Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /home/web/lady.sk/www/inc/poradna.php on line 709
Lady.sk
lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * Iné

REKLAMA
MOBIVENAL banner 109x109 sutaz
 
 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 1 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 2 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Štvrtok, 28. Marec, , Dnes oslavuje Sona
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Odist zo SR za pracou? UK, DE? novy zivot?<<Späť
Laurika*, 23.7.2014 10:10 reakcii: 146   nove: 146  
Ahojte ladies,

stojim akoby na velikej krizovatke...uz cca 6 mesiacov som maximalne nespokojna v praci, nedocenena, neohodnotena, cele zle...
Hladam samozrejme.
Asi viete, ze aj ked clovek posiela CV a sedi perfektne (podla popisu) na pozicie zverejnene na profesia.sk...je to na 90% zbytocnefa. ....Zverejnene, len aby bolo, z povinnosti.
Hladam samozrejme aj v konkretnych splocnostiach, web...
Zijem v na vychode SR, situacia s pracou...katastrofa a nie som IT, co je jedna z mala, co sa tu chyta


Uvazujem o odchode. Mam za sebou 4roky praxe, dost odlisne zameranie,ale mam

JEDINE, coho sa neviem a nevzdam je moj pes. Chcem ho mat pri sebe a byvat s nim sama (kym nenajdem muza svojich snov    )
Som typ, ktory sa nepotrebuje ani zgrupovat s ludmi, i ked klamaratov mam (tu). Urcite by mi bolo casom smutno, no momentalne citim,ze chcem jednoducho byvat sama, dokazat sa o seba postarat, financne vyzit, zarobit.
Ciel, kde chcem v konecnom dosledku zit, nemam   
No tu,kde som, uz proste stracam chut zlepsit cokolvek....kto tu nema niekoho za sebou, robi za 5korun a este ma to aj nebavi.

Chcem sa opytat, tych, ktore ste odisli...kam, ako ste hladali pracu, ako ste to zvladali....Podradne prace urite robit nechcem, ziadne bary, casnicky, chyzne,to nie. Som 4 roky po skole, potrebujem pre svoje dusevne    zdravie seriozny zivot   

Naozaj som v stave,ze neviem co robit...co skor...s kym sa poradit o praci v zahranici, o moznostiach

zvazujem DE - Berlin (lebo sa mi tam velmi paci-. Hlavne a zaroven pokojne mesto)

Poradte, piste vase skusenosti   
   <reaguj>

1)  ama, 23.7.2014 10:21
Z KE do Londyna myslim uz lieta lietadlo, tak ber toto  Uvidis, ako sa rada budes domov vracat      <reaguj>
2)  Laurika*, 23.7.2014 10:23
1)   to hej....
ja mam KE , aj SR rada...
ale toto, co sa tu deje teraz a kam to ide je pre mna uz na nevydrzanie
Este aj potraviny su u nas drahe a nekvalitne!
zit z vyplaty do vyplaty je hrozne, uz teraz... a to nemam deti,hypoteky    <reaguj>
3)  ama, 23.7.2014 10:24
Ak mas odhodlanie, chod. Cim budes starsia, tym menej budes chciet opusti rodne mesto...    <reaguj>
4)  Beva, 23.7.2014 10:24
do lodnyna je problem psa vziat.. dlha karantena    <reaguj>
5)  lady1, 23.7.2014 10:26
lauri neviem ti poradit ale drzim palce    ja kebyze som mladsia tak by som brala rakusko, kedze to mame blizko a som naviazana dost na domov   
jazykovo ti je jedno ci Aj alebo NJ?    <reaguj>
6)  kejti, 23.7.2014 10:26
Ja sa uz odhodlavam dlho. Tiez som chcela ist do UK, ale blizsie je Rakusko, tak to skusime tam. U mna je problem s jazykmi, ucim sa nemcinu, anglictinu, ale bieda..    <reaguj>
7)  Laurika*, 23.7.2014 10:29
5)lady, aj Rakusko je OK, Vieden by bola super....alebo niekde blizko SR
Ja by som bola OK aj s BA! len najprv zohnat pracua tak sa prestahovat
nemam jednoducho prostriedky na to,aby som investovala najprv do najmu a hladala si pracu....risk, kt. si financne nemozem dovolit

Viac viem samozrejme AJ...
v DE som bola davnejsie, dokonca na jazykovom kurze, sama mesiac, dorozumiem sa, NJ nie je tazka    <reaguj>
8)  ivka, 23.7.2014 10:33
ja mam kolegov v Berline a ti maju dost problemy najst serioznu pracu

mozno ta Vieden alebo BA by bola lepsia ...
zaviso aj, co vlastne vies ponuknut ..co si robila 4 roky?
lebo v zahranici len znalost jazyka nestaci ... a na serioznu pracu nestaci len dorozumiet sa ...    <reaguj>
9)  Laurika*, 23.7.2014 10:39
8) nechcem presne pisat v com mam skusenosti,
nechcem to zverejnovat (druha a tretia praca)   
ale hladam nieco tvorive, nie rutinne, papierovacky v kancli by ma zabili...
Som tvoriva osoba a ak uz mam mat pracu,ktorsa ma aj velmi nebavi, potrebuje mat cas a peniaze na svoje konicky a budem spokojna

prvu pracu som robila len pre zakaznikov,prvy kontakt, riesenie ich problemov, call centrum... to ma NICILO

potom prisla tvorivost a v tom som sa nasla,spokojnost    <reaguj>
10)  ivka, 23.7.2014 10:49
9) pisat nemusis, podstatne je, aby si si premyslela, co mozes ponuknut
lebo nie si absolvent, aby nikto necakal, ze nic este nevires a zaucia ta
ty uz musis nieco ponuknut ...a len znalost jazyka stacit nebude    <reaguj>
11)  Laurika*, 23.7.2014 10:58
10)to viem...
no mam obrovsku dilemu
nevioem, ci nevypadnut TERAZ na dovolenku, vycistit si hlavu, premysliet, co daklej, napbrat pozitivny pohlad
uz som aj velmi negativna, zdeprimovana....
tolko by som este obetovalôa €, lebo dovolenka je na nezaplatenie...oddych    <reaguj>
12)  ivka, 23.7.2014 11:06
11) no zapliest do toho dovolenku   

pri takych dolezitych zivotnych milnikoch je potrebne zvazovat vsetko a robit to s cistou hlavou
ci na vycistenie hlavy a ziskanie odstupu vyuzijes dovolenku v zahranici alebo doma alebo to urobis cez vikend, je upne jedno
hlavne zvaz vsetky pre a proti
aj v zahranici zacat vyzaduje iste investicie, rovnako ako v BA ci inde mimo bydliska    <reaguj>
13)  Abi, 23.7.2014 11:10
4) pokial som dobre informovana, ziadna karantena v ramci EU sa uz nekona pri vstupe so psom do UK. Staci mat psi pas a potvrdenie od veterinara v krajine odkial pes cestuje ze bol odcrevneny 1-5 dni pred prichodom do UK.    <reaguj>
14)  Laurika*, 23.7.2014 11:11
12)nie je to jedno....citim,ze potrebujem vypadnut a nechcem urobit neuvazene kroky (dat vypoved bez dalsich planov)
Rutina, stale to iste ma ubuja a preto zvazujem tu dovolenku. Dlhe roky som nechodila, pred rokom som bola a neskutocne mi to prospelo
uff

dakujm kazdopadne za rady. Mas pravdu, ze investovat budem musiet tak ci tak....Ratam s tym,ze peniaze sa mi nebudu hned kotulat na ucet    <reaguj>
15)  ivka, 23.7.2014 11:13
13) nekona, ale Cibulkovej napriek vsetkym papierom psov do UK nepustili (pocas Wimbledonu a mala vsetko vybavene)    <reaguj>
16)  Laurika*, 23.7.2014 11:23
13, 15) teraz mi pisala kamoska....je v UK, riesi prevoz psika
a vraj uz nie je ta karantena    <reaguj>
17)  zebricka, 23.7.2014 11:28
A si zober, ako sa citi clovek s 10-20-30 rokmi praxe, ziaden mladik/mladica a rovnaka frustracia. No na maslu.    <reaguj>
18)  Laurika*, 23.7.2014 11:35
17)veru, je to velmi zle
ja vidim na mojich kolegoch, viac ako polovica je na ukludnovakoch, antidepresivach, to je hrozne...   

