Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /home/web/lady.sk/www/inc/poradna.php on line 709
Lady.sk
lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * Iné

REKLAMA
MOBIVENAL banner 109x109 sutaz
 
 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 1 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Piatok, 29. Marec, , Dnes oslavuje Miroslav
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Exka<<Späť
soletka, 31.8.2014 16:05 reakcii: 135   nove: 135  
muž má z prvého manželstva dcéru, ktorá teraz ide do prvej triedy.
Keď bola teraz cez týždeň u nás, vzali sme ju do obchodov a nakúpili jej šatstvo - dvoje rifle, botasky, mikiny, tričká.
Muž dal exke okrem toho 50 € ako svoj podiel na nákup škol. potrieb. A dnes exka volala, že čo je to za nízky príspevok, že ona kúpila malej aktovku za 46,- a peračník - a kde sú vraj ďalšie náklady?! Myslím, že v tej sume sa všetko potrebné kúpiť dalo, stačilo by uvážlivejšie nakupovať.

Exka je v poslednej dobe nespokojná takmer so všetkým, pritom malá chodí oblečená takmer výhradne vo veciach, ktoré jej nakupujeme my, bicykel, hračky takisto, okrem alimentov muž platí malej aj poistku.

Čakáme dvojčatá, spoločný príjem s manželom nemáme zrovna nadpriemerný a napriek tomu sa exka tvári, akoby sme mali tlačiareň na peniaze.
Takže otázka - koľko /orientačne/ vás vyšli šk. potreby pre prvákov?
   <reaguj>

1)  Chrbtica, 31.8.2014 16:09
neviem, 50€ je málo veď na lady jedna mamička s nickom Bacul a Riško kupovala pero za 15€, vraj je to potrebné, lebo učiteľka prikázala    <reaguj>
2)  bacula a Riško, 31.8.2014 16:10
Nech Vam da zoznam sk.pomocok, ktore bolo treba kupit.Ine naklady mozno myslela stravne do skoly, poplatok ZRPS bol u nas 120 eur..pre prvaka treba vela veci
Plus sme platili 25 eur knizku na anglictinu
   <reaguj>
3)  bacula a Riško, 31.8.2014 16:11
1 nesklamal si  
   <reaguj>
4)  bacula a Riško, 31.8.2014 16:12
Odhliadnuc od toho, ze ste jej kupili oblecenie 50 eur je na pomocky malo    <reaguj>
5)  cherrylady, 31.8.2014 16:15
Nascanujte jej blocky za to, co ste jej nakupili vy a poslite

2/ co, prosim ta, zahrna poplatok ZRPS? Chdia tvoje deti do sukromnej skoly?    <reaguj>
6)  soletka, 31.8.2014 16:24
ten príspevok mal byť výlučne na nákup šk. potrieb, samozrejme, že muž sa na ďalších nákladoch bude podielať.
Vlani bol príspevok ZRPŠ na tejto škole 15 €, neviem, v akej výške ho schvália tento rok, ale myslím, že nebude výrazne vyšší.    <reaguj>
7)  koza.rohata, 31.8.2014 16:24
ty tu pravidelne metas blesky na exku    kolko jej to plati vyzivne?
len mysli na to, ze dieta doma nieco zje, spali elektrinu, plyn, matka jej perie, zehli vari.. aj to su investicie a nie male. prihliadate aj na to? nie, ja tu nebudem hromadne nadavat na exku, lebo viem ako to je, ze prvotna investicia do skolaka je nie lacna zalezitost. buchat sa do rps, ze my sme dali az 50 eur    a kde je zrps, strava v jedalni, SKD a vsetky tie prkotinky, ktore sa platit skratka musia. tie kto zaplati?    <reaguj>
8)  soletka, 31.8.2014 16:30
7/ prosím? Kde tu pravidelne metám blesky na exku?
Jakživ som o nej nepísala. Čo máš PMS?    <reaguj>
9)  koza.rohata, 31.8.2014 16:40
8/ aaaaale no    mozno pod inym nickom. tie dvojicky a dcera predskolacka by bola moc velka nahoda. akoze mne je to uplne jedno, aby bolo jasne       <reaguj>
10)  soletka, 31.8.2014 16:42
9/ nalep to sem, prosím    <reaguj>
11)  debora26, 31.8.2014 17:12
Soletka ja som si na základe tvojho príspevku vyhľadala koľko stojí taška prváka a ono ti to fakt stojí okolo 50 eur. /panebožekristepane/
Takže možno sa ozvala celkom oprávnene. Ale keby mala rozum, tak vám to všetko dokladuje.    <reaguj>
12)  boba.., 31.8.2014 17:15
tu je zoznam, co asi potrebuje prvak: https://www.iedu.sk/zivotne_situacie/mame_doma_prvaka/Stranky/%C4%8Copotrebujeprv%C3%A1k.aspx

tu mas priblizne ceny: http://www.rodinka.sk/predskolak/skolak/ceny-pomocok-pre-prvaka/
   <reaguj>
13)  Chrbtica, 31.8.2014 17:15
11 mám aj horšiu správu, taká taška sa dá kúpiť aj za 120€ (značková). Všetko je len o prioritách danej matky. Niekto si myslí, že si môže kúpiť čokoľvek však banka (manžel, ex, frajer) zaplatí, že tak Bacula?       Pre takých sú peniaze len zdrapom papiera niečo na štýl wc papiera    <reaguj>
14)  bacula a Riško, 31.8.2014 17:27
13 mas nejaky komplex menejcennosti? Neviem preco ma mas stale v papuli
Nie, chodi do dedinskej statnej skoly zo ZRPS sa plati divadielko,1 dnove vylety, Mikulas, Vianocny darcek, posedenie pre starych rodicov, mini oslava na narodeniny v druzine take bezne skolske akcie
min.rok sa kupovali nove stolicky a stoly
okrem toho sa plati 40 eur na pol roka druzina a materialy z ktorych tam nieco vyrabaju je vidiet, ze naozaj s nimi nieco robia, tak nikto neprotestuje

   <reaguj>
15)  izabela, 31.8.2014 17:38
ja uz mam deti velke, ale tento rok som kupovala skolske potreby pre neter - druhacku, kedze sestra je dlhodobo na PN.
kupovala som jej aj tasku, kedze na vlanajsej /znackovej/ sa jej rozsypali dva zipsy. kupila som jej super neznackovu tasku v obycajnom sidliskovom papiernictve - za 22 eur, plus k tomu naplneny peracnik, obaly, zosity, vykresy, farebne papiere a pod. podla zoznamu - do 50 eur som sa urcite zmestila.
nevidim dovod, preco ziacikom kupovat drahe varianty skolskych potrieb, ked rovnako posluzia tie lacnejsie.    <reaguj>
16)  Chrbtica, 31.8.2014 17:42
14 prečítaj si 15ku! Takto to robia moderné mamičky a nie ako ty rozhadzovať peniaze na každú svetovú stranu bez rozmýšľania. Raz sa ti to vypomstí    <reaguj>
17)  cherrylady, 31.8.2014 17:55
14/ neviem, zda sa mi to vela 150€. Ved to je viac ako 2000€ na rok, predpokladam ze v triede okolo 15 deti.
Nechcem sa robit mudrou, viem len to co mi kolegyna stale hovori o detoch (a to je ona riadka kvocka co sa deti tyka). chodia napriklad na zaujmovu cinnost, kde stale na urcitu temu nieco vyrabaju, a jedna navsteva takej cinnosti stoji 2€. A to hovorime o nemecku, prosim pekne, kde su sluzby omnoho drahsie.
K tym stolickam a stolom - to nie su naklady, ktore platia deti.
Suma sumarum, myslim, ze je mozne "vidiet ze nieco robia" aj za ovela nizsie sumy.

to nic proti tebe bacula, pisem skôr vo vseobecnosti ze sa mi zda, ze u nas na slovensku, aj ked kazdy narieka ze malo penazi, vynalozi velke peniaze vlastne zbytocne, a obohacuju sa ini.

ak zoberiem ten tvoj priklad, ze 50€ aktovka, 150€ zRps, len jedno pero 10€...tak to aby bol clovek milionarom, ak chce mat 2-3 deti.

