Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /home/web/lady.sk/www/inc/poradna.php on line 709
Lady.sk
lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * Iné

REKLAMA
MOBIVENAL banner 109x109 sutaz
 
 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 1 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Sobota, 20. Apríl, , Dnes oslavuje Marcel
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Večerné uspávanie 6,5 mesačného bábatka<<Späť
girlie, 16.9.2014 10:10 reakcii: 106   nove: 106  
Ahojte, poradte mi prosim - maly ma 6,5 mesiaca a posledny tyzden mame stupnujuci sa problem s jeho vecernym uspavanim.

Uspavam ho tak, ze z vanicky ho prenesiem do izby, kde aj spava. Je tam uz pritmie a prijemne vykurene. V izbe ma aj prebalovaci pult, kde ho teda namasirujem, obleciem do pyzamka a rovno si s nim sadam na postel /spi s nami s muzom v nasej posteli/. Oon uz sa vzdy sape na prsnik, tak mu ho dam, hladkam ho po chrbatiku a spievam mu uspavanku. Ked zaspal, opatrne som ho polozila uz na postel, chvilku s nim este zostala a potom odisla, mal tam zapnutu lampicku.
Doteraz pekne zaspal bud uz rovno na prsniku alebo ak nie, tak som mu ho potom, ked uz len dudlal, vymenila za dudel, trosku ponosila na rukach a spinkal. Teraz strajkuje..   


Doteraz, uz cca nejake 3 mesiace, sme uz mali ten vecerny rezim pekny - kupel, masaz, jedlo a spat. Jasne, niekedy nevydalo, ale v podstate uz to bolo bez problemov, do hodinky bol ulozeny a odfukoval. Spinkat ho davame medzi 19 a 20, ako sa podari s ohladom na cely den.
Posledny tyzden ale mame problem s tym, ze ok, okupeme ho, vymasírujeme, dam mu papat - zaspi mi na prsniku, ale potom pospi max par minut a je hore, ale tak, ze sa neda uz znovu uspat, proste je culy a plny energie. Chce sa hrat, jasit, ci uz s nami alebo bez nas, proste je vyspaty a hotovo.

Je to strasne unavne, cez den spi 3x po 30-40 minut, takze ziaden spac a ked este teraz prestane aj vecer pekne spavat, tak ma uz asi rovno porazi.. Vcera sme ho ulozili o 22,30, obidvaja s muzom uz hotovi a ja som este musela robit veci do roboty, uaaa   

Poradte mi prosim, cokolvek, diky moc   
   <reaguj>

1)  dobroslavka, 16.9.2014 10:14
Zmenit rezim na 2 denne spanky.    <reaguj>
2)  girlie, 16.9.2014 10:22
1 - to sa mu zatial neda, nevydrzi byt tak dlho hore. Spi rano cca 1,5 h po prebudeni, potom okolo obeda, okolo 15-16 a bud potiahne az do vecera alebo si da este jeden kratky slofik. Alebo myslis, ze by to islo? Ako? Dik       <reaguj>
3)  ivka, 16.9.2014 10:24
1. vlastna postielka
2. zmenit rezim, posunut casy ukladania
3. mohlo by pomoct nekupat ho pred spankom, lebo to ho rozoberie
4. porozmyslat nad tym, ci nie je hladny a ci sa nebudi aj preto, ze si nenataha dost na celonocny spanok    <reaguj>
4)  vrcharka, 16.9.2014 10:26
davas ho velmi skoro spat.. skus o tomto case s nim robit nejaku aktivitu.. a potom tento ritual.. posun spanokvzh;adomna jeho 3.-ti spanok vecer..    <reaguj>
5)  dobroslavka, 16.9.2014 10:34
2) my sme to mali podobne okolo pol roka, dcera spavala 3x pol 30-45 min. Rano vstavala okolo 6:00, vecer sla spat okolo 18:00. Zmenili sme to na 2 spanky, prve dni to nebolo nic moc, potom sa naucila mat tie denne spanky dlhsie. Lahla som si s nou, asi aj to jej pomohlo naucit sa spat aj aj 2x po 2 hod. Vecerny spanok sme potom posunuli ma cca 19:30. Takyto rezim jej funguje uz asi 3 mesiace (co je u deti pod 1 rok dost dlho, tam sa to meni kazdu chvilu). Rano vstava okolo 6:30, 9:00-11:00 spanok, 14:00-15:30 spanok a vecer spi asi od 19:30. V noci obycajne 1 kojenie, niekedy aj prespi celu noc.    <reaguj>
6)  Hiro, 16.9.2014 10:35
Maly sa nam v tom veku tiez budil a nechcel spat. Mrncal plakal, sa stalo ze som ho nosieval na rukach od pol noci do druhej - poltretej a hojdal hojdal kym zaspal   
Toto je este ok, ale ked sa zacal v cca roku budit v noci a 3 hodiny sa jasil       <reaguj>
7)  ondatra v pruhovanom pyzamku, 16.9.2014 10:38
treba s dietatom cvicit, aby bolo unavene a utahane a skracovat mu postupne spanok - a prejst na dva.
Tiez som chcela 5 mesacne dieta naucit citat - zobudil sa v postielke a hral sa.    <reaguj>
8)  girlie, 16.9.2014 10:41
4 - skoro? Ved ma 6 a pol mesiaca, okolo 20,00 ist spat sa mi zda primerane. Ale jasne, ak si da este ten vecerny slofik, tak ho ukladam najskôr 1,5 h po nom