ja som pozitivny clovek, vesely, ale posledny tyzden pijem same ukludnujuce caje, sportujem o dusu, len nech sa udrziavam v psych, pohode...aj tak to nie je ono

clovek potrebuje byt naplneny, oceneny, uzitocny...    <reaguj>
19)  Beva, 23.7.2014 11:37
15.. presne tak...    <reaguj>
20)  Beva, 23.7.2014 11:40
http://vas.cas.sk/clanok/9976/cibulkova-zaziva-na-wimbledone-tazke-chvile-anglicania-jej-siahli-na-to-najvzacnejsie.html
krasni plyšáci    <reaguj>
21)  ama, 23.7.2014 11:40
Laurika, velmi tvoriva praca-teda son ja si to tak predstavujem-je v reklame. Kludne by som tam zacla aj upratovat   ale TVORIVO  
Vzdy by som pridala nejaky bonus, ktory by ocenili...som trpezliva, vypracovala by som sa  

Vies, ako ti pojdu roky, prestanes mat z prace taky depresivny pocit. Zacnes si pracu VAZIT  

Nakoniec zistujem, ze to moje povolanie az an plat nie je take strasne   Ja sa NIKDY necitim ubita, tvorivost mozem uplatnovat kazdu sekundu a iste ocenenie ziskavam kazdy den      <reaguj>
22)  Laurika*, 23.7.2014 11:49
21)upratovat   
akoze nemam problem "nejako"zacat...JA by som aj do hotela sla , mma hotel. a marketing. manazment a ratala by som s tym, ze zacat ako recepcna...Nie vasade totiz davaju mlade studentske pipiny, praveze v top hoteloch je to inac

To je skvele, ked mas taku pracu, tesim sa,ze maju ludia aj take   

Chcem jednoducho riesit situacie, mat zodpovednost a mat aj zaplatene...

Hovori sa,ze radsej horsie zaplatena praca,ale bude ma bavit. No ked ani nebavi a ani nezaplatia...je to hruza    <reaguj>
23)  MiaMi(lovaná), 23.7.2014 12:55
22/Laurika, verím ti, cítim to podobne. Terno ale nie je ani práca, ktorá síce baví, ale z toho, čo za ňu dostaneš, sotva vyžijeľ. Lebo potom sa to tešenie a naplnenie začne vytrácať...

Píšeš, že si už robila niečo kreatívne a v tom si sa našla. Nemôžeš sa k tomu vrátiť? Prečo to už nerobíš, v čom je problém? Jednoducho začni hľadať v tom, čo ťa bavila. Pozri si najskôr BA, zisti si ako sa v tej oblasti pohybujú platy, či by si z toho vedela platiť podnájom a žiť...    <reaguj>
24)  MiaMi(lovaná), 23.7.2014 12:56
ospravedlňujem sa za chyby, píšem v rýchlosti    <reaguj>
25)  tetuska lieta na metle, 23.7.2014 14:08
laurika, ja len ,ze najlepsi cas na hladanie prace typu recepcna je september - vtedy odchadzaju studaci z takych pozicii   
a neboj, osud vie, kam ta zaviat, hladaj, obzeraj sa a najdes    <reaguj>
26)  cherrylady, 23.7.2014 15:48
Mna by zaujimalo, ze odkial mas informaciu, ze Berlin je pokojne mesto?

K teme - trosku mi pride, ze si to dost jednoducho predstavujes, co napokon nemusi byt az take zle, lebo niekedy pozitivny postoj v tazkej situacii je zaklad. Ako v UK neviem, v DE to zase s odbornou pracou (kedze pises ze hotely bary nie), niebude az tak easy. Jednoduchsie to maju ludia, ktori v nemecku studovali, alebo ukoncili minimalne 2 stupen v nemecku, alebo maju specificky odbor, alebo uz pocas studia praxovali v nemecku, boli cez erasmus etc etc. A takych je, ver mi, vela.
Bez toho to je tazsie, nie ale nemozne. Potrebujes len najst niekoho, kto ti da sancu. A to ti neda kazdy druhy. Plus pises, ze NJ je lahky, bola si tu na kurze. Obavam sa, ze komunikovat vo firme bude o niecom inom.