ale chapem, ze ak peniaze su, clovek da detom vsetko.    <reaguj>
18)  bacula a Riško, 31.8.2014 18:39
17 pisala som 120 eur nie 150 eur
Skola je pekna nova, na dvore maju nove ihrisko, deti robili s ucitelkou skalku stoly a stolicky sa kupovali z penazi ZRPS obec dala zrekonstruovat a nadstavit skolu.Vyuctovanie penazi dostavame rozpisane len autobus na celodenny vylet stal 70 eur plus vstupne na hrad nezda sa mi, ze by sa s peniazmi zle hospodarilo.ano, pero pre prvaka stalo 10 -12 eur bude mi to stale vytykane  
zosity su lacne, vodovky, temperky, plastelina..ked nemas deti mozno netusis ceny, ale malo to nie je
taky kruzok ako ty hovoris stoji na sidlisku v Petrzalke 3 eura/ hodina hlina z ktorej modeluju je draha, pani im veci potom vypali v peci, ma dostatok goralok, flias na malovanie, latku na sitie...
ja som nepisala, ze mame aktovku za 50 eur
ano, vstupne poplatky za dieta skolaka su vysoke treba tenisky, teplaky na telocvik ...a raz som tu napisala, ze deti su drahe a dostala som vynadane, ze ako tak mozem povedat kolko daju lasky a kazdy si ma rozmysliet kolko bude mat deti  
Moje dieta nechodi na ziadny kruzok ma jeden v druzine a staci
co maju potom povedat taki, co daju deti na futbal, hokej, plavanie...sutaze,
My nie sme milionari a tiez sledujem, kde minam peniaze




   <reaguj>
19)  púpava, 31.8.2014 18:44
17/ ked bol moj prvak, veru sa kupovala stolicka, aj skrinka.    <reaguj>
20)  Chrbtica, 31.8.2014 19:40
18

"My nie sme milionari a tiez sledujem, kde minam peniaze"

áno, preto si kúpila Stabilo pero za 15€ a v téme o vírivke si napísala, že 400€ na bazén pre deti je v pohode. Ani náhodou nerozhadzuješ       btw: tvoj príspevok do školy (120€) je viac než dosť, to je tiež suma pre PLEBS hl., že dieťa chod LEN na 1 krúžok v družine      
   <reaguj>
21)  bacula a Riško, 31.8.2014 20:00
20 chudacik aspon citaj poriadne
Virivku kupovala kamaratka nie ja a este viac Ta rozdrapi, ak Ti napisem, ze ju kupovala z materskej taky mala dobry job, ze si to mohla dovolit.Ma 3 deti a zdalo sa jej to vyhodnejsie ako bazen moze tam zohriat vodu a vyuzivat ju celorocne    <reaguj>
22)  Chrbtica, 31.8.2014 20:03
21 prestaň ma obťažovať so svojimi bludmi, ok?       <reaguj>
23)  soletka, 31.8.2014 20:06
7/ koza.rohata, stále čakám, že sem nalepíš linky, kde pravidelne metám blesky na exku    <reaguj>
24)  bacula a Riško, 31.8.2014 20:06
Mam Ti poslat fotku?  Banan tvoj styl je nazemenitelny zatrpknuty, zavistlivy truhlik    <reaguj>
25)  Chrbtica, 31.8.2014 20:10
24 haha, very funny. Banán sa tu zjavuje pod 10 nickmi a každý týždeň si ho mení len kvôli tebe, aby si sa necítila trápne?    <reaguj>
26)  tarzanka, 31.8.2014 20:10
soletka... kolko manzel plati vyzivne? zavisi vzdy od dohod a ked sa nepaci, tak asi jedine sudne vyriesit platenie. niekedy sa vsak na veci treba pozriet z druhej strany, ze keby si ty zostala s dietatom sama, ci by ti stacilo vyzivne naozaj na potreby dietata (a to nezastavam naroky exky)    <reaguj>
27)  debora26, 31.8.2014 20:11
Nie je mojim úmyslom sa niekoho zastávať pre výšku príspevku na ZRPS alebo pera za 10 eur. Možno sa dá ozaj aj lacnejšie ale ak sa vžijem do úlohy rodiča, tak veľakrát je do toho nepriamo natlačený. Bude odporovať že - nedám vám na stoličku ani nijakú skriňu, keď "údajne" dajú všetci? Alebo p. učiteľka doporučí pero alebo farbičky konkret. značky a len moje dieťa nebude mať a bude sa cítiť od začiatku medzi spolužiakmi ako nejaká socka? Deti tieto veci vnímajú inak, vedia byť kruté a zároveň sa nedokážu brániť ako dospelí.
To si rodič radšej požičia a vyhovie.    <reaguj>
28)  debora26, 31.8.2014 20:17
Soletka a ešte niečo. Myslím že podobných pocitov sa nezbavíš pokial tvoj manžel bude na dcéru platiť. /a neber to osobne, dopadla by som asi rovnako/
Pretože ja fakt zo svojho okolia nepoznám jediný prípad kedy boli ex a súčasná spokojné. Vždy sa jednej zdá málo a druhej veľa.To je asi daň za dvojaké deti.    <reaguj>
29)  soletka, 31.8.2014 20:27
Muž platí na malú 160 eur a k tomu poistku, odhadujem, že viac než 3/4 nákladov na ošatenie a obuv hradíme my, bola u nás 5 týždňov teraz v lete /ja som už na MD pred pôrodom, tak bola so mnou/, v bežné týždne u nás býva od piatku popoludní do nedele večer.
Podľa bývalej je to stále málo.    <reaguj>
30)  tarzanka, 31.8.2014 20:50
160 € nie je zrovna malo. navrhla by som, aby si exka odlozila vsetky bloky, aby ste videli, ake vydavky ma kazdy mesiac na dceru. okrem toho si myslim, ze ked on posle 160 a ona zo svojho prijmu vycleni 160 na malu, tak to je 320 eur mesacne a to si myslim, ze dieta nestoji... opravte ma, ak sa mylim    <reaguj>
31)  bacula a Riško, 31.8.2014 21:13
30 tiez sa mi to zda slusna suma vyzivneho, mate ju kazdy vikend? Aj cez prazdniny bola u vas dlhy cas.Nikdy nie je dost...bicykel tiez nie je lacna zalezitost.je nespokojna, lebo pridu za chvilu na svet vase deti a este len zacne peklo, ked jej bude dcera o nich rozpravat    <reaguj>
32)  soletka, 31.8.2014 21:35
31/ jej matka pracuje od štvrtka do nedele /ako čašníčka v motoreste/, tak sa s manželom dohodli, že koncom týždňa bude u nás. /v štvrtok býva u starej mamy/. Keď má muž službu, je malá len so mnou.    <reaguj>
33)  lady505, 31.8.2014 23:05
exka je bez partnera?    <reaguj>
34)  soletka, 1.9.2014 07:47
33/ mala chlapa /ten bol vlastne dôvodom, prečo sa rozviedli/, ale rozišli sa    <reaguj>
36)  fylomena, 1.9.2014 08:35
Ja neviem ci je ta suma malo alebo vela, ale je to prvak a ten stoji viac lebo sa kupuje vsetko. Moj syn je maly a utly tasku mal cisto len pre prvaka ziadna ina nesedela lebo bola vacsia ako on, takze taka taska bola drahsia. Vsetko treba nakupit od zositov,ceruzy,vykresy, teraz sa kupuju knihy pre prvakov pretoze slabikar uz tomu dietatu ostane atd..fakt jej verim ze dala 50 eur,len na tasku pre dieta je to velka zalezistost pre nu si ju vybrat.Za 20 eur ako niekto vyssie pisal bude aj smejd. Moj syn ma taky stred ziadna 100eurova ale 50 eur na tasku je teraz taky sedy priemer. Kazda chceme pre svoje dieta to najlepsie aj tvoja exka a aj ty porozmyslaj nad tym a hlavne to predebatuj s manzelom lebo je to jeho dieta nie tvoje...    <reaguj>
37)  adrián.nevidziansky, 1.9.2014 08:53
keby nenakupovala predrazene somariny, tak jej patdesiatka staci.
a na mieste tvojho muza by som po narodeni dvojciat poziadal o znizenie vyzivneho. alebo on zaraba tolko, ze bude moct vrazit do kazdeho dietata 160 €?    <reaguj>
38)  Tiffany, 1.9.2014 09:07
kedze viem kolko na sk stoja veci pre deti tak vyzivne je v norme, autorka snad si vedela ze ma dieta tak si sa bud nemala hrnut do vztahu s nim a chciet dalsie deti alebo sa mu teraz do toho nestaraj
37) na babatka len za plienky a jedlo (ak ich nebude kojit) oblecenie pojde minimalne tolko ak nie viac, to ani nepisem o vybave postielkach a tak
no asi sa chlap citi ze na to ma aby vychoval 3 deti tak hadam zaraba primerane
   <reaguj>
39)  sis777, 1.9.2014 09:13
37
Muzi by si mali pri zakladani novej rodiny uvazit, kolko deti su schopni slusne uzivit a nie si bezhlavo robit dalsie deti len preto, ze maju novu partnerku.    <reaguj>
41)  adrián.nevidziansky, 1.9.2014 09:18
38) somarina.
160 € vyzivne nie je na slovensku v norme, je to dost vysoky nadpriemer.
vela 4-clennych rodin zije z mesacneho prijmu okolo 500-600 €, keby len do deti vrazali 320 eur, rodicia by sa museli ist past.    <reaguj>
42)  bacula a Riško, 1.9.2014 09:21
39 suhlasim, este nevedia co ich caka
Ale myslim, ze sa tomu dievcatku venuju viac nez dost, keby si dceru nebrali kazdy vikend exka nemoze pracovat.Len to su veci, ktore sa beru asi automaticky.    <reaguj>
43)  cherrylady, 1.9.2014 09:41
39/ a ak si muz vyratal, ze 2 deti vie uzivit a s 2jickami neratal? Aj zeby by si mali rozmysliet.