3 - kojim najmenej 3x za noc, vazne ho nebudem davat do vlastnej postielky, ale zostane s nami. Cez den spi v postielke, ale v noci zatial nie.
Ten rezim by si ako prosim ta konkretne zmenila?
Kupanie ma rad, ale aj nad tym som uvazovala, dik.
Aj ten hlad mi napadol.. ale on sa nezobudi s revom, ze ma prazdne brusko, ani prisat sa nechce, on je len proste hore usmiaty..    <reaguj>
9)  girlie, 16.9.2014 10:42
5 - ok, tak vyskusam. Ja by som bola tiez rada, keby mi cez den pospal dlhsie, ale na to som si uz nejak zvykla..    <reaguj>
10)  ondatra v pruhovanom pyzamku, 16.9.2014 10:44
3 nedavala by som nevykupane dieta spat. Iba v krajnych pripadoch - ked to clovek nestihne.    <reaguj>
11)  vrcharka, 16.9.2014 10:47
8..ano skoro.. ked si pospi tak je culy.. kebynespal..takbyto bolo ine..
   <reaguj>
12)  girlie, 16.9.2014 10:48
10 - no ved ja by som tiez rada zachovala tu vanu, ma to rad a tak nejak pocitovo si myslim, ze v tom problem nie je    <reaguj>
13)  girlie, 16.9.2014 10:48
11 - no dobre, lenze on je potom culy tak do 10. Co mam davat polrocne dieta spavat o 10? Ved to som chodila aj ja dospela tak bezne spavat       <reaguj>
14)  ondatra v pruhovanom pyzamku, 16.9.2014 10:54
13 pokial miu nezdecimujes denne spanie - zrataj si casy a mnozstvo tak ano. Plus pridaj cvicenie.    <reaguj>
15)  Tiffany, 16.9.2014 10:56
toto je vek kedy vacsina babatiek pomaly prechadza len na dva spanky a ten poobedny skus presunut na skor
vecerneho ritualu sa nevzdavaj lebo si zarobis akurat tak na problemy neskor dieta ritualy a pravidelnost miluje

   <reaguj>
16)  girlie, 16.9.2014 11:07
15 - ok, vyskusam

14 - uaaa, ja to proste nechcem pripustit, aby chodil spat tak neskoro.. ved vecer je jediny cas, ktory mam pre seba, aj s muzom.. musim najst sposob, ako to urobit, aby zaspinkal skor    <reaguj>
17)  vrcharka, 16.9.2014 11:11
girlie... ako dieta nedonutis spat ked necche..ale ked cche tak sksu ho posunut o nieco...

a skus ho nechat sa len takpovalovat sameho .
nas edorbc ama 8 mesiacov..a spava sice 3x doobeda polhodinku, poobede hodinku..podvecwer si tie ztrosku schrupne...

po 20:30 kedy je najedne eoklupane..si lentak lezi..prevaluje sa..smeje samo so sebouatyd.... okolo 21:30 uz je vidiet ze sa uklada spat.. rano vstava okolo 6:30-7:00 , v noci s azobudi raz - prebalit anajest.. ale neplace..len podla pohybov viec o co ide..
   <reaguj>
18)  dobroslavka, 16.9.2014 11:14
16) ja si tiez myslim, ze by nemal chodit spavat neskoro.    <reaguj>
19)  Lenka-Talianka, 16.9.2014 11:15
Máme to podobne ako vy, ale ľaháme si medzi 8-8:30 a zaspí okolo 9. Skús posunúť uspávanie na trochu neskôr. Ja uspávam rovno v posteli poležiačky na prsníku, vyčkám, kým pravidelne tíško dýcha = znak toho, že už spí tvrdo a potom odchádzam, lampičku nesvietim.    <reaguj>
20)  Lenka-Talianka, 16.9.2014 11:20
Inak dcérka je tiež nespavec, počas dňa zaspí jedine na mne v šatke a potom ju opatrne preložím do postieľky. Tvoj malý možno prechádza na nový režim, podľa mňa sa to o pár dní zmení.    <reaguj>
21)  girlie, 16.9.2014 11:28
vrcharka,
vcera sme ho nechali sa gulat samého a padol nam z postele, takze sme sa este s muzom chytili, uaa.. ale hej, presne taky umysel som mala, ze ok, tak si teda bud hore, ale ja ti pri tom asistovat nemusim, mozes byt chvilku aj sam so sebou   
No ale ako padol, tak uz sme ho mali stale pri sebe..

inak ostatnym tiez dik, dufam teda ze sa to nejak spravi, ze si len hlada novy rezim a bude to zase fajn    Je mi to potom strasne luto, ked som na neho alebo z neho nervozna, ja viem ze to nerobi naschvál, ale niekedy uz je toho na mna vela, uf..    <reaguj>
22)  ivka, 16.9.2014 11:32
21) prave preto je navyssi cas dat ho aj v noci do postielky
mozno aj v noci by sa menej casto budil, keby spal sam v postielke
lebo cim neskor ho budete chciet dat do postielky na celu noc, tym to bude tazsie ho preucit    <reaguj>
23)  girlie, 16.9.2014 11:35
ivka,
on cestuje po posteli a ako by narazil na postielku, hned by bol hore.. plus si to fakt neviem predstavit s tym kojenim.. ale mozno sa tomu nevyhneme, neviem   
Ale zatial nam u nas vôbec nevadi, prave naopak       <reaguj>
24)  ivka, 16.9.2014 11:37
23) ono to nie je o tom, ze vam to nevadi, ale jeho to moze rusit viac, nez by si cakala

   <reaguj>
25)  girlie, 16.9.2014 11:39
24 - fakt dakuejm, ze mi radis, nemaj prosim ta pocit ze to vsetko negujem - ale on sa mi budi vtedy, ked tam my s nim este nie sme. To ja ho na tej posteli len kojim a potom ho tam ulozim a je na nej sam.
Ked uz aj nakoniec zaspi, my si k nemu lahneme az neskor a nema s tym ziaden problem.. teda aspon ja ziaden nevidim   

Ked zaspi cez den, to ho pokladame vzdy do jeho postielky a potiahne max 30-40 minut. Tak neviem, ci je mu v nej lepsie alebo nie..    <reaguj>
26)  vrcharka, 16.9.2014 11:41
21.tak ale nevies muurobit zabrany?    ved nech s agyula nazemipo koberci/cdeke apod.. to je predsa tovja chyba..a nie jeho.. alebo postielka.. oblozim ho perinami..vamnkusmi atd..
a cokeby s agulal na zemi.

