lady.sk
AKLINIK B 468X60

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 2 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Štvrtok, 28. Marec, , Dnes oslavuje Sona
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Ako vstávajú Slováci - Vstávame skoro, raňajkujeme doma a deti budíme bozkom

  Spracoval(a) : Peter
Dátum : 1.9.2014
späť
Späť

Poslať
 

Slováci vstávajú ráno naozaj skoro, až 41% z nás je hore už pred šiestou hodinou. Aj keď vyše 60% preberie už prvé zvonenie budíka, viac ako polovica potrebuje na naštartovanie do nového dňa šálku dobrej kávy. Svoje ratolesti najčastejšie budíme prihovorením sa, alebo bozkom. Sme tiež národ milovníkov zvierat - až polovica Slovákov pustí ráno  svojich zvieracích miláčikov do postele. Po prebudení až tretina Slovákov sleduje televíziu, alebo počúva rádio, štvrtina z nás skontroluje ráno svoj smartfón a sociálne média, prípadne surfuje na internete.

 

Tieto a mnohé ďalšie zaujímavé výsledky ukázal prieskum na tému Vstávanie a ranné zvyky Slovákov, ktorý pripravila agentúra Perfect Crowd pre spoločnosť IKEA Bratislava.

 „Kvalita spánku a  ranné zvyky ovplyvňujú celý náš deň. Je preto dôležité, aby sme mali spálňu a kúpeľňu  rozloženú a vybavenú tak, aby nám uľahčovali  naše ranné potreby a rutinu a tým spríjemnili štart do nového dňa. Rovnako by mali tieto miestnosti reflektovať naše potreby aj večer, keď relaxujeme, staráme sa o seba, pripravujeme sa na spánok, či naberáme energiu na ďalší deň,“ hovorí Jana Hrubcová zo spoločnosti IKEA Bratislava. Tento prieskum o bežnom ráne Slovákov nadväzuje na globálnu iniciatívu spoločnosti IKEA vo svetových metropolách (http://lifeathome.ikea.com/ ), ktorá korešponduje aj s témou nového IKEA katalógu 2015.

 

Slováci sú ranné vtáčatá

Výsledky prieskumu ukázali, že v porovnaní so zvyškom sveta vstávame skoro. Až 41 % Slovákov vstáva pred šiestou hodinou rannou, ďalšia takmer tretina je hore už pred siedmou. „Mnohí Slováci sa na ráno pripravujú už večer. Viac ako tretina z nich si napríklad pripravuje oblečenie večer vopred, štvrtina si varí obed alebo pripravuje desiatu na ďalší deň,“ prezrádza Jana Hrubcová. Zaujímavé je, že až 61% z nás vstane už po prvom zvonení budíka. Najdlhšie si radi pospia mladí ľudia vo veku 18-34 rokov, tí nechajú zvoniť budík aj viackrát, než vstanú z postele.

 

Z prieskumu tiež vyplýva, že rodičia sa snažia svojim deťom čo najviac spríjemniť začiatok dňa.  Tri štvrtiny rodičov sa deťom prihovoria, alebo ich pobozkajú. Staršie deti budia rodičia aj zasvietením svetla, alebo roztiahnutím závesov. To, že rána patria deťom, potvrdzuje aj fakt, že približne dve tretiny detí chodia aspoň občas ráno k rodičom do postele. Častejšie však chodia k maminkám, ktoré s nimi väčšinou trávia vo všedné dni viac času.

 

Aby bol deň v pohode

Pekný štart do nového dňa je dôležitý. Bez rannej šálky kávy si ho nevie predstaviť viac ako polovica Slovákov (54%). Naštartovať deň pomôžu aj dobré raňajky (35%), sprcha (23%) a hudba (21%). Naopak, len 2 % Slovákov sa ráno premôžu a idú si zabehať. 

Pred zrkadlom trávime ráno v priemere 15 minút (78%), tretina žien sa však svojmu zovňajšku venuje až do polhodiny. Oblečenie vyberáme v priemere 5 minút, dlhšie ho vyberajú ženy a mladí ľudia.

 

Slováci v posteli často neraňajkujú

Raňajky si najradšej vychutnávame v pokoji domova (až 62%). Väčšina (38 %) raňajkuje doma sama. Ženy častejšie raňajkujú v spoločnosti detí a naopak,  muži takmer vôbec (15 % oproti 3 %) - toto môže byť ovplyvnené tým, že ženy sú častejšie s deťmi doma a muži v práci. Pätina Slovákov raňajkuje v kancelárii a 15 % neje ráno vôbec. Nie je ale u nás zvykom vychutnávať si raňajky v posteli. Až 57% z nás takto neraňajkuje nikdy, 31% len pri vzácnych príležitostne a iba 12% si to dopraje pravidelne, hlavne tí mladší.

 

Pozitívny je aj prístup našincov k zodpovednému správaniu v domácnosti. Až 57% pri umývaní zubov nemá pustenú vodu, čo šetrí nie len životné prostredie, ale aj peniaze. Ďalších 20% tak robí občas.

 

Slováci myslia na životné prostredie čoraz viac aj v domácnosti, kde zvažujú náklady a pozerajú sa po spôsoboch a produktoch, ktoré  im pomôžu znížiť spotrebu energie a vody a tak ešte viac ušetriť,“ uzatvára Jana Hrubcová.

 

 

Čo ešte prieskum odhalil?

 

·         Drvivá väčšina opýtaných (94 %) si čistí zuby v kúpeľni. Mladší a Bratislavčania počas čistenia zubov častejšie chodia po byte.

 

·         Celkom 12 % mužov spí často nahých, žien len 6 %. 28% mužov uprednostňuje spanie v trenírkach, no aj tak však väčšina Slovákov (39%) spáva v tradičnom pyžame.

 

·         Absolútnu tmu a ticho, aby mohli zaspať, potrebuje väčšina z nás (53 %). Viac ako štvrtina opýtaných pre zmenu zaspáva pri pustenom televízore alebo rádiu, čím starší, tým viac.

 

·         Približne polovica ľudí sa ráno sprchuje,  maximálne však 15 minút. Rannú sprchu/kúpeľ si dopriavajú skôr starší ľudia, ktorí zároveň trávia kúpeľom viac času. Ľudia z Bratislavy a Trnavského kraja si zvyknú dopriať  ranný kúpeľ dlhšie ako obyvatelia zvyšku Slovenska.

 

·         Pravidelne sa ráno mazná, alebo má sex s partnerom len 5 % opýtaných. Ráno sa venujú milostným aktivitám skôr mladší ľudia.

 

Pozn.

Prieskum prebiehal v spolupráci so spoločnosťou IKEA Bratislava a agentúrou Perfect Crowd na reprezentatívnej vzorke 1 000 obyvateľov Slovenska v júli 2014.

 

Globálny prieskum Life at Home Report prebiehal v spolupráci s agentúrou United Minds, a to v deviatich svetových metropolách – Berlíne, Londýne, Moskve, Bombaji, New Yorku, Paríži, Šanghaji a Stockhole na reprezentatívnej vzorke 8 292 obyvateľov vo veku 18 – 60 rokov.   

 


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!