Keby mas kazdy taky budget na deti, ako tu padaju sumy, tak sa rodi hadam aj o polovicu menej deti       <reaguj>
44)  Tiffany, 1.9.2014 09:42
42) preco mas pocit ze ked sa otec venuje dietatu tri dni v tyzdni je to viac nez dost? podla mna je to akurat ziadna samozrejmost
keby ostala mala jemu hned by videl kolko take dieta stoji nielen penazi ale sa
mu aj venovat musi    <reaguj>
45)  moja, 1.9.2014 09:44
pokiaľ tu niekto z nás nemá právnicke vzdelanie - je úplne zbytočné o tom špiritizovať.. ani ja nie som právnička, mám však životné skúsenosti s vymáhaním výživného. v prípade, že jeden z rodičov (t. j. ten, ktorý má v opatere dieťa) je "zažratý prachov", tak tie prachy z druhej strany vytiahne tak či tak.. (nejdem vysvetľovať detaily, kto zažil, pochopí, kto nechce pochopiť, škoda času..). ešte snáď toľko (pre tých, ktorí "vedia všetko"): starostlivosť o dieťa po rozvode, pre rodiča, ktorý dieťa nemá v opatere, ani zďaleka neznamená len platenie výživného - je tam opatera počas určeného času (okrem určených víkendov tam spadajú aj prázdniny, sviatky, niekedy dni v pracovnom týždni), starostlivosť počas dovoleniek, nákup darčekov k sviatkom, Vianociam.. U rodiča, ktorému na dieťati záleží si odtrhne radšej od úst a dá dieťaťu (viem, o čom hovorím), takže aj keď súd priklepne výživné 100€, normálny rodič zaplatí oveľa, oveľa viac.. a nikomu (okrem sudcu, keď príde k pojednávaniu) nemá potrebu to vešať na nos.. je to jeho dieťa..

a dieťa nie je živé len z výživného expartnera..

na určenie výšky výživného sa berie do úvahy veľa hľadísk, o ktorých laik nemusí vôbec tušiť. ja by som soletke poradila, aby sa obrátili na dobrého advokáta, lebo jej partner bude platiť výživné ešte véééľa rokov a exka bude zrejme ešte véééľmi vymýšľať (zvlášť, keď bude vidieť, ako sa expartner má a ako sa majú soletkine dvojčiatka..).

good luck, soletka.    <reaguj>
46)  Tiffany, 1.9.2014 09:45
43) ved sa aj rodi
podla mna normalne zmyslajuci clovek ked planuje dieta tak berie do uvahy vsetky moznosti aj to ze mohli byt trojicky
najma ak uz v rodine dvojicky boli alebo sle na umele oplodnenie
a to ze si vyratam ci dieta dokazem uzivit patri k planovaniu
a opakujem baba soletka vedela ze muz ma zavazky tak teraz je neskoro nadavat na exku    <reaguj>
47)  bacula a Riško, 1.9.2014 09:47
44 urcite to nie je dost, ale vacsina rozvedenych ma deti kazdy druhy vikend co je velmi malo. Takze ex moze byt rada maju to spravodlivo rozdelene po.ut.st je u nej, stvrtok u babky ostatne u otca.Kym ona je s nou po skolke on ju ma 2 plne dni vikendove
   <reaguj>
48)  cherrylady, 1.9.2014 09:49
46/ Tiff, vzi sa do situacie, ze byvas niekde na SVK, zarabas 300€, tvoj muz o par drobnych viac. Tak tiez by si tak rozmyslala ze hm, nemam budget XY, tak sa nestanem matkou? Potlacila by si svoju tuzbu po detoch, lebo tvoj prijem nedosahuje budget vypocitany na skolske potreby pre dieta?    <reaguj>
49)  dittta, 1.9.2014 09:52
bacula má pravdu, je dosť možné, že otec a soletka sa dieťaťu venujú - a aj finančne investujú - do dieťaťa oveľa viac než matka.    <reaguj>
50)  bacula a Riško, 1.9.2014 09:52
A bude este horsie, lebo po narodeni deti sa soletkyne zmyslanie zmeni a bude si branit svoje deti a bude to vidiet este nespravodlivejsie.    <reaguj>
51)  fylomena, 1.9.2014 09:58
Ked ma ta matka take zamestnanie,ze vikendove tak kde ma ist to dieta,ved je len s otcom keby boli spolu tiez by to tak bolo a nikto by sa nezamylal. A hadam niekto nebude rozoberat cas straveny dietata s otcom ci je to vela alebo malo ved je s rodicom    <reaguj>
52)  cherrylady, 1.9.2014 09:59
Ak to je, autorka, skutocne tak, ako pises, ze jej kupujete veci na oblecenie, je u vas cez prazdniny, cez vikendy, dokonca sa o nu staras aj ty, ked je manzel v praci a beriete na vikendy aby exmanzelka mohla pracovat, tak si nelam hlavu s telefonatom a neustalym tahanim penazi.
Exka si pototo zivot sama sebe a teraz ho chce otravovat aj inym.    <reaguj>
53)  zebricka, 1.9.2014 09:59
Suhlasim s Adrianom. Viac-menej.
Draha taska je blbost. Najprv mu to aj tak vsade nosi rodic, lebo ved same tie deti nikam nechodia, takze nejake super speci parametre su zbytocne, potom to uz zase nevyhovuje parametrom, poziadavkam, nosenemu obsahu, atd. Vsetky tieto veci su len velky marketing, je koniec prazdnin a kazda sponzorska reklama "tento program vam prinasa" bola na stabilo, pilot alebo centropen pero, same strasne nevyhnutne pera, ked uplne postaci obycajne pero s pierkom na bombicky.    <reaguj>
54)  Tiffany, 1.9.2014 09:59
48) velmi velmi by som nad tym rozmyslala co sa stane napr keby ma muz opustil
50) presne tohoto sa obavam este len potom zacnu boje

49) a? on je otec toho dietata nie nakresleny ujo, podla toho sa ma spravat
u rodicoch neexistuje ze jeden sa stara viac a druhy menej kedze starostlivosti nikdy nie je dost, a znova opakujem financna stranka je z toho minimalne minimum
   <reaguj>
55)  zebricka, 1.9.2014 10:05
44/ Den ma sedem dni v tyzdni, tri dni je s matkou, jeden den s babkou, tri dni s otcom. To nie su iba tri dni v tyzdni, to je polovica tyzdna. Z toho mi vychadza dokonca vyzivne ziadne!