Zaklad je hladat, pokusat sa a neprestavat, aj ked budes mas schranku plnu "Absage"-nov. Drzim prsty.    <reaguj>
27)  miruska100, 23.7.2014 16:46
No tak son sa nasmiala ze "podradne prace' urcite nie. Neviem aku mas nemcinu ak je to iba ze sa vies dohovorit a chces hned super job tak Mozes zabudnut . Som v de niekolko rokov a viem o com hovorim nehovorim ze nemozne ale kazdym rokom tiez komplikovanejsie       <reaguj>
28)  miruska100, 23.7.2014 16:47
26, presne tak       <reaguj>
29)  laliova, 23.7.2014 17:11
Ja suhlasim vo vsetkom so cherrylady. Byt tebou, asi by som skusila najskor Bratislavu, predsa len zivotne naklady su niekde inde a urcite tam budes mat aj nejakych znamych, ktori by ti pripadne vedeli pomoct ak by nieco.
Kedze nechces robit ako ty pises "podradne" prace, tak by som sa skor asi zamerala na vypracovanie sa v nejakej zahranicnej firme na Slovensku s tym, ze by bola casom moznost odist v ramci firmy do zahranicia. Myslim, ze je to celkom bezne a dosiahnutelne na Slovensku.
Ja sa akurat vraciam z Nemecka a mam za sebou hodinovy rozhovor s domacim, ktory ma vozieva na letisko a mam dost z tych vsetkych poplatkov, ktore mi menoval. Ludia vidia ze Nemci zarabaju, ale nikto nechce vidiet ake prachy tu musia mimo potravin za vsetko platit.
Hlavne to ries s chladnou hlavou, aby si mesiac po odchode nepisala, ze si v zahranici, frustrovana a bez penazi. Zelam vela stastia       <reaguj>
30)  zebricka, 23.7.2014 17:15
No, ale urcite vam aj po zaplateni tych poplatkov ostane tolko, ze aspon zlahka povyskocite. A tuto si myslim, ze nejde len o zarobok a lahsi zivot, ale celkova potreba zmeny, nabrat novu energiu, krv do zil...    <reaguj>
31)  Oslo1, 23.7.2014 17:20
No ja len tolko: prajem vela stastia    <reaguj>
32)  cherrylady, 23.7.2014 20:36
este by som ti chcela poradit. Pri hladani prace v nemecku sa neorientuj podla mesta, ktore sa ti paci, ved podla vsetkeho si nebola vo viacerych.
Hladaj si republiku, kde je nizka nezamestnanost. aby si mala istotu, ze ak to nevyjde, najdes si dalsiu pracu bez probs. v berline je nezamestnanost cca 11%, a to je najnizsia za poslednych ca 10 rokov.    <reaguj>
33)  mandy, 23.7.2014 23:12
odid, ked to tak citis. mna tiez po 4 rokoch zamestnania na Svk zacalo vsetko svrbiet a dvihla som kotvy.. skus to, lebo: "Clovek lutuje to, co v zivote neskusil, nie to, co skusil"    <reaguj>
34)  mandy, 23.7.2014 23:12
32 tak to radsej Rakusko-ma nizsiu nezamestnanost    <reaguj>
35)  žaneta, 23.7.2014 23:25
Odíď kým si mladá do skorumpovanej a rozkradnutej republiky sa môžeš vrátiť vždy, raz môžeš ľutovať, že si neodišla, ja byť ešte raz mladá, odídem tiež, tu je ťažko žiť obyčajným ľudom, za ktorými nestoja bohatí a vplyvní rodičia, mladým ľudom, ktorí nemaju vyštudované lukratívne odbory, lekár, zubár, informatik.... Neviem, čo môžeš ponúknuť potencionálnemu zamestnávateľovi... Moja dcéra odišla do Francúzska a aj ked začiatky boli ťažké a niekedy si hovorila, že či jej toto bolo treba, teraz je šťastná.. Tu na Slovensku, ked nemala konexie ostali dvere pred ňou zatvorené, francúzi ju brali okamžite a dali jej šancu... Je mi veľmi ľúto, že odišla,ale keby ostala tu, neviem, aký život by ju tu čakal...Veľa mojich známych je aj v Nemecku a sú veľmi spokojní a na Slovensko sa už nechcú vrátiť ani náhodou, samozrejme priznávajú, že by nikdy neodišli, keby tu boli lepšie podmienky a životná úroveň..    <reaguj>
36)  Lila©, 24.7.2014 03:04
nebudem ti klamat, ale nejake financne prostriedky na zaciatok ti bude treba, na zakladne ako jedlo, doprava a nejake ubytko (jedine ze budes mat stastie ze ta niekto prichyli) cca by si mala mat rezervu na mesiac-dva, idealne tri
zakladna otazka KDE chces ist? lebo kazda krajina je ina a ma svoje vlastne fungovanie a pravidla, ktore sa castokrat aj dost odlisuju od slovenska, napr. co sa byvania tyka a sposob ako si vybavujes najom
ked sa konecne rozhodnes, zacni si citat rozne fora o danej krajine, existuje ku kazdej milion
ohladom ubytka mozes skusit craigslist
http://www.craigslist.org/about/sites
len pozor na scam
idealne je ubytovat sa v hosteli, prvych par dni, potom pozriet ubytka uz priamo na mieste - pravdepodobne budes najprv byvat s niekym alebo si prenajmes izbu, je to lacnejsie
pracu mozes hladat v odbore, ale nespoliehala by som sa na to, a pozrela aj tie 'podradne' ako si ich krasne nazvala
z tych podradnych je prave najlepsia taka kde komunikujes s ludmi takze coffee shopy, bary, restiky
nikto ti nebrani mat aj 2-3 prace, vacsina z nas tak fungovala na zaciatku, prip 1 praca + studium a pod.
vo vacsine zahr. funguju referencie, rozmyslaj kto by to mohol byt alebo priamo ked sa uz prestahujes nadviaz kontakty, tvoja referencia moze byt aj manazer z danej 'podradnej' prace, vacsina zamestnavatelov v zahr. chce referenciu od niekoho v danej krajine cize priama skusenost uz odtial a nie od niekoho zo slovenska
ak si dobra, vypracujes sa. zahranicie funguje trosku inak, 'konexie' ako tu niekto pouzil vyraz funguju aj tak ze ludia radi referuju niekoho dobreho, podaju ti vyzitku, ako referencia co je ich 'pozvanie' na to aby si si podala ziadost
co sa tyka psa, to je samostatna kapitola..
nechaj ho doma na zaciatok a vyries kto s nim bude, lebo to budes mat velmi tazke
najprv si najdi take ubytko kde ti ho vezmu. nam napr. trvalo mesiac najst ubytko so psom, kdezto na porovnanie zamestnanie sme mali hned, do tyzdna..
prepravovala som ho az za ocean, co ty nebudes, ale si najprv zisti ake su podmienky, u nas sa napr. plati polovicu z najmu ako deposit na zaciatku - ak je vsetko ok a pes nic neznici, vratia ti to
este k jazyku.. ako cherrylady spominala: ty si myslis ze vies jazyk, ale ked dojdes do styku v office alebo taky everyday language, aby si nebola zaskocena ze zrazu nevies ako to normalne povedat aby to neznelo ako nacvicena veta z knizky.. nic v zlom, tvoje jazykove schopnosti nepoznam

btw. ziadna praca nie je podradna    <reaguj>
37)  Lila©, 24.7.2014 03:08
aby som nezabudla..
good luck, a na tu dovolenku by som isla
clovek lepsie zhodnoti veci ked nie je v strese a deprimovany
a to zahranicie tu bude stale..
ps. v decembri a januari sa najhorsie hlada praca    <reaguj>
38)  žaneta, 24.7.2014 10:30
Je ľahšie ked ideš na miesto, kde máš niekoho známeho, priateľa príbuzného, ktorý sa pozná s ochotnými miestnymi obyvateľmi, ktorí poznajú zvyklosti, pomôžu pri vybavovaní papierov na úrade, ubytovania, dcere pomohla priateľka, ktorá už tam žila s francúzskym snúbencom.    <reaguj>
39)  amouramour, 24.7.2014 10:32
myslim, ze na normalnu pracu v DE je potrebna troska ina znalost nemciny...bohuzial tie prace, ktore tak odmietas su mmt mozno jedine mozne pre teba...ja by som isla do BA, v nemecku to ozaj s pracou nie je tak lahke    <reaguj>
40)  amouramour, 24.7.2014 10:35
a podradne prace, radsej bez komentara, ako ano mas VS a az 4 roky skusenosti...zas svet z teba na zadok nespadne...uprimne to neznasam take opovrhovanie a nevazenie prace...    <reaguj>
41)  poharka, 24.7.2014 10:54
Lauri ono je to take,ako si spravis a nastavis hlavu. Je dobre vypocut si nazory ludi co b zahranici su,ale nestotoznovala bu som sa s tym.jednemu sa podari,druhemu nie. Ty si sikovna a ak to chces,chod do toho.maximalne prides domov s minusom na ucte ale ak tu tuzbu mas,chod si ju splnit,lebo to potrebujes.

