Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /home/web/lady.sk/www/inc/poradna.php on line 709
Lady.sk
lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * Iné

REKLAMA
MOBIVENAL banner 109x109 sutaz
 
 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 1 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Piatok, 29. Marec, , Dnes oslavuje Miroslav
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Svadba - uz som z toho na prasky<<Späť
elle, 16.9.2014 13:30 reakcii: 80   nove: 80  
Ahojte moje mile.. svadbu som este poriadne ani nezacala riesit a uz mam nervy. Ide o to, ze moj priatel je cudzinec, ale co sa tyka svadby na vsetkom sa zhodneme, mame rovnaky vkus a nazory, proste nemame problem dohodnut sa na nicom. No lenze co z toho, ked moja rodina ma nazory uplne ine. Vsetci do toho kecaju, mudruju a kritizuju vsetko co sa co i len trosku lisi od ich predstav - tradicii a zvykov.
Som strasne sklamana, aki su vsetci egoisti a riesia len to co sa im paci a zvysne veci kritizuju.. Najprv ma zarazilo, ze vsetko ma byt podla nevesty, zenich do toho nema co kecat a kedze jeho rodina sem pride v mensine, tak sa musia prisposobit. Ale to je predsa aj jeho svadba, rovnako ako moja! A navyse, to ani nie je podla nevesty, ale podla ich predstav. Aby som bola presnejsia, ani tak nejde o moju mamu, ale o krstnu, tety atd.. mama samozrejme ovplyvnena nimi, tiez nie je najstastnejsia, a samozrejme ze je zmagorena a da na rady rodiny.. ved ty predsa vedia ako to chodi. ale ta aspon na mna netlaci. samozrejme nakoniec dodaju, ze je to nasa svadba a nech si rozhodneme my, aby nemali pocit viny.. to uz tak!
ide tiez o to, ze svadbu sme si chceli platit sami, ale mama na smrt urazena, ze svadbu platia rodicia, ich rodicia im ju tiez zaplatili.. tak som povedala ok.. lenze teraz som zmatena, mam vobec pravo si nieco povedat ohladom svadby, kedze mi ju platia rodicia, alebo je to naozaj tak, ze svadba je pre hosti a pre rodinu a my tam budeme len cucat ako taki dvaja puci? a to uz ani nehovorim o tom, ze sme obidvaja po tridsiatke a keby sme chceli, tak si tu svadbu zaplatime! uz som zufala, moje krasne plany o svadbe pomaly sa rozplyvaju a cele nadsenie opada.. lebo viem, ze su iba dve moznosti
1. bud sa poddame a bude svadba podla rodiny - aby vsetci boli spokojni, co aj tak nikdy nebudu, a my budeme obaja frustrovani a nestastni
2. urobime po svojom a do konca zivota budeme pocuvat kritiku o tom, ako sme to mohli urobit inak..
asi sa zoberieme niekam daleko a urobime si svadbu v kruhu najblizsej rodiny na plazi na nejakom luxusnom mieste, ved za tie prachy.. vyvalit teraz tisice na svadbu a potom pocuvat ako to a to nebolo podla niekoho predstav..
   <reaguj>

1)  girlie, 16.9.2014 13:34
posli ich vsetkych do kelu, kludne aj s prachmi od tvojej mamy a urobte tak, aby ste VY DVAJA boli ok, to je priorita! Ak to nespravit, bude ti to stale luto, ale nebudes to moct nikdy napravit.. ak sa niekto fakt oduje kvôli tomu, ze si si dovolila spravit vlastnu svadbu podla vlastnych predstav, tak nech sa paci, ani chodit na nu nemusi       <reaguj>
2)  púpava, 16.9.2014 13:44
haha. nasi znami sa teraz tiez idu brat, objednali hromadne svieckovu a mama zenicha sa vyjadrila, ze ona na svadbu nejde, ked budu mat svieckovu. tak napokon ona bude mat nieco ine. ktovie s cim vsetkym im do toho pinda.    <reaguj>
3)  vrcharka, 16.9.2014 13:45
v comkonkretne sa vas epredstavy lisia.. na ktorm Zvyku bazitruju a ktory ty vylucne nechces..

aaa nevber vsetko tak vazne..    <reaguj>
4)  tetuska lieta na metle, 16.9.2014 13:49
prestan ich informovat o postupujucich pripravach, jedine, co ich musi zaujimat je datum a miesto
a tiez by som povedala mame, ze svadbu chcem mat podla seba, platim si ju sama, ak chce, moze vam tie peniaze dat ako svadobny dar    <reaguj>
5)  Soraya, 16.9.2014 13:56
4/ asi tak ako pise tetuska, svadba je o vas dvoch tak si ju urobte podla seba. Kamoska bola v podobnej pozicii, rodina z jednej aj z druhej strany ich bombardovali poziadavkami tak sa nastvala, zaplatili si svadbu sami a urobili z toho jednu prima party ze aj babky co uhrnali nosy nad ich planmi sa paradne zabavili. A t podotykam namiesto tradicnej saly u nich v obci si prenajali velku lovecku chatu pri lese, vacsina zabavy sa diala vonku na terase alebo na luke    <reaguj>
6)  pata, 16.9.2014 13:57
pokial rodicia platia svadbu, maju veru do toho co kecat. ci sa vam to paci, alebo nie.
a nma zmysel rozoberat, ze MOHLI by vam do toho nekecat, ze ved VASA svadba...nie, icvh peniaze-ich pravidla. su aj take stastne pary, co im rodicia peniaze na svadbu daju a nestaraju sa...ale to nie je pravidlo. je to ich slobodne rozhodnutie.
vseobecne plati (nielen pri svadbách) - kto plati, ma pravo sa miesat.