Kazdy ma prispievat podla svojich moznosti. Ked si otec moze dovolit len 50, tak da 50. Keby zili vsetci spolu, tiez by nenakupovali hlava-nehlava, ale podla svojich moznosti, a mozno by nekupili veci ani dohromady za 50, nieto len za otca. Toto je problem rozvedenych, ze kym zili a hospodarili spolu, tak si vedeli zratat, co kolko stoji a co si mozu dovolit, a zrazu, ked sa rozvedu, tak treba mat vsetko, chodit vsade a vsetko aj nejako napadne zdrazelo.    <reaguj>
56)  sis777, 1.9.2014 10:05
40 Byvaly je to pre exku, pre dieta je to stale otec. Ta byvala "neotravuje" muza, aby platil na nu, on sa ma starat o SVOJE dieta, rozvodom(rozchodom) to dieta neprestava byt jeho.
48 Takze uspokojene materinskeho pudu je dolezitejsie ako to, ako sa tie potencionalne deti budu v zivote mat? Je tam aj nejaka hranica, alebo je tuzba po detoch vzdy prvorada?
50
Stale na tom bude to dievcatko horsie ako tie dvojcata, kedze nema uplnu rodinu.    <reaguj>
57)  cherrylady, 1.9.2014 10:09
54/ dobre, rozmyslala by si. Ale zostala by si bezdetna kvöli tomu???    <reaguj>
58)  Tiffany, 1.9.2014 10:21
57) cherry
kludne by som ostala bez deti ak by som vedela ze sa o ne nedokazem postarat
ale to je v tejto debate irrelevantne,
56) uplne suhlasim co pises
55) toto ma stanovit sud
ano suhlasim ze sa castokrat stane to co pises, ale je na tom muzovi (je to jeho problem) ako sa k veci postavi
soletka sa do toho zbytocne montuje a ja chcem len tolko este napisat ze v tejto veci nikdy vizazkou nebude a keby sa o to snazila tak je to cele zle... nech sa skusi zamysliet nad tym ci by takto isto rozmyslala keby dana exka bola ona a dieta jej
nikde nie je napisane ze jej sa to stat nemoze
dieta v neuplnej rodine vzdy taha za kratsi koniec na to sa zabuda a okrem financnej podpory- ktora je vyssia ako keby zili spolu lebo zivia dve domacnosti, tam treba nesmierne citlivy a laskavy pristup nie vytykanie si toho ze exka je nenazrana
mam pocit ze soletkin muz to vie preto sa o malu stara a len dufam ze mu to vydrzi aj pri soletkinych negativych reciach    <reaguj>
59)  cherrylady, 1.9.2014 10:27
56,58/ ale oni nie su v sitaucii, ze sa o deti nevedia postarat. Ja tuto situaciu chapem, ze naroky exmanzelky su prehnane, nie ze deti nemaju co do ust. Ved plati ok vyzivne, stara sa, plati poistku, travi s nou cas...mozno viac, ako keby byvali spolu a on sam tahal celu rodinu.

Tym chcem povedat, ze nechapem tieto utoky, ze mali si rozmysliet predtym, ako zarobili na deti, lebo treba pocitat dopredu, ze aktovka stoji 50€. Necitim z tejto diskusie, aby hrozilo ze deti su neoblecne, nemaju co do ust. Chapem to tak, ze ide o prehnane naroky niekoho, kto si vlastne za situaciu moze koniec koncov sam.
Tieto uvahy su pre mna smiesne.    <reaguj>
60)  Tiffany, 1.9.2014 10:34
59) preto pisem ze debata o tom ze sa o dieta dokaze ci nedokaze postarat je tu zbytocna, ale si sa na to pytala   
Ja to nechapem ako prehnane naroky exky ale tak ze soletka sa stara do niecoho co vedela dopredu ze je mozna situacia
Nevieme kolko muz zaraba ale neplatil by 160 mesacne keby si to nemohol dovolit, ak bude mat problem pi narodeni dvojciat tak poda ziadost a vyriesi to, koniec problemov

Pre mna je smiesne to ze s soletka tvari ze exka je striga co jedina mohla za rozvod    <reaguj>
61)  lady505, 1.9.2014 10:38
58 - ja si myslim, ze z trojice dospelych: soletka + jej muz + exka si to najviacej vyziera soletka.
pise, ze o malu sa starala 5 tyzdnov teraz v lete a casto je s dievcatom sama pocas vikendov, ked je jej manzel v praci. tak si myslim, ze ma plne pravo vyjadrit sa k veci, ved nie je len operka, ktora sa ma len starat o dieta a skromne cusat.

myslim, ze hlavny problem je v tom, co soletka pise uz v uvode - ze exka je nespokojna so vsetkym - a myslim, ze sa to tyka mnohych rozvedenych zien - aj ked sa ich exmanzel detom z manzelstva venuje rovnaku dobu ako ony a hradi im vacsinu nakladov - vzdy budu nespokojne, ukrivdene a budu mat pocit, ze su ovela obetavejsie nez muzi.    <reaguj>
62)  cherrylady, 1.9.2014 10:40
60/ ano, je to ista dan za to, ze si zobrala muza so zavazkami. K ostatnemu napisala za mna lady v prispevku 61.    <reaguj>
63)  fylomena, 1.9.2014 10:49
61/ano a vsetky manzelky si myslia ze toho dostavaju exky viac ako im je treba, najst rovnovahu v tomto je vzdy v niecom ustupit na kazdej strane    <reaguj>
64)  Baby12323, 1.9.2014 10:49
ja jedno nechápem- exka kúpila decku aktovku a peračník- dala za to tých vašich 50 €. a pýta sa kde je zvyšok    zvyšok školských potrieb kúpi za svojich 50 € a ešte jej ostane. lebo zas nehovorte mi, že výkresy, farebné papiere a podobné srandy budú stáť dokopy cez 50. to potom je problém inde    normálny človek by z toho aj ZRPŠ cvakol    <reaguj>
65)  Salvia & Danielka, 1.9.2014 10:56
64) Na zosity, pera, ceruzky jej 50€ vystaci, to uplne suhlasim. Ale ak ma z toho kupit este aj prezuvky, tenisky, teplakovu supravu na TV, krabicky na desiatu, hygienicke potreby (kefku, pastu, uteraciky, wc papier), tak asi sa do tych "svojich" 50€ nezmesti.

Ved nech soletka ziada vydokladovat, co vsetko este treba zaplatit, mozno chce dievcatko zapisat do ZUS, na cudzi jazyk - vacsina sa plati v septembri na prvy polrok vopred.    <reaguj>
67)  Salvia & Danielka, 1.9.2014 11:04
66) Akurat, ze spolu s teniskami a vybavou na telesnu vychovu, papuckami to bohuzial moze byt aj viac ako 100€; preto pisem, ze ak ex ziada viac, nech si pytaju doklady.