a kludnemzoe spat v postielke.. a das mu tan nieco aby sa nebuchal.. v tejto dobe kupis aj nemozne... tak o co ide..same dovody o ....    <reaguj>
27)  Lenka-Talianka, 16.9.2014 11:48
Girlie v spoločnom spaní problém nevidím, palec hore.    <reaguj>
28)  girlie, 16.9.2014 11:49
26 - jasne ze hej, ze je to nasa chyba.. doteraz tam mal vzdy vankuse a zrolovane periny a v pohode, vcera prekonal uz aj to, je proste mrstny a kazdy den zvladne nieco nove.. a my musíme najst sposob, ako to zvladnut a uspat ho.
Na zemi sa moze valat, jasne.. aj v postielke, ale ta mu je mala, otoci sa raz, narazi do postielky a je hore, lebo tam nema dostatocne "letisko".
Ako pisem, ja sa nevyhovaram, chcem a potrebujem to riesit.. len vysvetlujem, aka je u nas doma situacia.    <reaguj>
29)  girlie, 16.9.2014 11:49
Lenka, dik       <reaguj>
30)  pata, 16.9.2014 11:51
27
ja sa pridavam, spolocne spanie je super pre babo aj mamu. a do maturity snad s vami spavat nebude.

terawz moze mat ten rastovy spurt, nie ?
mozno by bolo fajn dat mu nejaku sytejsiu kasu na veceru.    <reaguj>
31)  girlie, 16.9.2014 11:54
pata, hej, aj na to som myslela, ze mu skusim dat nieco hutnejsie na noc spapat, tak okolo pol 7-7.. potom by som ho okupcala, dala este môjho mliecka a mozno panko zaspi.. uvidíme dnes       <reaguj>
32)  ivka, 16.9.2014 11:55
do maturity nie, ale kde je hranica?
cim vacsie dieta, tym tazsie sa mu menia navyky ....    <reaguj>
33)  Lenka-Talianka, 16.9.2014 11:57
32) ivka, prepáč, ale niečo si prečítaj o kontaktnom rodičovstve.    <reaguj>
34)  ivka, 16.9.2014 11:59
33) prepac, ale to nie je o spavani deti v posteli rodicov ... to si precitaj skor ty       <reaguj>
35)  Delancey, 16.9.2014 12:01
Nebojis sa, ze spadne z postele?
Nas v 6,5 mesiaci uz davno nemohol zostat sam na posteli, lebo by sa skotulal.

Ja som tiez za to, dat ho do postielky, moj maly spinka v postielke od narodenia a nema s tym ziaden problem. Cim skor ho naucite, tym mensi problem budes mat neskor ho oducit od spania s vami. My si ho berieme medzi seba napr. ked je chory, ale za normalnych podmienok spi vzdy v postielke. Aj on sa vyspi, aj my. A o chvilu uz Ti naozaj zacne robit to, ze lozit po posteli a nebudes ho moct nechat sameho. Nebude sa moct valat kade tade, ale mozno ho to parkrat prebudi a potom si zvykne. A existuju take "hniezda" do postielok, aby sa neotlkol o steny postielky.

My tiez davame spavat medzi 19-20, on uz si vtedy aj sucha oci. Cez den spi doobedu hodinu - hodinu a pol,poobede tiez tak. A potom az vecer do rana.
Ma sice uz 9,5 mesiaca, ale tak isto to bolo aj ked mal pol roka. Ale tiez ma obcas take ulety, ze sa zobudi rano o tretej a zacne sa v postielke hrat, plny energie    A potom nastvany krici ked si ho nikto nevsima.

Zaspavanie u nas bolo dlho take, ze po vsetklych vecernych ritualoch som ho polozila do postielky a do 5 minut spal. Bez placu.
Teraz v poslednej dobre zacal robit to, ze ho dam do postielky a postavi sa a pozera. Vtedy nemozem zostat v izbe, lebo nezaspi, bude na mna pozerat, smiat sa, kricat, atd, proste uputavat pozornost. Vtedy odidem z izby, najprv sa urazi a zacne kricat a po 5 minutach spinka.       <reaguj>
36)  Lenka-Talianka, 16.9.2014 12:03
34) ale je. Ale nech si každý robí podľa seba.    <reaguj>
37)  Delancey, 16.9.2014 12:05
A skus tu kasu na vecer, ale citaj obaly, lebo strasne vela kasi ma na 100g kase 30g cukru , co je podla mna chore, nieco take pre male babatka vobec vyrabat. My kupujeme tie, co nemaju ziaden pridany cukor. Ked ho nadopujes vecer cukrom, bude este hyperaktivnejsi namiesto toho aby spal.

A osvedcilo sa mi najprv prevarit vodu, dat do misky tak lyzicu ovsenych vlociek, zaliat horucou vodou a az tak do toho sypat kasicku, je to sytejsie.    <reaguj>
38)  Salvia & Danielka, 16.9.2014 12:08
Autorka, neviem ti poradit, ale jednu radu ti predsalen dam - sama poznas svoje babo najlepsie, tak sa rozhoduj podla svojho instinktu a vasich potrieb.

Moja najstarsia dcera spava katastrofalne. Ako babo som ju uspavala na prse, po zaspati som sa vzdy snazila prekladat ju do postielky, vzdy sa zobudila, zacala plakat a cely kolotoc odznova. Ako 8 mesacnu sme ju aj s postielkou vystahovali do detskej izby a bola to velka chyba. Cele noci som chodila hore-dole po byte ako matoha. Ked uz bola vacsia a prisla v noci k nam do spalne, vypoklonkovala som ju von do detskej. Skusali sme vsetko mozne aj nemozne, chytala som sa kazdej slamky. Nechala som ju vyplakat, stopovala na hodinkach intervaly, stala v postielke, plakala, o tycky si rozbila nos, v postielke sa zo stresu pogrcala. Oddelit ju od nas bola velka chyba. Doteraz spava zle a to ma uz 7,5 roka.

Syn bol tiez kojeny, spal sp mnou v manzelskej posteli do 2,5 roka; potom si zo dna na den preliezol do jeho velkej postele a do svojej izby. Vecer vyjednava so zaspavanim, ale ked uz zalomi, spi pekne do rana.

Najmensia dcera ma 17 mesiacov, tiez ju mam este u seba v posteli. Za chvilu jej pripravujem izbicku, tak budem postupne skusat, ci uz je propravena na odstahovanie.