ibazse by vam tie peniaze dali ako dar, trebárs svadobny, ako tetuska pise.    <reaguj>
7)  tetuska lieta na metle, 16.9.2014 13:59
6) ale pise, ze viac do toho kecaju tetky, krstna a ini ludia, co to neplatia    <reaguj>
8)  pata, 16.9.2014 14:01
7
a tak, ved kecat mozeu, nie ?   
jednym uchom dnu, druhym von.
pravidla urcuje aj tak te, co to plati. ked rodicia, tak oni...ked si to budu financovat sami, tak platia ich pravidla.
este si neodpustim dodat, ze svadba sa robi pre hosti, ako kazda poriadna oslava. cize zaklad je, aby boli spokojni hostia.
ale teraz je to v mkode akosi naopak, mladomanzelia maju pocit, ze hostia su povinni okrem prinesenia penazneho daru aj hikat a tlieskat im podla scenara, lebo ved ICH den je to.
co tam po hostoch    <reaguj>
9)  vrcharka, 16.9.2014 14:02
8..potlesk    <reaguj>
10)  bojko, 16.9.2014 14:06
tak ako pise tetuska v 4. neinformovat. tvarit sa, ze ved mate este cas a pomaly si vybavovat co sa vam paci. pripadne tretia moznost co si napisala, zbalit sa a zobrat sa nikde mimo, len s najblizsou rodinou. pokial ti planovanie svadby nema robit radost, tak to cele za to nestoji.
moj otec mal od zasnub starosti(niekedy az nocne mory     , ze ako to bude, co vsetko musime(akoze aj s nim) naplanovat, zariadit,... akoze nechcel nic riadit, len mal z toho starosti, pritom od neho sa ozaj chcelo len aby sa tam v ten den dostavil. nakoniec ani nevedel ako, vsetko bolo vybavene, zariadene. on len autobus vybavil, aj ten bol vlastne skor napritaz       <reaguj>
11)  tetuska lieta na metle, 16.9.2014 14:06
8) asi mas pravdu..preto by som nikdy nerobila klasicku svadbu, kde robim cvicenu opicu a v konecnom dosledku kopec prachov v lufte a nikto spokojny    <reaguj>
12)  bojko, 16.9.2014 14:09
8 suhlasim s tym, ze svadba je pre hosti, aby sa zabavali, dobre najedli a pod. ale ziadat zato od nevesty odbierku, cepcenie s hlupymi otazkami a podobne veci, ked jej to je proti voli... teraz hovorim o hostoch, nie o blizkej rodine. ja ako host ked som pozvana na svadbu nekritizujem a nepozeram, co mohlo/malo byt lepsie, ale som rada, ze ma pozvali.    <reaguj>
13)  pata, 16.9.2014 14:10
12
ved to robit nermusia. zaplatia si to sami a maju to, co oni chcu.
treba si s rodicmi sadnut a slusne sa dphodnu, urcote existuje nejaka prijatelna verzia svadby.    <reaguj>
14)  bojko, 16.9.2014 14:12
13 ale ved im to platia rodicia, nie tety a krstna co hucia do mamy.    <reaguj>
15)  púpava, 16.9.2014 14:14
ja by som bola tiez rada, ze mladi su schopni a urobia si to po svojom a nemusim sa o nic starat    <reaguj>
16)  brioska*, 16.9.2014 14:20
Spravte si podla seba, ved v dennom kontakte s mudrlantmi nebudes a podstatne je, aby ste si v prvom rade uzili svoju svadbu vy dvaja. Predpokladam, ze svadbu nebudete koncipovat tak, aby ste niekoho umyselne urazili a ako si spravne podotkla, ked ju aj spravite podla rodiny, urcite sa najde niekto, kto spokojny nebude.    <reaguj>
17)  berti, 16.9.2014 14:23
spravte si to podla seba    <reaguj>
18)  berti, 16.9.2014 14:23
oni svoje svadby maju za sebou, teraz ste na rade vy a je to VASA SVADBA    <reaguj>
19)  angel-in-disguise, 16.9.2014 14:24
ja na tvojom mieste poviem rodicom, ze svadbu si chcete zaplatit vy, ste na to dost stari, a tym padom si svadbu robim podla vlastnych predstav. Nemaju sa preco urazat, vysvetlila by som im, ze mozu byt radi, ze ste sebestacni a nevycicate rodicov z penazi za svadbu. Urobte si ju podla svojich predstav, neboj sa, rodina to prezije. Ked sa im aj nebude nieco pacit, spracuju to zabudnu, len nepopustite zo svojich predstav. Vy dvaja musite byt spokojni, urobte to pre Vase pekne spomienky, bude to Vas den, nie vasej rodiny. Riesili sme podobne problemy na tej nasej svadbe, na vela veci sme si dupli nohou, ze to chceme po svojom, bol aj vystup s placom zo strany rodiny, aj pokus o manipulovanie, ale nedali sme sa. A nakoniec v den D som videla uplnu spokojnost v ich ociach, nic neriesili a nic sa nam ani nevytykalo po svadbe. Drzim palce    <reaguj>
20)  elle, 16.9.2014 14:24
4/ to uz som sa rozhodla po tomto vikende.. nikoho nebudem o nicom informovat a vobec sa na temu svadba uz nebudem s nikym bavit.. okrem nasich v sukromi.