A to tu uz radsej ani nepisem, ze niektore skoly chcu pre prvacikov aj gumaky a prsiplast (hned o 20€ navyse), aby deti mohli chodit von aj v horsom pocasi - teraz ocakavam burku reakcii, ze co si to skola dovoluje pytat!    <reaguj>
68)  zebricka, 1.9.2014 11:10
65/ Ako prezuvky da nejake letne sandale, ktore sa cez toto leto aj tak nevyuzili, tenisky urcite maju, ked nie, kupi za 10 eur v Tescu, lebo obute su kolko, polhodinu dvakrat do tyzdna?, teplaky doma urcite maju, uteracik tiez a kefka s pastou su dohromady mozno styri eura. Krabicku na desiatu som nikdy nemala a tu som.
Ako som pisala, ked na nieco nemam, deti na kruzky nezapisujem, ak to chcem, musim na to mat a nie dufat, ze ved pumpneme tatka.    <reaguj>
69)  cherrylady, 1.9.2014 11:13
68/ citaj vyssie. Ak na to vsetko nemas, tak nemaj deti.    <reaguj>
70)  Baby12323, 1.9.2014 11:16
65/ ok ok.. autorka píše, že decko zobrali do obchodu, kúpili jej botasky, mikiny a tričká.. tak matka zatiahne tepláky, papuče a uterák- a zase ešte dobre obišla   
+ sa mi nezdá, že by nemala doma tepláky, papuče, jeden obal na desiatu, uterák.. to sa akože nutne kupuje?    <reaguj>
71)  Salvia & Danielka, 1.9.2014 11:17
68) Ved aj takto sa da nakupovat, ako pises. Skusi pumpnut tatka, ak tatko neda, tak bud sa stretnu na sude alebo sa ex nauci nakupovat skromnejsie.
   <reaguj>
72)  matys, 1.9.2014 11:17
ja mam syna prvaka a myslim, ze skolske potreby komplet ma vysli zhruba na 60 €.
pokladam za zbytocne kupovat drahu tasku, kaslat na ergonometriu, ked je dieta vozene do a zo skoly a tasku ma na chrbte len par metrov.
67/ Salvia, dodatocne dakujem za rady o logopedii      <reaguj>
73)  Salvia & Danielka, 1.9.2014 11:21
72) Jej, dakujem, som rada, ze som pomohla.       <reaguj>
74)  rootarboo, 1.9.2014 11:21
68 zena teraz si predviedla kydanie zeny na zenu, akoze pumpneme tatka, ved je to jeho dcera a ma sa o nu starat rovnako ako matka, ako chlap by si mal spravit poriadok s oboma zenami, uz to, ze sa rozviedol a dceru nechal matke a spravil si nove deti svedci o neschopakovi    <reaguj>
75)  fylomena, 1.9.2014 11:25
72/moj syn ma pavilonovu skolu a zial sa s taskou na chrbte presuva kazdy den aspon raz na obed,do skoly ho vozim,ale tiez nemozem ist do arealu,takze si ju nesie. Moj syn mal ergonomicku asi za 50 eur jedina mu bola dobra lebo bol maly a mu boli cez hlavu a nevladal ich niest    <reaguj>
76)  Veve, 1.9.2014 11:46
Môj názor je veľmi podobný Tiffany. Ak sa autorke zdá, že príliš veľa na malú platia, tak nech si ju skúsia zobrať natrvalo. Som zvedavá, či by sa jej 160 Eur od ex zdalo veľa.
A veľká pravda je aj to, že vedela, že ide do vzťahu, kde už jedno dieťa existuje. Takže jej deti sa vždy budú deliť s tým prvým. S tým sa musí vyrovnať, pretože ešte zistí, že na väčšie deti budú výdavky stále rásť.    <reaguj>
77)  zebricka, 1.9.2014 11:51
Ja neviem, maju ju polovicu tyzdna, platia, ako keby ju nemali. Polovicu tyzdna je, spi, svieti, vozi sa, neviemco s otcom. Okrem toho otec kupuje veci, plati poistne a este aj vyzivne, ktore mi uz ani nepride opodstatnene. Fakt je on taky neochotny, neschopny, lakomy, nezodpovedny?    <reaguj>
78)  zebricka, 1.9.2014 11:55
Od muzov sa caka, ze budu vela zarabat, aby mohli utiahnut vsetky poziadavky, naroky a nepotrebnosti a este sa aj tolko isto starat, ako zena, ktora nema na to a ono. Trosku chore, nie? Tuto tento chlap sa plnohodnotne stara, vytvara este aj exke podmienky, aby mohla pracovat a zarabat, no ale je to chuj, rozviedol sa, dovolil si mat dalsie deti, podme si do neho kopnut....    <reaguj>
79)  bacula a Riško, 1.9.2014 12:13
68 ratas s tym, ze nohy detom rastu? Tak ci tak nove prezuvky treba a prezuvky aj tenisky musia mat biely spodok.Ja som tak chcela, aby chodil v letnych sandaloch, lebo som kupila o cislo vacsie druhy den mi ich vratili.Tenisky z Tesca za 10 eur myslis platenky? Teplaky a veci z jari co som vytiahla vsetko mu je kratke narastol 5 cm, az mi to nedalo a zmerala som ho.Na jesen som kupovala vsetko ovela vacsie a mozem znova
   <reaguj>
80)  zebricka, 1.9.2014 12:53
79/ Ved kludne aj platenky, my sme cvicili v cvickach. Prebehla som fcul clothingattesco a 10 eur bohato postaci aj na klasicke tenisky. Teplaky hadam mate doma cely rok, ked nie, kupis v nejakej lacnej handrarni, ked nemas na ine, nebudes vyskakovat vyssie. Detto to ostatne, to by si kupovala aj tak, bez ohladu na skolu. Okrem toho, handry uz otec kupil, tak furt neviem, ake tenisky a teplaky na telesnu tu riesime...    <reaguj>
81)  zebricka, 1.9.2014 13:02
Sandale, 13 eur, nech sa paci...
http://www.deichmann.com/SK/sk/shop/chlapci/chlapci-obuv/00014001214178/Sandále.prod?r=5&c=3&filter_size=212@34&orderby=topseller&st=PRODUCT&filter_cat=chlapci/chlapci-obuv/chlapci-obuv-sandale    <reaguj>
82)  zebricka, 1.9.2014 13:05
Tenisky, biela podrazka, 10 eur...
http://www.clothingattesco.com/shoes+boots/f+f-mesh-detail-trainers/invt/ak421062    <reaguj>
83)  Salvia & Danielka, 1.9.2014 13:06
78) Nikto tu do chlapa nekope a za chuja si ho oznacila iba ty.

Autorka presne nepise, na ake dalsie potreby a pomocky ex dodatocne peniaze potrebuje, viac krat jej tu bolo radene, nech sa pytaju vopred alebo nech vydokladuje. Ak maju pocit, ze ex nakupuje draho alebo nad pomery a dalo by sa lacnejsie nech jej to povedia tiez a teda nech viac neprispeju.

Sa to tu zvrhlo na boj dvoch zien, z ktorych kazda si bude chciet odtrhnut co najviac pre svoje dieta. A obe budu mat pocit nespravodlivosti, ze ta druha je na tom lepsie. Chlap bude bohuzial nazdy balansovat medzi nimi a hodnotit, ktora poziadavka je opodstatnena a ktora prehnana. Toto si musia rozhodnut len oni sami.

   <reaguj>
84)  zebricka, 1.9.2014 13:07
Teplaky, 7 eur....
http://www.clothingattesco.com/trousers/f+f-cuffed-joggers/invt/af410014    <reaguj>
85)  zebricka, 1.9.2014 13:09
A tak dalej...    <reaguj>
87)  Kim:Possible, 1.9.2014 18:42
mna zaujali vase myslienky, chuda dieta musi mat ergonomicku tasku aj napriek tomu, ze si sadne do auticka ktore ho odvezie tam aj spat.
Poviem vam, ze ja som uz ako malicka cestovala busom 3km tam a 3km nazad a predsa som tu, ziadnu ergonomicku tasku som nemala a nemam problemy s chrbtom. Vy nemate ziadnu predstavu o tom, ako sa da setrit alebo setrne zit. Dotkla sa ma poznamka Tiffany, ona by vraj dieta nechcela ak by nemala dostatocne velke fin. zazemie. Takymto rozmyslanim by sa deti rodili iba bohatym, ako by vyzeral taky monopolny svet chrapunov? Vlastne, mozno by to bolo fajn aspon by sa pozabijali sami, bola by to ferova bitka nie ako teraz. Velmi lahko si povedala nie detom, ale tebe sa lahko teoretizuje ked neriesis taketo problemy
   <reaguj>
88)  Lila©, 1.9.2014 18:46
lebo tu nieco podobne bolo (aj s tou poistkou) len suma bola vtedy ina..