Aj ked bez prachov ist,tak to ta ba najlepsie,pociatocne naklady b zajranici bez prijmu ta skor ci neskor zruiniju. Do zahranicia by som sla len keby mam dohodnuty job zo sr.
   <reaguj>
42)  pata, 24.7.2014 11:18
Laurika, sama si si nastavila tolko prekazok, ze najst taklu pracu, aku pises, je takner nemozne.
to uercite musis vediet.

kedf chces naozaj zmenu, uprimne po nej tuzis, mala by si prehodnotit svoje poziadavky. lebo zas, co si budes navrava5t, t5ej praxe az tolko nie je...byvania, kde vezmu vacsieho psa tiez nie...

proste to bude chcet vela kompromisov    <reaguj>
43)  zebricka, 24.7.2014 11:19
Zase ani do tej Bratislavy sa nemusite vsetci tlacit...             <reaguj>
44)  pata, 24.7.2014 11:27
a este nieco dolezite...je naivne si mysliet, ze zmena prostredia zakonite vyriesi vsetky moje problemy a bolacky...moznona chvilu ano, lebo nove podnety...ale potom si clovek uvedomi, ze tam daleko je uz naozaj sam, pridu ine bolacky...
mozno by bol dobre najskôr pokusit sa zit tam, kde si, ale inak, zmenit svoj postoj    <reaguj>
45)  poharka, 24.7.2014 11:41
44) to zavisi od toho co zmenou miesta chce riesit.
Su oblasti,kde sa aj na hlavu clovek postavi,zarobi malo a este mega stres v robote a pod tlakom ze na pozociu caka tristo dalsich ludi.
Potom ide o objektivny faktor,ktpry neovplyvni,kedze je mlada a chce si z tych prachov aj daco uzit.
Ja muslim ze lauri ma skor tento problem ,slabo platena robota v ktorej maclovel milion stresu.    <reaguj>
46)  zebricka, 24.7.2014 11:53
Tak k teme, isla by som do Anglicka, kdesi na juh, a robila aj "podradnu" pracu, ale aj by som byvala, nakupovala, odkladala a kazdy vecer sa prechadzala so psom po plazi...       <reaguj>
47)  Laurika*, 24.7.2014 12:43
Ahojte,

dakujem za vsetky reakcie, teraz to citam vsetko...

Nemyslite si,ze som naivna, ze ocakavam,ze len na mna vsetci cakaju. Ak by to tak bolo, uz davno som prec.
Podradnymi pracami som myslela - upratovanie, chyzna v hoteli, umyvacka riadov....toto ja robit nebudem. Ani opatrovat by som nesla
to radsej zostanem tu
Este rozmyslam nad Rakuskom - ako recepcna a uvidi sa dalej
Som skor organizator, to ma bavilo a bavi, myslim,ze v tomto by sa niekd dalo postupne.
Je to tazke a viem,ze aj bude. Ja nie ze dvakrat meram a raz rezem,ale 100krat meram a bud rezem, alebo cuvnem a onedlho to na mna pride zas.

Hlavne si musim teraz vychladit hlavu, neciitm,ze rozmyslam cisto...
SOm proste nazlostena na SR,system a toto ma musi prejst.

Chcela som vsak vediet vase skusenosti

zazraky necakam       <reaguj>
48)  kocur, 24.7.2014 12:53
Lila Ti dobre pise.
Najskor si vyber jazyk, ktory preferujes, podla neho krajinu, kam chces ist. Porovnal by som to, Rakusko sa zarobi najmenej (vysoke odvody), potom Nemecko, potom UK(vyssie naklady, vzdialenost).
Rakusko: Mozes byvat v Petrzke, najst si tam izbu, dochadzat vlakom (50min cesta, mesacnik 117 Eur), hladat si pracu, neskor sa pripadne prestahovat do Rak. Vyhody: Blizko domov v pripade potreby, vela znamych, kamarati. Nevyhody: nizsi plat, vysoka konkurencia Slovakov a Madarov, Rakusania (Vieden a okolie) pozeraju cez prsty na Slovakov lamucich nemcinu
Nemecko: Je dalej, kvoli vzdialenosti a lokalite by som sa orientoval na mesta Mnichov (5hod na SK), Nurnberg (2,5 hod. do Prahy), Berlin (2 hod do Prahy). Je to blizsie na sk, ale ak byvas na vychode, vzdialenost asi nebude hrat taku rolu. Ked sa budes chciet vratit, nahadzes vsetko do auta a si za par hodin doma.
UK: Asi najvyssie platy, ale aj naklady, stahovanie tam a naspat je obtiazne.
Vsetko ma svoje pre a proti.    <reaguj>
49)  iveta s, 24.7.2014 13:11
no neviem co sa tyka psa. na zaciatok budes byvat v shared house a nie kazdy ti psa bude tolerovat. hlavne ak budete z roznych narodnosti a nehovorim o tom ci majitel to bude tolerovat. tak rozhodne bez psa.
nechces robit casnicku a chyznu.....ak chces pracovat v UK musis mat v UK iste pracovne skusenosti......    <reaguj>
50)  tetuska lieta na metle, 24.7.2014 13:20
46) mne sa velmi pacilo miesto nie az tak na juhu - https://goo.gl/maps/2dOud
tam sa da ist popri mori 15-20km
48) suhlasim, ale to stahovanie mi nepripada nijak obtiaznejsie ako z nemecka trebars..bud to narves do maleho auta alebo do velkeho a bud ide trebars 10 hodin alebo 20    <reaguj>
51)  zebricka, 24.7.2014 13:29
50/ Alebo si to das poslat transportnou spolocnostou a doletis lietadlom...       <reaguj>
52)  cililing, 24.7.2014 14:42
myslim, ze stahovanie je malickost oproti tomu, co ju v zahranici caka, hovorim zo skusenosti, odisla som o rok mladsia ako ty, o tri dni to bude 14 rokov       <reaguj>
53)  tetuska lieta na metle, 24.7.2014 14:43
51) ved tak som to myslela ,ze to auto ide    ja by som sa netrepala tak daleko a bez bateriek    <reaguj>
54)  maxi_taste, 24.7.2014 14:51
Takze si absolentka slovenskej vysokej skoly so ziadnymi zahranicnymi skusenostami, odhliadnuc od faktu, ze az mesiac si bola v berline na jazykovom kurze. Na slovensku ta to nebavi, tak chces ist do nemecka alebo anglicka, a tam by si rada ziskala dobre platenu pracu, ktorej naplnou bude organizacia a ma to byt este aj praca so zodpovednostou. Z vyjadrenia, ze "samozrejme anglictina lepsie, ale nemcina nie je tazka" usudzujem, ze ani jeden jazyk nie je na plynulej urovni. Praca ako chyzna, bar, upratovanie odmietas.
Spravne?    <reaguj>
55)  sajdkara, 24.7.2014 18:50
vycestuj na Novy Zeland a pracuj na farmach    <reaguj>
56)  sajdkara, 24.7.2014 18:50
psa sa bohuzial vzdat musis, alebo zostan na SK    <reaguj>
57)  žaneta, 25.7.2014 08:52
No myslím si,že pre začiatok by si nemala odmietať žiadnu prácu,aj tie takzvané podradné sú vo vyspelých krajinách často lepšie zaplatené ako u nás vysokoškolské pozície a v jazyku sa musíš zdokonaliť ,dcera ked ochadzala vedela anglinu na urovni,učila sa v postate od 4 rokov a to chodila na hodiny ku ameerickým lektorom ,franinu vedela na urovni štatnice z francuzskeho bilingualneho a napriek tomu pre začiatok prvé mesiace brala aj miesto čašníčky a to nebolo med lízať poslali ju pred reštauráciu nahánať klientov a volať do reštiky, už to nerobí, postupne sa vypracuvala vyššie, nečakaj hned, že na Teba so slovenskou vysokou bez absolutnej znalosti hned bude čakať sofistikované miesto. Oni maju dosť vlastných šikovných absolventov a slovenské vysoké školy až na pár vynimiek velmi neuznávajú..    <reaguj>
58)  iveta s, 25.7.2014 16:18
zda sa ze si autorka neuvedomuje zasadnu vec. nie je tu vela dobrych pracovnych miest. dokonca britski absolventi si nevedia najst pracu. Ono naozajv UK to nie je tak lahke. a malo kto ti hned ponukne permanentnu pracu. bud budes musiet temping cez agentury alebo dostanes pracu na 2-3z tyzdenne.    <reaguj>
59)  bacula a Riško, 25.7.2014 16:35
Isla by som do Ba, max do Rakuska
pises, ze chces byvat sama byt sebestacna..nerobit podradnu pracu, mat psa pri sebe mas vela poziadaviek  doma je doma casy, ked sa dalo vonku vyborne zarobit sa zmenili a, ak neponukas dobre jazykove schopnosti mie si IT ci nemas inu lukrativnu skolu, alebo nestoji za tebou niekto kto Ti pomoze s ubytovanim ci rozpozeranim v novej krajine nevidim to ruzovo...
Moja znama robi chyznu uz 5 r v Rakusku v Alpach cez zimnu sezonu v lete je doma a je spokojna v zime zarobi aj na leto


