lady.sk
AKLINIK B 468X60

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 1 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Sobota, 20. Apríl, , Dnes oslavuje Marcel
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Lekári na telefóne

  Spracoval(a) : Zuzana
Dátum : 25.9.2013
späť
Späť

Poslať
 

Prvýkrát v histórii zdravotníctva na Slovensku je pre širokú verejnosť spustená služba Rodinný lekár, ktorá zabezpečuje pacientom 24-hodinovú dostupnosť lekára na telefóne.  Lekári, ktorú službu vykonávajú poskytujú pacientom odborné usmernenie, konzultácie, poradenstvo. Súčasťou služby je aj nezávislá konzultácia prebiehajúcej liečby pacienta, poradenstvo pri vzniku zdravotných problémov, pri výbere a užívaní liekov atď. Podobnú formu telemedicíny praktikujú  v USA a vo Švajčiarsku.

Služba je spustená od 17.9.2013. Hlavným garantom služby je MUDr. Etela Janeková, ktorá pracuje ako ambulantná lekárka v odboroch vnútorné lekárstvo, všeobecné lekárstvo a klinická farmakológia. „Celý tím Rodinného lekára tvoria v súčasnosti ôsmi odborníci.  Počítame s postupným rozširovaním podľa postupného nárastu využívania služby pacientmi,“ vysvetlila MUDr. Etela Janeková.

Klient môže kedykoľvek zavolať na dispečing služby.  Po krátkom zistení charakteru problémov je prepojený dispečerom na lekára. Ďalšia komunikácia prebieha už len medzi pacientom a lekárom. „Predpokladáme, že najčastejšie sa klienti obrátia na nás s konzultáciou o existujúcej liečbe zdravotného problému, či ošetrujúci lekár postupuje správne, či predpísal správne lieky, či vedľajšie a nežiaduce  účinky lieku nemôžu spôsobiť ešte väčšie problémy a či  lieky, ktoré už pacient užíva, sa môžu brať spolu s nasadenými novými liekmi od iného lekára,“ vysvetľuje MUDr. Janeková, garant projektu Rodinný lekár.  

Podľa skúseností členov odborného tímu bude ďalšou častou témou poradenstvo pri príznakoch ochorenia: Čo má pacient spraviť, aby sa jeho zdravotný stav nezhoršil, aké voľnopredajné lieky si má kúpiť, kedy má ísť na odborné vyšetrenie. Služba má veľký význam aj pre tých, ktorí cestujú do zahraničia. Keďže je lekár k dispozícií na telefóne 24 hodín denne, klient môže konzultovať svoj zhoršený zdravotný stav aj zo zahraničia a poradiť sa o možnostiach liečby. Rodinný lekár môže prípadne odporučiť lieky, ktoré dostať v danej krajine.  Pre pacienta je tak isto dôležité vedieť, či lieky, ktoré mu predpísal lekár v zahraničí,  môže užívať bez rizika vzniku komplikácií a pod.

K službe bola vyvinutá na Slovensku špeciálna webová aplikácia, ktorou disponujú len lekári Služby. Aplikácia je vyvinutá tak, aby bolo zachované lekárske tajomstvo a aj zabezpečená ochrana osobných údajov.

 

Rodinný lekár má zvýšiť komfort pacientov a zabezpečiť istotu, či už pri vzniku alebo pri liečbe zdravotných problémov. Dôležité je vedieť, že telefonická konzultácia s lekárom nenahrádza lekársku službu prvej pomoci (LSPP), záchranné služby a vyšetrenie lekárom v zdravotníckom zariadení. V prípade život ohrozujúcich stavov je nevyhnutné bezodkladne kontaktovať linku prvej pomoci 112.

 

Viac informácií o službe: www.rodinnylekar.sk


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!