http://lady.sk/index.php?kategoria=17&kateg=1&re=533787&text=300&reakcii=90    <reaguj>
89)  cherrylady, 1.9.2014 19:31
87/ tuto poznamku by som si nevsimala. Nastastie nie vsetky zeny, zeny, rodiny..takto rozmyslaju    Ako pise zebricka, nemala nadobku na desiatu a tu je    Ja som od zebricky o dost mladsia a nosila som v desiatovom sacku a tiez som tu a nic mi nechyba       <reaguj>
90)  Lila©, 1.9.2014 19:32
co su krabicky na desiatu?    ak su to potravinove dozy tak tie maju v ikea sadu za 3.99   
http://www.ikea.com/sk/sk/catalog/products/60149673/
ja ich mam plny suflik, kludne poslem!   

a naco treba prvakovi do skoly zubnu pastu, kefku a aj toaletak?? a mydlo netreba? my sme mavali vo vrecusku pohar rozkladaci, mydlo, uterak

skolska taska sa u nas davala dopredu na vianoce.. krasne spomienky na to mam

suhlasim s tiffany v 58
tiez si myslim ze nie je potrebne dieta rozmaznavat drahymi vecami, kedze este rastie, ale zasa treba vediet aj vybrat, lebo napr. co sa tyka obuvy, tak nevhodna obuv znici dietatu nozku vo vyvoji. A zamerne nepisem lacna, lebo nikde nie je napisane, ze ta draha je automaticky lepsia...
   <reaguj>
91)  jani, 1.9.2014 19:36
no, ja ked tu citam prispevky niektorych z vas, mam dojem, ze zijete v inej dimenzii.
skutocne mate dojem, ze ak /na slovenske pomery/ rodina nema nadstandardny prijem - nemala by mat dieta? - vyplyva to z kontextu, ze pre dieta potrebujete mat minimalne okolo 300 eciek? a kolko potom na ostatnych clenov rodiny, na domacnost?    <reaguj>
92)  Lila©, 1.9.2014 19:44
91 jani, stretla si niekedy zenu s dietatom ktora je naozaj v nudzi a nedokaze sa o to dieta postarat? lebo ja ano.. a pravidelne na vianoce sa pre deti takymto zenam zbierame - aby deti mali aspon nejake vianoce
pri takychto pripadoch si kladies otazku ci je naozaj mudre mat dieta len preto ze ho mat mozes ked sa ani sama o seba postarat nedokazes
nic v zlom - to dieta naozaj za nic nemoze.. ale matka ano
smola je v tom, ze vacsina takychto zien je velmi prostoduchych ktorym planovanie, zodpovednost atd nic nehovori.. stretla som sa aj s tym nazorom, ze dane matky si myslia, ze o ich deti sa ma postarat spolocnost..

   <reaguj>
93)  cierna labka, 1.9.2014 20:06
pekne teorie, ale kto dnes moze zarucit, ze ak mas teraz dostatok financii, bude to tak aj o 5 rokov?
a deti su uz na svete...
aj tak peniaze nie su vsetko, dolezitejsia je vychova a vstepovat detom hodnoty    <reaguj>
94)  Salvia & Danielka, 1.9.2014 20:16
90) Som cakala, kedy mi tu bude plesnuta o hlavu zubna kefka za 2,5 eura a zubna pasta za tolko isto, len som myslela, ze to bude inou osobou a o par prispevkov skor.

Pre teba mozno nepochopitelne, ale v skole mojich deti sa zubky po obede umyvaju a ja aj ostatni rodicia sme pani ucitelkam velmi vdacni, ze si tych 5 minut najdu a vedu deti k hygiene. Na co sluzi toaletak a preco ho spolu s papierovymi vreckovkami a servitkami do jedalne nosime do skoly snad vysvetlovat netreba. Skola na to jednoducho nema.

Opat zdoraznujem, ze to bol len priklad vydavkov "na skolu" a nech si to autorka riesi s ex.    <reaguj>
95)  soletka, 1.9.2014 20:31
ďakujem za odpovede, je to pestré  
Myslím, že niektorí z vás pochopili, že dôvodom, prečo píšem, nie sú len peniaze, ale hlavne chronická exkyna nespokojnosť. Pretože nech robíme pre malú čokoľvek, exka má stále pocit, že je to málo, že by sme sa mali angažovať viac, byť ešte viac nápomocní. Malá u nás naozaj trávi viac času, než doma.
Muž jej už pár ráz navrhol oficiálnu striedavku, spočiatku súhlasila, potom ucukla. Šponuje sa to až ad absurdum, ja sa celkom prispôsobujem jej požiadavkám, muž raz vytkne mne, že som príliš ústretová, potom exke, že je až príliš požadovačná, ale vlastne je mimo obliga, veľa času musí tráviť v práci, aby na nás zarobil. A ona stále stupňuje svoje nároky na starostlivosť - tak sme sa dopracovali až k 5-týždňovým prázdninám.
Ale aj tak som asi najväčšiu chybu urobila ja sama - že som si ju príliš pripustila k telu. Ak by sme mali od seba väčší odstup, asi by to bolo o dosť jednoduchšie.
   <reaguj>
96)  boba.., 1.9.2014 20:45
soleta, robte aj z muzom tak, ako vam svedomie kaze a financie dovolia ... nenechajte sa jeho exmanzelkou moc vyprovokovat (stanovene vyzivne plati, malej sa zrejme venuje-te), tak si treba uvedomit, ze je ex exkou z nejakeho dovodu - keby mali vztah idealny, tak by asi zostali spolu       <reaguj>
97)  Salvia & Danielka, 1.9.2014 20:46
95) takze nakoniec nie su problemom len peniaze pre dieta, ale celkovo model starostlivosti o dievcatko, ktory tebe nevyhovuje. Ja som v principe zastancom exmanzeliek a matiek s dietatom, ale v tomto pripade je pre mba nepochopitelne, ze matka vidi dietatko tak malo, nielen pocas prazdnin ale aj cez bezny tyzden. Malokto si moze dovolit ten luxus pracovat len cez vikend a cez tyzden nie.

Ale o tom som nechcela.... Ked ti vadi, ze je taky velky podiel starostlivosti o "cudzie" dieta na tebe osobne, tak si to s partnerom vydiskutuj a nech to tlmoci ex. On je ten, kto by to mal riesit, ty nie si povinna.    <reaguj>
98)  soletka, 1.9.2014 21:11
96/ áno, máš pravdu. Myslím, že ona si z manželstva odniesla nejakú smoliarsku traumu - už som písala, že rozvod chcela ona, keďže si našla iného. Ale po rozvode sa rozišli a odvtedy je sama.
97/ nepracuje len cez víkendy - robí od štvrtka do nedele, v tom motoreste majú predĺžené smeny.    <reaguj>
99)  corinthian, 1.9.2014 21:11
97/ jej nevadi, ze je taky velky podiel starostlivosti na nich. jej vadi, ze aj ked je ten podiel taky velky, exke je furt malo. ze chce aby sa aj starali, aj platili. idealne by bolo, keby platili a mala by bola len u nich.
vlastne poznam taku rodinu. chlapec byva s otcom, k mame chodi sem tam a otec posiela matke peniaze s tromi nulami a kazdych 5 rokov jej kupuje nove auto. neviem co ona na neho musi vediet       <reaguj>
100)  soletka, 1.9.2014 21:14
a sto    <reaguj>
101)  Tiffany, 1.9.2014 21:21
89) ta poznamka bola odpoved na tvoju otazku a pekne vytrhnuta z kontextu   

Lila, tiez sa mi zdalo ze tu podobny prispevok bol nedavno, a vidis ho..