   <reaguj>
60)  cherrylady, 25.7.2014 20:18
57/ môzem vediet, ktore su to tie vynimky?    <reaguj>
61)  iveta s, 25.7.2014 20:23
60)karlova univerzita v Prahe, City university....    <reaguj>
62)  iveta s, 25.7.2014 20:24
z toho dovodu si tu v UK robim kvalifikaciu    <reaguj>
63)  cililing, 25.7.2014 20:47
61- last time i checked karlova univerzita bola v cechach, nie u nas.

mne univerzitu uznali. v praxi to bolo tak, ze odborne predmety som musela robit tu tak ci tak ale volitnelne som robit nemusela.    <reaguj>
64)  iveta s, 25.7.2014 20:49
63)viem ze tu akceptuju zo slovenskych neviem......    <reaguj>
65)  iveta s, 25.7.2014 20:53
najlepsie je si urobit kurz, ziskat uznavanu kvalifikaciu a odtial sa odpichnut
   <reaguj>
66)  žaneta, 25.7.2014 21:29
Viem, že uznávajú diplom z lekárskych fakult, študium stomatologie, farmaciu, košicku veterinu aj s farmáciou....    <reaguj>
67)  žaneta, 25.7.2014 21:31
Ale bez komunikatívnej a plynulej znalosti jazyka to nejde...    <reaguj>
68)  iveta s, 25.7.2014 21:42
A skusenosti    <reaguj>
69)  cililing, 26.7.2014 06:22
65 ale na to potrebujes peniaze, veeela penazi.    <reaguj>
70)  iveta s, 26.7.2014 08:55
69, da sa to zvladnut. Platis postupne systemom pay as you go.    <reaguj>
71)  cililing, 26.7.2014 13:33
U nas full time okolo 5000 na semester. Nie celkom suma,ktoru mas bezne v penazenke. Part time je len okolo 500 za predmet, aj s knihou.    <reaguj>
72)  cherrylady, 26.7.2014 15:27
Nesuhlasim velmi s tym, ze je najlepsie si urobit kvalifikaciu. Akoze ok, asi pomôze, ale podla mna to nie je to najlepsie. Najlepsie su skusenosti, referencie a hlavne, ked ti CV jasne ukazuje, ze si sa niekde posuvala. T.z. nie 20 rokov ta ista pozicia. Nejaka kvalifikacia je podla mna len plus.
K tym VS - vo vseobecnosti v Nemecku nie je znama ziadna slovenska vysoka skola, pripustam, ze mozno nejakemu personalistovi vo VW budue par znamych. inak 0 bodov.    <reaguj>
73)  efa, 26.7.2014 16:16
Referencie treba vsade
Jazyk na 99.9 % urovni
Flexibilitu
Etc....
Treba mat predstavu, co chces robit a byt v tom dobra alebo sa dalej vzdelavat.
Nie je jednoduche sa v cudzej krajine presadit.. musis byt lepsia ako domaci
Viac ponuknut... a menej platovo ziadat... tak je sanca
Ale zazraky sa nedeju ... cakaj na boj a to dlhy ..
V rakusku je Situacia tazka. Je velka nezamestnanost..
Skusaj... ale pecene holuby necakaj... a praca na nizsej pozicii ako mas na sk .. na to sa priprav...    <reaguj>
74)  iveta s, 26.7.2014 19:36
ako som spominala kvalifikaciu, nie je to nevyhnutny predpoklad ale zvysuje sance na lepsiu pracu. Teda neviem co chce autorka konkretne robit ale co sa tyka ekonomiky-dane, uctovnictvo, tam to asi budu vyzadovat, ale aj to sa da nadobudnut pocas zamestnania.    <reaguj>
75)  cherrylady, 27.7.2014 12:01
73/
   zase budem odporovat
Jazyk na 99,9% urovni neovladam, a to som uz nejaky ten piatok v Nemecku. Povedala by som dokonca, ze na 99,9% neovlada ani 50% Nemcov, nieto este cudzinec   

Nemci, aj ked su ako narod dost nenavideni, su velmi zhovievavi, napomocni, tolerantni.    <reaguj>
76)  Tiffany, 27.7.2014 12:24
sledujem tento prispevok a myslim ze cherrylady, laliova a Lila ti najlepsie radia
ja k tomu len dodam
ist sama do zahranicia je ovela tazsie ako ist s niekym
na zaciatok bude pretoasi dobre mat dostatok financii a tiez sa uskromnit- lebo v zahranici ked ste dvaja bez problemov prenajmete krasny mensi (aj vacsi) bytik ale ked si sama tak ho tazho budes platit ak chces aj nieco usetrit
dalej tie jazyky- podla toho aku poziciu chces a ake su tvoje vychodiskove skusenosti
mam pocit ze vseobecne plati ze pokial nie si uplne top management tak su lokalni k obcasnym preslapom a prizvuku dost zhovievavi (vidim na spanieloch to je cosi hrozne ich prizvuk a nik im nekomentuje)
my slovaci mame celkom vyhodu ze prizvuk po case vieme dobre imitovat
a aby som nezabudla: akokolvek sa rozhodnes vela stastia a guraze       <reaguj>
77)  Tiffany, 27.7.2014 12:26
76) tym uskromnenim som myslela ze pravdepodobne budes musiet na zaciatok prenajat byt s niekym (WG/ sharing)    <reaguj>
78)  cherrylady, 27.7.2014 12:42
na zaciatok by pre nu bolo najlepsie, keby si nasla zamestnanie, ktore by jej poskytlo zadarmo ubytovanie a stravu, popri tom zarabala, checkla krajinu, uroven svojich jazyk.znalosti, rozkukala sa a az ked mas nejaky ten zaklad zivota v zahranici sa obzerala po svojich snoch.

76/ Tiff, ako si to myslela s tou imitaciou prizvuku? Ja napr. sama pocujem, ked hovori nemec a kedy nenemec po nemecky. Dokonca niekedy sama seba pocujem, ako som nieco vyslovila so slovenskym prizvukom    Kolegyna je anglicanka, viac ako 30 rokov zijuca v nemecku, a ked dlhsie rozprava, pocut ze nie je nemka.
Ja si o sebe myslim, ze tiez sa snazim o imitaciu nemeckeho prizvuku, ze sa snazim to vyslovovat s prizvukom, ako oni, ale ze pozornemu sluchu nikdy neunikne, ze nie som nemec.    <reaguj>
79)  corinthian, 27.7.2014 12:59
dla mna nemyslela, ze slovak zacne casom hovorit ako niekto lokalny. ale napriklad francuz, spaniel, rus, cinan... budu mat silnejsi prizvuk v cudzom jazyku aj po rokoch. takeho nemca v anglictine aj anglicana v nemcine budes sice pocut vzdy, ale nie az tak usi trhajuco.    <reaguj>
80)  efa, 27.7.2014 14:30
75 na qualifikovane pozicie treba jazyk ovladat hlavne gramaticky korektne. Za tym si stojim a viem co pisem. Zijem vyse desat rokov mimo sk a jazyk tejto krajiny ovladam od zakladnej skoly. A predsa bolo co zdokonalovat!