PS: Osobne neverim, ze KAZDE dieta sa nauci spat na povel a mat pevny rezim. Niektore deti su jednoducho bezrezimove, funguju kazdy den inac a mozes sa aj postavit na hlavu, nenaucis ich na nic.    <reaguj>
39)  Lenka-Talianka, 16.9.2014 12:13
možno pomôže http://www.modrykonik.cz/detsky-spanek/    <reaguj>
40)  tetuska lieta na metle, 16.9.2014 12:23
necitala som reakcie, ale v tomto veku uz decka su schopne nespat, lebo sa tak rozhodli..
nas tiez pekne zaspaval sam a prestal, ani v postielke ho nemozem nechat, lebo zdrha..
tak ho momentalne uspavam tak ,ze sa tvarim, ze ho neuspavam, ze len tak sa spolu rozpravame, pozerame telku alebo tak neco   
pripadne niekedy paradoxne pomoze ho jasit, ked odmieta zaspat, aby sa unavil    <reaguj>
41)  tetuska lieta na metle, 16.9.2014 12:35
ale ako citam, mozno by pomohlo posunut uspavanie tak o hodinku, ved vyskusaj, za to nic nedas
kedy sa ti rano budi?
17) no tak to je super, ze sa zahra samo..ale skor vynimka
37) ja dam napr len ovsene vlocky s vodou..ale u nas tie kase a spanok nesuvisia
38) suhlas s tym zaverom..nas ak nechce spat, mozem sa aj na mihalnice postavit, spat nebude    <reaguj>
42)  girlie, 16.9.2014 12:50
Delancey,
jasne ze bojim, ved vcera aj spadol   
A v tej postielke jasne ze mam hniezdo, len on sa proste dost lubi gulat a v postielke spravi tak jeden obrat a dost, uz tam ma "stenu" postielky.. ale fakt to asi vyskusam. Aj s tou kasou, vlocky mu tam supnut nech to ma sytejsie, dik

Salvia,
hej, ved ja viem ze nakoniec to budem musiet vyriesit ja sama, resp. s muzom.. ale aspon vidim, ze v tom nie som sama   

tetuska, presne! On sa proste rozhodne, ze este bude hore a nezaujima ho moje prso ani nic, on chce este byt s nami a hotovo    <reaguj>
43)  Salvia & Danielka, 16.9.2014 12:53
42) A zubky uz ma? Ten 6.-ty mesiac je celkovo taky vyvojovy milnik, rastu zuby, vie sediet, objavuje prikrmy a nove chute, zacina sa plazit po brusku. Celkovo je dieta zivsie a potreba spanku klesa.    <reaguj>
44)  vrcharka, 16.9.2014 13:02
42..uvidis co bude stvarat ked s asam dokaze postavit... tobude iba zaujimave..
nase drobca ..lozi, stoji al enesedi... a to je zabava... postel... je zredukovana na m,trac.. a ma celu izbu..    <reaguj>
45)  girlie, 16.9.2014 13:04
43 - este ziadny vonku, ale je to v procese uz, slinta strasne a vsetko si pcha do pusy

44 - ved hej, musim sa s tym zmierit, ze bude uz iba "horsie", uf    <reaguj>
46)  Hiro, 16.9.2014 13:04
32) "cim vacsie dieta, tym tazsie sa mu menia navyky .... " - to je pekna somarina. Nas s nami spaval donedavna (2.5r) a ako sme mu spravili izbu, mal na posteli matrac, v ten den vecer ked som ho siel uspavat povedal ze ide do svojej. Nikto mu nic nepovedal ze by tam mal spavat, sam sa rozhodol zo dna na den.    <reaguj>
47)  tetuska lieta na metle, 16.9.2014 13:05
42) tak skus mu nieco hovorit (ja take vymyslane rozpravky hovorim) alebo niekedy zaberie ,ze som pri nom, ale ignorujem ho..kazdy vecer cosi ine   
44) mne by sa pacilo mat len matrace na zemi, len bohuzial, nemali by sme kam dat postel a postielku    <reaguj>
48)  Hiro, 16.9.2014 13:07
35) Pri kojenom dietati by to musela byt super mama co by ho ci 7 ci 10x za noc zdvihala z postielky kojila a zase odnasala. Neviem si predstavit takto fungovat kebyze nespi s rodicmi v posteli.    <reaguj>
49)  tetuska lieta na metle, 16.9.2014 13:10
45) nemusi byt pravda, niektore deti, ked zacnu lozit/chodit zacnu spavat viac, lebo sa viac unavia
46) tiez poznam take pripady       <reaguj>
50)  vrcharka, 16.9.2014 13:11
47..no vsak postel zrusii a su matrace..    <reaguj>
51)  girlie, 16.9.2014 13:24
diky Hiro, sak toto, on sa za noc zobudi aj 4-5x - takto mu dam len cucnut /konecne som sa naucila kojit v lahu, yes!   / a spime dalej.. vstat, vybrat ho z postielky, dat mu najest a zase ho ulozit, tak ma asi rovno odvezu   

tetuska, no vyskusam mu citat knizky rozpravkove co mame..alebo ho len proste vyhrat sa v postielke.. alebo ho slahnem psom do pelechu a bude pokoj   

   <reaguj>
52)  tetuska lieta na metle, 16.9.2014 13:38
50) a tu zrusenu postel dam kam? nebudem vyhadzovat nabytok, ktory o par mesiacov budem potrebovat
51) to kojenie v lahu zavidim   
ja ho proste neuspavam, ale udrziavam nerevajuceho v postielke, ci posteli (my mame prirazenu postielku k posteli bez bocnice)    <reaguj>
53)  vrcharka, 16.9.2014 13:43
52.. to je na tovjej fantazii...ako... skoda reci..    <reaguj>
54)  girlie, 16.9.2014 13:44
52 - to som sa vrcharky aj ja chcela opytat, ale uz som si potom povedala ze kaslem na to, ze zase povie, ze sa len vyhovaram.. ja to v nasom dvojizbaku proste nemam kde dat cele prec.. uz teraz rieisme, kde dame stol z obyvacky, aby tam mohol mat letisko na zemi