   <reaguj>
102)  jani, 1.9.2014 21:37
38 - tiffany, preco mas nazor, ze autorka sa nema starat do tejto zalezitosti? myslis, ze ma pravo byt len neplatenou opatrovatelkou a drzat hubu?    <reaguj>
103)  Tiffany, 1.9.2014 21:49
102) je to zalezitost jej muza a byvalej rodiny,
autorka vedela do coho ide
Tato situacia ju len zoziera, cize skodi tym len sebe a svojim detom (ako chapem tak su zatial v brusku, ale ak sa autorka trapi tak to vplyva aj na ne)
Nema zmysel aby bojovala proti exke ona, nech si jej muz tieto veci riesi sam, bude to lepsie pre vsetkych zucastnenych..
A aka neplatena opatrovatelka? soletka ma plne pravo povedat, sorry, ja sa teraz o malu nemozem postarat a bodka..    <reaguj>
104)  dada., 1.9.2014 22:19
celkom chapem, ze autorka sa nedokaze distancovat od tejto zalezitosti a tvarit sa, ze je to len vec manzela a byvalky. neviem, ci maju v rodine nejaku dalsiu moznost, u koho by dievca mohlo byvat, ale ak nie, pripadna platena pestunka by "zozrala" dalsie peniaze akurat jej manzelovi a ak som dobre pochopila, uz si viac nez spomenutych 160 @ nemozu dovolit vynakladat.
myslim, ze exka touto mladou dost manipuluje a chlap to stopnut nedokaze.    <reaguj>
105)  Lila©, 2.9.2014 07:36
94 co prosim? aka kefka za2,5 eur? netusim o com pises.. som sa slusne pytala co s tou zubnou kefkou prvaci robia.. ak si umyju pravidelne zuby po jedle, fajn, good habit, ze ich to niekto uci, konecne zmena.. kedysi to bezne nebolo
ale fakt by si mohla niekedy zvolnit, nie kazdy ma nacitane tvoje prispevky takze o ziadnych cenach neviem auprimne mi je to jedno, moja zubna kefka stoji ovela viac o paste ani nehovorim ale su to moje zuby a moje peniaze a nejaky prezleceny homobanan mi moze vies co s jeho podj**avacimi recami..

a co su krabicky,, nech viem.
dik    <reaguj>
107)  kosi, 2.9.2014 14:48
Nechápem tie reakcie tu, autorka teraz je povinná sa starať o cudzie decko, len preto, že exka je nespokojná so svojím životom? Myslím, že žena sa stará o dieťa len ak je jeho matkou alebo adoptívnou matkou, inak nevidím dôvod. Ale ozývajú sa zrejme tiež rozvedené, takže je to jasné.
Soletka, ja obdivujem, že si schopná zniesť toľko, ja na tvojom mieste ani malú nevezmem na tie dni k sebe,nech si exka nájde inú robotu. a čo sa týka 50 eur na pomôcky, tak by som si s kludom vypýtala od exky zoznam, čo, kúpila ona a za koľko, ale celková suma 100 eur je na prváka úplne ok, takže verím ti, že exka je mrcha, ktorá vyskakuje, ale najlepšie bude ignorovať ju.    <reaguj>
108)  Chrbtica, 2.9.2014 14:51
107 myslíš si, že autorka sa vie postarať o 13 puberťáka?    Podľa príspevku je autorka tiež dieťa    <reaguj>
109)  Chrbtica, 2.9.2014 14:52
pardón, prispela som do zlej témy
  
   <reaguj>
110)  pata, 2.9.2014 14:54
107
autorka nie, ale jej partner jer povinny starat sa o SVOJE dieta.

a chcela bgy som vidiet autorku na mieste tej exky, dostane 50 eur pre dieta a konec...pardon, ale evdela, ze jej partner ma dieta, moze byt rada, ze je taky stariostlicvy.
a tioto nie je prva tema, kde sa futrt navaza do exky.    <reaguj>
111)  Chrbtica, 2.9.2014 14:57
105 prezlečený homobanán? Prečo sa každý vyhovára na toho nešťastníka? Taký smtuný tu mení pohlavie každý deň, dokonca viditeľne, ale predsa sa vyhovárate na nejakého banána. Už je to viac než trápne.
Tie tvoje poznámky o SK a tvojom živote mi tiež nesedia a nie som žiadny homobanán. Kľudne sa pochvál, ale nie takto. Si trápna okrem toho, od teba by som čakala lekárske vysvetlenie typu zuby si máme čistiť len 2x za deň a nie hneď po jedle! Zrejme ťa nenapadlo otvoriť Google ako pri iných kontroverzných témach v ktorých sa prezentuješ ako NAJmúdrejšia       <reaguj>
112)  kosi, 2.9.2014 15:02
110/ Máš pocit, že sa muž nestará? z tohto popisu by som povedala, že sa stará viac než je obvyklé a autorka sa stará viac než by mala, myslím, že aj ona má právo na normálny život.    <reaguj>
113)  drevene zeliezko, 2.9.2014 15:35
ja uz vidim, ako autorka moze s kludom holandana povedat muzovi "sorry, decko si si urobil pred nasim vztahom, staraj sa onho, ja nebudem"       to chcem vidiet toto...saaaajns fiksn   

tak po prve - platite dost
po druhe - starate sa tiez dost (aj ked starostlivosti nikdy nie je dost   )
po tretie - exmanzelka NIKDY nebude spokojna -s tymto satreba zmierit, neanalyzovat, proste nebude.. je to dane tym "ex"   
po stvrte - autorka, vydiskutuj si s muzom tvoju staorstlivost o jeho dieta a tvoje postavenie v komunikacii..on to berie ako samozrejmost ze je mala s tebou ked je on v praci - ale samozrejmost to nie je, co bude ked sa narodia vase spolocne deti? sa aj potentickujes aby si sa pri dvojickach nezblaznila.. kto sa bude starat o starsiu? a okrem toho keby teba nebolo tak co bude so starostlivostou o dceru?

btw tiez suhlasim s tym ze platia dost, dcera travi skoro 50% casu s otcom...to kde je ta hranica dokedy chlap musi platit a je to fakt ze prispieva lebo matka hradi vacsinu veci a kde je hranica ze uz plati polovicu ak nie viac a uz prispievat nemusi? som zastanca slobodnych matiek ale odtaaaal potaaaaaal

a jasne ze ex nepristupi na striedavu.. ak by ich ona mala dva tyzdne v kuse, kto by sa jej o nu staral ked ona potrebuje vikendy robit?    <reaguj>
114)  zebricka, 2.9.2014 16:13
Este raz....

Dieta je pol tyzdna s mamou, pol tyzdna s otcom... Naklady su teda rozdelene viac-menej na polovicu, kym byva/svieti/pusta vodu u jedneho, nepusta ju u druheho...
Otec plati vyzivne k rukam matky, poistenie, spotrebny tovar podla potreby. Tenisky, teplaky, bla, bla... akoze co este ma ten otec platit?

P.S. V Tescu maju 70% vypredaj, handry, boty, kabele... Klasicke tenisky, biela podrazka, na snurovanie, aj suchy zips, za 2,50!!!!

   <reaguj>
115)  drevene zeliezko, 2.9.2014 16:22
114 prosim ta zopakuj mi toooo    jaaaaaaa som ta este nepochnopila             <reaguj>
116)  pata, 2.9.2014 16:30
jaaaaj, takl ja som necitala vsetko   

nezaregitrovala som, ze mala byva tak vela u otca.
beriem spat vyssie napisane.

ale aj tak plati, ze toto musi riesit otec, nie jeho aktualna partnerka.
myslim s exkou.
a otec to akosi nechce riesit, ci aj to sa mylim ?    <reaguj>
117)  tarzanka, 2.9.2014 17:22
soletka.... v prvom rade sa dohodni doma s manzelom, kolko penazi jej bude platit a co vsetko nad ramec bude kupovat a kolko casu mala bude u vas travit.... a pred exkou musite mat jednotny nazor a ani jeden z vas nesmie polavit.... inak su sudy, cez ktore to mozete riesit... odkladaj si vsetky blocky z nakupov pre malu a zaved si kalendar, kde budete znacit, kedy mala bola u vas.... pre istotu sudneho konania....

najidealnejsie by bolo mat sudne schvalenu striedavu starostlivost... vas by to odlahcilo od vyzivneho a viac casu by vam to nezabralo   

hlavne musite s muzom drzat spolu

drzim palce    <reaguj>
118)  hexenschuss, 2.9.2014 17:36
Absolútny súhlas so Zebrickou
A skolske bagy za 15...    <reaguj>
119)  Salvia & Danielka, 2.9.2014 18:06
105) Prepac, ak som ti odpovedala ostrym tonom, ale tvoja otazka, naco je prvakovi zubna kefka a toaletak mi nepride ako slusne opytanie da, ale ako vysmesna a ironicka. Je totiz uplne jasne, na co tieto predmety sluzia.