   <reaguj>
81)  cherrylady, 27.7.2014 15:16
   no ved preto. Pises, ze treba vediet na 99,9%. A hoci sa ucis od zakladnej, bolo co zdokonalovat. Si si ista, ze vies na 99,9%?   
Ja ked nieco neviem, spytam sa kolegov a casto oni tiez nevedia, radsej preformuluju vetu   .
btw. len tak z hlavy, ake je mnozne cislo slova "sirup?       <reaguj>
82)  efa, 27.7.2014 15:46
100% je materinska rec. Teda mala by byt    tak som to napisala a tak si to vysvetli ako chces.
Keby som rec neovladala, nestudujem a nepracujem nikdy v inek krajine ako sk.
Vetu preformulovat a odborne vyrazy v danom obore som myslela pod zdokonalovanim sa. Taktiez akcent a mozno dialekt.    <reaguj>
83)  efa, 27.7.2014 15:48
Stredny a vysoky Management neexistuje bez ovladania jazyka.
A to jeden zdaleka nestaci! Bezne su dve tri svetove reci      <reaguj>
84)  Tiffany, 27.7.2014 15:56
78) tak ako pise 79    mne vravia anglicania ze mam mierne irsky a na slovenku ma nik neuhadne ( ale to preto ze slivakov malokto pozna )
83) v managemente (stredny nie executive) som uz nejaky ten cas s mojou ubohou kuchynskou nemcinou ale ok anglictinu ovladam aj ked ani ako rodena angl by som si netrufala pisat ze na 99,9 percent. to ani sk tak neovladam vzdy sa najde ciarka co napisem inde ako mam   
u mna je to viac o skusenostiach a skills ktore zabrali aby som sa dostala na poziciu na akej som...    <reaguj>
85)  cherrylady, 27.7.2014 16:15
83/ myslim, ze trochu dost prehanas. Ale ok   
Ked tak citam tvoje tvrde poziadavky, tak ja sa mozem zehnat nohou, ze som tam, kde som   
Alebo mam stastie, ze mam okolo seba interna.mysliacich ludi.

   <reaguj>
86)  efa, 27.7.2014 16:29
85 kazdy piseme zo skusenosti ze ?   
veru aj ja som rada, ze fungujem v krajine kde nemam Problem s ich jazykom plus viem dalsie       <reaguj>
87)  cherrylady, 27.7.2014 16:31
86/ a este sa s niecim pochvalis, ci je to vsetko?       <reaguj>
88)  efa, 27.7.2014 16:37
87 myslim, ze mas problem akceptovat iny nazor..       <reaguj>
89)  cherrylady, 27.7.2014 16:42
88/ ja zase myslim, ze tu zbytocne odradzas ludi od zahranicia    Nie je to med lizat, ale vsade ziju len ludia a urcite nikto neocakava tvojich avizovanych 99,9    Tvoj nazor? Ok, beriem, mozem sa vsak akurat tak usmiat.    <reaguj>
90)  efa, 27.7.2014 16:53
89 trosku nadhladu  

Kazdy nech si urobi nazor sam   

Neviem a ani ma nezaujima na akej pozicii pracujes a akej urovni je tvoj cudzi jazyk.

Ja som napisala skusenosti a konkurencia je z roka na rok vyssia a viac sa vyzaduje. Pisem o poziciach v strednom a vyssom a vysokom managemente.
Ako som pochopila autorku, rada by pracovala na vyssej pozicii.
Nech si urobi certifikaty na rec a referencie zo zamestnani dolozi. Velmi dobry CV potrebuje a ak bude mat stastie... vyberu ju aspon na Interview.
Styl prace a to co sa ocakava je vsak neporovnatelne so sk, rozumej narocnejsie.

Uz len ze si Cherrylady napisala - med lizat, obsiahla si to co cely cas tvrdim....
   <reaguj>
91)  zebricka, 27.7.2014 16:58
81/ Dva sirupy?          <reaguj>
92)  cherrylady, 27.7.2014 17:21
Efa, precitaj si prosim ta este raz tvoj prispevok 73. Teraz trosku prekrucas a zacinas o top manazmente. Nepracovat v hoteli sa nerovna hned top manazment. A asi mame rôzne predstavy o top manazmente. pre niekoho je top manazment aj veduci miestnej Aldi.
S velmi dobrym CV suhlasim, s certifikatmi tak na polovicu..kde kto uz ma certifikat a rozpravat nevie, ale mozno to bude plus pri selektovani CV.
styl prace - no ja neviem, na SVK som drela ovela viac, tu sa dava priestor aj na malickosti, je to tu ludskejsie. (teraz nepisem o priamych sluzbach).

No med lizat to nie je, nestaci ti jazyk ze "bola som dokonca mesiac na kurze", ale ani 99,9%. Staci, ze ponuknes nieco, co nemci neponuknu. Nizsi plat je jedna moznost /neodporucam/,ale je xy dalsich.Ale alfaomega je nevzdavat to. Lebo raz to klapne.
   <reaguj>
93)  efa, 27.7.2014 17:32
Cherry lady
Ja od zaciatku pisem o managemente. Tak som pochopila aj autorku, ze chce, ze ma univerzitu vystudovanu.
Certifikat jej radim preto, lebo nema zrejme ako inak znalosti napr. Reci dokazat. Ak nevyrastla dvojjazycne alebo uz nezije v tej krajine kde job hlada. Popripade tam nevystudovala.

Co nie je jasne?

Co mozes ponuknut ak ani rec neovladas?


   <reaguj>
94)  efa, 27.7.2014 17:33
To boli recnicke otazky...    <reaguj>
95)  efa, 27.7.2014 17:34
Btw. BERLIN je vsetko ine ako pokojne mesto ...       <reaguj>
96)  Nina sky..., 27.7.2014 18:57
urcite by som uz neriesila UK uz sa to velmi neoplati. Skor by som volila BA pripadne RAKUSKO    <reaguj>
97)  iveta s, 27.7.2014 19:51
aha uz asi chapem preco tu somnou velmi nesuhlasila cherylady. zrejme sa bavime o dvoch roznych krajinach a roznych poziciach. na poziciu , o ktoru sa uchadzam ja, vyzaduju aspon byt partqualified aj ked tie skusenosti a skills su ovela dolezitejsie. Mnohi zamestnavatelia potom kurzy aj preplacaju......,