8/ ja som myslela, ze svadba je v prvom rade o tom, ze sa staneme manzelia a rodina tieto chvile zdiela s nami.. ja kebyze idem na svadbu, tak som stastna, ked mladomanzelia su stastni, radujem sa s nimi, urcite by som neziadala od nikoho, aby sa prisposoboval mne, lebo som host. a tak som to aj brala na kazdej svadbe, nikdy som nekritizovala, kazda svadba sa mi pacila, lebo bola ina.. len tu na slovensku to tak je, ze ludia sa pridu na svadbu len dobre najest a napit na svadbu, a potom kritizovat, co sa im nepacilo. nejaki mladomanzelia su uplne nepodstatni.
   <reaguj>
21)  elle, 16.9.2014 14:34
3/ napriklad vyberanie na tanier - zda sa nam to obom trapne, ze teraz sa vyhlasi verejna zbierka, ludia cakaju v rade a hadzu jeden po druhom peniaze, kamera sleduje kolko kazdy hodi.. chceme mat nejaku peknu krabicu, kde budu hostia hadzat obalky pocas vecera, alebo nam ich mozu daj aj osobne, kazdemu ako je to lepsie.. ale kdeze to tak nie je dobre, to musi byt tanier atd..
kostol.. preco chceme tento kostol a nie ten v dedine odkial pochadza rodina.
polievka slepacia musi byt, to je tradicia, neexistuje by bolo nieco ine, to ze to manzelovi ani jeho rodine nechuti, je ich problem, nech to nejedia.. atd..
ja som samozrejme ochotna robit kompromisy, snubenec to uz vzdal a povedal ze ocividne tu nema ziadne slovo, takze nechce o tom ani pocut. ale samozrejme je velmi smutny, jeho rodina pride z dialky, bude tam mat kamaratov z este vacsej dialky, tak chce aby aj oni nemali pocit ze su tam uplni vyhnanci, ktori nemohli ani ceknut a len sa prisposobovat    <reaguj>
22)  pata, 16.9.2014 14:42
20
nie...o tom je sobas...svadba je ta veselka - hostina       <reaguj>
23)  Hiro, 16.9.2014 14:43
No, treba toto? Jednoducho sa na svadbu vykaslat a mas po problemoch       <reaguj>
24)  bojko, 16.9.2014 14:50
22 tak to sa tvojmu snubencovi ani nedivim       <reaguj>
25)  bojko, 16.9.2014 14:51
24 bolo pre 21    <reaguj>
26)  vrcharka, 16.9.2014 14:53
21..tak do toho v ktorom kostole by som si hovorit nedala..

vyberaniu penazi ..prikladas velky vyznam niekd eto zvykom je niekd enie.. aniekde jedosucho by hosti abioli urazeni apozitaju s tym..neries... az na svadbe zistia ze krabica s anzvom svadobny dar.. dost..

a pre sk ludi nemat vyvar na svadbe je dost kriticke..ale preds aveis urobit alternativy.. tak o co ide..    <reaguj>
27)  pata, 16.9.2014 14:56
tak majte menu na vyber, polievka slepaci vyvar a nejaka kremova. druhe jedlo detto.

sprav5te si dopredu prieskum, kto ma o co zaujem a podla toho objednajte pocet porcii.

nie je nic enzvycajne, ze k svadobnému oznameniu a pozvanke sa priklada menu, aby hostia, ktori potvrdia ucast dali na vedomie, co budu jest.    <reaguj>
28)  elle, 16.9.2014 14:59
26/ 27/ polievka bude urcite slepacia a mozno este druha alternativa - mna len prekvapila ta reakcia, ze namiesto toho aby povedali, ok, tak budu dve polievky.. tak ked ju nechcu, nech ju nejedia.. a toto vystihuje asi vsetko, pristup k celej svadbe    <reaguj>
29)  Soraya, 16.9.2014 15:00
zacala by som sa vyhrazat rodine ze ak neprestanu vymyslat, tak namiesto svadby odletite na dovoleku na Bali, vezmete sa tam na konzulate a im namiesto ofrflanej svadobnej hostiny poslete email s vyrehotanou fotkou ze mate po svadbe a uzivate si dovolenku       <reaguj>
30)  elle, 16.9.2014 15:01
29/ to je nas sen.. ale bohuzial, kvoli rodine robime svadbu    <reaguj>
31)  vrcharka, 16.9.2014 15:02
28..si moc citliva.. zacni sa nad tymi recami usmievat.. vypocuj si a rozhodni sa tak ci tak sama..    <reaguj>
32)  pata, 16.9.2014 15:05
28
podla mna zbytocne prehanas. mozno ked zmenis svoj potoj, najdete spolocnu rec. ale za vsetko sa opfucovat, prezivas to velmi.
usmev, nadhlad, konstruktovny dialog.

a ked tyo naozaj nepojde4, budete si svadbu platiti sami.