V poslednom case je tu totiz viac prispevkov na temu, co dieta potrebuje a za kolko a ked nekupis najlacnejsie z vypredaja, tak okamzite dostanes nalezite odpovede. Aj s linkami na prislusne vyrobky.

PS: krabicka na jedlo pre skolaka je obycajna plastova doza (ano moze byt aj z Ikea), len je vhodne, aby mala vrchnak spojeny s dozou a vpredu klip na zatvaranie; pre male dieta je totiz dost tazke nasadit na plastovu krabicku samostatny vrchnak, hlavne ak ju casto umyvas v umyvacke a okraj sa po case zvlni.    <reaguj>
120)  zebricka, 2.9.2014 18:24
119/ Si to s tymi tipmi na lacne veci z vypredaja nepochopila. Ide o to, ze vyskakujem len do vysky svojich prijmov a tak ked mi da ex 160 vyzivne a 50 na pomocky, tak nekupim tasku za 50, aby som potom plakala, ze je mi malo. Kupim tasku za 30, tenisky z vypredaja, zosity zlacnene v Tescu a nie v Pirexe/Sevte. Co usetrim, mozem odlozit na horsie casy alebo na nieco podstatnejsie. Nebavime sa tu totiz teraz o tom, ze Ty si mozes dovolit viac, lepsie, drahsie.
Cize ano, potrebuje dieta vselico, vela a casto, ale mas moznost vybrat si podla svojich moznosti, nikto nemoze povedat, ze nema na vyber a musi kupit len drahe. Nebude mat na vyber, ked bude treba zaplatit skolu v prirode, tam je cena pre vsetkych rovnaka, takze co teraz usetri na papiernictve a textile, moze pouzit na SvP.    <reaguj>
121)  Salvia & Danielka, 2.9.2014 19:06
120) Ja s tebou v tomto uplne suhlasim a viac krat som napisala, ze ex sa nauci hospodarit lepsie len vtedy, ak autorka s jej muzom povedia dalsim peniazom NIE. Lenze v tomto konkretnom prispevku autorka nepise na ake dalsie pomocky a potreby exka peniaze chce, takze zaver, ze exka rozhadzuje nad pomery, je len domnienka. Moze to tak byt aj nemusi. Preto som tu uz aspon 10x pisala, nech autorka pyta bocky, alebo konzultuje veci este pred nakupom (co chce kupit, za kolko, aka je kvalita, ci sa da alebo neda lacnejsie a ci to dcera vobec potrebuje) a nech kludne idu polozku po polozke.

Tu suhlasim, ale tvoje demonstrativne lunky na tenisky za 2,50 z Tesca sa mi zdaju prehnane.    <reaguj>
122)  moja, 2.9.2014 19:08
chvala Bohu, vyskytujú sa aj normálne názory.. áno, jasná vec.. exka bude skákať vždy. akonáhle sa autorke narodia detičky, zbohom rodina.. bude porovnávať a žmýkať ďalej - o to viac.. súhlasím s 120. veľká pravda.    <reaguj>
123)  moja, 2.9.2014 19:10
121/ exka nie je povinná dávať autorke žiadne bločky. bola by to len exkina dobrá vôľa. čo si nemyslím, že ju bude mať.. proste exka skúša čo to dá..    <reaguj>
124)  cherrylady, 2.9.2014 19:32
123/ autorke nie. Ale ak chce exka viac €, nech zdokladuje exmanzelovi.    <reaguj>
125)  Chrbtica, 2.9.2014 20:27
121 sorry, ale tie bločky si má pýtať muž a nie jeho partnerka. Celkovo sa mi zdá, že tento chlap je neschopný, ovplyvniteľný    <reaguj>
126)  adrián.nevidziansky, 2.9.2014 20:48
muz z tohto vybalansuje najtazsie, pretoze to musi uhrat na obidve strany
ak by si to pohnojil u exky, moze voci nemu postvat dceru
ak by si to pohnojil u terajsej, moze sa zašprajcnut a odmietnut sa starat o decko v case, ked chlap nie je doma.
Salamunova dilema je suviks oproti takymto situaciam.    <reaguj>
127)  zebricka, 2.9.2014 21:06
121/ Moje linky uplne zapadli do toho kontextu, ze on sa ma starat a platit a ze 50 je malo... Nie je to malo, ked ich pouzijes rozumne, resp.s vedomim, ze viac nemas..... Ze argument "vies, kolko stoja tenisky" neberiem...    <reaguj>
128)  Chrbtica, 2.9.2014 21:06
126 vôbec to nemusí uhrať na dve strany. Exka je exka z nejakého dôvodu. Most treba spáliť a udržiavať min. kontakt s ňou a maximálny s potomkom. Donekonečna nemôže balansovať. Chlap má buchnúť na stole a nenechať sa zneužívať. Keď sa tak nezachová tak je to len jeho vina    <reaguj>
129)  Chrbtica, 2.9.2014 21:07
127 nikto nespomenul finančný status dotyčného chlapa. Ak zarába nadpriemerne tak je pochopiteľné, že tých 160€ je málo pre exku. Treba to vyriešiť dohodou alebo súdne    <reaguj>
130)  zebricka, 2.9.2014 21:10
A takto nejako tie tenisky vyzerali, aby bolo jasne, o com sa bavime... skratka nemoze kazdy kupit detom tenisky za 50, niekomu nevychadza ani za 30, no a co, su to len sproste tenisky, o rok uz aj tak budu male...
http://www.clothingattesco.com/shoes+boots/f+f-mesh-detail-trainers/invt/az421031
   <reaguj>
131)  hexenschuss, 2.9.2014 21:13
Otočim peňažný problem
Manželia sa rozviedli
Manžel si založil novú rodinu a dokonca čakajú DVOJCATA
Koľko peňazí bude potrebne pre zabezpečenie dvojčiat?
Inak mimoriadne súhlasím so 129)
Ako sa dokáže mamička dvojčiat sa starať aj o dieťa z predošlého manželstva?
Teda prvý polrok po pôrode, takmer nemozne    <reaguj>
132)  Salvia & Danielka, 2.9.2014 21:34
125) Ano, blocky ma pytat MUZ. Napisala som autorka, pretoze ona zalozila tento prispevok a cita ho. Nemusis chytat za slovicka.    <reaguj>
133)  ditta, 2.9.2014 21:40
suhlas so zebrou    <reaguj>
134)  vrcharka, 3.9.2014 18:08
1. muz zarabaa kasle na riesenieproblemov..ved raz je dcera u zeny c.1 a nasledne u zenyc.2 a on d apeniaze koniec.
2. dakujejm zebricke za infoo tescu... doplnim comi chyba deturencom...al emozme povedat ze za 100 som kup[ila mpre viac deti veci z ktoryc nekrici ze su za 2.5 shit..
3. boj anervy iba zacnu po narodeni autorkinych deti
- cas na manzleovu dceru
- via cpenazi pre manzelovu rodinu
- znicenie platby na manzleovu dceru
- starostlivost o dceru tvrtok az nedelu
-atd,..mzomme pokracovat..

a je vlekou vynimkou ak niej ebpjmedziex a aku;anou zenou...nedostatok sebavedomia na oboch stranach..

   <reaguj>
135)  vrcharka, 3.9.2014 18:15
autiorka est epre dnarodenim deticiek bysi mala urobit vaznyorzhovor s malnzelomakobudete fungovat...a tera znemyslim financne ale casovoo a staorslivot o deti..tyto stihat nebudes pri dvojcatach.. keby si mal detis odstupom islo by to lahsie.. anavyse manzleovadcera boal sdosialzvyknuta na pzornost vyhradne pre nu - jeidnacik..a teraz tobud euplnenieco ine a ocakavaj ziarliocopst , sceny ad.. financie bude toposledne a sucanse prve..    <reaguj>
Prispievať môžu len registrovaní používatelia. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!