   <reaguj>
98)  Lila©, 28.7.2014 04:32
My ked sme uvazovali o prestahovanie tak pri predstave o BA sme si vraveli to uz radsej Prahu.. U nas ale nepripadali do uvahy nemecky hovoriace krajiny kedze jednak jazykom nerozpravam(e) a tiez sme nemali ziadny interest tam zit. Zvaz si hlavne ze ci ti dana krajina bude vyhovovat ako novy domov. Lebo zit mimo Sk nie je len o peniazoch, nie si len na zarobkoch, ale si viacmenej hladas aj novy domov. Aj podla toho sme sa rozhodovali my. Vyhodou krajiny kde sme nakoniec zakotvili je to, ze tu je cudzinec kazdy, takze nemusim riesit prizvuk a ani to aby ma niekto podla neho diskriminoval. Ci cudzinec, ci domaci, mas rovnake moznosti.
Certifikat ohladom dokazania reci ti je nanic, jedine ak planujes ist dalej studovat na univerzitu (ale aj tam ti ho nemusia uznat, kedze niektore Uni maju svoje vlastne jazykove testovanie). Jeden pohovor velmi rychlo odhali nakolko danu rec vies, to mi ver. Certifikaty su dobre len ked sa jedna o odbornu oblast v ktorej chces pracovat, ale nie jazykovy ale v danej oblasti.
Snad to nevyzneje inak nez to myslim, ale prilis sa tu rozpitvavaju uz somariny, zaklad je vyriesit kde chces ist, potom cestu, ubytko a pracu + kde das zatial psa. Vsetko ostatne si poriesis sama za jazdy, nieco ta nauci zivot, plus kus stastia ako ked islo vajco na vandrovku   
mne tato slovenska divna vlastnost rozpitvavat vsetko do posledneho detailu sla uprimne na nervy, od momentu ked som vysla najavo s tym, ze sa stahujem tak po mne chceli vsetci snad patrocnicu ze co kde ako. s kym a preco.       <reaguj>
99)  zebricka, 28.7.2014 10:25
98/ Cize vy, ked ste riesili, ze ist, kam ist, BA nie, Praha, Praha nie, nemecky hovoriace nie, kam ist, ako ist, tak ste vlastne nepitvali?    <reaguj>
100)  zebricka, 28.7.2014 10:25
Aaaaaa sto!    <reaguj>
101)  cherrylady, 28.7.2014 12:13
Inak, mne sa zda, ze autorka to so zahranicim vöbec nemysli vazne. Ze tu nieco hodila, lebo bola v amoku   
Keby som mala zaujem ist skutocne do zahranicia, inak by som sa vypytovala.    <reaguj>
102)  cililing, 28.7.2014 14:12
Myslim, ze v nemecku je pristahovalcov tiez plno, tak ako v kanade, nebude tam laurika svietit v dave.
Do uk ja by som nesla. Tam uz coskoro zavedu pravo sarie a zlocinnost tam mam prilis vysoky rate. Ja na tvojom mieste ostanem v ba, alebo idem do rakuska a tesim sa, ako som to silovne vymyslela.    <reaguj>
103)  corinthian, 28.7.2014 14:37
99/ ja mam pocit, ze tu islo o to, ze ich rozpitvavali ini. rodina, priatelia, kolegovia znami. nie, ze clovek si oitva svoj vlastny zivot, ale ze cudzi maju potrebu sa ti v nom prehrabavat.    <reaguj>
104)  zebricka, 28.7.2014 14:46
103/ Ja som to pochopila tak, ze sama autorka nema pitvat a proste ist...    <reaguj>
105)  pata, 28.7.2014 14:52
104
ja som to pochopila tak, ze tu na lady to pitvaju...as najma to, co nie je nutne

ale osobne si myslim ti, co cherrylady v 101....ze tran laurika nahi tak velmi nechce ist.
lebo tolko obmedzeni, kolko si sama nastavila, tobgy bvol zazrak, kebyze nieco najde.
a ona presne v to dufa...ze nenajde...    <reaguj>
106)  zebricka, 28.7.2014 15:22
105/ Tak ved inak by mala diskusia pat prispevkov a nie stosest, pitvanie, pripadne uplne odbocenie od temy, su uplne v pohode...       <reaguj>
107)  cililing, 28.7.2014 15:35
aj ja si to myslim. a dobre ma, kam by chodila.    <reaguj>
108)  Salvia & Danielka, 28.7.2014 15:38
102) Ani Rakusko nie je vyhra. Vcera sme sa boli s detmi zabavit vo Viedni a samy Turek, samy Ind... V tlupach zabaleni v burkach a ondicke zeny v rych farebnych kostymoch; bieli Rakusaci v mensine.    Zachvilu sa aj tam multi-kulti vymkne spod kontroly.    <reaguj>
109)  žaneta, 28.7.2014 15:43
Suhlasím s tým, čo sa hovorí o takzvaných referenciach, že je dôležitý posudok predchádzajuceheho zamestnávatela , platí to aj vo francuzsku, tam dokonca potencionálny zamestnávatel je schopný zavolať predchádzajucemu a pýta sa na Teba a ešte s Tým suhlasím ,že musíš byť lepšia ako domáci ,aby ta zamestnali na nejakej lukratívnej pozícii..    <reaguj>
110)  cililing, 28.7.2014 15:45
volava sa vsade v zapadnom svete, myslim. preto je najvacsi problem najst si prvy job, nikto o tebe nic nevie a to, co mas v resume moze a nemusi byt pravda.

108* fakt?    <reaguj>
111)  žaneta, 28.7.2014 15:47
inak to multi kulti nerobí dobrotu ani vo Francuzsku,ked sa s tým niečo neurobí, vymkne sa to kontrole, vyžieraju sociálny system , páchaju kriminalitu,len neviem , čo by to riešilo asi len vystupenie z EU a uzatvorenie hraníc, ale to by bolo zlé aj pre slovákov..    <reaguj>
112)  pata, 28.7.2014 15:49
a neviem, preco to multikulti volaju multikulti, ked je to uz, podla mna, iba o jednej kulture       <reaguj>
113)  zebricka, 28.7.2014 15:53
Vola sa za referencie aj tu a pytaju sa vselico.    <reaguj>
114)  Lila©, 28.7.2014 17:23
99    moja hovorkyna v 103 ti to vysvetlila   
103 ano
104 nie
105 ano aj       <reaguj>
115)  zebricka, 28.7.2014 17:26
114/ Tak pis normalne, aj pre blondiny, ved...          <reaguj>
116)  Juraj, 29.7.2014 08:46
99) U nas bolo v podstate len jedno velke pravidlo/podmienka/pitvanie - aby sme dokazali komunikovat v danej krajine. Takze but UK alebo Severna Amerika (nad Australiou alebo NZ sme sa pravdupovediac ani nezamyslali). Mal som moznost ist pracovat pre Google v UK, nastastie sme akurat v tom istom case dostali viza do Kanady. Praca v Kanade do tyzdna ako som poslal resume, byt v ktorom nam dovolili mat aj psa trvalo najst asi mesiac. Preto som najskor letel len ja sam.    <reaguj>
117)  rebelka, 29.7.2014 12:24
bez vahania odid, ja som uz pred 8 rokmi mohla odist zo Slovenska a mala by som zadarmo byvanie a jedlo a nechcela som a az teraz som odisla a nelutujem ani nahodou!!!    <reaguj>
118)  bacula a Riško, 29.7.2014 16:11
117 to pises ty? Co si kazdemu nadavala, ze odstahovanim nepodporuje slov.ekonomiku    <reaguj>
119)  pata, 29.7.2014 16:12
118
a ved ona sa furt to Rakuska hrabala, aby z povzdialia podporovala SVK ekonomiku      
uz si enpamatate ?       <reaguj>
120)  ja nič, ja muzikant, 29.7.2014 20:51
118/ konečne máme kľud a ty sa v tom vŕtaš       <reaguj>
121)  taska, 29.7.2014 21:45
118 este vcera tu kohosi prudila, nech si kupi nabytok slovensky. aj farbu na vlasy chce slovensku. ona tam len zije (a plati dane)       <reaguj>
122)  Tiffany, 29.7.2014 21:47
102) cosi sa mi mari ze muz spominal statistiky a teda uk na tom nebola zdaleka tak zle co sa tyka kradezi a vlamani ako svajciarsko
co sa tyka zlocinnosti tak nase drahe dobre slovensko je na tom stale velmi dobre
111) francuzi si presne toto myslia o vychodoeuropanoch...
117) a ako to robis ze zadarmo byvas a jes?    <reaguj>
123)  žaneta, 30.7.2014 00:26
Vo francuzsku najvac neznášajú čiernych a z vychodoeuropanov nenávidia cigánov,no pokiaľ si blondínka s modrými očami a vieš plynule jazyk, máš tam prácu a študuješ na ich VŠ pravdepodobne problém mať nebudeš....    <reaguj>
124)  žaneta, 30.7.2014 00:30
a kriminalitu z vychodoeuropanov tam robia hlavne naši romski spoluobčania prevažne z Rumunska....    <reaguj>
125)  berti, 30.7.2014 07:36
my odchádzame.s dvomi detmi..do Nemecka.
Bojím sa toho,preože je to fakt velké rozhodnutie,ale vnutorne cítim,že nebudeme lutovat.    <reaguj>
126)  Tiffany, 30.7.2014 10:49
123)
dufam ze ti je jasne aj to ze blondinky s modrymi ocami su popularne najma u tmavsich typov...
viem co pisem aj ked nemam modre oci   
a co sa tyka tej kriminality sice mas pravdu ale zapadni to zial tak nevidia, pre nich su to vsetko vychodoeuropania
samozrejme normalni ludia vedia rozlisit kto je aky a neskatulkuju podla narodnosti ale vela je aj takych "ludovych"
rovnako ako na sk skatulkuju ludia romov   
124) berti je to tazke rozhodnutie ale zvladnete to. drzte sa