A tebe sa kojit v lahu neda vôbec? Je to nebe a dudy oproti kojeniu v sede, tak pekne trenuj, odporucam silno       <reaguj>
55)  tetuska lieta na metle, 16.9.2014 13:44
53) moja fantazia mi m2 neprida    <reaguj>
56)  tetuska lieta na metle, 16.9.2014 13:45
54) my mame spalnu velmi malu, ale kebyze je naokolo postele priestor, tak tam dam nejake paplony, aby si neublizil, ak by spadol..
ale tak riesim skor, aby nespadol, kym zaspava, som pri nom, ked spi, uz je v poho..
mne by sa dalo kojit v lahu, ale mlady pan nesuhlasi s takym servirovanim       <reaguj>
57)  baba, 16.9.2014 13:46
48 ja som to tak robila....vzdy som dieta vybrala, nakojila, alebo dala mlieko vo flasi, ked som nekotila, prebalila, upokojovala alebo co bolo treba a dala spat do postielky a niekolkokrat za noc do skoro 3 rokov.....    <reaguj>
58)  Ewissa, 16.9.2014 14:03
U nas nieco.podobne.koncom 4 mes.citala som o tom ze je to sleep regression(skus si precitat).nas chodi spat o 6.0p a Vstava o 5.00-5.30 mlieko dostane o 11.00 a o 3.00 -skusila som dream feeding a Zatial na nom funguje.tiez mam ritual ako ty,ale zmenila som kupanie.a to tak 2-3 za tyzden (zdravot.dovody)a le kazdy den ho umyvam hubkou - tak ma stale ten ritual kupania zafixovany. S mojim bolo uz o tej 4 tej na nevydrzanie, tak sme Ho zacali brava von do nosica.tam zalomil za 5 min.da si slo fit cca 20 min a o 6 tej za spinka v pohode.Mozno je to nan prave prilis neskoro.takze is spat o tej 8 mej.u nas to tiez bolo tak a postupne sme posunuli az sme prisli na cas kt.malem naviac vyhovuje.    <reaguj>
59)  Ewissa, 16.9.2014 14:03
U nas nieco.podobne.koncom 4 mes.citala som o tom ze je to sleep regression(skus si precitat).nas chodi spat o 6.0p a Vstava o 5.00-5.30 mlieko dostane o 11.00 a o 3.00 -skusila som dream feeding a Zatial na nom funguje.tiez mam ritual ako ty,ale zmenila som kupanie.a to tak 2-3 za tyzden (zdravot.dovody)a le kazdy den ho umyvam hubkou - tak ma stale ten ritual kupania zafixovany. S mojim bolo uz o tej 4 tej na nevydrzanie, tak sme Ho zacali brava von do nosica.tam zalomil za 5 min.da si slo fit cca 20 min a o 6 tej za spinka v pohode.Mozno je to nan prave prilis neskoro.takze is spat o tej 8 mej.u nas to tiez bolo tak a postupne sme posunuli az sme prisli na cas kt.malem naviac vyhovuje.    <reaguj>
60)  Ewissa, 16.9.2014 14:04
U nas nieco.podobne.koncom 4 mes.citala som o tom ze je to sleep regression(skus si precitat).nas chodi spat o 6.0p a Vstava o 5.00-5.30 mlieko dostane o 11.00 a o 3.00 -skusila som dream feeding a Zatial na nom funguje.tiez mam ritual ako ty,ale zmenila som kupanie.a to tak 2-3 za tyzden (zdravot.dovody)a le kazdy den ho umyvam hubkou - tak ma stale ten ritual kupania zafixovany. S mojim bolo uz o tej 4 tej na nevydrzanie, tak sme Ho zacali brava von do nosica.tam zalomil za 5 min.da si slo fit cca 20 min a o 6 tej za spinka v pohode.Mozno je to nan prave prilis neskoro.takze is spat o tej 8 mej.u nas to tiez bolo tak a postupne sme posunuli az sme prisli na cas kt.malem naviac vyhovuje.    <reaguj>
61)  Ewissa, 16.9.2014 14:19
U nas nieco.podobne.koncom moj od narodenia spi malo cez den.doobeda este pospi tak 2x po 40 min potom o 11.00 ho beriem vonku - kazdy den sme vonku cca 2 -3 hodiny - chodime kolo plaze hore dole - ale po 2 hej akoby utune uz nebude spat - ani v postielke. ani v kociku - len v nosici najnovsie. A potom uz normalny bed time o 6.00.moj spal ako kedy niekedy od 6 tej az do 3 rano kedy mal krmenie a potom spal az do 6.30 alebo vstal v noci a chcel sa ja sit vtedy ho necham presne 45 min a poslat. 15 ho zoberieme na ruky a flask a. Vzdy zaspi presne na minute hodinu po zobudeni ak je to pocas noci.teraz sme zacali ten dream feeding.a to dostane flasu vzdy o 11 a vzdy o 3 -tym padom sa obaja s muz om vyspime. Ja idem spat o 10 tej on sa vracia domov da malemu a o 3 som ja relativne uz vyspata.    <reaguj>
62)  Ewissa, 16.9.2014 14:21
Sorry sme na plazi a nejak to refreshuje.    <reaguj>
63)  girlie, 16.9.2014 14:23
62 - jasne, dik, kuknem to       <reaguj>
64)  lemniskala, 16.9.2014 16:05
a co vlastne riesis, tak ho nechaj nech je hore, rob si svoje citaj alebo si lahni spat

daj ho tak aby si na neho videla, ale velmi nereaguj, nech sa hra sam    <reaguj>
65)  Tiffany, 16.9.2014 16:16
44) haha to mas uplnu pravdu, ked zacne pohyb tak vtedy kazda sranda skonci (a samozrejme zacne )


Co sa tyka spinkania s rodicmi a pohyb po posteli..
Nasa mala spinka od narodenia s nami, iba cez den a vecer ju davame do postielky, ale v noci sa k nam vzdy prestahuje a zaspava s nami, potom ju tam prelozime..
Je to to najlrajsie co moze byt ked sa k nam vecer tuli, citame si rozpravky, potom sa par krat pohadze po nas a zaspi

