lady.sk
AKLINIK B 468X60

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 1 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 2 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Štvrtok, 28. Marec, , Dnes oslavuje Sona
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
David LaChapelle: LOST AND FOUND

  Spracoval(a) : eva
Dátum : 30.11.-0001
späť
Späť

Poslať
 

Výstava diel svetoznámeho fotografa po prvýkrát prístupná aj slovenskej verejnosti

 

J&T BANKA spolu s pražskou agentúrou Pavleye Art and Culture prináša na Slovensko jedinečné fotografie fenomenálneho Davida LaChapella. Výstavu roka pod názvom LOST AND FOUND s 30 dielami jedného z najžiadanejších svetových fotografov, ktorá je zároveň výberom toho najlepšieho z poslednej dekády jeho tvorby, ktorá zároveň mapuje diela odkazujúce na dejiny umenia, bude možné vidieť v bratislavskom Pálffyho paláci od 14. septembra do 31. októbra 2011. Prístupná bude širokej verejnosti každý deň okrem pondelka od 11.00 do 18.00 hod.  Vstupné bude 4 eurá.

 

Kariéra Davida LaChapella viedla od čiernobielej  portrétovej fotografie, cez nákladné módne kampane, portréty svetových celebrít, až k umeleckej fotografii. Priame referencie na tvorbu Michelangela či Botticeliho, poznačené charakteristickou patinou módnej fotografie, doviedli kritikov k Davidovým prezývkam „Fellini fotografie“ či „Andy Warhol našej doby“.

 

Riaditeľka J&T BANKY sa k samotnej výstave vyjadrila slovami: „Súbor diel v rámci výstavy „LOST AND FOUND“ je prvým svojho druhu, ktorú vo východnej Európe môžete od Davida LaChapella, vidieť. My v našej banke klientom majetok nielen spravujeme a zvyšujeme jeho hodnotu, ale zároveň im ponúkame aj mnoho možností, ako si svoj majetok užívať. Čoraz atraktívnejšou formou zhodnocovania majetku sa stávajú aj investície do umenia, a to vo všetkých jeho podobách. Spojenie unikátnej príležitosti s nevšednými zážitkami pre nás predstavuje aj najnovšia expozícia Davida LaChapella. Veríme, že táto výstava bude pre všetkých návštevníkov príjemným zážitkom, ako aj obohatením ich osobného umeleckého sveta.“

 

Výstava Davida LaChapella je pilotným projektom agentúry Pavleye Art and Culture na území Slovenska. Pracovné portfólio tohto renomovaného fotografa balansujúce medzi umením, estetikou reklamy, komerčnej fotografie, módy a audiovizuálnej tvorby dokonale reprezentuje filozofiu
a smerovanie našej agentúry. Naším cieľom je prinášať stredoeurópskemu publiku umelcov svetového mena
,“ povedal Jozef Pavleye, riaditeľ Pavleye Art and Culture.

 

Na margo skvelého fotografa sa výstižne vyjadril aj kurátor bratislavskej výstavy Marián Pauer: „David LaChapelle je na súčasnej fotografickej scéne nezastupiteľný. Jeho snímky majú nezameniteľný rukopis, sú prejavom neopakovateľného videnia, bezhraničnej fantázie a obrazotvornosti autora, ktorý už pri prvom kontakte strháva diváka na dobrodružnú cestu medzi nebom a peklom.“

 

Partnermi tejto unikátnej výstavy sú spoločnosti Best Hotel Properties v zastúpení hotela Kempinski Bratislava a spoločnosť Generali Slovensko. Spoluorganizátorom výstavy je Galéria mesta Bratislavy.

 

 

 

David LaChapelle

48-ročný David LaChapelle patrí medzi svetovú elitu žijúcich umelcov. V osemdesiatych rokoch bola jeho portrétová tvorba poznačená presvedčením, že je HIV pozitívny, a preto sú všetky fotografie pochádzajúce z tejto dekády čiernobiele. V deň, keď jeho HIV test vyšiel ako negatívny, sa rozhodol vizuálne kompenzovať predošlé obdobie a LaChapellovým podpisom sa odvtedy stali surrealistické kulisy a sýto saturovaná fotografia, ktorej hlavnými aktérmi boli svetové celebrity ochotné pristúpiť na jeho hru. Portrétové fotografie, publikované v magazíne The Interview (založil ho Andy Warhol), postupne LaChapelle rozšíril o nákladné módne a komerčné kampane pre klientov ako Armani Jeans, Maybach, Burger King, Nokia a mnohých ďalších. Paralelne s fotografickou tvorbou sa David zameral na režírovanie videoklipov pre najvychytenejšie hviezdy pop kultúry. Prelom milénií však znamenal opustenie komerčných vôd a návrat k umeniu.


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!