, kde s aim venuju viac. a ak su podychteni, rozvijaju sa, ak nie, tak idu do priemeru.
co ty vies, mozno aj tvoj syn ak by bol v tej treide, bol by dnes uplne inde mentalne a pisala by si ine ako teraz   

len ma zaujimala ta prakricka stranka veci. zaver- uvidi sa.

ale suhlasim, kazda druha si mylsi, ze ma nadane dieta, zacinam byt na to slovo "alergicka".
co ma prekvapuje este viac, je vela deti s roznymi poruchami, vyvoj. disfaziami, roznymi dis.. adha, ja som chodila do 2 zakl. skol a nepoznam ani ejdneho.
ale zas vtedy aj ekd boli, neriesilo sa to.
ale aj tak mam pocit, ze je toho vela.    <reaguj>
84)  freesia, 29.1.2015 08:20
claire - postoj syna k skole, rovnaky ako u tvojho syna. ad taska- to iste v bledomodrom.

vie, ze pojde, ale je mu to sumafuk.jedine, co ho tesi, ze nebude poobednajsi spanok, nikdy nespal v skolke.

vystupovanie to iste, nehrozi, hudobny nastroj, spev, nula bodov, ako sa vinco zatal...

karneval- nezajem, pesnicka- jedna jedina ho zaujala- jozin z bazin, inak nic   
   <reaguj>
85)  freesia, 29.1.2015 08:29
a este k nude v 1. roc.- no, takmer kazdy, co sim citala , ktory isiel do skoly s tym, ze vedel tieto prvacke zalezitosti pise, ze sa naozaj v tej triede nudil, vyrusoval.
ale zas- bolo to v minulosti a teraz, v co dufam, su ucitelky inde a aspon sa snazia o individulany pristup v ramci ich moznosti.
   <reaguj>
86)  púpava, 29.1.2015 10:33
85/ jaj, freesia, si optimista, to je dobre    aj ti prajem taku ucitelku, urcite su aj take, ale kolko ich je...a kolko je skol...Je lepsie ist na aku taku istotu ako dufat v zazrak, ze prave vo vasej triede bude skvela ucka. Ved sa vyber do skoly, popytaj sa kto bude ucit..Kolko prvych tried sa u vas zvycajne otvara?    <reaguj>
87)  cukornička, 29.1.2015 10:44
85/ja by som ešte , aspoň u mojho podporoval aj iné smery, nie že je introvert a tak nech je furt sám s knihami. Moj chodil na nástroj do hudobnej od školky, ako školkár nevedel si zapísať poznámky napr. noty si písal a učil sa najskor také kockaté a potom už lepšie, koncerty mal s toho trému, ale všetci sme ho povzbudzovali, aj keď tam bola aj chybička aj učiteľ, neskor nadobudol sebavedomie sa postviť už s kĽudom pred Ľudí na koncerte.
A potom šport, podľa mňa pre chlapca veľmi doležité.
Také striedanie nielen hlavička vedomosti, ale ja fyzicky sa potrápiť.
   <reaguj>
88)  freesia, 29.1.2015 11:00
86 no, som   

mozno niekedy napisem, ako sa mu dari, ako to funguje, ci mi ruzove oklulare spadnu, alebo bduem milo prekvapena.

87 ano, miluje a chodi na plavanie a chce kung fu.    <reaguj>
89)  púpava, 29.1.2015 11:07
88/a teda kolko tych tried bude, ci len jedna a nemas na vyber?    <reaguj>
90)  freesia, 29.1.2015 11:27
prvackych treid v skole, kde bol na zapis by malo byt 3. je tos kola , kora nam vyhovuje z hladiska dochadzania, je v centre, ma pozicia akoze jazykova, ale tu sa ja neorientujem, lebo mam pocit, ze cudzi jazyk je od 1. rocnika v kazdej skole , od 3. rocnika im pribunde dalsi cudzi jazy.ale v minulosti mala taku charakteristiku, ze je orientovana na jazyky.

ucitelky nepoznam ani ejdnu    <reaguj>
91)  púpava, 29.1.2015 12:05
90/ tak tam vybehni a skus sa popytat plus uvidis atmosferu. mozno ti sami poradia, ze ktora ucitelka by bola pre neho idealna a zapisu ho tam    <reaguj>
92)  freesia, 29.1.2015 14:20
91 pockame na rozhdonutie o prijati a zistime.a ty si ucitelka?    <reaguj>
Prispievať môžu len registrovaní používatelia. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!