Co sa tyka schadzania z postele, ked sa zacala hybat dali sme na kraje postele zrolovane periny, a na zem vankuse..potom ked uz to nebola prekazka, tak som ju naucila schadzat, to bolo asi ked mala 8 mesiacov a zacala obchadzat okolo veci a nabytku..a sice mame celkom vysoku postel, od zaciatku sa to naucila spravne pekne sa otocit a zist dole...takze kym vobec vedela sama bezpecne chodit tak tieto manevre mala komplet za sebou    <reaguj>
66)  tetuska lieta na metle, 16.9.2014 17:17
65) mno..len chlapci nemaju pud sebazachovy..dievca sa 2krat udrie a treti si da pozor, chalan sa udrie 100krat a slahne sa aj stoprvy    <reaguj>
67)  hexenshuß, 16.9.2014 17:26
hiro, si spravny tato a manzel   
k teme: zabudla som ako to bolo .............    <reaguj>
68)  Delancey, 16.9.2014 17:30
46) moze to tak byt a nemusi, moja kamoska do 12tich rokov (!!!) nezaspala v svojej izbe, len u rodicov v posteli, lebo ju nijak nevedeli oducit... ale kazde dieta je ine, len si myslim, ze netreba plosne povedat, ze oducit deti od spania s rodicmi je lahke a bezproblemove

teraz mam znamu co mala dve deti (4 a 6r), obe spali s rodicmi v posteli, mali sme ist spolu do divadla a ona to v ten vecer zrusila, ze nemoze nechat muza sameho s detmi lebo nezaspia kym nie je ona s nimi v posteli
teraz sa im narodilo tretie,tak neviem ci kupili vacsiu postel....    <reaguj>
69)  hexenshuß, 16.9.2014 17:43
............    neda sa zabudnut
moja malicka (prve dieta) spala prvých 5-6 tyzdnov s nami, potom v postielke, presne RITUALY kupania a masirovania a mojkania velmi pomahali k zaspinkaniu
ale casto sa budila v noci a plakala, tak do 5 mesiacov, potom uz bolo dobre

maly bol hned v postielke, bol druhy (2 roky rozdiel), uz mi vsetko islo lepsie ... kojenie, uspavanie
pri malom som mala tolko mlieka, ze spal aj 4-5 hodin a ja som sa chodila divat, ci dycha   
v pol roku mal 10 ! kil, len som kojila
v 9 mesiacoh sa naucil sipku dolu z postielky   
takze som ho nasla lozit po izbicke, mimochodom nie po styroch, ale ako raneny partizan

vela som s oboma chodila na prechadzky, kazdy den dva krat, v kocari spali aj dve hodiny ako dudkovia