ale, uprimne, ja by som radsej jeden den askovala, nechala to cvaknut rodinu...a usetrenych x tisíc minula oooovela rozumnejsie, ako za svadbu, kde budu vsetci frflat, lebo nebude po ich.    <reaguj>
33)  pata, 16.9.2014 15:05
jeden den saskovala    <reaguj>
34)  tetuska lieta na metle, 16.9.2014 15:22
28) presne tym stylom by som im reagovala: tak ked nechcete, nechodte    <reaguj>
35)  evinkabevinka, 16.9.2014 15:28
Ja na vasom mieste, by som si tu svadbu uzila len s rodicmi, starymi rodicmi a surodencami. Urobte si aku chcete a kde chcete. Ostatne tetky, betky a pod si mozu takto pindat ai do konca svojho zivota. Ja som si tiez uzila svoje. Vydavala som sa tehotna, len najblizsia rodina, urobili sme si to podla seba., Dokonca som aj brata "predbehla"... Urazili sa tetky, svagrina a podobne... Vsetko sa casom utriaslo a ja to vobec nelutujem. Ak by som sa mala rozhodnut este raz, urobila by som to tak isto.    <reaguj>
36)  pata, 16.9.2014 15:30
ale ved tetky a betky pindaju stale a z principu...a pritom prve doleti na svadbu s úsmevom.
toto treba uplne ignorovat    <reaguj>
37)  ja nič, ja muzikant, 16.9.2014 15:32
vieš, keď to je tak, že budúca nevesta od šťastia tára a tára, až všetko vytára, lebo si myslí, že všetci dookola musia zdielať s ňou jej nadšenie a radosť z príprav a pritom ľudia, ktorí sú v jej okolí, vedia všetko najlepšie a do všetkého sa chcú starať a neuvedomujú si , že ich do toho nič nie je.
Preto si zaplať svadbu sama, si zrelá žena, ktorá hádam vie spraviť takýto rázny krok a tajuplne oznámiť im, keď sa budú vypytovať, že nechajte sa prekvapiť    . Nikdy všetkým nevyhovieš. Toto ťa čaká aj pri výbere mena pre dieťatko, ľudia sú hnusní, znechutia ti ho raz dva a je kopec príkladov do čoho ti budú všetci kecať. Treba dať najavo, že nestojíš o nevyžiadané rady.    <reaguj>
38)  bacula a Riško, 16.9.2014 15:47
37 suhlasim, lebo aj tak tvoja predstava o svadbe bola na Bali uz si sa prisposobila aj tak nie je dobre, takze by som si spravila po svojom a za nase peniaze, lebo nakoniec budu spokojni vsetci len ty nie    <reaguj>
39)  bacula a Riško, 16.9.2014 15:48
37 suhlasim, lebo aj tak tvoja predstava o svadbe bola na Bali uz si sa prisposobila aj tak nie je dobre, takze by som si spravila po svojom a za nase peniaze, lebo nakoniec budu spokojni vsetci len ty nie    <reaguj>
40)  jane, 17.9.2014 07:48
ste dospelí a svojprávni, tak si urobte svadbu podľa seba, hoci aj na Bali. Rodičom povedz, že si všetko platíte sami a oni nech idú za svoje peniaze na nejakú peknú dovolenku. Rodina sa bude chvíľu odúvať, ale časom ich to prejde. Keď budeš počúvať všelijaké tetky z rodiny, tak budeš fakt na prášky, lebo nikdy sa všetkým nezavďačíš, kritizovať budú tak či tak. Kašlať na nich a radšej si spraviť svadbu podľa seba a s najbližšou rodinou.
   <reaguj>
41)  sophie-prva, 17.9.2014 09:08
suhlasim s patou.
aj tak ste uz dost stari na zaplatenie si svadby, rodicia nech vam daju darom teda tie, co chceli investovat.
svadbu si sprav podla seba, kompromis sa vzdy najde. hostia sa maju zucastnit, nie kecat do toho, ze co tam ocakavaju. ked niekoho pozves, pripravis mu zabavu, das najest, napit, postaras sa o neho, ale neplnis mu predsa zelania.    <reaguj>
42)  Lila©, 17.9.2014 16:53
heh, uplne ta chapem, ja som mala to iste    akurat ze som bola od teba o 10r. mladsia a ziadne predstavy nemala, takze som to znasala o nieco lepsie..
neviem kde zijete ci na SK alebo v zahranici ale moje kamosky v zahranici mali vzdy dve svadby - jednu v zahranici a jednu na slovensku.. castokrat aj kvoli dialke. Ta v zahranici bola zvycajne aku oni chceli, ta doma bola zvycajne prisposobena slovenskym zvykom

ta krabica na obalky/dary - tak to chodi v zahranici na svadbach, je rozhodne kultivovanejsie.. pri tej krabici je hned aj pamatna kniha pre novomanzelov, sa tam zapises a nechas im odkaz -prianie ap.

svoje docielis len - priamym rozhovorom a konfrontaciou a mne tiez pomohlo ked som mala 'spojenca' niekto kto ma chapal a paradoxne to ani nebol clovek z mojej rodiny, ale manzelova teta, inak skvely clovek. Ked niekto za tebou stoji, tak je to jednoduchsie.