   <reaguj>
127)  lady1, 30.7.2014 11:03
berti drzim palce    mam známeho lekara, co zil niekolko rokov v nemecku, narodili sa mu tam aj deti ale ked mali ist do skoly vratili sa na sk. oni tam nechceli zostat natrvalo, len zarobit na dom a teraz funguju, ze on chodi na dva tyzdne tam a dva tyzdne je doma na sk. a tiez kamoska tiez lekarka vo svedsku tak je, ze po rokoch si kupila tu dom a chodi tiez tusim na dvojtyzdnovky.    <reaguj>
128)  Tiffany, 30.7.2014 11:32
127) toto si neviem predstavit s rodinou tak fungovat
ze otec alebo mama dva tydne nevidia svoje deti
   <reaguj>
129)  lady1, 30.7.2014 11:47
ta druha kamoska nema rodinu, takze jej to nevadi a ten chalan, no co si pomoze, ked ten plat sa neda porovnat a chce zit na slovensku. ale zase ti poviem, ze on ked je tie dva tyzdne doma, je stale s detmi, vkuse sa im venuje, on je plne rodinne zalozeny a podla mna s nimi stravi viac casu za dva tyzdne volna ako keby robil tu alebo napr v rakusku a dochadzal, kazdy den od rana do vecera + niekolko sluzieb do mesiaca. viem o com hovorim, mam lekarku v rodine.    <reaguj>
130)  žaneta, 30.7.2014 11:49
ver, že francúzi vedia velmi dobre rozlíšiť vychocoeropana a cigána, tých tam nikto nemá rád, hocijaká národnosť tam žije, každá na nich nadáva, dokonca neznášajú ich aj arabi a černosi..    <reaguj>
131)  žaneta, 30.7.2014 11:52
Rasizmus vo francuzsku je podstatne silnejší a francuzi su radikálnejší......Sú aj velmi zapálení za svoju krajinu, ked je tam futbalový zapas , v ktorom hraje francuzsko dokonca aj dôchodci si kreslia vlajku francie na lice a nakreslili to aj dcere..    <reaguj>
132)  žaneta, 30.7.2014 11:53
alebo nosia symboly na ruke na odeve..    <reaguj>
133)  cherrylady, 30.7.2014 12:06
123/ myslim, ze aj keby sme odskrtli farbu vlasov a oci a stacilo splnit tie ostatne poziadavky, tak v ziadnej krajine nebude mat clovek problemy ha-ha.

Berti, kam sa stahujete? /najblizsie velke mesto/    <reaguj>
134)  žaneta, 30.7.2014 12:59
133 Máš pravdu problémy nemali ani tmavovlasí a tmavookí, pokial ovládali reč a dokázali, že chcú pracovať a slušne sa správať a žiť v súlade so zákonmi krajiny..    <reaguj>
135)  cililing, 30.7.2014 13:57
tak tu sa vychodoeuropania tesia vcelku ucte, nikto nenadava a nikto nic nema proti nim, mozno az na nejake osobne zalezistosti, o ktorych nikto nic nevie. vychodoeuropania su slusni ludia, pridu, chcu slusne zit a pracovat a svoje zalezitosti si udrziavaju v poriadku. od aziatov sa ale ludia stahuju prec, to viem o kamosky, co je ruska a vzala si pakistanca.    <reaguj>
136)  cililing, 30.7.2014 13:57
aha a kazde dva tyzdne cestovat cez pol europy je zivot, ktory by som pre seba asi nechcela.    <reaguj>
137)  iveta s, 30.7.2014 14:56
minule si kolega rypol do vychodoeuropanov, tak ako si rypol do Irov, Walesanov a Skotov........poslala som toho obmedzenca do riti.....    <reaguj>
138)  rootarboo, 30.7.2014 16:00
nahluple Slovenky, odkedy ste vychodoeuropanky, ani sa neviete zastat svojho


vryte si do gebul pojem Stredna Europa    <reaguj>
139)  Lila©, 30.7.2014 16:17
138 no hlavne ze ty si múdry jak sparadlo b zadku
Eastern European je z politickeho a kultúrneho hladiska, nie z geografickeho
Ked sa budes niekedy baviť v zahraničí nezabudni im vysvetľovať ze ty si centrál European, rob zo seba este väčšieho debila než si       <reaguj>
140)  rootarboo, 30.7.2014 16:59
139) vzdy tak vysvetlujem, presne z toho kulturneho hladiska    <reaguj>
141)  Tiffany, 30.7.2014 17:26
140)
nahluply si ty ked to beries ako nieco negativne a nedokazes prijat fakt

   <reaguj>
142)  rootarboo, 30.7.2014 17:48
141 dalsia zakomplexovana slovena

faktom je kulturna existencia strednej Europy a aj to faktami vysvetlujem    <reaguj>
143)  bacula a Riško, 30.7.2014 19:20
127 tiez mame znameho, ktory je chirurg vo Svedsku a tak pendluje hore dole, alebo zena s detmi este nie su skolopovinne chodia na dlhsie za nim.Chodia tam vtedy aj do skolky na mesiac, dva su malicke a uz vedia anglicky    <reaguj>
144)  hejka, 13.8.2014 09:37
Co tak pracovat sama pre seba budovat si karieru so svajciarskou spolocnostou zaoberajuca sa cestovanim. 0918387086 BA    <reaguj>
145)  berti, 13.8.2014 13:00
133 Jena      <reaguj>
146)  berti, 13.8.2014 13:02
128 ani ja...my sme si povedali,že žiadne peniaze nám nestoja za to,aby sme sa my štyria rozdelili.Bud spolu,alebo ostávame tu...a tak nakoniec ideme spolu.    <reaguj>
Prispievať môžu len registrovaní používatelia. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!