vela mi pomahali dve starsie deti (ńevlastne) a muz pomahal asi ako Hiro   
   <reaguj>
70)  hexenshuß, 16.9.2014 17:50
este chcem dodat, ze akonahle sme neboli vonku na vzduchu, (vetrisko, lejak) hned to bolo so zaspavanim horsie, jedńoducho mali este vela energie a hrali s nimi vsetci certici   
najkrajsie obdobie bolo ked maly mal 1 rok a mala 3 ... kym zaspinkali si postebotali, som stala za dverami a nemohla sa nabazit ich hlaskov
ale po chvili bolo tichucko
a najviac milovalo tatove rozprávky       <reaguj>
71)  Ewissa, 16.9.2014 19:47
Moj syn spi od prveho dna vo svojej postielke.Keby som ho od zaciatku kojila,tak asi by mozno aj v posteli.Ale chcela som sa tomu vyhnut a tak sa naucil ze zaspi jedine v svojej postielke.postielku ma v nasej izbe ale spava.tam aj cez den.Do svojej postele ho davam len ked sa s nim blaznim rano al.vecer pred spanim.Totizto on sa strasne rad kotula z jedne strany na druhu a velka postel je pre to najidealnesia.Niekedy ked je moc rozruseny,tak ho tam schvalne dam a prevraciam ho a steklim,on sa chichoce a aj ked sa jasi inym sposobom, vzdy ho to ukludni po tej stranke ze je ready na flasku.A a spanok.Lebo niekedy sa tak rozkekesi ze nemoze ani pit,ruky nohy este behaju. Ked bude mat 6 mesiacov put u je uz do svojej izby.    <reaguj>
72)  Ewissa, 16.9.2014 19:48
Chcela som sa vyhnut spanim v nasej posteli nie kojeniu ak by niekto zle pochopil    <reaguj>
73)  bacula a Riško, 16.9.2014 21:29
2 tiez si myslim, ze ak spi okolo 16 este sa mu nechce o 19-20 spat, ak sa dobre neunavi ci nepojdes s nim von.Neviem poradit moj v tom veku spal hodinu doobeda a 3 poobede, ale vecer isiel spat o 21, lebo vstaval 16:30
Ale rano potiahol do 8:30
Ale okolo 8 m mal take obdobie, ze zaspal a po chvilke sa zobudil a vykrikoval z postielky, smial sa...vacsinou sa nakojil a spal dalej
Ten rezim sa bude stale menit a okolo roku bude spat menej x a snad dlhsie bude unaveny z chodenia, lozenia.Mne bolo tazke naucit ho cez den nespat vonku v kociku, ale v postielke, aby som stihla aj navarit a doma porobit.
Aj nas spadol z postele tiez sa pregulal cez periny a vankuse    <reaguj>
74)  amouramour, 16.9.2014 21:41
presne pre toto som zastanca vlastnej postielky, nie je to ziadny studeny odchov, ale dieta podla mna potrebuje svoj vlastny priestor...ja som malu od prichodu z porodnice nechavala spat len v postielke, vdaka tomu nieco ako uspavanie nepoznam  ale pripajam sa k nazoru posunut poobedny spanok na skorsi cas, v tomto veku vacsina deti spi len doobeda a poobede    <reaguj>
75)  tetuska lieta na metle, 16.9.2014 22:49
73) to je individualne, moj ak spi do 4, tak by spal o 7 zas, tak som radsej ked sa zobudi o 5-6..ale on nespal 4 hodiny cez den ani ako novorodenec   
74) nas spava vo vlastnej postielke od narodenia, aj vedel zaspavat sam a zrazu nevie..
a je starsi, no stale spi vacsinou 3x, niekedy aj 4x    <reaguj>
76)  zebricka, 17.9.2014 10:19
Studeny odchov to teda je. Kedy budu tie babatka s maminkou, tulit sa pod jej ochranne kridla, ked nie ako babatka?    <reaguj>
77)  Delancey, 17.9.2014 10:27
76) aky studeny odchov?
vecer ho dam spinkat do jeho postielky, zaspi pekne sam, ked sa zobudi nadranom okolo stvrtej-piatej, dam mu papat a uz si ho nechavame pri sebe v posteli az do rana.
ale som rada, ze vie zaspinkat sam a ze ked nahodou niekam potrebujem ist v case,ked ma spinkat, tak zaspi aj ked nie som doma ja.    <reaguj>
78)  zebricka, 17.9.2014 10:29
77/ Ved Tvoj je v pohode. Ale niektori nie su, tak naco sa tyrat navzajom.    <reaguj>
79)  ivka, 17.9.2014 10:30
77) pozor nato, co pises, lebo o chvilku ti vykricia, ze nevies, co je kontaktne rodicovstvo a v konecnom dosledku si krkavcia matka       <reaguj>
80)  zebricka, 17.9.2014 10:31
Aj ked, kamoska uspava 8rocnu, to je tiez zaujimave...    <reaguj>
81)  zebricka, 17.9.2014 10:31
79/          <reaguj>
82)  Delancey, 17.9.2014 11:18
79) to urcite nie. svojho syna milujem, urobila by som pre neho vsetko, ale ako vidim niektore zeny (nie len na lady, ale aj okolo nas), mam pocit, ze zabudaju, ze ked niekto porodi dieta, nestraca tym automaticky pravo na vlastny zivot a spanok a pohodlie. myslim si , ze netreba zrazu preorganizovat kompletne cely zivot celej rodiny a do stredu vesmiru postavit dieta/deti, ale zakomponovat dieta do svojho zivota a prisposobit sa mu, kde treba, tak, aby bolo stastne aj dieta, aj rodicia.    <reaguj>
83)  Delancey, 17.9.2014 11:20
podla mna moje dieta viac oceni, ze ma vyspatu oddychnutu a stastnu mamu ktora sa mu moze cez den venovat, ako to, ze spi s rodicmi v posteli, kope ich, budi ich, a potom su cez den ako matohy unavene a nervozne.    <reaguj>
84)  Delancey, 17.9.2014 11:24
k 83) , tym neutocim na zeny, ktore spia so svojimi detmi, ja to obdivujem, ked to niekto zvlada, ale mna to vystavuje lebo som vkuse hore, bojim sa ci ho nepripucim, on ma budi toci sa hore dole po posteli , davam pozor ci sa nezobudi a nebude liezt po posteli a nespadne, atd...
kazdy nech robi tak, ako jemu vyhovuje, aby boli spokojni aj rodicia, aj dieta.    <reaguj>
85)  dobroslavka, 17.9.2014 11:38
76) vsak tulim dieta, ked bdie alebo ked zaspava. Zato, ze nespi na mne prilepene, neznamena, ze ho nepritulim. Mimochodom, spavala som aj pri dietati v posteli, ked to potrebovalo, aj pri postielke a teraz spi sama v izbe, lebo ju budilo, ked som tam bola.    <reaguj>
86)  Ewissa, 17.9.2014 11:47
Presne tak nejak to citim aj ja Del.Moj v nasej posteli nezaspi -ked bol mainly r as spal na gauci,mam rohova sedacku a ten rok bol jeho,dodnes tam rad lezi - aj ked uz menej lebo Predsa len je viac pohyblivy.Ale robila som to zamerne a to preto aby si zvykal spat pri hluku v domacnosti tv, pracka atd.Aby sa nebudil pri kazdom suchnuti a aby sme nemuseli chodit kolo neho po spickach.svagrina ked dava spat svojho roka a pol stareho nesmie sa v celkom dome ani sepkat! ! U na all za spava pri mne - muz bol pocas koliku ked maly reval ze chod ho uspat ty a potom si syn zvykol ze vecer mu davam flasu len ja.Buduci tyzden cestu je k mame a tak uvidime ci sa da uspat od babky - resp. On zaspi sam len ked mu Napr. Dava uz flasu on pri tom mrnci - kdez to mne sa upokoji.alebo ho predtym upokojim a potom U je kludne a pri flaske uz ma oci zavrete a pomaly za spava. Ja ho vzdy preberiem ako ho davam do postielky kde zaspi sam.Aby nemal zafixovany ze spanok =jedlo ale spanok=postielka- muz povie ja neviem co furt place chod ty.    <reaguj>
87)  tetuska lieta na metle, 17.9.2014 11:59
82) suhlas   

co sa tyka uspavania, ja to mam rada, ved aj mna moj chlap uklada a nezaspim len tak, ze lahnem do postele a spim