A ano, ludia co ti platia svadbu si naozaj myslia ze si ju/ti ju mozu zorganizovat   
kazdy si do toho prinesie svoje nepslnene predstavy a pre rodicov/rodinu je to casto jediny sposob ako sa 'ukazat' hlavne ked beru nazory inych do uvahy viac ako svoje 'ved co by povedali ludia'
ach jo   
vela stastia, snad sa prilis neposekate    <reaguj>
43)  debora26, 17.9.2014 17:47
Buď si natoľko silná že si svadbu zorganizuješ sama a nikto ti do toho nemá čo kecať /malo by to tak byť/
Alebo ťa zlomia /čo sa väčšinou stane / s realizáciou vlastných predstáv a vy dvaja budete hlavní účinkujúci v cirkuse "svadba"
Nič medzi tým neexistuje , len si vybrať z dvoch možností.
   <reaguj>
44)  carrie, 17.9.2014 18:05
Bud si to zaplatis ty a bude to podla Teba/Vas

alebo to zaplati mama /kludne nech sa uraza ked sa chce/ a bude ti dirigovat.

my sme si platili sami a nic som nerobila podla iných len podla nas na svadbe. Hostia prisli a bolo ako sme urobili.

ked vidim ako sa kvôli jednemu dnu inak plnemu lasky hadaju rodiny..nechapem.. zbytocne vyrabany problem.

a s tou polievkou si to vyriesila dobre. nech su dve. ja by som si dala obidve      <reaguj>
45)  zebricka, 17.9.2014 18:08
Ti rodicia uz v zivote nieco preskakali a mnohe veci vedia, preco hovoria. Niekedy neuskodi sa povzniest a trochu sa prisposobit, raz tym rodicom mozno aj vdacni budete.    <reaguj>
46)  Zuzka*, 17.9.2014 18:43
No prvu euforiumaz za sebou    Vsetko krasne vysnivane, myslis si ako to predostries, vsetci od stastia poadaju na zadok pochvalia ta, pomozu a ty si budes tou princeznou uprostred mihotajucich sa hviezdiciek...
NEboj, vsetky sme si to tak predstavovali od prvej disneyovky s popoluskou...

Potompride realita. Nech robis co robis, stret nazorov musi prist a ty zrazu mas ten pocit co mas a mach chut plakat alebo to zabalit....

Tak teraz predychat, zobrat ten zapisnik s predstavami a zacat znovu bez trblietok. Pojde, dohodnes vsetko, len to chce pevnejsie nervy a ako vo vsetkom kompromisy. Nieco je tvoja a snubencova predstava, ta musi zvitazit v co najviac , potom toto povllit jednej mame, toto druhej, abh aj svatky boli spokojne, potom dat nieco na tradicie, aby ta uuplne vo vsetkom neohovorili, ale zas ukazat aj cudzincom, ako to u nas chodi..myslim, ze sa im to bude pacit   

Hlavne hlavh hore !    <reaguj>
47)  ondatra v pruhovanom pyzamku, 17.9.2014 19:16
coze je to za veselie, ked je vsetko bielie? Bitka a krv patri k spravnej slovenskej svadbe.    <reaguj>
48)  MiaMi(lovaná), 17.9.2014 19:28
7, 22/svadba je pre hostí? Tak to je pre mňa novina   . Ja som bola v tom, že svadba - alebo sobáš - je o spojení dvoch životov a následná hostina (veselka) je oslávenie tejto životnej udalosti. Mladomanželia sa chcú podeliť o svoje šťastie a významný deň prežiť a osláviť s ľuďmi, ktorých majú radi a na ktorých im záleží. Svadba je ICH udalosť, hostí si na ňu pozývajú, lebo chcú svoje šťastie zdieľať. O spôsobe oslavy rozhodujú mladomanželial je to ich deň. Tým, že si blízkych na túto oslavu pozvali, si ich uctili, a určite urobia všetko pre to, aby sa cítili dobre. Ale svadbu určite nerobia pre hostí       <reaguj>
49)  MiaMi(lovaná), 17.9.2014 19:32
Mimochodom, keby bola svadba pre hostí - ktorému z nich vyhovieš? Krstnej, tete, sesternici? Veď každý má iné predstavy, páčilo by sa mu to inak. Logické je urobiť si to podľa seba - hostí si uctiť, ale nie svoje predstavy o vlastnej svadbe prispôsobovať rozdielnym názorom iných.    <reaguj>
50)  bojko, 17.9.2014 19:34
48 ja som napr. robila svadbu pre hosti. odkedy si pamatam som chcela velku svadbu len preto, aby sa rodina stretla pokope a dobre zabavila(mam rada nase rodinne oslavy). keby nie, tak mame malu svadbu s najblizsimi. aj tak som mala tyzden pred svadbou chut to cele zrusit a vziat sa o 2 svedkoch, ale som si opakovala, preco ju vlastne robim. ale na druhej strane ako som pisala, ani ti hostia by si nemali diktovat co ako chcu. a mali by byt skor pocteni, ze su pozvani.    <reaguj>
51)  MiaMi(lovaná), 17.9.2014 19:40
50/Samozrejme, že človek urobí všetko pre to, aby sa hostia cítili dobre, stretli a zabavili sa. Neviem si ale predstaviť, ako by som akcpetovala predstavy hostí, keď to boli ľudia z rôzneho prostredia, rôznej mentality, veku, skúseností, názorov... Svadbu sme pripravovali len s rodičmi,s hosťami sme preberali len to, či nemajú nejaké stravovacie obmedzenia.    <reaguj>
52)  bojko, 17.9.2014 19:43
51 ano, s tym suhlasim.    <reaguj>
53)  wiwianka, 18.9.2014 01:16
je to tvoja oslava, ostatni su len hostia, keby si oslavovala narodky a pozvani hostia by kecali do toho - ak sa sa nebude podavat jedlo podla ich predstav tak nepridu co by si robila? zasmiala by si sa na tej drzosti... ak ti mama chce zaplatit svadbu aby bola podla jej predstav tak nech si urobi este raz tu svoju... toto je zalezitost tvoja a tvoho priatela mas pravo si ju urobit tak ako ty chces, ved vydavas sa len par x za zivot    mama nech ti neplati svadbu ale radsej stedry svadobny dar nech poskytne - financny    <reaguj>
54)  wiwianka, 18.9.2014 01:24
v kazdom pripade nech urobis cokolvek, niekto bude aj tak nespokojny... chces to byt ty? nemyslim si...    <reaguj>
55)  pata, 18.9.2014 07:10
51
tak to bolo myslene, ako inak si to pochopila ?
postaram sa, aby sa hostia citili dobre.
ked viem, ze moji hostia su konzervativni a maju radi tradicne svadby, nebudem robit emo svadbu s veganskymi kolacikmi.

53
mama nemusi nic, je to len a len je dobra vola.
ked si pozvem hosti na oslavu narodenin, bude ich tam oveka menej, ako na beznej svadbe a o kazdom aspon priblizne viem, co ma rad...tak mu to nachystam, alebo sa apon priblizim k tomu, aby bolo kazdemu vyhovene.
ale to som ja, chapem, ze niektori pozyvate ludi len preto, aby sa nepovedalo a maju byt vobec radi, ze vam mozu priniest dar a ze ste ich pozvali.    <reaguj>
56)  vrcharka, 18.9.2014 12:58
namt klasicku svadbu moz ebyt pre rodicov velmi stresujuce.. nielen pocas svadby ale dlho predlho po nej.. s roznymi dohrami na vztah mladych a rodicov..a aj ostatnej rodiny..    <reaguj>
57)  Tiffany, 18.9.2014 13:53
56) napis nejake dovody preco je to stresujuce?    <reaguj>
58)  tetuska lieta na metle, 18.9.2014 13:58
55) no ale preco sa ma brat ohlad len na hosti z jej strany?
56) nie vsetci rodicia su nekompromisne konzervativni    a ak rodic lubi svoje dieta, neverim, ze tqka kravina ako,svadba moze dlbodobo narusit ich vztahy    <reaguj>
59)  Tiffany, 18.9.2014 14:01
53) kedykolvek si pozvem hostintak velmi starostlivo zvazim co maju a co nemaju radi
Nielen co sa tyka jedla
Na to su hostia
Rovnako to plati o svadbe a rovnako o kazdej inej oslave
Nebudem svojich hosti ponukat stiplavym kari ak viem ze najstiplavejsie jedlo co do ust daju je paprikas so sladkou paprikou   

Moja vseobecna rada je bud sprav svadbu podla predstav seba a necakaj hosti, alebo sprav viac kompromisov a sprav svadbu taku aby sa aj hostia citili dobre
V kazdom pripade ano je to vas den ale kedze pises o oslave, oslava sa robi pre hosti
Ked chces len sobas, nik ti nebrani ost v sobotu rano s muzom a dvomi svedkami kdesi bud na radnicu a do kostola a zobrat sa, potom mat nielde slavnpstnejsi obed s rodicmi...    <reaguj>
60)  vrcharka, 18.9.2014 14:02
58..to nema nic s konzervativizmom.. tynevidis nic ine len kriz z ruzencom omotaneho cloveka..    <reaguj>
61)  anya., 18.9.2014 14:14
myslím, že sa tomu dňu pripisuje až neúmerne prepiata či hysterická dôležitosť.
Keď si retrospektívne preberiem svadby z môjho okolia - najviac krachov manželstiev bolo práve u tých párov, ktoré mali veľké či okázalé svadby.
Keď sa ženil môj syn, boli sme mladým akurát nápomocní pri tých prípravách, o ktoré nás požiadali, kompletnú réžiu mali v rukách oni    <reaguj>
62)  vrcharka, 18.9.2014 15:24
57..tych situacii moze byt viac..
- napr. mladi cchu malu svadbu apresadia si ju.. a rodicia sa citia menejcenni pre dostatnou rodinou, lebo ich nemohli pozvata tak oplatit svoju ucast na ich svadbe,.. resp.nemohli solu zdielat radost zo svadby, z ucasti na nej..a predebatovat si spolocne zazitky..

- rodina napr. sa citi zle ze nemohla mladych obdarovat lebosi to nepraju.. a tiez je im to neprijemne.
- rodicia maju viac deti a kazde si postavilo hlavu svojim spososbom.. rodicia ani na svadbe neboli.
- deti mali civilny sobas a rodicia chceli krestansky najcastejksia situacia

- rodicia sa citia chudobnia odvrhnuti, ze nemohli zapaltit svadbu a mozem pokracovat..


vsetko su to priklady ktore poznam ze sa stali. a rodicia, rodina siichnesie so seboua v istych chvilach si to vyhodia naoci , ci maju poznamky..atd...
   <reaguj>
63)  tetuska lieta na metle, 19.9.2014 10:50
60) nerozumiem, aky kriz s ruzencom?
62) tak toto uz nevolam konzervatizmus, ale zadubenost..akoze mat menej rad svoje dieta, lebo nerobi ako si ja dupkam? brat viac ohlad na to, "co si ludia pomyslia" ako "ako sa moje dieta citi?"