86) u nas uspavam ja , kedze kojim, ale ked som vecer prec, poradia si chlapi aj sami    <reaguj>
88)  Tiffany, 17.9.2014 12:00
86) je velky rozdiel dieta pol rocne a jeden a polrocne
moja spinkala do polroka aj ked bol fakt velky hluk casto sa pise ze babatka najlepsie spia pri vysavani
ale nepamatam si presne kedy zacala velmi intenzivne vnimat co sa deje okolo a teda ziadne suchnutie jej neunikne
bezne domace zvuky su ok ale hned vie ked pride muz domov, ked sa otvori balkon alebo cokolvek nove..
to je myslim celkom normalne..a az ked je v urcitej faze spanku tak mozem urobit cokolvek a nezobudi sa    <reaguj>
89)  vrcharka, 17.9.2014 12:11
..nase deti pocas dna zapali kde kolvek akedy kolvek..dokonca aj na traktore..ci huciaci traktor vedla neho..kludne sme robili aonospalo.. dolezite je vecer bnaucit dieta ze jenoc a spai sa.. a to ide skoro iny riualaby dokazalo spat kdekolvek ujednej babky u druhej..u rodiny. doma.. skor umyt, najest, precitat..pororzpravtaatd..aspinkat.. ide to.. ale zas enebude uspavat na rukach apod..denne/./ smaozrejme ak je dieta chore..idu poziadvaky bokom..    <reaguj>
90)  Ewissa, 17.9.2014 12:29
Tiff ale to je od malicka mala.To bolo to iste ked mal 3 alebo 7 a teraz cez rok.Fakt sa nesmie nic ani suchnut - tak ho naucila
   <reaguj>
91)  Tiffany, 17.9.2014 12:35
90) to musi byt pre nu hrozne, ale sama si za to moze
   <reaguj>
92)  bacula a Riško, 17.9.2014 12:42
80 a?  aj ja si s 8 rocnym idem lahnut, citam knizku chvilu si este nieco povieme a zaspi
tak som ho naucila od malicka nechce sa toho vzdat a o par rokov mozno o rok, dva to bude inak
   <reaguj>
93)  Delancey, 17.9.2014 13:00
92) to je v pohode, aj ja som takto zaspavala, ze prisla mamka ku mne a este sme pokecali   
ale problem je, ked bez toho to dieta nezaspi, nikdy nikde a nikomu, to je podla mna uz trosku chore, ale kazdy ma ako chhce       <reaguj>
94)  Baculka a Riško serkaju eura , 17.9.2014 13:14
92 ty si fakt na hlavu padnuta    vedome vychovavas neschopaka? Kto ti povedal, ze je normalne, aby 8r. decko zaspavalo spolu s maminkou? Boze moj    <reaguj>
95)  zebricka, 17.9.2014 13:24
92/ B? Tuto tie male babatka musia spat same a 8rocni s tetuskou nemusia...   
Inak ako Del pise...    <reaguj>
96)  bacula a Riško, 17.9.2014 14:03
94 jediny neschopak si tu ty  
Hlupak, ktory zije prispevkami druhych ktovie co Ti v rodine chybalo okrem toho otca o ktorom si tu pisal ako vas opustil.Daj uz pokoj nudis ma    <reaguj>
97)  Baculka a Riško serkaju eura , 17.9.2014 14:40
96 uprav si kartoteku, bud si ma mylis s niekym alebo... to radsej nebudem rozoberat. Mala by si pracovat a nemala by si cas na sprostosti. Rozhadzovat peniaze vie kazda k.rva, na to netreba nic specialne.
Ze zaspavas svojho 8r. je trapne a k tomu nezdrave, to ti povie kazda ladynka. Tych 10r. co si akoze pracovala v kancli ti moc nepridalo na inteligencii, ale co cakat, ved kvoli takym ako ty sa stracaju VS plavky, podprsenky a ine vecicky zo zahranicia pri colnej kontrole    <reaguj>
98)  bacula a Riško, 17.9.2014 14:56
97 no vidis preto sa mam tak dobre, lebo som si nakradla  viac na teba neragujem    <reaguj>
99)  Baculka a Riško serkaju eura , 17.9.2014 15:03
98 aspon si sa priznala    komentujes samu seba, to by ti tiez malo vadit, ale osoba, ktora uspava svojho 8r. to vnima inak    <reaguj>
100)  Baculka a Riško serkaju eura , 17.9.2014 15:04
100       <reaguj>
101)  Salvia & Danielka, 17.9.2014 18:23
Aj ja som chcela ohladom uspavania dietata fungovat tak, ako Delancey a Ewissa. Pohrat sa s babom, mat vecerny ritual, ulozit do postielky a nechat zaspat.

Ale bohuzial nefungovalo to tak. U nas boli po polozeni do postielky strasne revy, az zachvaty amoku, problemy so spankom sa kopili a kopili. Pisala som to v 38). Zaberalo len uspavanie na prse a spolocne spanie.

Cely prvy rok mojej dcery som si kladla otazku, co robim zle, co mam robit inac, aku metodu este vyskusat a aku knihu precitat. Nic nezabralo, dieta hulakalo. Cize ja som presvedcena, ze to, ze babo pekne zaspi same v postielke zavisi od neho sameho, jeho povahy a temperamentu a nie od matky.    <reaguj>
102)  Zuzka*, 17.9.2014 19:17
Hlasim sa na super mamu..to k 48. Kojila som kazde 2h a spal vo svojej postielke, v tenmojej mi zavadzia aj manzel, ale on si zvykol na tych svojich 20cm, tak ho tamstrpim   

K autorke - babatko sa proste meni. Mne sa to zda skoro, ale aj takedeti existuju. Mkje chodili okolo 9-10h. Podla mna posunut sac a ukazat, ze uz nie je cas na blaznenie. A hlavne trpezlivost. Mozemodprisahat, ze v puberte bude spaavat viac       <reaguj>
104)  vecna optimistka, 19.9.2014 11:03
ivka, velmi skaces, a nemas ani sajnu..NEMAS SAJNU o kontaktnom rodicovstve, v com spociva, lebo inak by si netrieskala ironicke trapne poznamky..

ja razim teoriu, ze nech kazdy pristupuje k dietatu ako chce, niekto necha dieta vyplakat, niekto mu strci do ust dudel, niekto mu pusta hudba..niekto koji...

a je to kazdeho vec, netreba preto hned utocit a pretekat sa, kto je lepsia matka..
a teraz k teme..

nas maly bude mat teraz 2 roky, a nie je nic krajsie ako to, ked spi s nami..(kojim ho stale..)
vie vsak zaspat aj s jednymi aj druhymi starymi rodicmi, co je super podla mna...kazdy ho vsak uspava inak..

k teme chcem povedat tolko, girlie, ze ked nas maly mal pol roka, sa spanok celkovo vyrazne zhorsil, co je bezna vec..mozno by som skusila jeden spanok ten podvecerny zrusit za cenu toho, ze bued umrncnany chvilku...

   <reaguj>
105)  Dejna, 20.9.2014 00:40
66) tetus ako ktory   
Moj je opatrny. Z postele vie zliezt, aj ked je dost vysoka. Lenze v noci ked sme spali sami (muz bol chory a spal inde) tak v spanku ako sa roloval tak padol na zem. Takze asi tiez pojde na celu noc do postielky   . Ale ja ho mam rada pri nas       <reaguj>
106)  Tiffany, 20.9.2014 11:52
girlie ty si tusim cistila tu kabelku podarilo sa ti nakoniec? napadlo mi lebo citam vedla podobny prispevok   
   <reaguj>
Prispievať môžu len registrovaní používatelia. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!