som vdacna za mojich rodicov, ze nie su taki, ako ty pises a v zivote mi ziadne moje rozhodnutie nevyhodili na oci    <reaguj>
64)  pata, 19.9.2014 10:58
63
s druhou castou suhlas.

za konzervatizmus povazujem to, ze chcu klasicke slovenske bezne jedla a nie susi, ci veganske speciality.
ze chcu bezne zvyky a nie svadbu v style las vegas, co big gatsby atd atd    <reaguj>
65)  corinthian, 19.9.2014 13:55
ok a ak chce rodina zenicha nieco uplne ine ako rodina nevesty a obe tie rodiny chcu aj platit, komu sa maju mladi prisposobit?    <reaguj>
66)  pata, 19.9.2014 14:00
65
nuz, podla nasich tradicii plati svadby rodina nevesty   
tak zenich do toho nema co kecat       <reaguj>
67)  corinthian, 19.9.2014 14:12
nevesta, zenich a zenichova rodina maju dajme tomu rovnaku predstavu. rodicia nevesty dajme tomu chcu nechat mladym volnu ruku. tetky z rodiny nevesty alle zacnu do nevestinej matky hucat, ona sa pred nimi nechce citit blbo, necha sa nimi presvedcit a zacne hucat do mladych.
cize nespokojni budu mladi, nespokojna bude cela jeho rodina, nestastna bude matka nevesty. tetky to budu mat po svojom, ale uz len z principu to poohovaraju....
na zdravie!

viem ja preco som to aj prvy aj druhy krat riesila len sobasom s rodicmi a svedkami. ani treti krat by som to nerobila inak       <reaguj>
68)  cililing, 19.9.2014 18:09
necitala som vsetko, ale - nam svadbu platili nasi a aj tak sme si ju zorganizovali podla svojich predstav, nasi vobec nekecali co ano a co nie. aj tak sa da. akoze chcu dcere urobit radost, tak im platia tu svadbu, to nieje, ze predplacam si zabavu za svoje prachy.    <reaguj>
69)  Chica, 19.9.2014 18:43
presne to pozorujem v okolí, ako niekto podotkol s okázalosťou svadby a trvaním manželstva

celkovo tie prehnané prípravy s meditovaním nad každým mini detailom sú iba módou posledných rokov, vôbec nejde o tradíciu

a samozrejme je to biznis, ako naučme si ľud, že Vianoce sú o zdobení, darčekoch a žranici, čo tam po nejakom Ježiškovi, vôbec nie je fotogenický ako tisíce SAntov v rôznych pózach a potom predávajme, kešujme

napríklad kaderníčky, ak sa zmienite, že potrebujete účes na svadbu okamžite pýtajú viac    <reaguj>
70)  larwa, 19.9.2014 23:24
elle nedaj si za ziadnych okolností do svadby kecať, my sme sa brali minuly rok, v tom case sme mali jedno dieta, rozhodli sme sa urobit so svadbu podla svojich predstav a tym padom si ju aj celu zaplatit, rovnako ako u vas by boli konflikty vazneho charakteru a my dvaja mame radi vsetko po svojom   , zajednali sme termin u farara, hotel na hostinu, zorganizovali obed pre rodicov, tak aby nic netusili a tam sme im oznamili kedy a kde bude svadba (dva mesiace pred terminom), ze nechceme aby nam na svadbu prispievali, aj ked vieme ze by radi, a jedine co sa od nich ocakava je zucastnit sa. Suhlasila som, aby nam svokra "pomohla" zajednat zakusky. a Ked sme isli od pani ktora nam ich mala piect, zacala na nas kricat, ze ona si pocas celej svadby neda ani jediny zakusok, aby zostalo pre hosti    btw. u nej sme objednali 1000ks maslovych a dalsie dva kartony "suchych" + o dalsich 800 kusoch sme vedeli, co nam podonasali hostia den pred svadbou. , tento pocet prosim pekne pre 80 hosti!!!    <reaguj>
71)  Lila©, 20.9.2014 07:14
asi takto: ceremonia je pre vas, oslava je viacmenej pre hosti - oni sa tam prisli zabavit a najest
cim viac ludi, tym viac povinnosti mas, kazdy sa chce porozpravat, pripit, odfotit, zatancovat atd.
u nas sa platilo 50/50 obe strany, nie ze nevestina strana vsetko plati, nie sme v Indii, tam take maju    <reaguj>
72)  bojko, 20.9.2014 08:41
70 zákusky boli aj u nás najväčší problém    manžel mal pre svoju rodinu čiže cca 35 ľudí okolo 300-350 zákuskov. a ja pre svoju na rovnaký počet ľudí okolo 800. samozrejme, že potom nám poostávali...    <reaguj>
73)  Veve, 20.9.2014 09:09
Nerob zo svadby takú vedu. Veď je to len zábava s jedlom po jednom úradnom akte. Podľa mňa je úplne zbytočné predvádzať sa, na čo všetko máte a nezmyselne tak vyhadzovať peniaze. Stačí si nájsť príjemné priestory na posedenie s jedlom pre rozumný počet ľudí. Ak si chcete zatancovať, tak aj s miestom na tanec a hudbu. Netreba robiť divadlo pre celú dedinu.   

Na druhej strane, ak na tom rodičia trvajú, chcú to platiť a bez toho by cítili v dedine menejcenne, tak im to neberte. Najprv si to však spolu otvorene vydiskutujte a dajte čas na rozmyslenie. Možno rodičia uznajú argumenty a scenár sa zmení.

Kedy je tá svadba?    <reaguj>
74)  Zuzka*, 20.9.2014 09:48
K zakuskom: ked sme priniesli nase, obsluhujuci personal vyhlasil, ze tek malo zakuskov este nevideli...
Dali sme na radu cukrarky a nelutujeme. Ta nas nahovorila porobit vyslusky, mali sme male, cize do kazdej islo nejakych 10+kusok torty...pravdupovediac, to cislo si nepamatam presne, ale robili sme take male krabicky ako od topanok.
A na stol sme pocitali 2, slovom 2 zakusky na hosta. A stacilo to, zostali nam...a este sme s kamaratmi dojedali torty, co poprinasali hostia, co si nedali povedat...    <reaguj>
75)  bacula a Riško, 20.9.2014 10:03
62 suhlasim s tetuskou, aby som robila svadbu pre x ludi, aby sa moji rodicia necitili trapne, ze neoplatili niekomu ucast na svadbe??pripadne cirkevny sobas a mladi to tak nechcu a necitia?
Treba kompromis nech ustupia obe strany
pripada mi to ako za onych cias spred 30,40 rokov...
   <reaguj>
76)  evinkabevinka, 20.9.2014 16:13
75) súhlasím, preco by sa mali rodicia citit trapne, ze neoplatili niekomu svadbu na ktorej boli, ved na tu svadbu predsa neprisli s prazdnymi rukami a urcite dali viac ako tam pojedli a popili... Tak ake odplacanie....
A rodicia sa v prvom rade maju pozerat na svoje deti, na ich predstavy, tak aby deti boli spokojne. A nie sa pozerat na to, ze ako budem vyzerat pred rodinou, tetkami a spol.
Male deti musia rodicia usmernit, ze co sa patri a co nie. Ale dospelym detom vnucovat nieco, co nechcu, ved uz maju vlastny rozum a musia aj znasat dosledky svojich rozhodnuti.    <reaguj>
77)  debora26, 20.9.2014 17:38
Kde je hranica pri ktorej rodičia pochopia že majú dospelé deti? Svadba by ňou už mala byť. Alebo pripravili do života dvoch mantákov ktorým "dôverujú" natoľko že sami musia organizovať svadobnú hostinu aby nebola verejná hanba lebo ich vlastné deti ju dobabria?
Ja v tomto vidím zárodok iného budúceho problému a to večného miešania sa do mladej rodiny v podobe dobre mzslených rád z ktorých či už zaťa alebo nevestu ide poraziť
V každom životnom období by sme si mali uvedomiť kedy je čas sklapnúť a rešpektovať!    <reaguj>
78)  elle, 23.9.2014 16:40
Dakujem za nazory, je pravda, ze to dost prezivam a niektore veci si dost pripustam, hlavne co sa tyka rodiny, ale som uz taka. Hlavne sme vacsia rodina a vsetci vsetko riesia. Budeme sa snazit urobit kompromisy, ale take, ktore su opodstatnene, tak ci tak tie najvacsie kompromisy sme uz urobili.. svadba nebude tam, kde sme chceli, ale v mojom meste, kedze som nevesta a taka je tradicia.. sobas bude katolicky, aj ked zenich nie je katolik (deti budu tiez katolici), miesto sme vybrali mojej rodine priamo pod nosom (inak by pindali, ze musia cestovat), snubencova rodina musi cestovat z dialky.. jeho rodina sa do svadby vobec nepletie, lebo chcu aby sme si to urobili podla seba.. myslim, si ze take veci ako jedlo je dost ubohe riesit z ich strany, urcite im tam nedame ziadne pomyje, a cokolvek pripravime, bude dobre, takze obavy tu nie su namieste.. napriek tomu maju stale komentare.. nechapem proste
67/ presne si to do bodky vystihla!
46/ tiez presne moj pripad       <reaguj>
79)  Mochito, 24.9.2014 19:38
Celé zle.Prestaňte trvať na banalitách .Mali by ste sa nejako dohodnúť a zhodnúť a mať z toho všetci radosť. Taký je zmysel svadby - že - tešte sa s nami.    <reaguj>
80)  Katka*chnapka, 24.9.2014 21:40
Veru kompropisy, bez toho to nejde   
A zreba prehliadat malickosti, veci vyriesit s nadhladom usmevom a spravnym usudkom   

Ja som mala mat svadbu v maji   
Bohuzial som musela do nemocnice ... nechceli ma pistit, tak mi presunuli sbadbu na jul ... No co ti poviem    vsetko do bodky riesili za mna, ja som nemala vplyv na nic    len na to ze ekumenicky sobas a miesto    pustili ma z nemocnice desat dni pred mojim dnom "D" ... Stihla som si vybrat saty, kupit topanky a teraz uz mamzelovi opisat kyticu   
Ked ten den prisiel a videla som aki su bsetci hrdi na to ze to bybavili, obehali, zariadili mala somblazeny pocit v srdci    ... to bsetko urobilo z lasky ku mne   
Vhybicky krasy na tom dni najdes vzdy ... Ale dolezite je to, ze si ten den uzijete vsetci, svorne v dobrek nalade a hlavne v zdravi   
Tak tfuj tfuj, nech tvoj den "D" plny lasky, porozumenia, radosti a hlavne zabavy       <reaguj>
Prispievať môžu len registrovaní používatelia. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!